Auttakaa! Olen nukkunut migreenin takia yöllä vain n. 3 tuntia. Nyt pitäisi lähteä hyvän ystävän häihin. Miten ikinä selviän seuraavasta vuorokaudesta?
Alkuyöstä heräsin migreeniin, ja olen oksentanut lähes koko yön. Nyt aamulla sain nukuttua n. 3 tuntia. Nyt sain kovimman kivun pois, kun migreenilääke on pysynyt sisällä.
Nyt pitäisi lähteä hyvän ystävän häihin. Tärisyttää, väsyttää ja heikottaa. Silti haluan mennä. Antakaa siis vinkkejä, miten saan itseni kuntoon n. 2 tunnissa, sillä sitten pitää lähteä kohti hääpaikkakuntaa... Harmittaa, kun kauan odotetut juhlat menevät nyt näin. Piti tanssia ja juhlia ystäväporukassa pikkutunneille adti.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lääkitys. Älä juo tänään alkoholia.
Kysy ystävältäsi, olisiko juhlapaikalla jotain takatilaa, jossa voisit lepäillä/nukkua vähän aikaa?
Tottakai hän menee jonnekin häihin nukkumaan takatilassa hämärässä ja muutenkin alkaa kysellä itselleen sopeutuksia ja palveluja. Mitä hän siellä takatilassa yksin juhlii?
Hän toipuu siellä juhlakuntoon.
Aurallista migreeniä sairastavana en lähtisi. Koko juhla menee pilalle, kun joudut jännittämään tuleeko päänsärky tai oksennus. Juhlahumu voi olla liikaa, eikä juhliin mennä nukkumaan. Pelkkä automatka voi olla liikaa. Tietenkin jokainen päättää itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä lääkitys. Älä juo tänään alkoholia.
Kysy ystävältäsi, olisiko juhlapaikalla jotain takatilaa, jossa voisit lepäillä/nukkua vähän aikaa?
Tottakai hän menee jonnekin häihin nukkumaan takatilassa hämärässä ja muutenkin alkaa kysellä itselleen sopeutuksia ja palveluja. Mitä hän siellä takatilassa yksin juhlii?
Hän toipuu siellä juhlakuntoon.
Hän pääsee sitten todella helpolla kun minulla migreenit kestää 3. päivästä puoleentoista viikkoon ja olo vain pahenee loppua kohti.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista! Nyt on nestetankkaus menossa (elektrolyyttia). Kohta kahvia ja täytyy yrittää saada syötyä jotain. Ja ei todellakaan alkoa tänään. Mies ajaa, joten saan autossa kyllä levättyä, mutta en saa koskaan nukuttua autossa.
Itse säästäisin sen kahvin hiukan myöhemmäksi ja keskittyisin ravinnon saantiin - mutta mikä sinulla parhaiten toimii.
Autossa silmälaput, tai vähintään aurinkolasit ja viileä kääre otsalle sekä rentoutumista. Joka tapauksessa mieluummin silmät kiinni, ainakin täällä eteläisessä Suomessa paistaa aurinko.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista! Nyt on nestetankkaus menossa (elektrolyyttia). Kohta kahvia ja täytyy yrittää saada syötyä jotain. Ja ei todellakaan alkoa tänään. Mies ajaa, joten saan autossa kyllä levättyä, mutta en saa koskaan nukuttua autossa.
Hyvä ettet aja. Ota autoon mukaan silmien päälle ylttävä löydä pipo tai vaikkapa huivi. Lisäksi pakastehernepussi. Näillä kääri pää pimeään kylmäkääreeseen. Nukkuminen ei ole tärkeää, vaan lepo ja hiljaisuus matkan aikana. Älkää jutelko miehen kanssa.
Yksi ok setti migreeniin matkan varrelta on kokis (ei light) ja ranskalaiset extra suolalla.
Itellä ollu taas monta päivää migreeni, kun jännitin koiran synnytystä niin pahasti että alkoi oksettaa. Synnytys meni hyvin, mutta vieläkin silmät ja hermosto arkana.
Ei kannata laittaa vahvaa meikkiä tai kampausta, jota täytyy varoa.
Migreeniin auttaa tämä : suolatikut ja light cola. Helpotti nopeasti. Huonon olon vähennyttyä syön tomaatteja ja ananaksia.
Kahvi kannattaisi tosiaan ajoittaa vaikka vihkimisen ja juhlan väliin, jos mahdollista. Silloin saisi maksimihyödyn, haittaako se jos on unelias vihkiseremoniassa?
Mulla auttaa se, että siinä vaiheessa kun lääkkeet alkaa tehoamaan eikä enää ole oksettava olo niin syö jotain tosi kaloripitoista, tyyliin BigMac + kolaa. Se on nopein tapa saada energiat nostettua.
Peruin juuri hauskan retken virtsatieinfektion ja räkäisen olon vuoksi. Tietenkään tilanne ei ole sama, mutta ei kai pää kainalossa jaksa mihinkään lähteä. Jos ystävä on ystävä, hän ymmärtää.
Mä en lähtis, koska uus migreeni olisi taattu enkä itse kestäisi olla migreenissä häissä, mutta tosiaankin ota rauhallisesti, syö terveellistä hyvää ruokaa mitä häissä toivottavasti on ja juo vettä. Ei mitään humppaamista, koska voi alkaa uudestaan mistä tahansa ärsykkeestä. Kai sieltä juhlapaikasta joku rauhallinen soppi löytyy mihin voi mennä lepäämään, jos tarvitsee.
No nyt on apllä enää alle tunti aikaa valmistautua lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nii se niistä asiallisista vastauksista.
Se on ihan asiallinen vastaus. Tuollaisessa ei ole mitään järkeä. Varmasti haluaa mennä ystävänsä häihin, mutta joku järki kuitenkin toiminnassa.
Niinpä.
Morsiamella varmaan muutenkin stressiä hääpäivänä ja sitten pitää huolehtia sairaan ystävän kunnosta, kun tämä lataa migreenioksentelunukkumattomuus-litaniansa.
No huh huh. Jo ajomatka on ärsyke ja eihän juhliin kukaan mene oksentelemaan. Ota ap järki käteen. Pilallehan ne häät menee muiltakin, jos oksennat siellä. Ei voi olla niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan asiallinen vastaus. Tuollaisessa ei ole mitään järkeä. Varmasti haluaa mennä ystävänsä häihin, mutta joku järki kuitenkin toiminnassa.
Niinpä.
Morsiamella varmaan muutenkin stressiä hääpäivänä ja sitten pitää huolehtia sairaan ystävän kunnosta, kun tämä lataa migreenioksentelunukkumattomuus-litaniansa.
Kyseessä on sairauskohtaus, ei mikään litanja. On täysin ok kertoa yståvälle että kaikki ok vaikka onkin kohtaus päällä, ja ettei halunnut missata juhlia. Ei kenenkään muun tarvitse siitä stressiä ottaa, päin vastoin, hyvä tietää jotta ei ihmettele.
Suhtaudut ilmeisesti migreeniin jonain yliherkkyys huomionhaku juttuna, etkä yksinkertaisesti sairaskohtauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Kyseessä on sairauskohtaus, ei mikään litanja. On täysin ok kertoa yståvälle että kaikki ok vaikka onkin kohtaus päällä, ja ettei halunnut missata juhlia. Ei kenenkään muun tarvitse siitä stressiä ottaa, päin vastoin, hyvä tietää jotta ei ihmettele.
Suhtaudut ilmeisesti migreeniin jonain yliherkkyys huomionhaku juttuna, etkä yksinkertaisesti sairaskohtauksena.
Sairauskohtauksessa Ei mennä häihin. So simple.
Silloin ollaan kotona tai päivystyksessä ei juhlissa.
Älä huolehdi, maailmassa nukutaan kyllä. Minäkin olen kohta menossa nukkumaan.
Olisi sitten kiva kuulla miten häissä meni. Mukavaa päivää ap joka tapauksessa!
Joko meet vain kirkkoon tai sitten illemmalla jälkijuhliin. Luulisin, että koko päivä juhlimista ei ole hyvä idea.
Ymmärrän kyllä että haluat mennä, mutta itse tuossa tilanteessa jäisin kotiin. Tiedätkö varmasti, että migreenisi on nyt helpottamassa? Olo ei varmasti ole tuollaisen jälkeen kovinkaan hyvä vielä vähään aikaan, luulisi että tämä päivä menee toipuessa.
Sipsit lisäaineineen pahentaa asiaa, merisuolarae kielen alla olisi parempi, tai sitten suolaa juomaan.