Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-juhlien tarjoilut

Vierailija
27.05.2023 |

Onko mielestäsi riittävät? Tilaisuus vasta klo 15, joten kahvilla mennään. Teen voileipäkakut kinkku ja liha. Kinkkuhyrriä. Pitäiskö lisänä olla vielä sulhaspiirakat munavoilla? Makeana kinuskikermakakkuja, lusikkaleipiä, pullakranssi. Lisäisitkö tai karsisitko jotain?

Kommentit (245)

Vierailija
81/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkku ja liha?

Niin, kinkku ei niinku sillai oo lihaa kun se ei ole nautaa.

Vierailija
82/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voilla leivottu pulla on aina hyvää kahvin kanssa.

pitää olla laktoositonta, monilla laktoosi-intoleranssi

Minulla on laktoosi-intoleranssi, mutta ikinä ei pulla ole aiheuttanut mitään vaikka on tavalliseen maitoon tehty. En tiedä muokkaako se hiiva jotenkin sitä laktoosia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kinkkuhyrrien tilalla olla jotkut pienet kasvispiirakat tai salaatti? Porkkana- tai juustokakku voisi myös olla ihana tai joku raikas hedelmärahka.

Pääasia, että tarjoilut ovat päivänsankarin näköiset ja juhlaväen mahdolliset allergiat ja erikoisruokavaliot on jollain lailla otettu huomioon.

Onko muuten nykyään vielä boolit suosittuja? Itse olen pitänyt juhlia viimeksi joskus tuhat vuotta sitten, mutta jos nyt pitäisin niin laittaisin varmaan alkoholittoman boolin kuohuviinin kaveriksi.

Ihania juhlia kaikille! :)

Vierailija
84/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliot tiedossa. Mielelläni kuulisin ehdotuksia. Eli nyt tulossa kinkku- ja lohivoileipäkakku sekä ne kinkkuhyrrät. Mitä suolaista virlä? Pullan jätän pois. Mitä kakun lisäksi?

Pikkuleipiä, jotakin makeaa piirakkaa tai leivoksia tai kuivakakkua.

Vierailija
85/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Korvasienisalaatti, valkokärpässieni moussehyydykekakku, täytetyt kärpässienet pekoni juustolla. Syanidikakku.

Miksi sinulla on paha olla? Oletko hakenut apua?

Vierailija
86/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juotavaa ajattelitte tarjota kahvin ja alkumatkan lisäksi? Kysymys siis kaikille lauantaina juhliville.

Vierailija
87/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin jonkun kasvispiirakan tai muun suolaisen piirakan vielä tai ruokaisan salaatin kuten perunasalaatin, kreikkalaisen salaatin tai mistä ikinä itse tykkäätte.

Vierailija
88/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä juotavaa ajattelitte tarjota kahvin ja alkumatkan lisäksi? Kysymys siis kaikille lauantaina juhliville.

Nikotiininestettä shottilaseissa

Vierailija
89/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin jonkun kasvispiirakan tai muun suolaisen piirakan vielä tai ruokaisan salaatin kuten perunasalaatin, kreikkalaisen salaatin tai mistä ikinä itse tykkäätte.

Sopiiko se salaatti nyt piirakoiden ja kakkujen kanssa kun osa sanoo ehdottomasti ei ja osa kyllä? Mulle maistuisi. Olin ajatellut tehdä salaattia, että itsekin jaksetaan koko päivä. Eikö ne sovikaan?

Vierailija
90/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvältä kuulostaa, söisin mieluusti.

Vierailija
91/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP suunnitellut tarjoilut tulevan lakitettavan kanssa? Itse suunnittelin ja tein omiin yo-juhliini tarjoilut siskon ja mummon kanssa, niin tuli ainakin semmoiset kuin itse halusin (erityisruokavaliot tietenkin huomioitiin myös). Pääasia kuitenkin, että juhla on juhlittavan näköinen ja ruoka on iso osa sitä. Jos lakitettava tykkää noista ruoista, niin pitäisin menun tuollaisena.

Vierailija
92/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko se salaatti nyt piirakoiden ja kakkujen kanssa kun osa sanoo ehdottomasti ei ja osa kyllä? Mulle maistuisi. Olin ajatellut tehdä salaattia, että itsekin jaksetaan koko päivä. Eikö ne sovikaan?

Salaatti on hyvä piirakan lisänä.

Vierailija
93/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliot tiedossa. Mielelläni kuulisin ehdotuksia. Eli nyt tulossa kinkku- ja lohivoileipäkakku sekä ne kinkkuhyrrät. Mitä suolaista virlä? Pullan jätän pois. Mitä kakun lisäksi?

Viinaa. Paljon.

Vierailija
94/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vasta 80-lukuisella ohjeella jauheliha-paprika-cremefraiche-kiekkoja ja se olisi minusta hyvä vaihtoehto jos ei siis tee kiekkoja kinkusta tai fetasta ja pinaatista. Meillä oli omissa yo-juhlissa tarjolla mm. empanadilloja, joissa oli pienesti tulinen jauhelihatäyte.

Tarjolla oli myös salaatteja, kun niillä saa monipuolisuutta ja keveyttä mukaan. Kakut tilattiin valmiina ja niitäkin oli erilaisia. Yksi oli koristeltu ylioppilaslakiksi. Lisäksi muuta makeaa oli omenapiirakka, pullapitko, pikkuleivät sekä makeiset. Suolaisia vaihtoehtoja meillä oli todella paljon eikä juomissa ollut mitään alkoholipitoista niin samat kävivät kaikille. Lehtikuohua kuohujuomana jne. Suurin osa vieraista kun tuli kauempaa autoilla.

Vierailija
95/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä juhlitaan kahta ylioppilasta tänä vuonna.

Tarjottavana on poro-, kala-ja kasvis voileipäkakut, cocktailpiirakat joiden päälle munavoi ja graavilohi, pinaatti-feta piirakkaa, tuoreita mansikoita ja kermavaahtoa, cakepopseja ja juustolajitelma sekä paria erilaista hilloa ja suolakeksejä.

Perheen pienimmille on omaan noutopöytäänsä katettu pikkunakkeja ja lihapullia, minitomaatteja ja kurkku- ja porkkanatikkuja, hummusta ja muuta dippiä, sipsiä ja popcornia ja karkkia ja mehua.

Miten laitat tarjolle mansikat ja kermavaahdon?

Isoon kulhoon mansikat ja kermavaahto toiseen, pieniä lusikoita somaan kuppiin ja jäätelökulhoiksi tarkoitettuja pahvisia annosrasioita viereen:)

Vierailija
96/245 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kinkku ja lohi!

Mitä kasvissyöjille on?

Ovi.

Vierailija
97/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti voileipäkakkuja tekevät panostavat laatuun. On ikävää kun juhlissa ilahtuu nähdessään voileipäkakun, ja sisältä löytyy italiansalaattia, kurkkusalaattia ja koko komeus on kuorrutettu majoneesilla. Jos ei ole varaa panostaa kunnolliseen, niin tee jotain muuta.

Vierailija
98/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti voileipäkakkuja tekevät panostavat laatuun. On ikävää kun juhlissa ilahtuu nähdessään voileipäkakun, ja sisältä löytyy italiansalaattia, kurkkusalaattia ja koko komeus on kuorrutettu majoneesilla. Jos ei ole varaa panostaa kunnolliseen, niin tee jotain muuta.

Missähänpäin tällaisia harrastetaan? Täältä palstalta olen lukenut monta kertaa näistä kurkkusalaattikakuista, mutta oikeassa elämässä niihin en ole koskaan törmännyt. Ja voileipäkakkuja on eri  juhlissa tullut syötyä useita kymmeniä kertoja.

Vierailija
99/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta? Mitä teillä maksaa tilatut voileipäkakut? Täällä esim. 30 hengen lohivoileipäkakku 135 €.

Vierailija
100/245 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aika paljon teinejä vieraina, joten limppareita ostetaan eri sortteja, mehua on myös. Lisäksi tarjolla vettä ja kivennäisvettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän