On se nyt kumma, kun suomalainen työtön kokki ei hae töihin alle 1600e palkalla
Kommentit (24)
Miksi pitää olla nienomaan työtön?
Siinä taas järjen jättiläinen. Pitäisi tehdä osa-aikaisia töitä nakkipalkalla. Jännä että kelpaa tuontityöläisille muttei arvonsa tiedostaville suomalaisille.
mun mies oli kokki, yötä myöten sai joskus olla töissä, baarimikkonakin!
Sitten loppui puhti. Meni logistiikka-palveluihin, jopa tuli tiliä!
Onko työttömyyskorvaus suurempi kuin tuo 1600 E/kk palkka?
Vierailija kirjoitti:
1600 miinus verot ja kulut, kokkina työskentely ei ole mitään kevyttä hommaa... Olen itse saanut tonnin enemmän kuin mitä tuo työ tarjoaa.
Ehkä suomalaiset kokit on töissä kilpailevissa yrityksissä. On laittanut raflansa huonoon paikkaan kun ei saa työvoimaa. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas järjen jättiläinen. Pitäisi tehdä osa-aikaisia töitä nakkipalkalla. Jännä että kelpaa tuontityöläisille muttei arvonsa tiedostaville suomalaisille.
Ai pitäisikö sitten tehdä kokoaikaista työtä "nakkipalkalla"?
Itse olen todella tyytyväinen pienipalkkaiseen osa-aikatyöhöni. En pala loppuun ja pysyn hyvin kuitenkin hengissä. Olen kokonaan palkan varassa, kun tulot on juuri ja juuri asumistuen rajan yllä, eikä soviteltua työttömyysmaksua tulisi.
Ja kyllä varmaan suomalaisilla kokeilla on ollut jo jonkinlainen käsitys ravintolamaailmasta, joka on aina ollut epäsäännöllistä ja nopeasti muuttuvaa.
Ei tarvitsisi laittaa kuin kokoaikainen työ ja noin 2200€ kk palkka, niin silläkin palkalla löytyisi aivan varmasti suomalaiset tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai pitäisikö sitten tehdä kokoaikaista työtä "nakkipalkalla"?
Itse olen todella tyytyväinen pienipalkkaiseen osa-aikatyöhöni. En pala loppuun ja pysyn hyvin kuitenkin hengissä. Olen kokonaan palkan varassa, kun tulot on juuri ja juuri asumistuen rajan yllä, eikä soviteltua työttömyysmaksua tulisi.
Ja kyllä varmaan suomalaisilla kokeilla on ollut jo jonkinlainen käsitys ravintolamaailmasta, joka on aina ollut epäsäännöllistä ja nopeasti muuttuvaa.
Onko sun työsuhde myös parin kuukauden mittainen?
Kyllä se tahtoo vähän niin olla, että jos työskentelyolosuhteet ja palkka on kunnossa, niin niitä hakemuksia tulee yllin kyllin. Tässä olisi yrittäjällä peiliin katsomisen paikka.
Jos ei yrittäjä pysty järjestämään toimintaansa niin, että se on kannattavaa ilman ulkomaista orjatyövoimaa, nin ansaitseeko sellainen yritys edes olla pystyssä? Jos tuotteet ja palvelu on kunnossa, niin silloin on hinnoitteluvoimaa ja toimintaa pystyy pyörittämään kotimaisin voimin.
Amicalla kokin palkka oli v.2002 1500€/kk
Tässä olisi nyt ravintoloilla mahdollisuus erottautua kilpailijoista ilmoittamalla, että "Keittiössämme työskentelee vain suomalaisia, kovan tason ammattilaisia".
Nyt puhuu kokki: tämän takia ravintoloiden avoimiin työpaikkoihin ei haeta
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuu kokki: tämän takia ravintoloiden avoimiin työpaikkoihin ei haeta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1600 miinus verot ja kulut, kokkina työskentely ei ole mitään kevyttä hommaa... Olen itse saanut tonnin enemmän kuin mitä tuo työ tarjoaa.
Totta. Noin 3000 e lähtee kokin palkka Suomessa.
Jos yrittäjä kehtaa maksaa 1600 - verot, niin ei ehkä ole yrittäjä kauaa. . . . Halvalla on pakko ottaa se mitä jostain saa epätoivoisia haalittua.
Vierailija kirjoitti:
Amicalla kokin palkka oli v.2002 1500€/kk
Ehkäpä kumminkin ravitsemistyöntekijän palkka oli tuo, tai ainakin tuohon aikaan sodexolla se oli tuota luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tahtoo vähän niin olla, että jos työskentelyolosuhteet ja palkka on kunnossa, niin niitä hakemuksia tulee yllin kyllin. Tässä olisi yrittäjällä peiliin katsomisen paikka.
Jos ei yrittäjä pysty järjestämään toimintaansa niin, että se on kannattavaa ilman ulkomaista orjatyövoimaa, nin ansaitseeko sellainen yritys edes olla pystyssä? Jos tuotteet ja palvelu on kunnossa, niin silloin on hinnoitteluvoimaa ja toimintaa pystyy pyörittämään kotimaisin voimin.
Ei ansaitse. Yrittäjä itse voi joustaa kuin kuminauha, jos haluaa. Mutta heti kun palkkaa väkeä, pitää ymmärtää kuka on se yrittäjä ja kuka palkkatyössä. Jos homma ei kannata, se ei kannata. Talkoilla ei voi tehdä liiketoimintaa.
miksei suomalaisille työttömille raha kelpaa? palkkasin 3 filippiiniläistä
t: yrittäjä