Auttakaa! Olen nukkunut migreenin takia yöllä vain n. 3 tuntia. Nyt pitäisi lähteä hyvän ystävän häihin. Miten ikinä selviän seuraavasta vuorokaudesta?
Alkuyöstä heräsin migreeniin, ja olen oksentanut lähes koko yön. Nyt aamulla sain nukuttua n. 3 tuntia. Nyt sain kovimman kivun pois, kun migreenilääke on pysynyt sisällä.
Nyt pitäisi lähteä hyvän ystävän häihin. Tärisyttää, väsyttää ja heikottaa. Silti haluan mennä. Antakaa siis vinkkejä, miten saan itseni kuntoon n. 2 tunnissa, sillä sitten pitää lähteä kohti hääpaikkakuntaa... Harmittaa, kun kauan odotetut juhlat menevät nyt näin. Piti tanssia ja juhlia ystäväporukassa pikkutunneille adti.
Kommentit (67)
Olen sairastanut migreeniä nuoresta saakka. Lääkityksessä on ollut hakemusta, mutta muutama vuosi sitten löytyi kombinaatio mikä auttaa: Panacod ja Zomig, siis yhtäaikaa otettuna. Voi olla, että julkaista kun mainitsin lääkkeiden nimet. Panacod on kipulääke ja Zomig on migreenin täsmälääke.
Mun tuntemat migreenisairaat tietävät itse miten migreenikohtauksen kanssa eletään.
Sikäli ihmettelen kysymystä. Jos oikeasti on tietoa vailla, soittaa terveysneuvontaan, apteekkiin tms.
Jos migreenikohtaus on elämän ensimmäinen, lähtisi lääkäriin.
Olen sairastanut migreeniä nuoresta saakka. Lääkityksessä on ollut hakemusta, mutta muutama vuosi sitten löytyi kombinaatio mikä auttaa: Panacod ja Zomig, siis yhtäaikaa otettuna. Voi olla, että julkaista kun mainitsin lääkkeiden nimet. Panacod on kipulääke ja Zomig on migreenin täsmälääke.
Ei mitenkään. Lepäämällä. Tummia laseja ja silmälaput. Lääkettä. Korjaamalla verensokeria tasaiseksi.
Opit siihen kyllä. Itse elin muutaman vuotta 2-4 h yöunilla. Tosin sain sydänsairauden siitä mutta opin kuitenkin.
Tämä. Migreenissä ei voi olla koneella, vaan pimeässä huoneessa oksentelemassa.