Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työtön, mies ei. Minulle kuuluu hänen mielestään kaikki kotityöt

Vierailija
26.05.2023 |

Koiran ulkoilutuksista riidellään, kun mies ei millään haluaisi viedä ja jos vie, tulee viiden minuutin päästä takaisin jo.

Teen ruoat, siivoan, pesen pyykit, tarkistan läksyt, huolehdin koiran. Pihatöitäkin yrittää sälyttää minulle. En ole viherpeukalo, joten omalta osaltani piha ei vaadi kummoisia, mutta ruukkukukat on hyvä joskus kastella ja nurmikko ajaa.

Olen yrittänyt puhua miehen kanssa, ja hän on vakaasti sitä mieltä että sitten tehdään puoliksi kun saan töitä. Sitä ennen koska olen vain kotona, minulta hoituu siinä kätevästi kaikki. Jos en saa töitä pian, tulen hulluksi. Minulla ei käytännössä ole vapaa-aikaa, vaan olen kotona 24/7, ellen ole kaupassa tai viemässä lapsia jonnekin.

Työpaikan menetin yli vuosi sitten. Samalla meni aikuiskontaktit :( Ei ole varaa harrastaa ja ystäviä ei ole ollut koskaan. Taidan olla masentunut.

Kommentit (248)

Vierailija
61/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kaikkea kuulu tehdä, mutta kyllä mä vaan näin kotiäitinä mielummin teen ne hommat aamulla ja päivällä ettei sit illalla tarvii. Lasten hoito ja koiran lenkitys teillä tietysti ei ole kotityö ja luulis miehenkin haluavan ne hoitaa.

Sinulla ei olekaan mitään tuloja vaan miehesi maksaa ihan kaiken sinun sukkahousuista asumiseen.

Mistä sinä hänen tulot tiedät??

Ihmisillä on muitakin tulonlähteitä kuin palkkatyö. Esim minulla. Tulotasoni on sama kuin miehelläni, vaikka ulospäin olen "kotiäiti". 

Kumpi on yleisempi, täysin tuloton vai hyvätuloinen kotiäiti? Lottovoittajat ja miljoonaperijät on harvinaisia.

Vierailija
62/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä tätä kotityön määrää nykyihmisillä. 

Kai pesukoneen ja tiskikoneen voi ihan ohimennen täyttää ja tyhjentää. Luulisi, että joskus on aikaa/tylsää, jolloin voi imuroida. Safkaa nyt jokainen tekee päivittäin. Vessan pesut, lakanoiden vaihdot menee ihan rutiinilla. Olisi loogista, että se kenellä on enemmän aikaa ja kotona tekee ihan luonnostaan noita juttuja.

Jos kotitöihin ei edes mene kauan niin miksi niitä ei voisi tehdä molemmat ihan siitä riippumatta kenellä on enemmän aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa viestissä on ihmetelty, miten siinä päivän aikana ei saa tehtyä kaikkia kotitöitä. No vaikka siten, että jos syövät illalla vielä kahdesti, lämmin ruoka ja iltapala. Tai ehkä koululaisten välipala, lämmin ruoka ja iltapala.

Ei näitä ruokia tehdä ja tarjoilla ja näiden ruokien astioita tiskata päivällä. Silloin kun muut ovat jo kotona "vapaalla", sillä kotityöt hoitavalla on Illalla vielä kotitöitä.

Etenkin jos on lapsia. Lasten läksyt, harrastuksiin viemiset ja iltatoimet ovat illalla, ei päivällä. 

Sehän tuossa voi alkaa käymään ärsyttäväksi, kun on koko ajan puuhattava kotona, myös viikonloppuisin. Ja puolisolla on ihan vapaapäiviä. 

Lapset ja koirat pitää hoitaa ja ruokkia ihan joka päivä. Monta kertaa päivässä. 

Itsekin olen kotona, ja päiväaikaan on muutakin kuin ihan kotona tehtäviä hommia,  vaikka lapsen hammaslääkäri, terapiakäynti, lääkärikäynti, koulupalaveri tai käyn tekemässä isommassa kaupassa muutaman päivän ruokaostokset. Lasten koululle on puoli tuntia matkaa, isompaan automarkettiin 40min. Yksikin keikka keskellä päivää vie aikaa (kotitöiltä) helposti pari tuntia. Jos siis vain yhden asiointikäynnin tekee. 

Kotityöt jakautuu aikalailla valveillaolon koko pituudelle. Siksi niitä ei voi tehdä kaikkia jossain yhdessä aikaikkunassa, kun toinen on työpaikalla. 

Mutta tauotta ei tarvi kotitöitä tehdä, ellei sitten ole täysin vahdittava taapero jaloissa. Kyllä sinne päivään paussejakin mahtuu. (Kuten nyt!) 

Vierailija
64/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

porsit ja ihmettelet kun mies ei ole siivoamassa sun sotkujas työpäivän jälkeen?

Vierailija
65/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai pesukoneen ja tiskikoneen voi ihan ohimennen täyttää ja tyhjentää. Luulisi, että joskus on aikaa/tylsää, jolloin voi imuroida. Safkaa nyt jokainen tekee päivittäin. Vessan pesut, lakanoiden vaihdot menee ihan rutiinilla. Olisi loogista, että se kenellä on enemmän aikaa ja kotona tekee ihan luonnostaan noita juttuja.

Jos kotitöihin ei edes mene kauan niin miksi niitä ei voisi tehdä molemmat ihan siitä riippumatta kenellä on enemmän aikaa?

nainen makaa sohvalla päivät pitkät, jokaiselle vesilasilliselle uusi astia ja päivän päätteeksi miehen pitäisi siivota sen sotkun kun se ei vaivaudu edes viemään niitä keittiöön....

jeppis

Vierailija
66/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen elää kuin viiden tähden hotellissa täysihoidossa. Luuletko, että hän alkaa enää missään vaiheessa tehdä kotona yhtään mitään vaikka työtön menee töihin?

Sinun logiikan mukaan on loogista, että isotuloisempi maksaa enemmän perheen kuluista, mutta sehän ei oikein miehille käy.

67/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko koiran hankinta teidän yhteinen päätös? Jos koira oli sun oma hankinta, niin silloin ymmärrä, jo s miestä ei kauheasti kiinnosta ulkoiluttaa sitä. Toki voisihan hän silloin edes sun työpäivien aikana käyttää koiraa lyhyesti pissalla, kun kerta kotona on.

Vierailija
68/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kaikkea kuulu tehdä, mutta kyllä mä vaan näin kotiäitinä mielummin teen ne hommat aamulla ja päivällä ettei sit illalla tarvii. Lasten hoito ja koiran lenkitys teillä tietysti ei ole kotityö ja luulis miehenkin haluavan ne hoitaa.

Sinulla ei olekaan mitään tuloja vaan miehesi maksaa ihan kaiken sinun sukkahousuista asumiseen.

Öö, ei maksa. Mistä sä tän keksit?

Vierailija
69/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on muitakin tulonlähteitä kuin palkkatyö. Esim minulla. Tulotasoni on sama kuin miehelläni, vaikka ulospäin olen "kotiäiti". 

Kumpi on yleisempi, täysin tuloton vai hyvätuloinen kotiäiti? Lottovoittajat ja miljoonaperijät on harvinaisia.

Hyvätuloinen. Ei miuten ole varaa jäädä kotiin.

Vierailija
70/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä just oon aina ihmetelly näissä, ku valitetaan, että tekee kaikki kotityöt johon sisältyy esim pyykinpesu ja tiskikoneenkäyttö. Siihen menee alle 5min, kun ne täyttää ja tyhjentää :D

Se kone tekee työn puolesta. Ennen vanhaa aikaan ennen pesukonetta tilanne oli toinen, kun pyykkejä pestiin monta tuntia käsin. Siivoaminen on nykyään helppoa, kun on käytössä imuri.

Ja toisekseen ei näitä isoja siivouksia tehdä joka päivä. Joko kerran viikossa tunti-pari menee tai sitten jos joka päivä imuroi ja pyyhkii pölyt niin menee 10-15min per päivä.

Vierailija
71/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää puoliksi kaikki ja maksakaa puoliksi kaikki. Jos mies maksaa esim. 75% niin sitten hänen tulee tehdä vain 25% kotitöistä. Jos mies maksaa 100% niin sitten sinä teet kaiken muun mukisematta

Vierailija
72/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiäideillä ei yleensä ole tuloja. Vanhempainvapaalla tai kotihoidon tuella oleva ei ole kotiäiti, ei myöskään ilta- tai viikonlopputöitä tekevä.

Vierailija
73/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä just oon aina ihmetelly näissä, ku valitetaan, että tekee kaikki kotityöt johon sisältyy esim pyykinpesu ja tiskikoneenkäyttö. Siihen menee alle 5min, kun ne täyttää ja tyhjentää :D

Se kone tekee työn puolesta. Ennen vanhaa aikaan ennen pesukonetta tilanne oli toinen, kun pyykkejä pestiin monta tuntia käsin. Siivoaminen on nykyään helppoa, kun on käytössä imuri.

Ja toisekseen ei näitä isoja siivouksia tehdä joka päivä. Joko kerran viikossa tunti-pari menee tai sitten jos joka päivä imuroi ja pyyhkii pölyt niin menee 10-15min per päivä.

Vastaavasti jos haluaa tehdä joka päivä erikseen ruoan niin siihenkin menee aikaa mutta suurinosa on sitä ruoan kypsenemisen odottamista jos uunissa tekee jotain. Sit jos tekee kerralla ison satsin niin voi tehdä tunnissa-parissa koko viikon ruoat. Oon saannu parhaillaan 30min sisällä tehtyä 7 päivän ruoat.

Vierailija
74/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja kaksi kertaa kuussa. 4h + 4h ja koti on ihan tip top kunnossa. Jos olisin työttömänä, niin uskon vakaasti että voisin halutessani hoitaa kodin siivouksen samalla ajalla, eli 1 työpäivä kuukaudessa siihen. Muut 19 työpäivää voi käyttää työnhakuun.

Toki ruoanlaitto ja kaupassa käynti pitää hoitaa ja niitä pitäisi kyllä tehdä sen työssäkäyvänkin. Samoin työssäkäyvän pitää hoitaa esim lasten harrastuksia.

Hmn, kannattaa varmaan neuvotella mistä hommista kukakin tykkää eniten ja jakaa niitä.

Vierailija
75/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän tuo ei homma eikä mikään hoitaa oman työpäivän jälkeen tai viikonloppuna.

Vierailija
76/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketteko ajan niin, että kun pyykinpesukone pyörii 2-3h niin sinä teet silloin 2-3h kotitöitä siinä?

Vierailija
77/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääköhän mies, että lasten hoito on raskaampaa kuin töissä käynti?

Ymmärrät varmaan että miehen työ tuo elintason perheelle? Mies on tässä asiassa täysin oikeassa.

N39

Vierailija
78/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloinen. Ei miuten ole varaa jäädä kotiin.

Onko sinulla/teillä sitten niin isot pääomatulot, kun et/ette tee töitä?

Vierailija
79/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiäideillä ei yleensä ole tuloja. Vanhempainvapaalla tai kotihoidon tuella oleva ei ole kotiäiti, ei myöskään ilta- tai viikonlopputöitä tekevä.

Semmonen homma vaan että mulla esimerkiksi on sekä sijoituksia että säästöjä. Joka kuu saan ihan kivasti vuokratuloja ja jos hankin jotain isompaa vain itselleni, käytän ihan omia rahojani. Ja jos mä teen yhden-kaksi hommaa yrityksessäni kuussa, olen edelleen ihan kotiäiti ja kotona lasten kanssa. Toki heistä toinen on jo koulussa, mutta kotiäiti *tittelini* on edelleen, on ollut kahdeksan vuotta.

Hassu ajatus.

Vierailija
80/248 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmonen homma vaan että mulla esimerkiksi on sekä sijoituksia että säästöjä. Joka kuu saan ihan kivasti vuokratuloja ja jos hankin jotain isompaa vain itselleni, käytän ihan omia rahojani. Ja jos mä teen yhden-kaksi hommaa yrityksessäni kuussa, olen edelleen ihan kotiäiti ja kotona lasten kanssa. Toki heistä toinen on jo koulussa, mutta kotiäiti *tittelini* on edelleen, on ollut kahdeksan vuotta.

Hassu ajatus.

Hassua, että yrittäjä ja sijoittaja nimittää itseään kotiäidiksi.