Sinä joka myyt Torissa pieniä tai pienehköjä helposti postitettavia tavaroita, miksi et halua postittaa?
Torissa on paljon sellaista tavaraa mikä varmasti menisi kaupaksi, jos myyjä vain suostuisi postittamaan. Tänäänkin olisin ostanut kaksi kohdetta, mutta molemmissa luki vain nouto. Eikä kyse ollut edes isossa kaupungissa asuvista, jolloin tietysti potentiaalista kohderyhmää joka pääsee helposti noutamaan on enemmän.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka suostuisi niistä maksamaan ne postikulut, mitkä ovat suuremmat kuin se pieni helposti lähetettävä juttu maksaa? Tosin olen myynyt jonkin kerran kirjoja, missä ostaja on halunnut siitä huolimatta ostaa.
Postilaatikkoon laitettavia kirjelähetyksiä en lähettele postin epäluotettavuuden takia. Voivat viipyä matkalla iäisyyksiä tai jäävät menemättä perille. Sinällään helposti pakattavat paketit eivät ole mikään ongelma minulle, lähimmälle automaatille on matkaa joku sata metriä.
Minä olen joskus ostanut tavaran jossa postit maksoi saman mitä tuote. Oli sen verran halvalla myynnissä että kannatti. Ja sen verran syrjäinen sijainti, että myyjän kannatti postittaa, kun ei siellä lähiseuduilla noutohalukkaita ostajia ole.
Minäkin ostin kerran erään vintagetavaran jossa postitus maksoi enemmän kuin kyseinen alle kympillä myynnissä ollut tavara. Ulkomaisilla kauppasivustoilla sama tavara maksaa alkaen 30 euroa ja päälle postitus, joten säästin kuitenkin.
Enpä ole vielä huijareita tavannut. Lähetän tuotteen sitten, kun näen maksun postikuluineen pankkitililläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että kuka jaksaa tällaista nappikauppaa puolin ja toisin.
En ole niin rikas etteikö meillä olisi käyttöä niille kympeille ja satasille mitä tästä nappikaupasta saadaan. Lapsikin innostui siivoamaan huoneestaan vanhoja leluja ja vaatteita, joista luopuminen on muuten hänelle vaikeaa, kun lupasin että käytetään rahat kesälomalla johonkin hauskaan juttuun.
Jep, äkkiä niistä kympin-parin tuotteista kertyy kiva summa rahaa, jolla ostaa jotain muuta. Ja toisaalta kun ostelee itsekin tavaransa käytettynä niin sitä säästää pitkän pennin. Kyllä meillä ois ihan eri taloudellinen tilanne, jos ei viitsisi mitään myydä ja kaiken ostaisi uutena, kun lapsiperheessä nyt väistämättä on tarve ostaa jatkuvasti jotain ja toisaalta koko ajan jää jotain pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on varmaan niitä, jotka ei ole tottuneita postittajia eikä osaa sujuvasti ostaa pakettia ja nakata postiin kauppareissulla. Itse koen jopa vaivattomammaksi postittaa kuin sopia noutoaikoja. Siis jos kyse on jostain ei särkyvästä perusjutusta, jonka voi pakata tyyliin pariin muovipussiin ja teippiä päälle.
Ei, 10€ takia en tee sujuvasti yhtään mitään ylimääräistä kauppareissulla.
Miten jaksat edes naputella myynti-ilmoituksia, meneehän siihenkin rahanarvoista aikaa? Miksi et lahjoita tavaraa suosiolla Konttiin tai vastaavaan?
No koska ne pitäs viedä sinne konttiin toope. Ilmoituksen naputtelun voin tehdä tästä kotisohvalta. Ainoa mitä tarvii sitten enää tehdä, on raahata perse ovelle, kun hakija tulee.
Isommista tavaroista varsinkin on kyllä huomattavasti helpompi päästä eroon, jos laittaa ne halvalla myyntiin "vain nouto", vs että alkaisi hilata kaatikselle tai kierrätyskeskukseen. Bonuksena voi saada sen kympin-muutaman rahaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä itsekin ihmettelen. Jos tavaran arvo on 10€ eikä sitä itse tarvitse, niin se on jätettä.
En ymmärrä tuota asennetta. Oksettava ajatuskin heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin vain siksi ettei viitsi edes yrittää saada sitä kiertoon.
Siinäpä tukehdut oksennukseesi, prole.
Itse olen niitä myyjiä, jotka mieluiten postittavat kaiken potkukelkkaa pienemmän, mutta voi jmlta sitä ostajien vininää niistä postikuluista! Jos ilmoituksessa lukee postikulut 8 e, aletaan kinumaan, enkö voi lähettää toisen firman euron halvempana pakettina. Siis sen jälkeen, kun kaupat on jo tehty. Sitten maksetaan ne postikulut sen halvemman mukaan vaikken edes olisi suostunut vaihtamaan lähetystapaa.
Jos vielä jotain jossain myyn, laitan lähetyskuluja suoraan tuotteen hintaan 10 e ja sitten postituksen "ilmaiseksi". Joskus tätä harrastin, eikä ikinä tarvinnut vääntää toimituskuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä itsekin ihmettelen. Jos tavaran arvo on 10€ eikä sitä itse tarvitse, niin se on jätettä.
En ymmärrä tuota asennetta. Oksettava ajatuskin heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin vain siksi ettei viitsi edes yrittää saada sitä kiertoon.
Siinäpä tukehdut oksennukseesi, prole.
Oletpa harvinaisen vastenmielinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postitin kengät. Ensin tuli kiitosvieti "ihanat kengät ja just sellaset kuin halusin". Parin päivän päästä tuli haukkumaviesti ja valitus "kengät on rikki". Ensimmäinen ja viimeinen postitus.
Niin ja postitus maksoi enemmän kuin itse kauppatavara.
Ja ostajako ei maksanut sinulle lähetyskuluja etukäteen, syystä että (oma vastauksesi tähän)?
Ihan liikaa vaivaa hintaansa nähden. En mä lähde jotain seitsemän euron munanvatkainta viemään ensinnäkin ärrälle, käyttämään aikaa, vaivaa ja bensaa. Sitten paketoimaan, säheltämään sen lähettämisen kanssa ja saada tästä kaikesta palkaksi seitsemän euroa. Nouto on nouto. Jos haluaa että postitan seitsemän euron munanvatkaimen, se on tunnin työ á50€, postitustarvikkeet vitosen ja bensasta toinen vitonen. Eli seitsemän euron munanvatkain maksaisi sulle 67€. Ostaisitko?
No jos mä alan laskemaan, että mun tuntipalkka on x€, niin tavarasta pitää bähintään saada x kertaa käyetty aika tunteina kertaa 100% ylityökorvaus. Muussa tapauksessa se menee roskikseen.
Postittaminen tuo ekstrasäätöä ja vaivaa. On riski että katoaa matkalla tai ostaja väittää näin. Sitten voi alkaa valitukset kunnosta.
Postitan yleensä siinä vaiheessa kun kukaan ei nouda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on varmaan niitä, jotka ei ole tottuneita postittajia eikä osaa sujuvasti ostaa pakettia ja nakata postiin kauppareissulla. Itse koen jopa vaivattomammaksi postittaa kuin sopia noutoaikoja. Siis jos kyse on jostain ei särkyvästä perusjutusta, jonka voi pakata tyyliin pariin muovipussiin ja teippiä päälle.
Ei, 10€ takia en tee sujuvasti yhtään mitään ylimääräistä kauppareissulla.
Onhan se toki iso vaiva pudottaa paketti siihen postin "valmiiksi maksetut paketit" lootaan, kyllä siitä vähintään 20e pitäis saada :D
Itsestäänkö se tavarani paketiksi muuttui?
Vierailija kirjoitti:
Ihan liikaa vaivaa hintaansa nähden. En mä lähde jotain seitsemän euron munanvatkainta viemään ensinnäkin ärrälle, käyttämään aikaa, vaivaa ja bensaa. Sitten paketoimaan, säheltämään sen lähettämisen kanssa ja saada tästä kaikesta palkaksi seitsemän euroa. Nouto on nouto. Jos haluaa että postitan seitsemän euron munanvatkaimen, se on tunnin työ á50€, postitustarvikkeet vitosen ja bensasta toinen vitonen. Eli seitsemän euron munanvatkain maksaisi sulle 67€. Ostaisitko?
No jos sulla tosiaan menee tunti paketoimiseen ja postipaketin ostamiseen niin ymmärrän ettei varmaan kannata.
Vierailija kirjoitti:
No jos mä alan laskemaan, että mun tuntipalkka on x€, niin tavarasta pitää bähintään saada x kertaa käyetty aika tunteina kertaa 100% ylityökorvaus. Muussa tapauksessa se menee roskikseen.
Näin. Minulla ei ainakaan ole yhtään kiinnostusta alkaa harrastamaan mitään hyväntekeväisyyttä. Ymmärrän toki, että jotkut harrastavat tavaroiden ostamista ja myymistä torissa ja se on ihan fine. Silloin on ihan ymmärrettävää, että haluaa laittaa aikaansa ja vaivaansa ilman korvausta, koska se on, no, harrastus. Harrastan minäkin asioita ja ne harrastukset vasta kalliita ovatkin. Tori.fi ei kuulu niihin.
No kun sitten alettaisiin puolestaan vänkäämään että se tavara pitäisi saada ennenkuin maksaa ja senhän tietää miten siinä kävisi.
Vierailija kirjoitti:
No kun sitten alettaisiin puolestaan vänkäämään että se tavara pitäisi saada ennenkuin maksaa ja senhän tietää miten siinä kävisi.
No eikä aleta.
Jostain syystä ne postikulut on aina enemmän kuin olen ajatellut ja sitten jäänkin tappiolle. Aina ajattelen, että postitus maksaa sen 6,90e, paketti menee mittoihin eikä ole painavakaan. Silti postitus onkin ollut sen 11,90e. Jos tuotteen hinta on 10e ja maksan lopulta itse siitä 5 euroa postitusta, niin ei ole vaivan arvoista.
Kerran puoliso lähetti kirjepostina jotain myymäänsä. Kirjeen toimittaminen ostajalle kesti kolme viikkoa. Ostaja varmasti epäili jo huijariksi, ja niin olisin epäillyt minäkin.
Tilasin kadun toisella puolella olevasta kirjakaupasta postiennakolla ruutuvihon.
Eivät voi tuoda,eikä ole hakijaa vihille pyörätuoliukolla.