Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka myyt Torissa pieniä tai pienehköjä helposti postitettavia tavaroita, miksi et halua postittaa?

Vierailija
26.05.2023 |

Torissa on paljon sellaista tavaraa mikä varmasti menisi kaupaksi, jos myyjä vain suostuisi postittamaan. Tänäänkin olisin ostanut kaksi kohdetta, mutta molemmissa luki vain nouto. Eikä kyse ollut edes isossa kaupungissa asuvista, jolloin tietysti potentiaalista kohderyhmää joka pääsee helposti noutamaan on enemmän.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin postitan vaikka olis 2€ pieni esine. Postimaksu toki lisätään hintaan. Pakkaaminenkaan ei ole ongelma.

Vierailija
102/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten piheys postimaksujen kanssa ottaa aivoon. Kaiken pitäisi mahtua tulemaan kirjeenä. Tällä viikolla olisi pitänyt lähettää kengät ja lasten ulkohaalari kirjeenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että kuka jaksaa tällaista nappikauppaa puolin ja toisin.

10 c - 20 e maksavilla tavaroilla saan kuukaudessa n. 350 euroa. Postitan lähes kaikki. Ei negatiivisia kommentteja. Tarvitset keittiövaa'an ja mittanauhan. Olen saanut Postista pyytämällä myös ns. "kirjeluukkusapluunan" eli muovisen kirjeluukun standardikoon mallin, jolla voi testata mitä luukusta menee läpi. Pakettimateriaalit ja kuplamuovit sekä kuplakuoret kierrätyksestä eli kaupoista ym. Halpoja kirjekuoria ostan varastoon Lidlistä 1 - 2 x vuodessa, kun niitä on tarjolla.

Tärkeintä: MIKÄÄN ei lähde postiin, ennenkuin maksu postikuluineen näkyy tilillä!!!!

Vierailija
104/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy postissa kovin usein. Ei mulla ole aikaa hoitaa arjen kiireissä tuollaisia pari euro asioita. Joskus loma-aikaan saatan viitsiä.

Vierailija
105/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla periaate että en alle 15e ostoksia postita. Aivan liian suuri vaiva pakata, maksaa postinaksut, viedä postiin. Tähän tuhlautuu liian paljon aikaakin versus siihen kun joku hakee koti-ovelta face to face.

On siinäkun oma vaivansa päivystää kotona että sattuukohan se ostaja nyt tulemaan vai ei, ja aikaakin tuhrautuu siihen viestittelyyn kun sovitaan noutoaikaa. Postittamiseen ei montaa minuuttia mene, uusiokäytän nettikauppojen postituspussit tähän käyttöön. Ja ostajahan ne postikulut maksaa, vaikka olen kyllä ostanut sarjapakettikoodeja joilla säästyy vähän postikuluissa eikä tartte maksaa joka pakettia erikseen. Mutta toki jos myy ja postittaa harvoin niin ymmärrän että voi tuntua vaivalloiselta.

Ei se nyt niin vaikeaa ole, viedä myytävä tavara oman oven ulkopuolelle odottelemaan noutajaa. Ei tarvitse päivystää, eikä välttämättä olla kotona! :D

Ei oikein toimi keskustassa vilkkaan kadun varrella, jos jätän tavaran ovelle niin kuka tahansa ohikulkija voi sen siitä ottaa.

Minä puhuinkin omasta kotiovestani, ja siitä syystä, miksi en mielellään näe vaivaa postittaa arvottomampaa tavaraa... ;) Eikös tässä juuri sitä kysytty? :D Asun kerrostalossa, jossa luotettavat naapurit: ei ole kukaan ulkopuolinen vielä vienyt mitään, vaan se oikea ostaja on aina löytänyt omansa, kun on tullut hakemaan.

Vierailija
106/116 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on varmaan niitä, jotka ei ole tottuneita postittajia eikä osaa sujuvasti ostaa pakettia ja nakata postiin kauppareissulla. Itse koen jopa vaivattomammaksi postittaa kuin sopia noutoaikoja. Siis jos kyse on jostain ei särkyvästä perusjutusta, jonka voi pakata tyyliin pariin muovipussiin ja teippiä päälle.

Ei, 10€ takia en tee sujuvasti yhtään mitään ylimääräistä kauppareissulla.

Onhan se toki iso vaiva pudottaa paketti siihen postin "valmiiksi maksetut paketit" lootaan, kyllä siitä vähintään 20e pitäis saada :D

Kaikilla ei ole kodin vieressä sitä "valmiiksi maksetut paketit" lootaa. Siitä on vaivaa, jos pitää erikseen lähteä paikkaan, jonne paketin voi jättää

Vierailija
107/116 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on varmaan niitä, jotka ei ole tottuneita postittajia eikä osaa sujuvasti ostaa pakettia ja nakata postiin kauppareissulla. Itse koen jopa vaivattomammaksi postittaa kuin sopia noutoaikoja. Siis jos kyse on jostain ei särkyvästä perusjutusta, jonka voi pakata tyyliin pariin muovipussiin ja teippiä päälle.

Onhan se toki iso vaiva pudottaa paketti siihen postin "valmiiksi maksetut paketit" lootaan, kyllä siitä vähintään 20e pitäis saada :D

Kaikilla ei ole kodin vieressä sitä "valmiiksi maksetut paketit" lootaa. Siitä on vaivaa, jos pitää erikseen lähteä paikkaan, jonne paketin voi jättää

Sen takia suuri osa postittaakin paketit ja vie kirjeet samalla kun käyvät kaupassa tai muilla asioilla, koska useimmilla paikkakunnilla postipalvelut ja automaatit ovat joko kaupan sisällä tai lähettyvillä, tai ostoskeskuksen ärrällä tai muussa vastaavassa paikassa. En minä lähde kiikuttamaan pakettia heti sillä sekunnilla kun olen saanut maksun enkä odota sitä ostajanakaan.

Tori-myynnissä on omat rasituksensa ja vaivannäkönsä, mutta minun kokemukseni mukaan nyt kun olen tehnyt tori-kauppaa useamman vuoden, suurin osa ongelmaostajista on niitä jotka haluavat noutaa. Siinä joukossa on enemmän sitä porukkaa jotka säätävät ja säätävät. Eräänkin kanssa sovin kolmesti noutoajan, ja lopulta muija ghostasi kokonaan.

Ne jotka haluavat että postitan, maksavat yleensä ripeästi eivätkä viestittele turhia. Eikä kukaan, ei kukaan, ole koskaan valittanut postikuluista, mutta laitankin ne jo ilmoitukseen näkyviin enkä sisällytä niihin vitosen bensarahaa tai pakkauskuluja, vaan uudelleen käytän kierrätyslaatikoita, kauppojen paperikasseja ja kirjekuoria, joita silloin tällöin postissa vielä tulee esim. pankista.

Vierailija
108/116 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen myymässä tavaroita, niin postitan kyllä pienetkin ostokset, jos ostaja niin haluaa. Hän maksaa postikulut. 

En myöskään tykkää odotella mahdollista ostajaa katsomaan tuotetta, ei minulla ole aikaa päivystää kotona. Moni saattaa tehdä oharit, joten sitä riskiä en ota. 

Myös asiakaskunta on laajempi, jos on valmis postittamaan. Ei sitä ostajaa aina kotinurkilta löydy. 

Vierailija
109/116 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn harvoin enkä silloin halua postittaa. Se on kallista, kuori maksaa jo pari euroa, pahvilaatikko varmaan viitosen ja tilaan mitään kotiin niin harvoin, ettei minulla yleensä ole pakkausmateriaalia valmiiksi. Lisäksi lähipostini on lakkautettu ja nyt ainoa posti on kaukana, eikä siellä ole mitään kauppaa, tai muutakaan asiaa sinne.

Sama juttu. Lähin lähetyspiste on sen verran kaukana, ettei maksa vaivaa. Helpompaa hävittää tavarat viemällä kierrätykseen, mutta vielä helpompaa olla hankkimatta ylimääräistä roinaa

Vierailija
110/116 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin torissa pikkutavaran myymisen, kun muutaman euron kaupoissta tulee enemmän vaivaa kuin hyötyä. 30€ tuotteenkin kanssa on vähän niin ja näin, kun omalle ajalle laskee palkan. Tunti saattaa hyvin mennä aikaa ilmoituksen tekoon,  viestittelyyn ja postitukseen. 15€ jos laskee tuntipalkaksi, ei tuote saa olla 15€ arvokkaampi, että siitä voi 30€+postikulut luopua. Tuskin kukaan on sitten enää kiinnostunut kaupoista.

Vierailija
111/116 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten aika monta meitäkin, joiden käyttämässä kaupassa ei ole postin toimipistettä, tai pakettiautomaattia....  Et sinäkään lähtisi 50km päähän vain postittamaan pakettia, josta saat sen 10€.

Vierailija
112/116 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ts.fi/uutiset/6235502       Tässä yksi syy. 

Vierailija
113/116 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi "vain nouto" että vältän huijarit joita on nykyään pilvin pimein. Sekä vältän paketoimiset ja posteissa ravaamiset. Mieluimmin ovelle ja rahat kouraan, thanks.

Itse kysyisin miksi ihmiset kyselee viesteissä kysymyksiä yksi kerrallaan ja kaikenmaailman mittoja, tyyliin kysymys/päivä, miksei kysytä kaikkea samassa viestissä, sitten lupaavat tulla ihan kohta hakemaan ja sitä päivää ei tule koskaan.

Vierailija
114/116 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) siitä on valtavasti vaivaa

B) posti sohlaa kuitenkin kaiken

Vierailija
115/116 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 20 € tavaroiden kanssa en jaksa nähdä tätä vaivaa pikkusummien takia:

Tavaran koon mittaus

Tavaran punnitseminen

Sopivien pakkausmateriaalien etsiminen

Postitustietojen naputtelu Postin verkkosivulla

Samojen tietojen kirjoittaminen käsin paketin päälle

Pakettiautomaatilla käyminen

Tuo viimeinen kohta nyt ei ongelmaa tuottaisi, kun kauppakäynnin yhteydessä kyllä hoituu - mutta nuo viisi edeltävää kohtaa ovat kynnyskysymys.

Harvoin tarttee kyllä mitata tai punnita mitään.

Ehkä sitä postipakettia varten?

Mutta et arvaakkaan mitä kaikkea "ostajat" haluavat tietää.Jotkut taitavat tehdä sitä kiusallaan joten olenkin monen kohdalla lopettanut vastailun viesteihin. Esim jos myy pientä nallea kysyvät mitat joka ilmansuunnasta ja painot ym (tämä oli vain esimerkki)

Vierailija
116/116 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken pieniarvoisen lahjoitan pois, en myy koska en myöskään postita enkä mittaile enkä odottele mahdollista hakijaa.

Mutta enemmän ihmetyttää isoja tavaroita, esim. huonekaluja ostavat. Myin isoja talonpoikaishuonekaluja ja kaikkiin ilmoituksiin kirjoitin selvästi että VAIN nouto: ostajan noudettava tavara myyjän kotoa ja omat kantajat mukaan koska kaappi/senkki/pöytä on painava!!

Niin eiköhän silti tullut näitä. Kulkeutuuko Helsinkiin? No kulkeutuuko Turkuun, tai Tampereelle?

Joka kerta vastasin että ei kulkeudu mihinkään vaan kuten ilmoituksessa lukee niin ostajan pitää itse tulla huonekalu täältä hakemaan. "No kulkeutuuko sitten jonnekin muualle?"

Yhdelle totesin lopuksi että tuossa tuo yli 100 kiloa painava kaappi on paikallaan seissyt vuosia eikä ole mihinkään kulkeutunut vaikka on jalat alla, ja lakkasin vastaamasta hänelle.

Onneksi kuitenkin oikeat ostajat löytyi kaikille huonekaluille alle 2 viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä