Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä sai lapsen 7kk sitten, nyt pyysi ensi viikonloppuna ruotsinlaivalle?

Vierailija
27.05.2023 |

Mies jäisi yksin kotiin hoitamaan lasta. Mielestäni aika erikoista. Jotenkin äidin vaistot eivät toimi täysillä? Itselläni ei olis tullut kuuloonkaan.

Kommentit (605)

Vierailija
161/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyseessä on jo 7kk vauva. Ne syö jo kiinteää ruokaakin. Moni menee päiväkotiin jo pari kuukautta myöhemmin. Ehkä sitten ihmettelisin jos olisi 7 päivän ikäinen tai 7 viikkoakin on vielä aika pieni.

Lisäksi paheksutaan tuota risteilyä. Ihan kuin siellä olisi pakko kännätä ja panna kaikkia. Minä olen käynyt laivalla ties kuinka monta kertaa ja ikinä en ole noita harrastanut. En edes sinkkuna. Pari saatan ottaa baarissa ja sitten nukkumaan. En halua olla krapulassa laivalla. Ja käyn siellä koska tykkään laivoista. Olisin nuorena halunnut merille, mutta etenkin silloin oli harvinaista että sinne naisia lähtee. Kun mihinkään Itämeren paatteihin en oikein halua. Ja nuorena muutenkin tuli oltua turhan arka eikä uskonut omiin mahdollisuuksiin.

Kyllä omat lapseni oli 7 kk iässä vielä vaiheessa, jossa imetys oli pääasiallinen ravinto. Äidinmaito on tärkein ravinto koko ensimmäisen vuoden ja kiinteät vaan täydentävät imetystä.

Vauvalle on myös eri asia, onko äiti pois tunteja vai päiviä kerrallaan.

Niin? Rintapumput on keksitty. Maidot pakastimeen. Hätätapauksessa myös korvike.

Vierailija
162/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ehkä lähtis tuollaiselle risteilylle. Vaikka omat vauva-ajat on kaukana takana, niin musta tuntuis kyllä pahalta jo se pelkkä ajatus, että 7kk ikäinen vauva on siellä ilman äitiä. En pystyis kauheesti juhlimaan ja irrottelemaan tuollasessa tilanteessa.

Minulla oli neljän kuukauden ikäinen vauva ja jouduin yöksi sairaalaan, ei ollut vaihtoehtoja. 7 kuukauden ikäinen kyllä pärjää isänsä kanssa oikein hyvin, ei se isä mikään vieras ihminen ole vaan lapsen isä. Kyllä äiti tarvitsee myös välillä vapaata, että jaksaa.

Vapaata voi viettää muutenkin kuin parin päivän risteilyllä. Vapaata voi viettää esimerkiksi pitämällä vapaaillan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kauhistelijat ei taida kovasti isejä arvostaa... Tai sitten tuli tehtyä pska miesvalinta?

Vierailija
164/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempi että sinä jäät kotiin ja kaveri voi pyytää jonkun muun mukaansa.

Vierailija
165/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä kommenteissa oikein korostuu se, ettei äideillä saa missään nimessä olla hauskaa. Leikkaus, työmatka tai sukulaisen hautajaiset? Joo, ne on ihan ok, ei niistä vauva mene rikki. Risteily tai ravintolaillallinen ystävien kanssa? Ei ei ei, kyllä siitä menee kiintymyssuhde pilalle ikiajoiksi.

No, pari trollia ei ole totuus.

Vierailija
166/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyseessä on jo 7kk vauva. Ne syö jo kiinteää ruokaakin. Moni menee päiväkotiin jo pari kuukautta myöhemmin. Ehkä sitten ihmettelisin jos olisi 7 päivän ikäinen tai 7 viikkoakin on vielä aika pieni.

Lisäksi paheksutaan tuota risteilyä. Ihan kuin siellä olisi pakko kännätä ja panna kaikkia. Minä olen käynyt laivalla ties kuinka monta kertaa ja ikinä en ole noita harrastanut. En edes sinkkuna. Pari saatan ottaa baarissa ja sitten nukkumaan. En halua olla krapulassa laivalla. Ja käyn siellä koska tykkään laivoista. Olisin nuorena halunnut merille, mutta etenkin silloin oli harvinaista että sinne naisia lähtee. Kun mihinkään Itämeren paatteihin en oikein halua. Ja nuorena muutenkin tuli oltua turhan arka eikä uskonut omiin mahdollisuuksiin.

Kyllä omat lapseni oli 7 kk iässä vielä vaiheessa, jossa imetys oli pääasiallinen ravinto. Äidinmaito on tärkein ravinto koko ensimmäisen vuoden ja kiinteät vaan täydentävät imetystä.

Niin? Rintapumput on keksitty. Maidot pakastimeen. Hätätapauksessa myös korvike.

Itselläni maitoa ei herunut pumpulle kuin muutama millilitra kerrallaan. Kun olin vauvan ollessa puolivuotias yhden päivän koulutuksessa, oli sekin tuskaa.

Vaikka en olisi imettänyt, en muutenkaan haluaisi olla vauvan luota useita päiviä poissa. Se ei vastaa omaa käsitystäni rentoutumisesta.

Vierailija
167/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä kommenteissa oikein korostuu se, ettei äideillä saa missään nimessä olla hauskaa. Leikkaus, työmatka tai sukulaisen hautajaiset? Joo, ne on ihan ok, ei niistä vauva mene rikki. Risteily tai ravintolaillallinen ystävien kanssa? Ei ei ei, kyllä siitä menee kiintymyssuhde pilalle ikiajoiksi.

Kaikille noin pitkä risteily vauva-aikana ei ole samaa kuin hauskuus.

Vierailija
168/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni maitoa ei herunut pumpulle kuin muutama millilitra kerrallaan. Kun olin vauvan ollessa puolivuotias yhden päivän koulutuksessa, oli sekin tuskaa.

Vaikka en olisi imettänyt, en muutenkaan haluaisi olla vauvan luota useita päiviä poissa. Se ei vastaa omaa käsitystäni rentoutumisesta.

Okei. Minulla herui pumpulle ok ja hyvissä ajoin aloin tekemään pakastimeen varastoa. Minä nautin täysin rinnoin (kirjaimellisesti, mutta pumppu mukana) ystävien kanssa viikonlopun mökkireissusta, kun vauva oli n. 6 kk ja isänsä kanssa.

Vierailija
169/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kauhistelijat ei taida kovasti isejä arvostaa... Tai sitten tuli tehtyä pska miesvalinta?

Mitä tekemistä miesvalinnalla on sen kanssa, ettei oma arvomaailma ja tunne-elämä ole samanlainen kuin näiden, jotka haluaa olla poissa päiviä vauvan luota?

Vierailija
170/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille noin pitkä risteily vauva-aikana ei ole samaa kuin hauskuus.

Joillekin on. Mitä sitten? Kyllä se isäkin voi käydä.

Vierailija
171/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä miesvalinnalla on sen kanssa, ettei oma arvomaailma ja tunne-elämä ole samanlainen kuin näiden, jotka haluaa olla poissa päiviä vauvan luota?

No, juuri sitä, ettei ole muka ok jättää vauvaa ISÄNSÄ kanssa. Kyllä monille äideille on omakin aika tärkeää.

Vierailija
172/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin viettämään iltaa esikoisen ollessa 5kk ikäinen. Illasta tuli lyhyt, kun isä ei pärjännyt huutavan vauvan kanssa, ei suostunut syömään pullosta, kun imetin häntä. Rauhoittui heti, kun pääsin kotiin. Tokan kanssa en sitten käynytkään enää missään..

Vierailija
173/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa ei ole kysymystä niin miksi kysymysmerkki?

Vierailija
174/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin viettämään iltaa esikoisen ollessa 5kk ikäinen. Illasta tuli lyhyt, kun isä ei pärjännyt huutavan vauvan kanssa, ei suostunut syömään pullosta, kun imetin häntä. Rauhoittui heti, kun pääsin kotiin. Tokan kanssa en sitten käynytkään enää missään..

Joskus voi käydä näinkin... Meillä molemmat söivät myös pullosta isänsä syöttämänä säännollisesti.

Vierailija
175/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää millaisia selkäänpuukottavia "kavereita" ihmisillä on. Toivottavasti ketju on pelkkä provo. Ellei ole, toivottavasti ap:n kaveri bongaat tämän ketjun ja osaat tehdä johtopäätöksiä siitä kenen seurassa kannattaa viettää aikaa ja kenen ei.

Vierailija
176/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ehkä lähtis tuollaiselle risteilylle. Vaikka omat vauva-ajat on kaukana takana, niin musta tuntuis kyllä pahalta jo se pelkkä ajatus, että 7kk ikäinen vauva on siellä ilman äitiä. En pystyis kauheesti juhlimaan ja irrottelemaan tuollasessa tilanteessa.

Minulla oli neljän kuukauden ikäinen vauva ja jouduin yöksi sairaalaan, ei ollut vaihtoehtoja. 7 kuukauden ikäinen kyllä pärjää isänsä kanssa oikein hyvin, ei se isä mikään vieras ihminen ole vaan lapsen isä. Kyllä äiti tarvitsee myös välillä vapaata, että jaksaa.

Vapaata voi viettää muutenkin kuin parin päivän risteilyllä. Vapaata voi viettää esimerkiksi pitämällä vapaaillan.

Tietysti. Mutta mitä väliä sillä on, meneekö risteilylle vai esim. mökille?

Vierailija
177/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää symbioosivaihejulistajat on varmaan sitä samaa porukkaa joka sitten myöhemmin valittaa kuinka miehellä ei ole kovin tiivistä suhdetta lapsiin eikä oikein kiinnostele.

Vierailija
178/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ihan hyvin voinut lähteä muuten, mutta imetin vielä tuon ikäisiä niin paljon, että olisin kokenut melkein hankalammaksi ja rasittavammaksi sen etukäteen maidon pumppaamisen yms järjestelyt. Mutta mitään ongelmaa en siinä näe, että vauva on isänsä kanssa. Kenenkään muun hoitoon en olisi noin pientä jättänyt, mutta meillä isä oli alusta asti hoitanut vauvoja niin paljon, että vauva ei olisi suinkaan kokenut joutuneensa vieraan hoitoon ollessaan isän kanssa. 

Vierailija
179/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Mutta mitä väliä sillä on, meneekö risteilylle vai esim. mökille?

Itse en menisi kumpaankaan ilman vauvaa. Vapaa-aikaa voi viettää vaikka menemällä kavereiden kanssa elokuviin, syömään tai baariin. Poissaolon kesto on silloin huomattavasti lyhyempi kuin usean päivän risteilyllä.

Vierailija
180/605 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää symbioosivaihejulistajat on varmaan sitä samaa porukkaa joka sitten myöhemmin valittaa kuinka miehellä ei ole kovin tiivistä suhdetta lapsiin eikä oikein kiinnostele.

Omat lapset on jo isoja. Lapsilla on erittäin läheinen suhde isäänsä, mutta kiitos vaan huolesta.

Millä tavalla se, että en halunnut olla pois pitkiä aikoja vauvojen luota tähän liittyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan