Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka myyt Torissa pieniä tai pienehköjä helposti postitettavia tavaroita, miksi et halua postittaa?

Vierailija
26.05.2023 |

Torissa on paljon sellaista tavaraa mikä varmasti menisi kaupaksi, jos myyjä vain suostuisi postittamaan. Tänäänkin olisin ostanut kaksi kohdetta, mutta molemmissa luki vain nouto. Eikä kyse ollut edes isossa kaupungissa asuvista, jolloin tietysti potentiaalista kohderyhmää joka pääsee helposti noutamaan on enemmän.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään asiaa postiin, eikä lähetysautomaatille. Paketointi ja postitus on liikaa vaivaa muutaman kympin takia. Vapaa-ajalle on parempaakin käyttöä.

Vien kierrätyskeskukseen tai roskiin sitten ison kasan kerralla, jos ei noutajia löydy.

Vierailija
22/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Postittaminen kallista ja epäluotettavaa,

2. Kaupat kasvotusten, kun ostaja voi tarkastaa tavaran, niin ei tule pettymyksiä eikä jälkipuinteja.

Outoa että joillakin tuo kirjepostitus menee aina pieleen. Minä olen kymmeniä vuosia lähettänyt kirjeitä ympäri maailmaa, valehtelematta tuhansia kirjeitä, ja yksi ainoa kirje on kadonnut. Hyvin pakattu ja selkeällä osoitteella varustettu kirje menee kyllä perille. Joskus kestää enemmän kuin 2-4 päivää mutta hyvin harvoin. Minä postitan paljon mieluummin kuin sovin noutoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn harvoin enkä silloin halua postittaa. Se on kallista, kuori maksaa jo pari euroa, pahvilaatikko varmaan viitosen ja tilaan mitään kotiin niin harvoin, ettei minulla yleensä ole pakkausmateriaalia valmiiksi. Lisäksi lähipostini on lakkautettu ja nyt ainoa posti on kaukana, eikä siellä ole mitään kauppaa, tai muutakaan asiaa sinne.

Vierailija
24/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altista petokselle.

Vierailija
25/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 € bussit postiin ja takaisin

Okei ymmärrän jos tuo pitäisi maksaa pelkän postikeikan takia, en minäkään postittaisi. Itse hoidan postitukset samalla kertaa kun käyn kaupassa, joten siihen ei mene ylimääräisiä euroja omasta pussista. Kauppamatkalla on postin automaatti, kirjeloota ja asiointipiste, joihin voi jättää jonottamatta maksetut paketit ja kirjeet.

Vierailija
26/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on varmaan niitä, jotka ei ole tottuneita postittajia eikä osaa sujuvasti ostaa pakettia ja nakata postiin kauppareissulla. Itse koen jopa vaivattomammaksi postittaa kuin sopia noutoaikoja. Siis jos kyse on jostain ei särkyvästä perusjutusta, jonka voi pakata tyyliin pariin muovipussiin ja teippiä päälle.

Ei, 10€ takia en tee sujuvasti yhtään mitään ylimääräistä kauppareissulla.

Miten jaksat edes naputella myynti-ilmoituksia, meneehän siihenkin rahanarvoista aikaa? Miksi et lahjoita tavaraa suosiolla Konttiin tai vastaavaan?

No koska ne pitäs viedä sinne konttiin toope. Ilmoituksen naputtelun voin tehdä tästä kotisohvalta. Ainoa mitä tarvii sitten enää tehdä, on raahata perse ovelle, kun hakija tulee.

Vierailija
27/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuote on kiva ja nouto on ongelma, ainahan voit ehdotaa että maksat 20 euroa ekstraa siitä kun myyjä käy viemässä tuotteen postiin. Suurimmalla osalla matka lähimpään postiin lienee riittävän lyhyt, että tuo korvaus on jo hyväksyttävissä.

Vierailija
28/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postitin kengät. Ensin tuli kiitosvieti "ihanat kengät ja just sellaset kuin halusin". Parin päivän päästä tuli haukkumaviesti ja valitus "kengät on rikki". Ensimmäinen ja viimeinen postitus.

Vierailija
29/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikki myymäni tuotteet ostettu lähetettynä, ei mitään ongelmaa. En olisi saanut paikallisesti muuten myytyä. Suurin osa ostajista tietää, paljonko s- tai m-koon paketti maksaa ja osaa hahmottaa tuotteen koon, ettei yllätyksiä tule.

Kerran olen jopa hankkinut ilmaisen tuotteen lähetettynä, maksoin siis vain postit.

Vierailija
30/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajat ei ole mitenkään innokkaita maksamaan niitä postikulut. Itse tavara pitäisi antaa melkeinpä ilmaiseksi kun postikulut on mitä on.

Vierailija
31/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijarien takia. Tule hakemaan tai ei synny kauppoja.

Vierailija
32/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka suostuisi niistä maksamaan ne postikulut, mitkä ovat suuremmat kuin se pieni helposti lähetettävä juttu maksaa? Tosin olen myynyt jonkin kerran kirjoja, missä ostaja on halunnut siitä huolimatta ostaa.

Postilaatikkoon laitettavia kirjelähetyksiä en lähettele postin epäluotettavuuden takia. Voivat viipyä matkalla iäisyyksiä tai jäävät menemättä perille. Sinällään helposti pakattavat paketit eivät ole mikään ongelma minulle, lähimmälle automaatille on matkaa joku sata metriä.

Vierailija
33/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se voi tuntua vaivalloiselta jos ei myy paljon eikä ole tottunut postittamaan. Minä myyn jotain lasten kamaa jatkuvasti ja se postitus menee niin rutiinilla ettei siitä ole mitään vaivaa. Toki käytän myös nouto ovelta, mitään face to face kauppoja en jaksa säätää.

Vierailija
34/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postitin kengät. Ensin tuli kiitosvieti "ihanat kengät ja just sellaset kuin halusin". Parin päivän päästä tuli haukkumaviesti ja valitus "kengät on rikki". Ensimmäinen ja viimeinen postitus.

Niin ja postitus maksoi enemmän kuin itse kauppatavara.

Vierailija
35/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että kuka jaksaa tällaista nappikauppaa puolin ja toisin.

Vierailija
36/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä itsekin ihmettelen. Jos tavaran arvo on 10€ eikä sitä itse tarvitse, niin se on jätettä.

Vierailija
37/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka suostuisi niistä maksamaan ne postikulut, mitkä ovat suuremmat kuin se pieni helposti lähetettävä juttu maksaa? Tosin olen myynyt jonkin kerran kirjoja, missä ostaja on halunnut siitä huolimatta ostaa.

Postilaatikkoon laitettavia kirjelähetyksiä en lähettele postin epäluotettavuuden takia. Voivat viipyä matkalla iäisyyksiä tai jäävät menemättä perille. Sinällään helposti pakattavat paketit eivät ole mikään ongelma minulle, lähimmälle automaatille on matkaa joku sata metriä.

Minä olen joskus ostanut tavaran jossa postit maksoi saman mitä tuote. Oli sen verran halvalla myynnissä että kannatti. Ja sen verran syrjäinen sijainti, että myyjän kannatti postittaa, kun ei siellä lähiseuduilla noutohalukkaita ostajia ole.

Vierailija
38/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole niin rikas etteikö meillä olisi käyttöä niille kympeille ja satasille mitä tästä nappikaupasta saadaan. Lapsikin innostui siivoamaan huoneestaan vanhoja leluja ja vaatteita, joista luopuminen on muuten hänelle vaikeaa, kun lupasin että käytetään rahat kesälomalla johonkin hauskaan  juttuun.

Vierailija
39/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Torista voi löytyä harvinaisempaa keräily- ja harrastustavaraa, jota ei muualta saa.

Vierailija
40/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijarien takia. Tule hakemaan tai ei synny kauppoja.

Minkä huijarien 😅 ostaessa on riski tulla huijatuksi, myydessä ei ellei ole ihan pöljä ja suostu johonkin epämääräisiin kuriiripalvelu-ehdotuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi