Leggingsit mekkojen kanssa
Yleensä en jaksa ihmeemmin kiinnittää huomiota ihmisten pukeutumiseen, mutta näin xl-kokoisena ihmetyttää ja turhauttaa tämä asia. Usein kun kyselee pukeutumisvinkkejä, niin suurin osa muista isompikokoisista naisista ehdottaa leggingsejä mekon ja tunikan alle, kun "se on niin mukavaa ja kivan näköistä", ja jopa juhliin tuntuu olevan normaalia pukea esim. valkeat caprimittaiset leggingsit jollain pitsireunuksella 😬 vissiin se pitsi tekee kalsareista muka juhlaan sopivat. Luulin että tämä "leggingsit ja tunika" -homma oli muotia joskus 10 vuotta sitten, mutta tuntuu olevan melkein joku univormu varsinkin isompikokoisille naisille.
Kommentit (80)
Mekon pituudesta riippuen voi käyttää. Minien kanssa leggingsit Ok.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän reilusti polven yläpuolelle jääviä juoksushortseja hameiden alla. Voi tehdä pitkiäkin kävelyitä ilman hankaamista tai trikookankaan kivertymistä. Caprimittaisia leggareita en käytä kuin hyvin harvoin, tulee semmoinen tanttalook.
Ja niin, jopa hoikilla ihmisillä voivat reidet hangata toisiinsa, se on jalan mallista pitkälti kiinni. Itse en ollut vaivasta täysin vapaa edes anorektisenä.
Riippuu ihmisen mallista. Oon normaalipainoinen, kapealantioinen mutta muhkeareitinen joten reisien väliin ei jää tilaa ja hankaa. Pyöräilyshortsit mekon alle. Pidempiäkin voi käyttää mutta mekon on oltava pidempi kuin nuo shortsit/caprit
Käyttäkää sen verran pitkiä mekkoja että kalsarit ei näy
Aika pahan näköinen sellainen asu, jossa ihmisellä on päällään kesäisen hempeä lyhyehkö tunika/mekko ja alta näkyy mustat pyöräilysortsit. Jos jalassa vielä mustat maihinnousukengät, niin jo on asu täydentynyt pahannäköisestä karmeannäköiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hankaako teillä polvetkin yhteen, vai miksi ei voi käyttää polven yläpuolelle olevia alushousuja? Ne ei näkyisi mekon alta.
No mulla on tukisukkia, kaikki ei ole yli polven, siis stay-up-mallisia, vaan osa ihan polvisukkia. Pidemmillä leggareilla sen rajan saa peittoon. Polvareiden kanssa vaihtoehtoisesti näkyisi hameenhelman raja ja mahdollisesti jotain vilkkuvia alushousunlahkeita. Tuli mieleen se kasarin kesäpukeutuminen naisilla: polvarit, sandaalit ja hameenhelman alta näkyvät polvet. Yäk!
Vierailija kirjoitti:
Aika pahan näköinen sellainen asu, jossa ihmisellä on päällään kesäisen hempeä lyhyehkö tunika/mekko ja alta näkyy mustat pyöräilysortsit. Jos jalassa vielä mustat maihinnousukengät, niin jo on asu täydentynyt pahannäköisestä karmeannäköiseen.
No ei tarvitse mustalla pilata koko asua, vaan joku mekkoon tai tunikaan sopiva väri niihin leggareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vain v a l k o r o s ka pukee leggingsit hameen kanssa.
Mitäs sinä, jos joudut joskus käyttämään tukisukkia?
Käytän arkisin usein lekkinssejä ja lyhyttä hametta. Jalkaan laitan ruskeat polvisukat jotka vedän tarpeeksi ylös sekä puukengät. Tämä mieliasuni.
Vierailija kirjoitti:
Vielä pahemman näköinen on jos näkyy leggingsit. Jos on kovin lyhyt paita, niin oikeat housut, jos pidempi, niin sukkahousut. Tai sitten sen mittaiset pyöräilyshortsit, että eivät näy alta.
Leggingsit on kivoja ja kyllä niitä käyttää muutkin kuin isokokoiset
En minäkään tuota yhdistelmää tajua. Päiväkoti-ikäisille ihan ok mutta ei aikuisille.
Mä käytän paljon maksimekkoja ja hameita silloin kun jalat ei ole esittelykunnossa.
Tavallisista sukkahousuista saa hiivan. Ja se materiaali on kesällä inhottava. Leggarit on hengittävät ja kevyet, eikä myöskään purista tai paina niinkuin housut. En silti ikinä esittele takapuoltani leggareissa. Siis peittoon joko tunikalla tai lyhyelläkin hameella. Pelkkä kalsarilook on kyllä kauhea. Korkeintaan hiihtohousut menettelisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kalsareita julkisille paikoille, kiitos. T. Nainen, 56 v.
Olen 40 vuotta käyttänyt legginssejä julkisesti. Tänään viimeksi. 40 vuotta sitten niitä kutsuttiin trikoiksi. Silloin ne olivat leopardikuosia tai hämähäkkiverkkokuvioista tai jotain muuta gootihkoa.
Olispa aika makeeta saada taas leopardikuosiset leggarit!
N 50 v.
En kehtaisi pitää legginsejä missään tilanteessa, aluskalsareilta minusta näyttävät, rumaa ja epänaisellista mielestäni,tukeva täti-ihminen olen 53v, käytän midi-tai maksimekkoja, pellavahousuja ja muita löysiä kesähousuja ja farkkuja. Helteellä lahkeeliset alushousut puoleen reiteen, jos reidet alkaa hankaamaan. Ihan kuin alasti kulkisi, jos on lyhyt paita ja legginsit, outoa haluta esiintyä näin ja mekon alla pilaa kauniin mekon idean. Toisaalta vain vaatteista on kysymys ja jokainen tyylillään, ei ole vakava asia.
Peukuta, jos luit otsikon "Legginsit miekkojen kanssa".
Vierailija kirjoitti:
Ei aina jaksa kulkea maksimekossa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tuota yhdistelmää tajua. Päiväkoti-ikäisille ihan ok mutta ei aikuisille.
Mä käytän paljon maksimekkoja ja hameita silloin kun jalat ei ole esittelykunnossa.
Maksimekot on usein spagettiolkaimisia tms. niin että rintaliivit jää sitten esille. Ja monesti hankala kävellä, kantaa, siivota ja touhuta. Itselle maksimekot ovat vähän parempi vaate jota käytän esim. jos menen johonkin tapahtumaan. Tyypillinen arkeni on: vanhempien asunnon siivousta(ulostetta usein lattialla), käyn heille kaupassa, kuljen portaissa paljon, ajan pyörällä. Ei en voisi kuvitellakaan näitä tekeväni maksimekossa enkä osaa keksiä mitään parempaa vaatetta arkitouhuihini kuin legginssit.
Myös töissä käytän urheilulegginssejä, ohjaan liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina jaksa kulkea maksimekossa.
Sitten alle lyhyemmät, esim pyöräilyshortsit.
Mikä ihme on läkyrä? 😅