Yo-juhlien tarjoilut
Onko mielestäsi riittävät? Tilaisuus vasta klo 15, joten kahvilla mennään. Teen voileipäkakut kinkku ja liha. Kinkkuhyrriä. Pitäiskö lisänä olla vielä sulhaspiirakat munavoilla? Makeana kinuskikermakakkuja, lusikkaleipiä, pullakranssi. Lisäisitkö tai karsisitko jotain?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin vielä jotain tuoretta ja raikasta. Salaatti ei ehkä oikein tuollaiseen kahvipöytään sovi, mutta miten olisi vaikka vadillinen hedelmiä (pilkottuna sopiviksi helposti syötäviksi paloiksi) ja marjoja? Esim. mansikoita, pensasmustikoita, vadelmia, viinirypäleitä, ananaskirsikoita, sekä valmiiksi lohkoiksi leikattuna appelsiinia, omenaa, ananasta jne. Tai voihan niistä kasata vaikka vartaita.
Voin kuvitella kuinka jossain sohvalla istuessa yrittää tasapainoilla lautasen kanssa sylissä syöden kuinka ne pensasmustikat yms pienet jutut karkailevat ympäriinsä. Kotimaiset mansikat maksavat maltaita ja ulkomaiset ovat mauttomia, omenasiivut tummuvat rumiksi, sitruunamehulla voitelukaan ei niitä välttämättä pelasta ja sitten maistuu vaan se sitruuna.
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu raikkaat voileivät.
Joo, huomasin saman. Se vaan, ettei mulle ole koskaan selvinnyt mitä ne raikkaat leivät on 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄÄLLÄ PITÄISI OLLA OMA PALSTA RUOKAIHMISILLE SAMOIN LASTEN NIMILLE. NIIN VÄSYTTÄVÄÄ LUKEA SAMAA PASKAA JATKUVASTI.
Ilmainen vinkki: sinun ei ole pakko lukea jokaikistä keskustelua täällä. Näissä keskusteluissa on otsikot, jotka lukemalla pystyy jo tuosta keskustelujen etusivulta päättelemään, mitä aihetta mikäkin ketju koskee. Jos otsikossa mainitaan ruoka tai lasten nimet, niin älä klikkaa niitä. Problem solved.
En ymmärrä mitä nuo Ylilaudan jonnet ja veetit edes tekee täällä kun ne ei yhtään kestä näitä perheellisten keskustelunaiheita 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄÄLLÄ PITÄISI OLLA OMA PALSTA RUOKAIHMISILLE SAMOIN LASTEN NIMILLE. NIIN VÄSYTTÄVÄÄ LUKEA SAMAA PASKAA JATKUVASTI.
Ilmainen vinkki: sinun ei ole pakko lukea jokaikistä keskustelua täällä. Näissä keskusteluissa on otsikot, jotka lukemalla pystyy jo tuosta keskustelujen etusivulta päättelemään, mitä aihetta mikäkin ketju koskee. Jos otsikossa mainitaan ruoka tai lasten nimet, niin älä klikkaa niitä. Problem solved.
En ymmärrä mitä nuo Ylilaudan jonnet ja veetit edes tekee täällä kun ne ei yhtään kestä näitä perheellisten keskustelunaiheita 🤔
What do you mean by Ylilauta Jonne Veetit ?
Vierailija kirjoitti:
Aika vanhanaikaiset tarjoilut.
Perinteiset sanoisin, ja hyvä niin. Olen itse kyllästynyt kaikenlaisiin macaronseihin ja kikkailuihin. Hyvin tehty pullakranssi on juhlava ja maistuu monelle paremmin kuin makeat kakut. Samoin perinteinen kerma-mansikkakakku on juhlien kuningatar ja loppuu ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Miellä on tulevana vloppuna tarjolla:
Voileipäkakkua, kana-feta ja lohi
ruisnappeja, joihin tulee välimerellinen kasvistäyte
sulhaspiirakat + munavoi
lihapiirakkaa
täytekakkua
juustokakkua
macaronseja
tuulihatut
Meilläkin tarjuilut vanhanaikaisia, mutta niin on vähän vieraatkin. Kasvisruokavalio ollaan kuitenkin huomioitu, sekä osa tarjottavista gluteenittomia.
Macaronsien tilalle mieluummin suomalaiset lusikkaleivät.
Jotain ilmastoystävällisempää ettei vassarit loukkaannu 🤣🤣🤣🤣
Mun mielestä, jos päätetään tehdä voileipäkakkua niin ei enää mitää piirakoita lisäksi. Ja kalavoileipäkakku ehdottomasti
Vierailija kirjoitti:
Ruokavaliot tiedossa. Mielelläni kuulisin ehdotuksia. Eli nyt tulossa kinkku- ja lohivoileipäkakku sekä ne kinkkuhyrrät. Mitä suolaista virlä? Pullan jätän pois. Mitä kakun lisäksi?
Laita ne kinkkuvyrrät kasvishyrriksi tai juustohyrriksi.
Aiempi ehdotus hedelmistä oli hyvä. Se voisi olla vaikka meloneita ja tuoretta anananasta ja omenoita. Mielestäni ei tarvi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä, jos päätetään tehdä voileipäkakkua niin ei enää mitää piirakoita lisäksi. Ja kalavoileipäkakku ehdottomasti
No aika ankeaa on, jos on tarjolla suolaisista pelkästään voileipäkakkuja. Itse en ole koskaan mieltynyt niihin, niin sitten ei olisi muuta kuin pullaa syötävänä.
Samoin ihmettelen miksi fetaa pitää tunkea kaikkiin ruokiin, kun ei sekään maistu kaikille.
Mutta jokainen tarjoaa sitä mitä haluaa, ja vieraat lähtevät kotiin käyden kaupassa tai vaikkapa pitserian kautta, jos tarjotut ruoat eivät maistuneet.
89 769 578 kysely aiheesta, hirmun kiinnostavaa. 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä on hyvä olla jos on lapsivieraita. Pienemmät lapset eivät yleensä halua voileipäkakkua.
Jos sinulla on kinkku-ja kalakakku, tekisin hyrrät kasvisversioina. Muuten ei kasvissyöjille ole mitään syötävää, ja moni ei syö punaista lihaa, niin käy pian niin, että kalakakut loppuvat samantien.
Kinkkuhyrriä en ole itse tehnyt, mutta voisin kuvitella, että niistä voi tehdä kasvisversion.
Oikein hyvät tarjottavat. Kahvin lisäksi tekisin kuplavesi omenamehu sekoituksen.
Puolet ja puolet isoon kannuun, vähän jäitä ja mintunlehtiä. Ihanan raikasta jos on lämmin päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vanhanaikaiset tarjoilut.
Perinteiset sanoisin, ja hyvä niin. Olen itse kyllästynyt kaikenlaisiin macaronseihin ja kikkailuihin. Hyvin tehty pullakranssi on juhlava ja maistuu monelle paremmin kuin makeat kakut. Samoin perinteinen kerma-mansikkakakku on juhlien kuningatar ja loppuu ensimmäisenä.
Totta! Kermansikkakakku peittoaa mennen tullen juustokakut, joissa joku ällö keksimurupohja, siis yäk. Ne eivät ole juhliin sopivia! Pullakranssi ei ole ehkä ihan tätä päivää, mutta aivan yhtä hyvänmakuinen kuin ennen muinoinkin.
Voilla leivottu pulla on aina hyvää kahvin kanssa.
Jotkut osaavat tehdä niin herkullista pullakranssia, että se on koko juhlapöydän odotetuin.
With love, me,
Luota vain tuohon menuun. Se on mainio.
Tuollaisiin juhliin minäkin haluaisin mennä :).
Ja ihmiset sekä sydänlämpoisyys ne juhlan tekee.
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin vielä jotain tuoretta ja raikasta. Salaatti ei ehkä oikein tuollaiseen kahvipöytään sovi, mutta miten olisi vaikka vadillinen hedelmiä (pilkottuna sopiviksi helposti syötäviksi paloiksi) ja marjoja? Esim. mansikoita, pensasmustikoita, vadelmia, viinirypäleitä, ananaskirsikoita, sekä valmiiksi lohkoiksi leikattuna appelsiinia, omenaa, ananasta jne. Tai voihan niistä kasata vaikka vartaita.
Hedelmämehua ja marjatahroja juhlavaatteissa, ei kiitos.
Noi on ihan riittävät.