Miksi kehopositiivisuus keskittyy aina vain lihavuuteen?
Miksi kehopositiivisuus mielletään aina vain lihavien oikeudeksi? Miksi muita kehoja ei tuoda samoin esille?
Miltä tuntuu olla lättäpeppuinen nainen vuonna 2023, kun kaikkialla ihannoidaan pyöreitä pakaroita?
Miltä tuntuu olla tubulaarisilla rinnoilla varustettu, kun kaikkialla ihannoidaan pyöreitä rintoja?
Miltä tuntuu olla ohuthiuksinen, kun kaikki ihailevat aina paksua kuontaloa?
Miltä tuntuu olla kasvoiltaan aknearpinen, kun kaikkien mielestä sileä iho on kaunis?
Miltä tuntuu kun on leveä vyötärö, vaikka olisi normaalipainoinen? Ei kukaan toivo leveämpää vyötäröä.
Tällaisia ihmisiä on ja kyllä hekin kärsivät ulkonäöstään, joten miksi heitä ei näy kehopositiivisuus-jutuissa?
Miksi?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi tänään asiakkaana tälläinen vähän tuhdihko nuori äityli. Yllä tiukka t-paita ilman rintaliivejä joten ei voinut olla huomaamatta kummallisen näköisiä pieniä tubulaaritöröjä. Ei ollut kovin mairitteleva näky.
Terveisin kaupan täti
Minusta tuo on juuri sitä aitoa kehopositiivisuutta. Pitäisikö kaikkien sinun mielestäsi rumia ruumiinosia omaavien ihmisten peittää nämä rumat piirteensä? Kommenttisi on todella törkeä ja toivon, että joskus kehityt henkisesti ja tajuat, miten pahansuopa ja pienisieluinen ihminen olet ollut.
Onko pakko tarjoilla rumia vajaakehittyneitä tubulaarikohoumia kanssaihmisille? Sitä saa mitä tilaa. Rintsikat olisivat paikanneet tilanteen oikein hyvin.
Miksi kuvittelet, että hän oli siellä tarjoamassa itseään kanssaihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kehopositiivisuus käsittää kaiken "ei itse hankitun" rakenteellisen poikkeavuuden. Lihavuus ei ole yksi näistä. Lihavuus on aina ihan itse aiheutettua. Eli ei kuulu kehopositiivisuuden piiriin.
Lihavuus EI ole aina itse aiheutettua, kyllä sun se pitäisi tietää.
Kukaan ei tunge väkisin ruokaa kenenkään kurkusta alas. Eikä viinaa.
Sairaudet ja lääkitys aiheuttavat ylipainoa.
Kieltä käytetään manipulaation välineenä.
Samalla tavallahan "trans"-aktiivit oikeasti ajavat lasten seksualisointia omat sairaat tarpeensa tyydyttääkseen, vain keksien uusia termejä joilla yrittävät välttää totuutta.
Kehopositiiviset ovat joko sairaalloisesti lihavia, ja/tai mielenterveysongelmaisia.
Outo aloitus. Itsestähän myönteisyys kumpuaa ja itseä se koskee. Kun hyväksyt itsesi ja oman kehosi, hyväksyt muutkin.
Jos et ittees kykene hyväksymään niin oma on ongelmas.
Ei hyväksyntää kehenkään ulkopuolelta lapeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kehopositiivisuus käsittää kaiken "ei itse hankitun" rakenteellisen poikkeavuuden. Lihavuus ei ole yksi näistä. Lihavuus on aina ihan itse aiheutettua. Eli ei kuulu kehopositiivisuuden piiriin.
Vaikka olisi mikä sairaus ja lääkitys, jos syöt tarpeeksi vähän, laihdut sataprosenttisella varmuudella.
Kyse on vain mielenlujuudesta, joita "kehopositiivisilla" ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kieltä käytetään manipulaation välineenä.
Samalla tavallahan "trans"-aktiivit oikeasti ajavat lasten seksualisointia omat sairaat tarpeensa tyydyttääkseen, vain keksien uusia termejä joilla yrittävät välttää totuutta.
Kehopositiiviset ovat joko sairaalloisesti lihavia, ja/tai mielenterveysongelmaisia.
Aha, ja sinä, omaa ruumistasi vihaava ja läskipakkomielteinen, oot mielestäsi psyykkisesti terve 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi mikä sairaus ja lääkitys, jos syöt tarpeeksi vähän, laihdut sataprosenttisella varmuudella.
Kyse on vain mielenlujuudesta, joita "kehopositiivisilla" ei ole.
Mitäs muuta sun CV:ssä lukee kuin "normaali paino"?
Narsisteja ei pidetä normaaleina, vaikka ne olis laihoja.
Kehopositiivisuuden sijaan käytetään termiä kehorauha.
Se, vähäjärkinen ap, tarkoittaa, että muiden vartalot jätetään rauhaan ja keskitytään olennaiseen muiden kyyläämisen sijaan. Työhön, opiskeluun, omien vikojen korjaamiseen.
Näin fiksu ja päästään terve toki toimii luonnostaan.
Niin, ja miltä tuntuu olla kalju mies, kun mieheltäkin vaaditaan nykyään paksua tukkaa? No eihän se mukavalta tunnu.
Koska ylipainoiset naiset vetoaa aina kehopositiivisuuteen.
Koko kehopositiivisuusilmiö lienee syntynyt tukevien ja ihmisten tarpeesta hakea hyväksyntää sille ettei painon pudotus olisi välttämätöntä. Minun mielestäni positiivinen keho on terve keho ja harvoin ylipainoinen keho on terve, ulkonäkö on vain sivuseikka tässä asiassa.
Olen pahoillani siitä, että kehopositiivisuus näyttää nykyään olevan kiertoilmaus lihavuudelle.
Itse miellän kehopositiivisuuden itsensä ja muiden hyväksynnäksi juuri sellaisena kuin kukin on. Jokainen on kaunis omalla tavallaan eikä yksikään neistä ole täydellinen. Ollaan siis lempeitä itsellemme ja muille.
Vierailija kirjoitti:
Eikä liity. Kyllä kehopositiivisuuteen kuuluu myös kaikkien muiden kehojen hyväksyntä, esim. kaljujen, lyhyiden miesten, ihosairauksista kärsivien, amputaatiopotilaiden, kaikenlaisten.
Oikeasti kehopositiivisuus on kiertoilmaisu naisen lihavuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Koko kehopositiivisuusilmiö lienee syntynyt tukevien ja ihmisten tarpeesta hakea hyväksyntää sille ettei painon pudotus olisi välttämätöntä. Minun mielestäni positiivinen keho on terve keho ja harvoin ylipainoinen keho on terve, ulkonäkö on vain sivuseikka tässä asiassa.
Komppaan tätä. Kehopositiivisuudesta puhuminen tuntuu lehdissä, sosiaalisessa mediassa ym. kulkevan hyvin pitkälti laihdutusartikkeleiden rinnalla. Tai "tasapainottavana" tekijänä henkilökuviin fitnesskilpailijoista ja personal treinereistä. Aivan kuin haluttaisiin sanoa, että ylipainoino on silti ihan ok.
Joku mainitsi kehorauhan. Se onkin mielestäni paljon parempi asia/termi. Yhtäkään ylipainoista ihmistä ei tulisi pilkata, sellainen on typerää ja moukkamaista.
Kehopositiiisuus nyt vaan on ylipainon uudelleenbrändäys. Jos muilla tavoin epähaluttavat haluaa nostaa profiiliaan, teidän täytyy järkätä omat akne-pridet tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta on. Toisaalta lihavuus on myös mielenterveydenhäiriö, addiktio. Samalla tavalla kuin alkoholistit juovat itsensä hengiltä, lihavat syövät itsensä hengiltä. Heille tulee nivelvaivoja, eivät pysty seisomaan tai kävelemään tai sydän pettää. Kyse on mielenterveyden häiriöstä josta kärsivät eivät voi pakkomielteelleen mitään. He eivät voi lopettaa syömistä.
Niinkuin alkoholistit, he kertovat kuinka ovat syöneet tänään 1500 kaloria, kerro se vähintään kuudella. Lihavat väittävät urheilevansa 5-6 kertaa viikossa useita tunteja, se ei pidä paikkaansa. Lihavat myös kertovat juoksevansa 10 km lenkkejä joka päivä, sekään ei pidä paikkaansa. Addiktion suusta tulevaa ei voi uskoa. Se on mielenhäiriö joka siellä puhuu. Sama puhe tuosta kuinka lihavuus ei ole itse aiheutettua, se on tyypillistä pakkomielteisen puhetta.
Koskaan ei näy niitä oikeasti tavallisia naisia. Siis niitä, joilla saattaa olla vähän vatsaröllykkää, lättänä peppu, eripari tissit, mutta kuitenkin ihan normaalipainon rajoissa...
Hän ei itse niille mitään voi, Suomessa ei ole rintaliivipakkoa.