Leggingsit mekkojen kanssa
Yleensä en jaksa ihmeemmin kiinnittää huomiota ihmisten pukeutumiseen, mutta näin xl-kokoisena ihmetyttää ja turhauttaa tämä asia. Usein kun kyselee pukeutumisvinkkejä, niin suurin osa muista isompikokoisista naisista ehdottaa leggingsejä mekon ja tunikan alle, kun "se on niin mukavaa ja kivan näköistä", ja jopa juhliin tuntuu olevan normaalia pukea esim. valkeat caprimittaiset leggingsit jollain pitsireunuksella 😬 vissiin se pitsi tekee kalsareista muka juhlaan sopivat. Luulin että tämä "leggingsit ja tunika" -homma oli muotia joskus 10 vuotta sitten, mutta tuntuu olevan melkein joku univormu varsinkin isompikokoisille naisille.
Kommentit (80)
Kaveri just sanoi, että reidet hankaavat ikävästi yhteen jos ei ole kalsonkeja mekon alla. En kommentoinut mitään, mutta ajattelin, että pitäisköhän hänen laihduttaa? Itsellä ei ole ollut koskaan tuota ongelmaa.
Näin vanhempana vaatteiden on oltava mukavia päällä, siksi tunikat ja mekot legginsien kanssa. Helppo yhdistellä. Ja sitäpaitsi vattuako se sinulle tai muille kuuluu mitä kelläkin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri just sanoi, että reidet hankaavat ikävästi yhteen jos ei ole kalsonkeja mekon alla. En kommentoinut mitään, mutta ajattelin, että pitäisköhän hänen laihduttaa? Itsellä ei ole ollut koskaan tuota ongelmaa.
Jos reidet hankaavat yhteen, niin siihen tarkoitukseen on olemassa erikseen mukavia lahkeellisia alushousuja.
Vierailija kirjoitti:
Näin vanhempana vaatteiden on oltava mukavia päällä, siksi tunikat ja mekot legginsien kanssa. Helppo yhdistellä. Ja sitäpaitsi vattuako se sinulle tai muille kuuluu mitä kelläkin päällä.
Mekko on mukava vaate ihan ilman niitä sen alta vilkkuvia alusvaatteitakin. Et kai lähtisi juhliin tai minnekään niin, että rintaliivit `tai alushousut näkyvät? Ei se lahkeen pituus tee alusvaatteesta ns. salonkikelpoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos reidet hankaavat yhteen, niin siihen tarkoitukseen on olemassa erikseen mukavia lahkeellisia alushousuja.
No eikö se ole sitten ihan sama jos vetää pitsireunaiset pyöräilykalsarit päälle? Hipsterlahkeet eivät nimittäin estä reisien hankaamista kuitenkaan. Vai jotain 1800-luvun mamelukkejako tarkoitat?
Itse pidän legginsejä aina mekon kanssa, koska jo aiemmin mainittu reisien yhteenhankaus on todella kivuliasta. Lisäksi minulla on rumat suonikohjut, haluan säästää ihmiset niiden näkemiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on vaikka millä mitalla ratkaisuja: ns. pyöräilyshortsit, Linola tms. rasva, ihan normi dödö, tarkoitukseen tehdyt "hankaussuojat"... Ei olis pakko käyttää kalsareita, vaikkei laihduttaiskaan. Ja itselläni ihan normipainossakin (57kg/163cm) reidet hankasi, niin siihen ei aina laihdutuskaan auta, joskus tietenkin auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole sitten ihan sama jos vetää pitsireunaiset pyöräilykalsarit päälle? Hipsterlahkeet eivät nimittäin estä reisien hankaamista kuitenkaan. Vai jotain 1800-luvun mamelukkejako tarkoitat?
En tarkoita hipstereitä enkä mamelukkeja:-) Kurkkaapas lähimmästä alusvaatteita myyvästä kaupasta. Lindexistä olen monet ostanut - ei saisi mainostaa, mutta jos tämän kerran...:-)
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän legginsejä aina mekon kanssa, koska jo aiemmin mainittu reisien yhteenhankaus on todella kivuliasta. Lisäksi minulla on rumat suonikohjut, haluan säästää ihmiset niiden näkemiseltä.
Sinuna laittaisin lahkeelliset alushousut (puolireiteen, estää hankauksen) ja pitkän mekon tai hameen. Nehän ovat edelleen kuuminta hottia. Pääsisi kesätuuli jalkoja muuten vilvoittelemaan. Hyvää kesää sinulle!
Itse käytän reilusti polven yläpuolelle jääviä juoksushortseja hameiden alla. Voi tehdä pitkiäkin kävelyitä ilman hankaamista tai trikookankaan kivertymistä. Caprimittaisia leggareita en käytä kuin hyvin harvoin, tulee semmoinen tanttalook.
Ja niin, jopa hoikilla ihmisillä voivat reidet hangata toisiinsa, se on jalan mallista pitkälti kiinni. Itse en ollut vaivasta täysin vapaa edes anorektisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, on ihan sama, jos vetää pyöräilykalsarit eikä tarvitse edes pitsireunaa, koska ne eivät näy helman alta. Näitä lahkeellisia on monenlaisia. On muotoilevia ja vaikka Sloggilla puuvillaelastaania.
https://www.ellos.fi/sloggi/basic-long-alushousut/1025909-01
https://www.lindex.com/fi/p/7966939-80-musta-korkeavyotaroiset-ja-sauma…
Olen läski ja herkkä iho muuallakin kuin reisissä, mutta en kehtaisi pitää leggareita mekon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän, että suonikohjuja voi myös hoitaa/poistaa? Käsittääkseni jopa julkisella puolella, jos ovat tarpeeksi pahat. Siinähän on kyse laskimoiden vajaatoiminnasta, joista voi olla myös terveydellistä haittaa.
Mielestäni ongelma on Suomen vaihteleva sää ja huonot valikoimat. XL kokoisella mekko voi olla lyhyt kuin on tarkoitus esim. rinnoista johtuen ja omat jalat hävettävät. Itselläni on vielä se että teen etätöitä ja asumme rivarissa. Välillä teen pihajuttuja, vien koiraa ulos tms ja mekkoa on kiva pitää, mutta en voi kyykkiä polvimittaisella mekolla pihatöissä enkä jaksa vaihdella vaatteita montaa kertaa päivässä. Toki juhlapukeutuminen on erikseen.
Olen asunut etelä-Euroopassa missä oli normaalia että lämpötila oli 40 astetta ja siellä pidin lyhyempiä mekkoja, niitä näkyi kaikenlaisilla naisilla. Suomessa jotenkin kiinnitetään siihen mekkoon huomiota ja kytätään vartaloa ja mietitään miten tuo kehtaa noilla jaloilla? Jos lämpötila on 45 astetta niin tuijotetaan sitä joka on peirttävissä vaatteissa.
Minä olen lihava mutta ei minulla reidet hinkkaa yhteen niin, että se mitenkään haittaa. Ja vaikka hinkkais ja haittais niin legginsejä en hommaisi. Olen mielessäni ihmettelyt just näitä pitsireunaisia "kalsareita" joita puetaan mekkojen ja tunikoiden kanssa jopa juhliin. Eiks sukkahousut tai stay up- sukat olis nätimmät ja yhtä mukavat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi sitten käyttää sukkahousuja?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lihava mutta ei minulla reidet hinkkaa yhteen niin, että se mitenkään haittaa. Ja vaikka hinkkais ja haittais niin legginsejä en hommaisi. Olen mielessäni ihmettelyt just näitä pitsireunaisia "kalsareita" joita puetaan mekkojen ja tunikoiden kanssa jopa juhliin. Eiks sukkahousut tai stay up- sukat olis nätimmät ja yhtä mukavat?
Juhliin AINA sukkahousut. Vapaamuotoisempiin tilaisuuksiin alusasu, joka jää hameen helman piiloon. Sama koodi sekä hoikalle että pulskalle.
Suomessa on niin kylmä näin kesällä, että tarvii toppahousut mekon alle. Taitaa se sinun luulema mekko olla kuitenkin tunika. On melko vaikeaa ajaa esim pyörällä, jos ei ole alla housuja.
Kaikki ei aja kaupan eteen autolla vaan onneksi kävelevät.
Ei varmaan missään maassa kytätä niin paljon toisten vaatteita kuin Suomessa sitten ihmetellään, jos lapset kiusaa toisiaan koulussa.
Hankaako teillä polvetkin yhteen, vai miksi ei voi käyttää polven yläpuolelle olevia alushousuja? Ne ei näkyisi mekon alta.
Niitä on pidetty mekkojen kanssa kautta aikain, ja tullaan pitämään. Näytääkööt toisten mielestä miltä lystää.. Moukat voi vapaasti aukoa päitään.. 😄😄😄😄😄😄😄
Ei kalsareita julkisille paikoille, kiitos. T. Nainen, 56 v.