Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka myyt Torissa pieniä tai pienehköjä helposti postitettavia tavaroita, miksi et halua postittaa?

Vierailija
26.05.2023 |

Torissa on paljon sellaista tavaraa mikä varmasti menisi kaupaksi, jos myyjä vain suostuisi postittamaan. Tänäänkin olisin ostanut kaksi kohdetta, mutta molemmissa luki vain nouto. Eikä kyse ollut edes isossa kaupungissa asuvista, jolloin tietysti potentiaalista kohderyhmää joka pääsee helposti noutamaan on enemmän.

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne tavarat ovat sen verran halpoja, tyyliin 10€, että sen takia en jaksa nähdä vaivaa, että paketoin ja vien postiin / ärrälle. Mieluumin sitten annan vaikka ilmaiseksi pois noutajalle, jos ei muuten tule kauppoja.

Tai sitten pitäisi hintaan lisätä korvaus ylimääräisestä käytetystä ajasta, ja se olisi reilusti enemmän, kuin tuotteen myyntihinta.

Vierailija
2/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Postittaminen kallista ja epäluotettavaa,

2. Kaupat kasvotusten, kun ostaja voi tarkastaa tavaran, niin ei tule pettymyksiä eikä jälkipuinteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa ja juokse punnitsemassa ja sitten ostaja vinkuu postikuluista, ihan kuin luulisivat ostavansa jostain myymälästä joka pystyisi niille jotain tekemään.

Kympin tavaraan saman verran postikuluja... no ei. Eikä ne pakkausmateriaalitkaan ilmaisia ole.

Moni on ehkä kokeillut ja päätynyt siihen ettei kannata ruveta säätämään.

Vierailija
4/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla periaate että en alle 15e ostoksia postita. Aivan liian suuri vaiva pakata, maksaa postinaksut, viedä postiin. Tähän tuhlautuu liian paljon aikaakin versus siihen kun joku hakee koti-ovelta face to face.

Vierailija
5/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan viitsi.

Vierailija
6/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varmaan niitä, jotka ei ole tottuneita postittajia eikä osaa sujuvasti ostaa pakettia ja nakata postiin kauppareissulla. Itse koen jopa vaivattomammaksi postittaa kuin sopia noutoaikoja. Siis jos kyse on jostain ei särkyvästä perusjutusta, jonka voi pakata tyyliin pariin muovipussiin ja teippiä päälle.

Vierailija
7/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee se, että monet ostajat kuvittelee kaiken mahtuvan kirjekuoreen, johon riittää 1 postimerkki maksuksi. Oikeasti yhden merkin kuoreen ei mahdu juuri mitään, edes kevyttä lastenvaatetta. Sitten toivotaan, enkö voisi postittaa omaan piikkiini. Käytännössä menisi niin, että vaatteesta saamani summa menisi postikuluihin. Niin, miksiköhän en innostu tuosta?

Vierailija
8/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Postittaminen kallista ja epäluotettavaa,

2. Kaupat kasvotusten, kun ostaja voi tarkastaa tavaran, niin ei tule pettymyksiä eikä jälkipuinteja.

Minulla on toinen kokemus nyt muutaman sadan kaupan jälkeen, yksikään lähettämäni tuote ei tietääkseni ole hukkunut, ainakaan kukaan ei ole ilmoittanut sellaista. Postittaminen on kyllä kallista, mutta ostaja sen postimaksun maksaa. Pyöristän maksun ylöspäin ja katan sillä teippiin ja kirjekuoriin menevän rahan, postituspaketteja kerään yhteen kassiin eteisen kaappiin omista satunnaisista nettishoppailuista.

Kukaan minun ostajani ei myöskään ole jälkikäteen valittanut tavaran kunnosta, mutta otankin aina selkeän kuvan ja mainitsen ilmoituksessa kaikki huomaamani viat, tai laitan suosiolla kunnoksi tyydyttävä, jolloin ostaja ymmärtää että tavara ei ole uudenveroinen.

Vierailija
9/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aika on sen verran kallista, että ei kannata.

Vierailija
10/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on varmaan niitä, jotka ei ole tottuneita postittajia eikä osaa sujuvasti ostaa pakettia ja nakata postiin kauppareissulla. Itse koen jopa vaivattomammaksi postittaa kuin sopia noutoaikoja. Siis jos kyse on jostain ei särkyvästä perusjutusta, jonka voi pakata tyyliin pariin muovipussiin ja teippiä päälle.

Ei, 10€ takia en tee sujuvasti yhtään mitään ylimääräistä kauppareissulla.

Vierailija
11/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 € bussit postiin ja takaisin

Vierailija
12/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla periaate että en alle 15e ostoksia postita. Aivan liian suuri vaiva pakata, maksaa postinaksut, viedä postiin. Tähän tuhlautuu liian paljon aikaakin versus siihen kun joku hakee koti-ovelta face to face.

On siinäkun oma vaivansa päivystää kotona että sattuukohan se ostaja nyt tulemaan vai ei, ja aikaakin tuhrautuu siihen viestittelyyn kun sovitaan noutoaikaa. Postittamiseen ei montaa minuuttia mene, uusiokäytän nettikauppojen postituspussit tähän käyttöön. Ja ostajahan ne postikulut maksaa, vaikka olen kyllä ostanut sarjapakettikoodeja joilla säästyy vähän postikuluissa eikä tartte maksaa joka pakettia erikseen. Mutta toki jos myy ja postittaa harvoin niin ymmärrän että voi tuntua vaivalloiselta.

Vierailija
13/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitän mieluumin roskikseen kuin alan postittelemaan, sorry.

Vierailija
14/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se toki iso vaiva pudottaa paketti siihen postin "valmiiksi maksetut paketit" lootaan, kyllä siitä vähintään 20e pitäis saada :D

Vierailija
15/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on jotain alle kympin ostoksia, niin en yksinkertaisesti viitsi. En myöskään jaksa näitä tinkijöitä, jotka haluavat postit ilmaiseksi koska muuten hinta tuplaantuu (öö, niin?). Sitä paitsi täältä päin ihmiset hakee sillä noudollakin.

Vierailija
16/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinäkun oma vaivansa päivystää kotona että sattuukohan se ostaja nyt tulemaan vai ei, ja aikaakin tuhrautuu siihen viestittelyyn kun sovitaan noutoaikaa. Postittamiseen ei montaa minuuttia mene, uusiokäytän nettikauppojen postituspussit tähän käyttöön. Ja ostajahan ne postikulut maksaa, vaikka olen kyllä ostanut sarjapakettikoodeja joilla säästyy vähän postikuluissa eikä tartte maksaa joka pakettia erikseen. Mutta toki jos myy ja postittaa harvoin niin ymmärrän että voi tuntua vaivalloiselta.

Joo en tod. säästele mitään postituspusseja.

Vierailija
17/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksat edes naputella myynti-ilmoituksia, meneehän siihenkin rahanarvoista aikaa? Miksi et lahjoita tavaraa suosiolla Konttiin tai vastaavaan?

Vierailija
18/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee se, että monet ostajat kuvittelee kaiken mahtuvan kirjekuoreen, johon riittää 1 postimerkki maksuksi. Oikeasti yhden merkin kuoreen ei mahdu juuri mitään, edes kevyttä lastenvaatetta. Sitten toivotaan, enkö voisi postittaa omaan piikkiini. Käytännössä menisi niin, että vaatteesta saamani summa menisi postikuluihin. Niin, miksiköhän en innostu tuosta?

Ai, minä en ole ikinä törmännyt tuommoiseen. Kaikki ostajat on kiltisti pulittanut sen 5,8e mitä s-paketin postimaksu sarjapakettina on.

Vierailija
19/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei oo, teen etätöitä kotona ja olen täällä joka tapauksessa. Laitan sellaiset hinnat, että homma toimii, jos joku alkaa säätää, myyn seuraavalle. Ja sit meiltä voi noutaa tuosta ovenpielestä, alle kympin ostokset jätän yleensä noudettavaksi. Ihmiset maksaa joko mobile paylla tai tiputtaa rahan postiluukusta. Ei ole ollut mitään vaivaa mulle tästä.

Vierailija
20/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se toki iso vaiva pudottaa paketti siihen postin "valmiiksi maksetut paketit" lootaan, kyllä siitä vähintään 20e pitäis saada :D

No 20€ voisin ehkä harkita asiaa. Toteuttamiseen tarvitaan sitten jo vähän enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan