Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmistyyppi joka tietää kaikesta kaiken, oletko törmännyt?

Vierailija
24.05.2023 |

Miten tämmöisen kanssa pystyy tulemaan toimeen? Kun kuitenkin päivittäin lähestulkoon ollaan tekemisissä.

Nimim. verisuoni päästä pullistuu ja kohta kuuluu naps

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavot Väyrynen ja Lipponen.

Vierailija
2/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omasta mielestään vai oikeasti? Itseänikin ärsyttää, kun kumppani tietää välillä alastani enemmän kuin minä, vaikka tekee töitä ihan eri asioiden parissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. On raskasta. Ymmärrettävästi myös hänelle itselleen, etenkin sinä päivänä, kun oma kuolevaisuus ja väärässä olemisen vaihtoehto iskee tajuntaan. Moukarin lailla.

Vierailija
4/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän miten tuollaisen kanssa tulee toimeen, mutta en minä sitä tässä nyt ala kertomaan. 😉

Vierailija
5/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu..

Tuntomerkit: lakoninen puhetyyli, tasapaksu äänensävy. Pitää pitkiä luentoja kuinka asia ihan oikeasti on. Vaikka juttelisin ihan arkipäiväisistä asioista. Tulen hulluksi!!

Vierailija
6/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on helppoa. Ei tarvitse kuin kuunnella. Ja jos itse et tiedä jotain, voit aina kysyä häneltä.

Vierailija
7/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin jouduin aikoinaan. Opettelin vain olemaan hiljaa enkä reagoinut sen juttuihin, mahdollisimman viileästi ja vain se asia mitä oli pakko puhua. Välillä se paasasi enemmän, välillä vähemmän. Onneksi sain uuden työn ennen kuin verenpainetauti iski.

Vierailija
8/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyypin joka tietää oikeasti kaikesta kaiken? Vai tyyppi joka kommentoi joka asiaan, tiesi tai ei?

Ekan kanssa vaan pitää päästä yli ja toivoa, että joku päivä tulee se mistä hän ei tiedä. Tämä tyyppi voi olla rasittava tai tosi kiva.

Jälkimmäisen kanssa vaan jättää huomioimatta mahdollisimman paljon. Niihin tilanteisiin missä on pakko olla oikeasti hänen kanssa puhua, yrittää etukäteen keksiä mitä puuta heinää puhuu ja mitä aikoo sanoa. Sitten pelaa pään sisällä tai kollegan kanssa bingoa, kuinka iso osa menee oikein.

Vierailija
9/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tiedän kaikesta kaiken varsinkin netissä. Hyvin tulen itseni kanssa toimeen.

Vierailija
10/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis omasta mielestään nimenomaan! Tietää jopa minun parisuhteen ja perhetilanteen aina paremmin kuin minä. Jos pohdin ääneen jotain asiaa tai jokin juttu on vasta suunnitteluntasolla, niin kiiruhtaa heti kertomaan painavaa faktaa ja osoittaa käytöksellään sen, että minä olen ihan täysi idiootti enkä tiedä mistään mitään.

Olen lopettanut nyt juttelemassa mitään tämmöistä small talkia, koska en kertakaikkiaan kestä sitä neuvomisen määrää. Haluaisin vain pallotella ideoita ja jonkun joka kuuntelee eikä heti tuputa omaa laajaa tietämystään kyseisestä asiasta.

Ymmärtääköhän kukaan tästä mitään?

-ap

Vierailija
11/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Mulla on autismia enkä voi välillä hillitä itseäni, kun saan fyysistä pahoinvointia siitä, että joku kertoo asioista ihan väärää tietoa ja pakko on korjata. Myönnän, että olen luennoitsija, mutta ihan oikeasti myös tiedän todella paljon asioita.

Vierailija
12/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, että et odota häneltä, että hänen täytyisi tietää kaikki kaikesta ja että itseasiassa olisi parempi, jos tietäisi vähemmän. 

Yritin yli 40 vuotiaaksi tietää kaiken. Kaiken mitä opettelin, tahdoin muistaa. Sitten tämä alkoi tuntua raskaalta velvollisuudelta, joten päästin irti ja nykyisin minulla ei ole koko elämästäni aivan täydellistä pakettia kasassa, mutta se ei haittaa.

autisti

Vierailija
13/102 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu..

Tuntomerkit: lakoninen puhetyyli, tasapaksu äänensävy. Pitää pitkiä luentoja kuinka asia ihan oikeasti on. Vaikka juttelisin ihan arkipäiväisistä asioista. Tulen hulluksi!!

Jos ei ole mikään oikea asia, vaan vaikka esimerkiksi töissä toimistossa ja hän kertoo mikä on paras tapa leikata vihanneksia. Näissä luennon voi keskeyttää, sanomalla, ettei asialla ole sinun elämään erityistä merkitystä ja eikä niin syvällisesti tämä asia kiinnosta.

Valitettavasri niissä työasioissa luento usein pitää kuunnella.

Vierailija
14/102 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on kaksi henkilöä jotka ainakin tietävät mitä toisten tulisi tehdä ja miten elää.

Ihan sama mitä sanoo niin sieltä alkaa jo ennen kuin ehdin lopettaa lauseen: "sun pitäis tehdä niin ja näin" "sun pitäis kokeilla".

Vierailija
15/102 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kieltämättä (lievästi?) autistiselta persoonalta. Tai ditten äärimmäisen kokematon sosiaalisissa tilanteissa

Vierailija
16/102 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ositain besserwiser. Vaimoke saa hepulin, kun arvostelen hänen katsomiaan populistisia Egypti-juttuja. Vaimo ei edes tienyt Ptolemaiosten olevan Kreikka-Makedonia taustaa. *bseerwiseroi!*

Vierailija
17/102 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassarit ovat juuri tuollaisia ja kun joku toteaa heidän jutut vääriksi, niin alkaa viherulinointi.

Vierailija
18/102 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt mutta olen itse sellainen. Ei ole Trivial-pursuitissa kukaan peitonnut !

Vierailija
19/102 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ja osaan kaiken mutta jotkut kusipään ei sitä ymmärrä

Vierailija
20/102 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tosin joskus nämä sanoo, ettei "jostain ydinfysiikasta" tiedä mitään. Mutta filosofia, arkipäiväisten asioiden selitykset yms., joo, tietää kaiken. Erityisesti, jos on heikko koulutus, sitä enemmän "tietää".