Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjäisissä ei tienaa mitään

Vierailija
18.11.2024 |

Meilläpäin pienimmissäkin (esim. koulujen ja marttojen järjestämissä) myyjäisissä pöytävuokra on siltä muutamalta tunnilta 40-50 euroa. Teen eräitä jouluisia tuotteita, jotka kyllä menevät kaupaksi, kunhan hinta on edullinen. Mutta raaka-aineet niihin on nykyään aika kalliita! Tuotteista voi pyytää vain vähän enemmän kuin raaka-aineet, muuten kukaan ei osta. Jos raaka-aineet on 5 e, niin menee 6 e kaupaksi. Tai jos raaka-aineet on 20 e niin menee hintaan 20-23 e kaupaksi (jos silläkään). Olen taitava tekijä ja laitan kauniit kääreet. Mutta pitäisi siis myydä ensin noin 40 tuotetta ennen kuin pöytävuokra olisi katettu, sitten muutama lisää että bensat myyjäisiin ja takaisin tulee katetuksi. Vasta sen jälkeen voi tienata jotain. Ja myyjäisissä ei saa kyllä millään myytyä kovin paljoa, koska niissä ei yksinkertaisesti käy kuin joitain satoja ihmisiä, eikä kaikki tietenkään osta sitä mitä minä myyn. Joten mitä järkeä?

Kommentit (137)

Vierailija
1/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään siis, että olen työtön ja yritän keksiä pientä lisätienestiä. Mutta ei ainakaan itse tehtyjen tuotteiden myynti ole sitä. Ap

Vierailija
2/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niissä mitään järkeä olekaan, enkä oikein ymmärrä miksi ihmiset menee tuonne myymään/ostamaan yhtään mitään. Hirveä vaiva ja käteen jää myyjälle pennosia, jos sitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niissä mitään järkeä olekaan, enkä oikein ymmärrä miksi ihmiset menee tuonne myymään/ostamaan yhtään mitään. Hirveä vaiva ja käteen jää myyjälle pennosia, jos sitäkään.

Itse tykkään kierrellä myyjäisiä, koska on kivaa katsoa mitä kaikkea kaunista muut on myyntiin tehneet, minulla vain ei ole varaa ostaa oikein mitään niistä. Glögimukillisen joskus ostan. Mutta näin työttömänä (ja käsityötaitoisena ja leipomistaitoisena) järki sanoisi, että yritä tienata taidoillasi lisärahaa. Tuntuu vain, että se on käytännössä mahdotonta. Netin myyntialustojen kautta taas mikään ei mene kaupaksi, koska nykyään postikulut on niin korkeat. Ap

Vierailija
4/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niissä ole ikinä tienannut. Parempi lahjoittaa vaan suoraan raaka-aineiden hinta + muutama kymppi säästyneestä ajasta luokkaretkikassaan, urheiluseuralle tai mille tahansa yhdistykselle, jonka myyjäisiin pyydetään osallistumaan.

Vierailija
5/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niissä ole ikinä tienannut. Parempi lahjoittaa vaan suoraan raaka-aineiden hinta + muutama kymppi säästyneestä ajasta luokkaretkikassaan, urheiluseuralle tai mille tahansa yhdistykselle, jonka myyjäisiin pyydetään osallistumaan.

Totta tuo, siis koskien noita varainkeruumyyjäisiä. Itse tarkoitin lähinnä niitä myyjäisiä, jossa myyjä pitää itse tienestit, maksaa pöytävuokran. Ap

6/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yleensä idea ole se, että srk tai joku yhdistys tms. tarjoaa sen tilan, myytävät tuotteet tehdään talkoilla ja tuotto menee johonkin hyväntekeväisyyteen. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
7/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin tuon jo vuosia sitten ja olisin siis tehnyt käsitöitä (olen oikeasti taitava) mutta annoin sitten olla, olisin jäänyt miinuksille.

Tilauksia kyllä satelee jos erehdyn julkaisemaan somessa jotain luomuksia mutta päätin etten tee niitä myyntiin vaan pidän vain harrastuksena. Materiaalin hankkiminen on kallista mutta ei joku tilaaja sellaista ymmärrä.

Vierailija
8/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydän ja tilan vuokralle antaja tienaa.

Vierailija
9/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Eikö yleensä idea ole se, että srk tai joku yhdistys tms. tarjoaa sen tilan, myytävät tuotteet tehdään talkoilla ja tuotto menee johonkin hyväntekeväisyyteen. 

Osa myyjäisistä on tuollaisia, meillä päin (Pk-seutu) on kuitenkin paljon myös sellaisia, jossa myyjät myy omaan lukuun. Ap

Vierailija
10/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä myyt?

Vierailija
11/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöydän ja tilan vuokralle antaja tienaa.

Se on totta! Ap

Vierailija
12/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöläisten arkea. Kaikki maksaa liikaa ja joka toinen sanoo että osaa itsekin tehdä. "Kyllä MINÄ TIEDÄN mitä tarvikkeet maksaa" on kuultu useamman kerran eli tällä halutaan suoraan sanoa että et ansaitse palkkaa työstäsi vaan sinun kuuluisi tehdä ilmaiseksi.

Loput onkin sitten ideavarkaissa eli kuvaavat ja tekevät itse samanlaisia. Koskee messuja, myyjäisiä, kauppoja ja kaikkia käsityöryhmiä facebookissa. Ensimmäinen kysymys ja viisitoista seuraavaa kysyy :"onko ohjetta?".

Netissä joskus olen myynyt ja halvalla menee kaupaksi. Saat oikein erityiskiitosta kun myyty niin halvalla että ostaja riemastuu kun voi myydä eteenpäin voitolla.

Vierailija
13/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se ole pakko mennä myymään jos ei tienaa.

Vierailija
14/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen myyjäiset on osin huijausta. Ei ne tiikerikakut ja saaristolaisleivät oikeasti mene kaupaksi, vaan muut luokan vanhemmat ostaa ne itse pois kuleksimasta.

Leipojat sitten luulevat, että menekki on hyvä ja leipovat seuraavana vuonna taas. Reiluinta olisi, että se, joka leipoo, myy itse tuotteensa. Joka ei halua leipoa, pistää rahaa tilille.

Vierailija
15/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon villasukkia hyvistä langoista. Myynnillä ei tienaa, joten annan niitä tarvitseville.

Vierailija
16/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään kierrellä myyjäisiä, koska on kivaa katsoa mitä kaikkea kaunista muut on myyntiin tehneet, minulla vain ei ole varaa ostaa oikein mitään niistä. Glögimukillisen joskus ostan. Mutta näin työttömänä (ja käsityötaitoisena ja leipomistaitoisena) järki sanoisi, että yritä tienata taidoillasi lisärahaa. Tuntuu vain, että se on käytännössä mahdotonta. Netin myyntialustojen kautta taas mikään ei mene kaupaksi, koska nykyään postikulut on niin korkeat. Ap

Pitää keksiä tuote jota voi postittaa kirjeenä niin saa myytyä netissäkin. Paketit on hinnoiteltu ulos jo aikoja sitten. Ainoastaan noiden alustojen kautta kannattaa enää pakettina ostaa mitään, siis tori ja huuto.net ym. Niissä hinnat on vielä kohtuulliset.

Vierailija
17/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaalikahvilaa pitämässä alakoululaiset partiolaiset, veikkaan että heille jopa maksettiin että tulevat koska vanhemmathan siinä tekivät kaiken työn.

Vierailija
18/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se ole pakko mennä myymään jos ei tienaa.

Ei ole ei, enkä nyt sitten menekään, kun ei one järkeä mennä. Harmittaa vain, kun näin työttömänä olisi kiva jostain vähän yrittää saada lisärahaa ja olen siis oikeasti ihan taitava niissä mitä teen. Tämä nyt oli vain tällainen avautuminen pettymyksen vuoksi tämä aloitus. Ap

Vierailija
19/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä huomasin tuon jo vuosia sitten ja olisin siis tehnyt käsitöitä (olen oikeasti taitava) mutta annoin sitten olla, olisin jäänyt miinuksille.

Tilauksia kyllä satelee jos erehdyn julkaisemaan somessa jotain luomuksia mutta päätin etten tee niitä myyntiin vaan pidän vain harrastuksena. Materiaalin hankkiminen on kallista mutta ei joku tilaaja sellaista ymmärrä.

Ja tilaajistakin suurin osa katoaa maksun hetkellä.

Vierailija
20/137 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsityöläisten arkea. Kaikki maksaa liikaa ja joka toinen sanoo että osaa itsekin tehdä. "Kyllä MINÄ TIEDÄN mitä tarvikkeet maksaa" on kuultu useamman kerran eli tällä halutaan suoraan sanoa että et ansaitse palkkaa työstäsi vaan sinun kuuluisi tehdä ilmaiseksi.

Loput onkin sitten ideavarkaissa eli kuvaavat ja tekevät itse samanlaisia. Koskee messuja, myyjäisiä, kauppoja ja kaikkia käsityöryhmiä facebookissa. Ensimmäinen kysymys ja viisitoista seuraavaa kysyy :"onko ohjetta?".

Netissä joskus olen myynyt ja halvalla menee kaupaksi. Saat oikein erityiskiitosta kun myyty niin halvalla että ostaja riemastuu kun voi myydä eteenpäin voitolla.

Myy sitä ohjetta. Mallikappale esille ja ohje myyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi