Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin uuden miesystävän kanssa ravintolassa syömässä ensinmäistä kertaa. Ennen ruokaa hän oli jo juonut 2 olutta. Red Flag?

Vierailija
28.05.2023 |

Ensin tilasi oluen ja ennenkuin ehdimme edes tilata ruokaa niin hän tilasi jo toisen kaljan. En oikein tiedä mitä ajatella nyt.

Kommentit (186)

Vierailija
21/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kuitenkin sun miesystävä eli ei juo aina näin? Jospa oli vaan kertaluontonen juttu, jos ei normaalisti juo sun seurassa kuitenkaan ja teette asioita ihan selvinpäin tavallisesti.

Vierailija
22/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, miten pystyy tilaamaan kaljaa ilman että pystyy tilaamaan ruokaa?

Vai mietittekö niin kauan mitä tilata?

Keksityltä jutulta taas vaikuttaa.

Ai miten voi tilata? "Olut, kiitos". Oletko koskaan käynyt ravintolassa? Joskus 70- tai 80-luvulla oli kai joku sääntö että alkoholijuomia ei saanut tilata ellei pöydässä ollut ruokaa mutta siitä nyt on vuosikymmeniä.

Mitä alkuperäiseen keskusteluun tulee, itse en tekisi noin treffeillä mutta jokainen tekee tavallaan ja reagoi asiaan tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä alkoholia runsaasti käyttävistä parisuhteessani. Minä en tapaisi tuolla lailla käyttäytyvää uudestaan.

Vierailija
24/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousiko ne kaljat näkyvästi päähän ? jos ei niin voit olla vähän huolissas. tais vähän jänskättää treffeillä

Vierailija
25/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut on suomalaisen aperitiivi.

Vierailija
26/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljahan nyt on semmoista janojuomaa.

Vierailija
27/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehköön kuten itse parhaaksi näkee. Itselle olisi turn off, jos vetää alkoholia tuota tahtia pelkkään janoonsa. En vaadi mitään absolutismia, mutta alkoholia voi käyttää kohtuudellakin.

Vierailija
28/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

A Vodka Martini, shaken not stirred.

- 007

Vierailija
29/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, miten pystyy tilaamaan kaljaa ilman että pystyy tilaamaan ruokaa?

Vai mietittekö niin kauan mitä tilata?

Keksityltä jutulta taas vaikuttaa.

Ai miten voi tilata? "Olut, kiitos". Oletko koskaan käynyt ravintolassa? Joskus 70- tai 80-luvulla oli kai joku sääntö että alkoholijuomia ei saanut tilata ellei pöydässä ollut ruokaa mutta siitä nyt on vuosikymmeniä.

Mitä alkuperäiseen keskusteluun tulee, itse en tekisi noin treffeillä mutta jokainen tekee tavallaan ja reagoi asiaan tavallaan.

Jos luet lauseeni tarkkaan niin en kysynyt että miten voi tilata, vaan miten voi tilata ilman että voi tilata samalla myös ruokaa.

Tiedän, tiedän, hankala ja vaikea lause, melkein kuin jotain matematiikkaa, hyi. Onneksi en ole koskaan matematiikkaa tarvinut missään.

Vierailija
30/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi puhutte kohtuudesta kun tarkotatte teidän mielestä kohtuudella :D älkää sotkeko omia toleranssejanne muitten asioihin

Vierailija
31/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red Flag ilman muuta. Jos ei kolmea tai useampaa ehdi juomaan sitä ruokaa tilaillessa saati sitten odotellessa.

Vierailija
32/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ottanut tukevat pohjat ennen ravintolaan menoa?

Vierailija
33/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulevan mieheni kanssa oli ensitreffit niin vedin huiviin pullon kuohuvaa koska jännitti niin paljon. En ollut ikinä käynyt treffeillä. Nyt onnellisesti naimisissa yli 20 vuotta.?

Vierailija
34/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö ns. pesemässä käsiään eli ottamassa naukut taskumatista. Oliko epätavallisen riehakas illallisen alussa ja alkoiko mököttämään kun et ollut kiinnostamaan toista pullollista viiniä alkupalojen jälkeen?

Vierailija
35/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet sille kirjoitti:

Ruuan tuleminen on kyllä joskus kestänyt niin kauan että olen ehtinyt hakea tiskiltä odotellessa lisää juotavaa. Paljon riippuu millä asenteella on lähtenyt liikenteeseen. Jos tarkoitus on vain syödä niin en välttämättä joisi olutta ollenkaan. Jos taas tarkoitus on syödä ja jatkaa baari-iltaa niin tilaan juomia sitä tahtia kuin hyvältä tuntuu, jos ruoka viivästyy niin sitte voi mennä useampikin juoma ennen ruokaa.

Aika pienestä tulee kyllä red flagia nykyään. Parempi kuin juo pelkästään vissyä, vai onko sekin red flag?

Minulle on kyllä itselleni red flag jos nainen alkaa tuollaisesta asiasta inisemään.

Sina ja sinun punalippusi. Eikos Suomessa punaliputeta pilallemenevat lihatuotteet iltamyyntiin? Varoitusmerkki on sana jota haet. Senkin red flag-kommari.

Vierailija
36/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti keittiössä vain yksi kokki töissä, kyllä siinä ennättää muutamankin oluen ottaa.

Ja se olut on muistaakseni Red Stripe, varsin maukas ja pienessä pullossa.

Vierailija
37/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kädet vapisevana jännityksestäkö siinä olisi introverttinä pitänyt ensimmäisillä treffeillä olla.

Introverttiys ei millään lailla liity sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Introvertti ei PIDÄ liiasta sosiaalisuudesta vaan kokee sen väsyttävänä. Jos sosiaalisia tilanteita PELKÄÄ, on se jotain ihan muuta kuin introverttiyttä.

Vierailija
38/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tehköön kuten itse parhaaksi näkee. Itselle olisi turn off, jos vetää alkoholia tuota tahtia pelkkään janoonsa. En vaadi mitään absolutismia, mutta alkoholia voi käyttää kohtuudellakin.

No tuo ap:n kuvaama tilanne olikin kohtuukäyttöä. Oltiin neljään henkeen syömässä pari päivää sitten ja aperitiiveja otettiin pari, ruokajuomaksi pullo punaviiniä ja yksi pullo valkoviiniä. Syötiin pitkän kaavan mukaan ja kahvit päälle. Kukaan ei ollut kekkulissa eikä örveltänyt ja kotiin käveltiin. Kauheeta nillitystä taas parista oluesta. 

Vierailija
39/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken itsekään absolutisti ole, niin kyllä minulle tuollainen touhu kertoisi ihmisestä sen verran, että seuraavia treffejä ei tulisi. Jos ärtymykseltäni keksisin asiallisen tavan, niin yrittäisin kysyä syytä miksi ennen ruokaa jo vedetään noin paljon tai kommentoida jotenkin, ettei tuon tason juominen ole minulle ok. Harvassa paikassa ruoan tuleminen kai tuntikausia kestää, itse en ehtisi juomaan edes yhtä juomaa sapuskaa odotellessa. Ymmärrän kaksi tai vaikka kolmekin kaljaa jos kyseessä on jotkut koko päivän/illan kestävät kekkerit, mutta en noin lyhyellä aikaa, varsinkaan treffeillä uudehkon tuttavuuden kanssa.

Vierailija
40/186 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon, olut ei ole mikään aperitiivi. Kaksi olutta täyttää jo vatsan niin, ettei ole mitään järkeä syödä ravintolassa. Juon itse olutta lähes päivittäin, mutta se on yksi 0,5 litran tölkki eikä todellakaan aperitiiviksi vaan janoon sen jälkeen, kun olen tehnyt illan viimeisen koiralenkin. Jos syön ravintolassa pitkän kaavan mukaan, niin otan aperitiiviksi jonkin ruokahalua herättävän juoman enkä vatsaa täyttävää olutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi