Yo-juhlien tarjoilut
Onko mielestäsi riittävät? Tilaisuus vasta klo 15, joten kahvilla mennään. Teen voileipäkakut kinkku ja liha. Kinkkuhyrriä. Pitäiskö lisänä olla vielä sulhaspiirakat munavoilla? Makeana kinuskikermakakkuja, lusikkaleipiä, pullakranssi. Lisäisitkö tai karsisitko jotain?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Minustakin vähän 70-luvun tarjoilut. Sori.
Mitä sitten? Mä tykkäisin enemmän tuollaisesta kuin jostain modernista yrttihummushyydykkeestä rucolapedillä kera vaahdotetun kaurakerman.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavaliot tiedossa. Mielelläni kuulisin ehdotuksia. Eli nyt tulossa kinkku- ja lohivoileipäkakku sekä ne kinkkuhyrrät. Mitä suolaista virlä? Pullan jätän pois. Mitä kakun lisäksi?
Mä laittaisin niitä piirakoita, varsinkin jos on lapsivieraita tulossa. Leipäjuusto tekee myös hyvin kauppansa.
Makeaksi juustokakku, tai joku piirakka? Porkkanakakkua? Mokkapaloja? Itse laitan aina myös konvehteja.
Tärkeintä, että vieraita on ajateltu ja voi niissä tarjoiluissa näkyä myös juhlittavan mieltymykset.
Hyviä juhlia!
Ovat varmasti hyviä ja monen mieleen. Tosiaan vähän raskaan puoleista nykytyyliin, mutta jokainen voi valita itselleen sopivan annoksen.
Ei nuo nyt ihan 2023 ole, mutta pärjäähän noilla. Ja kalaa pitää minusta olla.
Paikalla vain äiti ja lapsi? Kyllä nuo riittää.
Moni kitissyt, että on vanhanaikaista. Mikä sitten olisi modernia tarjottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Jotain salaattia itse kaipaisin tuohon lisäksi
Kahvikekkereille salaattia?
Sekä kinkkuvoilripäkakkua että kinkkuhyrriä? Miksi noin paljon kinkkua?
Yksissä yo-juhlissa oli tarjolla sushia eikä ne mummot ja papat ja isotädit syöneet niitä yhtään.
Perinteiset tarjoilut on aina hyvät, sopii kaikille.
Kinkkuhyrrät korvaisin riisipiirakoilla ja munavoilla.
Makeana voisi olla lisäksi esim. juustokakku tai pikkuleipiä. Tai vaikka suklaata.
Miellä on tulevana vloppuna tarjolla:
Voileipäkakkua, kana-feta ja lohi
ruisnappeja, joihin tulee välimerellinen kasvistäyte
sulhaspiirakat + munavoi
lihapiirakkaa
täytekakkua
juustokakkua
macaronseja
tuulihatut
Meilläkin tarjuilut vanhanaikaisia, mutta niin on vähän vieraatkin. Kasvisruokavalio ollaan kuitenkin huomioitu, sekä osa tarjottavista gluteenittomia.
Lisäisin vielä jotain tuoretta ja raikasta. Salaatti ei ehkä oikein tuollaiseen kahvipöytään sovi, mutta miten olisi vaikka vadillinen hedelmiä (pilkottuna sopiviksi helposti syötäviksi paloiksi) ja marjoja? Esim. mansikoita, pensasmustikoita, vadelmia, viinirypäleitä, ananaskirsikoita, sekä valmiiksi lohkoiksi leikattuna appelsiinia, omenaa, ananasta jne. Tai voihan niistä kasata vaikka vartaita.
Vierailija kirjoitti:
Sekä kinkkuvoilripäkakkua että kinkkuhyrriä? Miksi noin paljon kinkkua?
Kinkku on hyvää.
No, multa jäisi kinkkuhyrrät syömättä, kun on voileipäkakkua tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
TÄÄLLÄ PITÄISI OLLA OMA PALSTA RUOKAIHMISILLE SAMOIN LASTEN NIMILLE. NIIN VÄSYTTÄVÄÄ LUKEA SAMAA PASKAA JATKUVASTI.
Ilmainen vinkki: sinun ei ole pakko lukea jokaikistä keskustelua täällä. Näissä keskusteluissa on otsikot, jotka lukemalla pystyy jo tuosta keskustelujen etusivulta päättelemään, mitä aihetta mikäkin ketju koskee. Jos otsikossa mainitaan ruoka tai lasten nimet, niin älä klikkaa niitä. Problem solved.
Täytyy olla myös kasvisvaihto ehto, ottaa selville onko keliakiaa, onko muna-allergiaa, mitä kaikkea niitä onkaan, itse oon kaikki ruokainen.
Ei noita voileipäkakkuja, pienet voileivätkin ovat parempia.
Missä ylioppilaat?
Vierailija kirjoitti:
Yksissä yo-juhlissa oli tarjolla sushia eikä ne mummot ja papat ja isotädit syöneet niitä yhtään.
Perinteiset tarjoilut on aina hyvät, sopii kaikille.
ei mitään liian erikoista,
Voileipäkakut on niin parasta. Ne kyllä menee aina ekaksi, joten varaudu usealla kakulla. Mieluiten pienempiä kakkuja, ettei tarvitse kauaa pitää lämpimässä koko satsia.
Jos on pienempia lapsia vieraana, tykkävät kyl karjalanpiirakoista. Aikuisväelle voisi olla kasvishyrrät lisänä: feta-parsa täytteellä esim?