Kertoako pettämisestä?
Mies on pettänyt puolisoaan vuosia, pitkiä salasuhteita eri naisten kanssa. Olen ollut yksi näistä naisista. En halua miestä itselleni, mutta sääliksi käy puolisoa. Täysin sokea tilanteelle. Mies valehtelee kaiken aikaa naiselle. Asiat kokonaisuudessaan valjenneet minulle vasta meidän jutun loppumisen jälkeen.
Oletteko olleet tilanteessa, että olette kertoneet pettämisestä? Mitä sitten kävi? En kaipaa tältä mieheltä mitään, on täysi raukka. On uhannut kostaa, jos kerron, mutten häntä pelkää. Koen itse, että jos olisin ollut pitkään jonkun kanssa ja toinen olisi ollut vuosia valehteleva sarjapettåjä, niin haluaisin tietää. Kysyn nyt kokemuksia, mitä pettämisestä kertomisen jälkeen kävi?
Kommentit (264)
Mun mielestä kaikilla on oikeus tehdä päätökset tietoon perustuen, ei liinat silmillä. Se ei ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Tosielämä ei ole terapiaa.
Myöskään kenenkään ammattitaidottoman ihmisen ei pidä kuvitella itseään muiden parisuhteen terapeutiksi ja pelastajaksi anonyymeillä paljastuksillaan rehellisyyteen vedoten. Metsään menee.
Tosielämässä kyllä hyvin monet pariskunnat käyvät terapeutilla. Joten on kyllä myös tosielämää.
Terapiaan menoahan täälläkin melkein joka ketjussa suositellaan parisuhdeongelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikilla on oikeus tehdä päätökset tietoon perustuen, ei liinat silmillä. Se ei ole oikein.
Siinä on vain se ongelma, että ei koskaan voi tietää onko se ulkopuolelta tuleva "tieto" oikeaa tietoa, vilpittömässä mielessä annettua, pyyteetöntä vai ihan jotain muuta.
Sitähän se tiedon saaja ei voi millään tietää. On sekin ikävää jos joku tekee eropäätöksen väärään tietoon perustuen.
Juu, kyllä vain, olet aivan oikeassa. Kuitenkaan arjessa ei voida ajatella, että vuorovaikutus olisi kuten terapiasuhteessa.
Mitä sitä suotta kertomaan. Minäkin olen pettänyt miestäni jo vuosia ties kuinka monen miehen kanssa. Mikään ei ole helpompaa kuin pettäminen ja lisäksi se on hauskaakin.
tässä ei ole kyse avioliittoneuvonnasta vaan kertomisesta puolisolle, että taustalla on vuosien pettäminen.
En ymmärrä näitä "ei saa puuttua muiden asioihin". Kokonaisuudessaan palvelus vaimolle, josta myöhemmin saataa jopa kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kerrottu ukon sivusuhteesta. Meillä on avoin suhde, tunnen sivusuhteen.
Mitä sitten? Eli ihan ok sulle koska avoin suhde Yhteiskunnassamme on tietty normaalien ihmisten moraalikoodisto jotka toimii ihan hyvin. Laitaihmisten on syytä sopeutua siihen.
Mikä on laitaihminen? "Normaalien ihmisten moraalikoodisto". Ei hyvänen aika. Sinäkö ajattelet olevasi tällaisen kommentin jälkeen se normaali ihminen? Jos niin haluan itse olla mahdollisimman laidassa, koska tavassasi ylentää itsesi ei ole mitään normaalia.
Kyllä minustakin avoinsuhteilijat ovat ns marginaalia seksuaalimoraaliltaan ja - käytökseltään. Aika monesta on.
100 000 suomalaista elää avoimissa suhteissa. Muutenkin tämä kommenttisi on suoraan menneisyydestä. Toki ymmärrän sen. Olet varmasti yli 60 vuotias.
100 tuhatta olisi noin 2 prosenttia Suomen yli 20 vuotiaasta väestöstä. Eli aika marginaalinen ryhmä. Ja mihin tuo lukusi 100 tuhatta perustuu?
Pahoitteluni kun liityn hieman puskista keskusteluun, mutta tuo on sellaista tietoa jonka jopa minä tiedän. Ilmeisesti on laskettu jopa alakanttiin. Nykypäivän yleissivistykseen kuuluvia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kerrottu ukon sivusuhteesta. Meillä on avoin suhde, tunnen sivusuhteen.
Mitä sitten? Eli ihan ok sulle koska avoin suhde Yhteiskunnassamme on tietty normaalien ihmisten moraalikoodisto jotka toimii ihan hyvin. Laitaihmisten on syytä sopeutua siihen.
Mikä on laitaihminen? "Normaalien ihmisten moraalikoodisto". Ei hyvänen aika. Sinäkö ajattelet olevasi tällaisen kommentin jälkeen se normaali ihminen? Jos niin haluan itse olla mahdollisimman laidassa, koska tavassasi ylentää itsesi ei ole mitään normaalia.
Kyllä minustakin avoinsuhteilijat ovat ns marginaalia seksuaalimoraaliltaan ja - käytökseltään. Aika monesta on.
100 000 suomalaista elää avoimissa suhteissa. Muutenkin tämä kommenttisi on suoraan menneisyydestä. Toki ymmärrän sen. Olet varmasti yli 60 vuotias.
100 tuhatta olisi noin 2 prosenttia Suomen yli 20 vuotiaasta väestöstä. Eli aika marginaalinen ryhmä. Ja mihin tuo lukusi 100 tuhatta perustuu?
Pahoitteluni kun liityn hieman puskista keskusteluun, mutta tuo on sellaista tietoa jonka jopa minä tiedän. Ilmeisesti on laskettu jopa alakanttiin. Nykypäivän yleissivistykseen kuuluvia asioita.
Harvinaista marginaaliporukkaa ovat. Ei heidän näkemyksiään kannata kuunnella tai huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Joo, näihin pettämiskeskusteluihin näköjään kokoontuu aina nämä avosuhteessa eläjät kertomaan kuinka kyyyyllä ovat täysin tietoisia puolisonsa tekemisistä ja yhdessä sovittu nämä sivusuhteet ja ihan naurattaa nämä kolmannet, neljännet ja viidennet osapuolet jotka luulevat ettei muka puoliso tiedä ja blaa blaa blaa.
Jos te kerran olette niin sinut sen avosuhteenne kanssa ja molemmilla on lupa harrastaa seksiä tai mitä nyt huvittaa myös muiden kanssa niin silloinhan pettäminen ei koske avoimessa suhteessa eläjiä, joten mitä te tässä ketjussa edes keskustelette, muuta kuin korotatte omasta mielestänne itseänne niiden petettyjen yläpuolelle?
Tunnen "avosuhteessa" olevan parin, jossa mies peittelee pettämistään, tai miksikä sitä sitten kutsuu. Nainen on siinä uskossa, että miestä ei kiinnosta, vaikka olisi lupa. Mies esittää, että vain naista kiinnostaa vieraat. kaikenlaisia kuvioita.
No miten tässä kävi? Kerroitko?
Mitä jos vain hankkisit draamat omasta elämästäsi, et muiden?
En ole kertonut, mutta päätin kertoa kohteliaasti omalla nimellä. Mies on ollut todellinen sika useita naisia kohtaan.
AP
Ensin olet ns. "kolmas pyörä" ja nyt sitten moraalipäissään nartsimaan vanhaa salapanoa... Wau.
Loistavaa että kerrot! Jos useampi kertoisi, puolustaisi moraalia ja oikeutta, olisi pettämistä vähemmän.
Hienoa toimintaa. Rehellisyys ennen kaikkea.
Tulet nukkumaan yösi paremmin kun kerrot.
Kyllä pitää ilmoittaa petetylle. On valehtelijoita, jotka ovat tosi häikäilemättömiä luonteeltaan. Kerskuvat vieläpä teoillaan.
Kerro tai laita joku viesti. Mä olen käräyttänyt useammankin miehen ja pari naista, miehet kiitteli, naiset ei ku elättäjä lähti. Totuus tulee aina ilmi, ennemmin tai myöhemmin, se on tosi. Ja se karma iskee sitten kunnolla.
Esimerkiksi terapiassa ei koskaan kehoiteta ketään suoraan eroamaan tai anneta suoria ohjeita tai johdatella tiettyyn päätökseen.
Nimenomaan sen mahdollisen eropäätöksen tai oivalluksen suhteen tilasta pitää tulla suhteen sisältä.