Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leggingsit mekkojen kanssa

Vierailija
25.05.2023 |

Yleensä en jaksa ihmeemmin kiinnittää huomiota ihmisten pukeutumiseen, mutta näin xl-kokoisena ihmetyttää ja turhauttaa tämä asia. Usein kun kyselee pukeutumisvinkkejä, niin suurin osa muista isompikokoisista naisista ehdottaa leggingsejä mekon ja tunikan alle, kun "se on niin mukavaa ja kivan näköistä", ja jopa juhliin tuntuu olevan normaalia pukea esim. valkeat caprimittaiset leggingsit jollain pitsireunuksella 😬 vissiin se pitsi tekee kalsareista muka juhlaan sopivat. Luulin että tämä "leggingsit ja tunika" -homma oli muotia joskus 10 vuotta sitten, mutta tuntuu olevan melkein joku univormu varsinkin isompikokoisille naisille.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitkät kalsarit eivät yksinkertaisesti sovi mekon kanssa.

Vierailija
42/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhempana vaatteiden on oltava mukavia päällä, siksi tunikat ja mekot legginsien kanssa. Helppo yhdistellä. Ja sitäpaitsi vattuako se sinulle tai muille kuuluu mitä kelläkin päällä.

Joo. Ei reidet hankaa. Sitä paitsi ei tarvitse varoa vilauttelua, ja leggingsien värilläkin voi vaikuttaa asukokonaisuuteen. Lisäksi lämmittää ja peittää mustelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköönerilaisuus kirjoitti:

Suomessa on niin kylmä näin kesällä, että tarvii toppahousut mekon alle. Taitaa se sinun luulema mekko olla kuitenkin tunika. On melko vaikeaa ajaa esim pyörällä, jos ei ole alla housuja.

Kaikki ei aja kaupan eteen autolla vaan onneksi kävelevät.

Ei varmaan missään maassa kytätä niin paljon toisten vaatteita kuin Suomessa sitten ihmetellään, jos lapset kiusaa toisiaan koulussa.

Joo aivan saakelin väsyneitä nää aloitukset. Tsiisus, kun on vaan pakko möläytellä kaikki tuomitsevat ajatuksensa ja aivopierunsa muille, jos ei muualla niin vähintään vauvapalstalla. Ihan ala-arvoista touhua, Suomessa on todella estynyt ilmapiiri varmaan juuri siitäkin syystä että eikö aina löydy joku naama norsunveellä oleva paheksuva länkyttäjä jostain. "Elä ja anna elää" on näille aivan hepreaa

Vierailija
44/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän juuri niitä vaatteita joista tykkään. Ihan vatun väliä mitä mieltä muut ovat. Lapsellisia ootte muitten arvostelijat, idioottimaista touhua, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
45/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki niin, että kukin tyylillään. Jos kuitenkin minä jätän hameen kotiin ja lähden kaupungille pelkissä pikkareissa, niin ilmeesi kun tuut vastaan on varmaan ihan samanlainen kuin mulla - jos siis sä kuljet vaarin kalsareissa.

Vierailija
46/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

leggins rauhaa kaikille ja tunikaa päälle kirjoitti:

Antakaa ihmisten elää ja olla legginseissään, - ja mekoissaan omalla tavallaan. 

Sitä ei onneksi tarvitse läkyrä ämmiltä kysellä. Ei vähempää voi kiinnostaa, mitä ihmisten päällä.

Vierailija
47/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri just sanoi, että reidet hankaavat ikävästi yhteen jos ei ole kalsonkeja mekon alla. En kommentoinut mitään, mutta ajattelin, että pitäisköhän hänen laihduttaa? Itsellä ei ole ollut koskaan tuota ongelmaa.

Tiedän kaksimetrisen hoikan, mutta lihaksikkaan miehen, jolla sama ongelma. Farkut aina rikki sisäreidestä. Hänen pitäisi laihduttaa, hyh hyh.

Vierailija
48/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain v a l k o r o s ka pukee leggingsit hameen kanssa.

Vierailija
49/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on pidetty mekkojen kanssa kautta aikain, ja tullaan pitämään. Näytääkööt toisten mielestä miltä lystää.. Moukat voi vapaasti aukoa päitään.. 😄😄😄😄😄😄😄

Jossain landella varmaan? Moukkia ovat ne jotka pukeutuvat näin.

Vierailija
50/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri just sanoi, että reidet hankaavat ikävästi yhteen jos ei ole kalsonkeja mekon alla. En kommentoinut mitään, mutta ajattelin, että pitäisköhän hänen laihduttaa? Itsellä ei ole ollut koskaan tuota ongelmaa.

55kg, kapeat reidet mutta kapea on myös lantio. Reidet hinkkaa yhteen ja pitkälahkeiset alusshortsit on ainut oikea vaihtoehto kesällä.

Että lopettakaa jo tämän typerän ennakkoluulon viljely, että laihduttamalla hinkkaus loppuisi.

Vierailija
51/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki niin, että kukin tyylillään. Jos kuitenkin minä jätän hameen kotiin ja lähden kaupungille pelkissä pikkareissa, niin ilmeesi kun tuut vastaan on varmaan ihan samanlainen kuin mulla - jos siis sä kuljet vaarin kalsareissa.

No niinpä!:-D tuskin ajattelisit sinäkään leggareiden käyttäjä tuossa tilanteessa pikkaripirkosta, että "noh, meitä on niin moneksi" vaan päässäsi pyörisi, että "ei herrajumalasentään, tajuaako se itse, mitä sillä on päällä!?". Että vaikea sitä on silmiään muuallekaan laittaa, vaikka kuinka on pukeutuminen jokaisen oma asia.

Vierailija
52/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin joskus 10-12 vuotta sitten tuntui, että suunnilleen kaikilla naisilla naisilla iästä ja koosta riippumatta oli hame-legginssit-ballerinat asuna. Minusta se oli silloin jo karmean näköistä, eikä se ole muiden arvostelua, en tietenkään kenellekään huomauttanut asiasta. Tykkään itse kovasti pitää hameita ja mekkoja mutten ikipäivänä yhdistäisi niihin pitkiä kalsareita ja jumppatossuja. Parasta kesässä on just se kun voi jättää sukkahousut hameen alta pois. Miksi sitten vaihtaa tilalle paksummat legginssit? En vaan voi ymmärtää. Sori siitä.

Vierailija
53/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalipainoisenakin voin todeta, että reiteni aina hanganneet yhteen mekon kanssa ja farkut kuluvat puhki. Reisien välissä ei kaikilla ole rakoa, riippuu vartalon mallista, lihaksista näin muunmuassa.

Vierailija
54/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin joskus 10-12 vuotta sitten tuntui, että suunnilleen kaikilla naisilla naisilla iästä ja koosta riippumatta oli hame-legginssit-ballerinat asuna. Minusta se oli silloin jo karmean näköistä, eikä se ole muiden arvostelua, en tietenkään kenellekään huomauttanut asiasta. Tykkään itse kovasti pitää hameita ja mekkoja mutten ikipäivänä yhdistäisi niihin pitkiä kalsareita ja jumppatossuja. Parasta kesässä on just se kun voi jättää sukkahousut hameen alta pois. Miksi sitten vaihtaa tilalle paksummat legginssit? En vaan voi ymmärtää. Sori siitä.

No kaikki ei tykkää siitä tunteesta kun paljasta ihoa on näkyvillä. Leggingsit ja tunika on hyvin yleinen asu maailmalla, mm. Intiassa perinteinen ja erittäin kaunis. Upeat värit ja kirjailut. Siellä kun tuli aikaa vietettyä niin totuin tuohon asuun, enkä Euroopassakaan tykkää näyttää yhtään ihoa jossei ole pakko. Se kun on niin että ihmiset pitävät eri asioista.

Vierailija
55/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, käytän kesäisin leggareita+pitempää paitaa/tunikaa. Käytän mitä haluan ja mikä näyttää mielestäni kivalta.

Minulle on aivan yhdentekevää jos se ei jonkun silmiä miellytä.

Vierailija
56/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin töissä näitä aiemmin mukavuussyistä. Nykyään pidän ohuita mustia tai läpinäkyviä sukkahousuja. Olen kokoa 38/40, mut ostan sukkikset koossa 48-50. Ei kiristä eikä purista. Kattoo vielä sellaiset sukkahousut, joissa on leveä vyötörönauha.

T: asiantuntijatyötä tekevä

Vierailija
57/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän legginsejä aina mekon kanssa, koska jo aiemmin mainittu reisien yhteenhankaus on todella kivuliasta. Lisäksi minulla on rumat suonikohjut, haluan säästää ihmiset niiden näkemiseltä.

Osta pidempihelmainen mekko, niin suonikohjut eivät näy. Kaupoissa on reisien hankaukseen lyhyempilahkeisiakin housuja.

Vierailija
58/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle ainakin sukkahousut on kuumemmat kuin legginsit, koska jalkaterän peittäminen (plus siten peittävät kengätkin) hikoiluttaa heti. Sen sijaan leggingsit ja sandaalit on viilentävä yhdistelmä koska jalkaterät ovat paljaat. Lisäksi leggisejähän on myös eri materiaaleista.

Itse en tiedä mitä ihmettä saan kesällä laittaa päälleni, kun tämä combo on pannassa, mutta jos näytän ihosairauden runtelemat jalkani, ihmiset kohtelevat kuin spitaalista. En jaksa pelkkiä maksimekkojakaan käyttää koko kesää, pitkät housut on aivan liian kuumat plus eivät sovi vartalolleni esim. Teepaidan kanssa ollenkaan. Sen sijaan mekko tai tunika tuo parhaat puoleni esiin ja jalkojen ihon peittämällä mutta jalkaterät paljaaksk jättämällä vältän sekä hikoilun että ihmisten kauhistuneen tuijotuksen.

Pahoittelen jos joudut jossain asuni näkemään.

Vierailija
59/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan juhliin!

Itse käytän tuota kyllä kotioloissa ja puutarhahommissa, oikein kivat kun mekko on hieman liian lyhyt sellaisenaan pidettäväksi.

Ja olen normaalipainoinen

Vierailija
60/80 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas ketju. Eläessäni en ole käyttänyt leggingsejä julkisella paikalla, lienee ikään liittyvä juttu. Kesällä kuljen puuvillaisissa pitkissä housuissa ja jossain yläosassa. Nyt kun täällä oltuani mulle on selvinnyt, missä määrin ihmiset kyttää ja tuomitsee toisia, pitänee jättää lyhyet puserot ja T-paidat kotiin ja pitäytyä tunikoissa. Niitäkin täällä on taidettu tuomita, että ehkä  pitäisi vain ampua itseni tai jäädä kotiin loppuiäksi, ettei herkät lumihiutaleet kuole  sydäriin, kun näkevät kuvottavan kroppani.

Tämä :D :D :D Tosin en usko että AV:n mussuttajat ovat mikään hyvä otos keskivertosuomalaisista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme