Leggingsit mekkojen kanssa
Yleensä en jaksa ihmeemmin kiinnittää huomiota ihmisten pukeutumiseen, mutta näin xl-kokoisena ihmetyttää ja turhauttaa tämä asia. Usein kun kyselee pukeutumisvinkkejä, niin suurin osa muista isompikokoisista naisista ehdottaa leggingsejä mekon ja tunikan alle, kun "se on niin mukavaa ja kivan näköistä", ja jopa juhliin tuntuu olevan normaalia pukea esim. valkeat caprimittaiset leggingsit jollain pitsireunuksella 😬 vissiin se pitsi tekee kalsareista muka juhlaan sopivat. Luulin että tämä "leggingsit ja tunika" -homma oli muotia joskus 10 vuotta sitten, mutta tuntuu olevan melkein joku univormu varsinkin isompikokoisille naisille.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri just sanoi, että reidet hankaavat ikävästi yhteen jos ei ole kalsonkeja mekon alla. En kommentoinut mitään, mutta ajattelin, että pitäisköhän hänen laihduttaa? Itsellä ei ole ollut koskaan tuota ongelmaa.
Jos reidet hankaavat yhteen, niin siihen tarkoitukseen on olemassa erikseen mukavia lahkeellisia alushousuja.
Bikers alkkareita mainostetaan nyt kovasti. Tosin nuo bikersit on yleensä tekokuitua, joten ne hiostuttaa äkkiä. Polvipituiset puuvillalegginsit voi olla pitkän mekon alla mukavammat.
Monissa muotoilevissa alushousuissa on yleensä sitä lahjettakin. Tasoittavat muhkurat hoikemmallakin tiukan mekon alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri just sanoi, että reidet hankaavat ikävästi yhteen jos ei ole kalsonkeja mekon alla. En kommentoinut mitään, mutta ajattelin, että pitäisköhän hänen laihduttaa? Itsellä ei ole ollut koskaan tuota ongelmaa.
Jos reidet hankaavat yhteen, niin siihen tarkoitukseen on olemassa erikseen mukavia lahkeellisia alushousuja.
No eikö se ole sitten ihan sama jos vetää pitsireunaiset pyöräilykalsarit päälle? Hipsterlahkeet eivät nimittäin estä reisien hankaamista kuitenkaan. Vai jotain 1800-luvun mamelukkejako tarkoitat?
En tarkoita hipstereitä enkä mamelukkeja:-) Kurkkaapas lähimmästä alusvaatteita myyvästä kaupasta. Lindexistä olen monet ostanut - ei saisi mainostaa, mutta jos tämän kerran...:-)
biker alushousut on se oikea hakusana
Vierailija kirjoitti:
Hankaako teillä polvetkin yhteen, vai miksi ei voi käyttää polven yläpuolelle olevia alushousuja? Ne ei näkyisi mekon alta.
Ai tällainen sulle pitäisi jonkun tuntemattoman sulle kertoa.. 🙈
Mulla on erittäin pahat suonikohjut ja pinnallisia laskimotulehduksia jaloissa polvista alaspäin nilkkoihin asti ja siksi käytän legginsejä (en koskaan niitä polvipituisia vaan nilkkoihin asti). Ei ole niinkään kyse omasta mukavuudesta vaan ihan teidän katselijoiden, joiden ei tarvitse tuijotella aika järkyttävää näkyä. Toki en itsekään halua nähdä niitä järkyttyneitä katseita enkä kuunnella kysymyksiä siitä, miksi jalkani näyttävät tuollaisilta. Läpinäkyviä sukkahousuja en voi käyttää, koska no, ne näkyvät läpi. Mustat sukkahousut ovat ok mutta legginsit ovat paljon ekologisemmat, kun eivät hajoa helposti ja voi käyttää monia kertoja. Löysin nyt ihan sukkahousuilta näyttävät legginsit, jotka kestävät käyttöä, joten niitä käytän nyt eniten mekkojen kanssa.
Toki voisin vain tyytyä housuihin näiden ongelmajalkojeni kanssa mutta kyllä juhlissa on kiva pukeutua mekkoon, joten leggins-vihaajat joutuvat nyt sopeutumaan tähän.
Tokmannilla ainakin on myynnissä hankaussuojia siellä missä naisten sukatkin.
Jos suonikohjut vaivaat mieltä, eikö olisi parempi hankkia hyvät tukisukkahousut. Niitä on nykyään varsin ohuitakin.
Jotenkin hyväksyn leggarit ja tunikat nuorilla simpsakoilla tytöillä ja naisilla, edellyttäen että tunika on riittävän pitkä, ettei ahteri vilku. Tänä keväänä liikenteessä on näkynyt hyvinkin kookkaita nuoria naisia hieman paksummissa leggareissa ja napapaidassa. Leveä perä ja todella paksut reidet eivät hivele ainakaan minun silmää. Tekisi mieli kysyä, unohtuiko hame kotiin.
Itse käytän talvella leggareita pitkien housujen alla. Nilkkasukat voi helposti huuhtaista illalla, leggarit menevät vielä ainakin päivän pari, ellei sitten pohjaproppu falskaa niin paljon, että syntyy housupyykkiä. Hameen tai mekon kanssa ei todellakaan pue leggareita, olivatpa täyspitkät tai vajaamittaiset. Varsinkin valkoiset monessa pesussa sierrettyneet leggarit muistuttavat vaarin kalsareita. Miksi muuten monet naiset käyttävät mekon kanssa paksuja mustia leggareita tai sukkiksia? Se näyttää karmealta. Ei varmastisaa paksuja pohkeita ja reisiä näyttämään yhtään hoikemmilta, pikemminkin päin vastoin.
Minä olen aina hävennyt jalkojani, ne ovat hoikkanakin olleet selluliittiset ja pohkeeni ovat liikuntaharrastuksista johtuen paksut ja etenkin polvet möhkälemäiset. Iho on huono ja kun ajan karvat niin karvatupet jäävät rumiksi, minulla on todella vahvat karvat. Luulen että jos lähden paljain pohkein niin sitten paheksuttaisiin että miksi tuo ei harrasta liikuntaa eikä hoida jalkojaan(harrastan liikuntaa enemmän kuin muut).
En voi pitää sukkahousuja. Legginssit ja mekko tai tunika ovat olleet lempivaatteeni, sekä ulkonäöllisesti, mukavuudeltaan että käytännöllisyydeltään. Erikuosiset tunikat on ihania mutta en kyllä voisi töihin mennä paljailla jaloilla, se olisi sopimatontakin.
Nyt olen ostanut pari mukavaa puuvillaista midimekkoa ja meinaan uskaltautua ne päällä julkisille paikoille. Kynnys on korkea mutta olisihan se mukavaa tuntea iholla kesätuuli.
Painoni on vaihdellut hoikasta ylipainoiseen, tyyli ei.
Halveksin ihmisiä jotka moittii toisten pukeutumista, se on tyylitöntä.
Mieheni on aina kauhistellut tunika&caprileggingsit -yhdistelmää. Suomalaisten naisten uusi kansallispuku kuulemma.
En kyllä itsekään laittaisi tuollaisia vermeitä ylleni. Niitä näki - ja nimenomaan suomalaisilla - entisessä asuinmaassani. Heti tunnisti kansalaisuuden.
On se kumma, kun mikään ei ole ikinä hyvä tyyli, jos on pluskokoinen. Joko on liian peittävää (mekko ja leggarit) tai sitten liian vähän peittävä. Luulenpa, että tässä aloituksessa ei ole taaskaan kyse itse tyylistä, vaan siitä, minkä kokoisella keholla tämä tyyli on. Mikään ei ikinä riitä, jos olet pluskokoinen. Kasvakaa aikuisiksi ja antakaa muiden elää omaa elämäänsä.
En edes omista legginsejä, pelkästään alustrikoita talvea varten, enkä pukisi julkiselle paikalle päälle sellaisenaan. Mekkoja kyllä pidän ja reisien hankaamiseen voi tarvittaessa pukea naisten pitkälahkeiset bokserit. Mutta itse tykkään kyllä kesällä olla mahdollisimman vähissä vaatteissa, eikä nuo bokseritkaan siksi viehätä. Ehkä siksi pidän ennemmin shortseja yleensä, mekkoa/hametta vain juhlissa. Shortseistakin löytyy tosi tyylikkäitä ja juhlavia, jopa täysin hameelta näyttäviä malleja. Tyylikkäät shortsit ja juhlavat paita ja korkkarit itselle paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole painosidonnainen asia - väittäisin, että varmaan useimmilla naisilla hinkkaa reidet ainakin vähän yhteen. Todella harva on niin laiha, että olisi se "tight gap", jonka tavoittelu jossain vaiheessa oli muotia. Vaikka olisi laihakin, niin reidet voivat silti hinkata yhteen, naisilla kun rasvaa on ihan luonnostaan reisien ja pepun alueella enemmän. Kyse on vaan anatomisista eroista, turha kokea ylemmyyttä tuosta.
Itse pidän pitkälahkeisia sukkahousukankaisia tummia leggingsejä mekkojen ja tunikojen kanssa, kun pidän siitä lookista ja tosiaan Suomessa kesällä / toimistossa istuessa usein kuitenkin niin kylmä että lämmittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole painosidonnainen asia - väittäisin, että varmaan useimmilla naisilla hinkkaa reidet ainakin vähän yhteen. Todella harva on niin laiha, että olisi se "tight gap", jonka tavoittelu jossain vaiheessa oli muotia. Vaikka olisi laihakin, niin reidet voivat silti hinkata yhteen, naisilla kun rasvaa on ihan luonnostaan reisien ja pepun alueella enemmän. Kyse on vaan anatomisista eroista, turha kokea ylemmyyttä tuosta.
Tarkoitat thigh gapia. Tight gap on hyvinkin tavoiteltava ajasta ikuisuuteen.
Mulla on lipödeema ja joudun sen takia käyttämään kompressiolegginsejä kesät talvet. Eli kesällä sitten mekon kanssa. Yritä Ap kestää.
Mä taas liehun ympäri vuoden hameissa, ja hyvin harvoin pistän alle mitään. Pitkät helmat pitävät jalkojen lämmön allaan ja jalat lämmittävät toisiaan. Talveen on toki eri materiaalit kuin kesään.
Inhoan sitä tunnetta, kun on reisien välissä kangasta ja se rahisee kävellessä. Erityisesti farkut paksuine saumoineen ja sukkahousut ovat raivostuttavia käyttää. Liekö joku aistiyliherkkyys? Joskus on pakko pistää housut jalkaan (kalaan, metsään), mutta heti kotiin tultua ne lentävät nurkkaan.
Kyllä on taas ketju. Eläessäni en ole käyttänyt leggingsejä julkisella paikalla, lienee ikään liittyvä juttu. Kesällä kuljen puuvillaisissa pitkissä housuissa ja jossain yläosassa. Nyt kun täällä oltuani mulle on selvinnyt, missä määrin ihmiset kyttää ja tuomitsee toisia, pitänee jättää lyhyet puserot ja T-paidat kotiin ja pitäytyä tunikoissa. Niitäkin täällä on taidettu tuomita, että ehkä pitäisi vain ampua itseni tai jäädä kotiin loppuiäksi, ettei herkät lumihiutaleet kuole sydäriin, kun näkevät kuvottavan kroppani.
Antakaa ihmisten elää ja olla legginseissään, - ja mekoissaan omalla tavallaan.
En tiedä, miksi mekon kanssa pitäis pitää leggingsejä ellei juuri esim. jonkin sairauden takia. Tietty jos mekko on kovin lyhyt, niin se voi olla eri juttu. Ihan saa minusta näkyä niin lihavat, laihat, kuin suonikohjuiset sääret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat thigh gapia. Tight gap on hyvinkin tavoiteltava ajasta ikuisuuteen.
Joo, oikeassa olet. :D Pikku lapsus kävi, en huomannut itse ollenkaan.
Kyllä laitetaan. Sinunlaisten mielipiteet yx hailee.. 😂