Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimitusjohtaja ajoi 3-vuotiaan kuoliaaksi Mersulla selvisi kolmen tonnin sakoilla

Vierailija
24.05.2023 |

Raha ja verot eli hyöty ratkaisee.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009607641.html

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörä on kyllä jäänyt niin pahasti auton alle, että tilannenopeus on autolla ollut liian kova. Pienemmälläkin nopeudella onnettomuus olisi ehkä tapahtunut, mutta jälki ei olisi ollut niin pahaa. Ei siinä vanhempikaan ehdi reagoida jos auto tulee kovaa vauhtia yhtäkkiä pihasta. Pihaliittymästä pitäisi tulla ihan hissukseen ja pään kääntyä molempiin suuntiin vaikka useamman kerran.. tämän saanut itse oppia kun pihasta vilkkaalle tielle päivittäin ajaa.

Vierailija
142/152 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihan nyt kommentoida. Jos tuollaisella autolla ei mukamas saisi ajaa, niin miten sitten esim rekoilla tai kuorma-autoilla saa ajaa? Niissä kun se näkyvyys on vieläkin huonompi. Tietysti jokaisen olisi hyvä miettiä näitä asioita jo auton ostovaiheessa ja tiedostaa, että pitää oikeasti olla valppaana siellä ratin takana. Ja tämä pätee jokaiseen kuskiin, auton mallista riippumatta.

Minä suorastaan kammoan isoja autoja, ja niiden lähellä olen tuhat kertaa varovaisempi. Pieneltä lapselta ei tätä voi olettaa, tai ylipäätään tuon ikäiseltä lapselta ei voi odottaa liikenteessä yhtään mitään: vanhempien vastuulla on pitää lapsensa turvassa. Olen nähnyt hyvin vilkkaassa risteyksessä kaupunkialueella, kun äiti antaa pienen pojan (max 4v) tallustaa reippaasti edellä ja äipän katse on kännykässä autoja meni ohi koko ajan ja siinä oli vieressä vielä tietyömaa.

En tiedä mitä tässä onnettomuudessa on tapahtunut, mutta valitettavasti ei ole vaikea kuvitella tilannetta, jossa lapsi menee vauhdilla edellä ja vanhempi laahustaa perässä ties miten kaukana. Syyttely ei auta tässä ketään, mutta jos syypäitä etsitään niin osansa vastuusta saisi kantaa kyllä lasta valvonut vanhempikin. Valitettavasti hän kärsii nyt loppuelämänsä virheestään. Uskon, että autoilija myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

58000 euron sakot passin unohtamisesta ja 3000 euroa taaperosta.

Vierailija
144/152 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan mielessä pyörii että lapsi kuoli. 

Mersuun tuli tahra. Kyynel.

Vierailija
145/152 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella korkeammasta autosta näkee yleensä aina paremmin ympäristön että aika surkea selitys mutta kelpasi kuitenkin.

Vierailija
146/152 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörä on kyllä jäänyt niin pahasti auton alle, että tilannenopeus on autolla ollut liian kova. Pienemmälläkin nopeudella onnettomuus olisi ehkä tapahtunut, mutta jälki ei olisi ollut niin pahaa. Ei siinä vanhempikaan ehdi reagoida jos auto tulee kovaa vauhtia yhtäkkiä pihasta. Pihaliittymästä pitäisi tulla ihan hissukseen ja pään kääntyä molempiin suuntiin vaikka useamman kerran.. tämän saanut itse oppia kun pihasta vilkkaalle tielle päivittäin ajaa.

Lehtijutun mukaan 16 km/h. Juuri alhaisen nopeuden takia ilmeisesti mitkään turvasysteemitkään ei toimineet.

Vierailija
147/152 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien vika, kun antoivat 3 vuotiaan hortoilla missä sattuu, kun samaan aikaan vanhemmat ovat kauempana.

Vierailija
148/152 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tasan varmasti, että kun lähden kohta ajamaan täällä pääkaupunkiseudulla noin 20 km:n matkaa, niin näen ainakin 2-3 vanhempaa, joiden alle kouluikäinen lapsi painelee jossain kymmenien metrien päässä fillarilla, skuutilla tai ihan juoksemalla.

Ehkä joku vanhempi tajusi tuon jälkeen vahtia lastaan tarkemmin tai sitten ei, ei tämäkään tapaus ole vähentänyt ollenkaan liikenteessä vahtimattomien lasten määrää.

Samaa olen huomannut jo omasta ikkunasta katsottuna. Asumme omakotitalossa, jonka ohi kulkee kylätie ja kohdallamme on isohko mäki. Kuinkakohan monta kertaa olen nähnyt kuinka joku pieni ajaa hujeltaa keskellä tietä miten sattuu alamäkeä ja vanhemmat tulevat kävellen jossakin kaukana. Joskus joku isukki saattaa olla itsekin pyörällä, mutta mitä hän siinä pystyy tekemään, ei yhtään mitään muuta kuin karjumaan lasta menemään sivuun.

Aika lailla vanhempien syyksi tämän pistän siis minäkin.

Ei tämä lapsi ollut keskellä tietä. Kulki täysin liikennesääntöjen mukaan.

Jep, kolmevuotias päästetty itekseen pyöräilemään koska osaa liikennesäännöt.

Vierailija
149/152 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen perusteella korkeammasta autosta näkee yleensä aina paremmin ympäristön että aika surkea selitys mutta kelpasi kuitenkin.

Olet kerran istunut pakettiauton kyydissä? Kokeile ajaa korkeammalla autolla niin tiedät että sillä on katvealueensa. Vtuttaa kaltaisesi mukatietäjät.

Vierailija
150/152 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vahingolle mitään voi, varmasti tuo tapahtuma vaivaa mieltä loppu elämän. Kuvittele omalle kohdalle ennen kuin arvostelet asioita.

Tai sitten ei vaivaa. Mistäs sinä tiedät?

Ehkä kannatat sitä, että lapsen vanhempien pitäisi suorastaan maksaa kipurahoja kärsivälle autoilijalle. Esim. bensat loppuelämäksi tai vastaavaa. 

Vierailija
151/152 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hintalappu olisi ollut tästä onnettomuudesta sitten kohtuullinen? Elämä pilalla eikä mikään korvaa sitä menetystä mitä perheessä koetaan.

Lopetetaan kaikki korvaukset. Tehty mikä tehty. Ei voi millään korvata kuitenkaan. 

Näinkö?

Vierailija
152/152 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala tilanne, en voi edes kuvitella miltä lapsen perheestä tuntuu. Me asutaan tiiviisti rakennetulla omakotialueella, ja lähes kaikissa taloissa on lapsia. Silti täällä osa asukkaista kaahailee ihan järjetöntä vauhtia, ja usein näyttäisi olevan kännykkä kädessä. Jostain syystä nämä kaahailijat näyttäisivät lähes aina suosivan näitä tiettyjä saksalaisia automerkkejä. Totta kai lapset ovat aina vanhempiensa vastuulla, itse olen aina käden mitan päästä omasta taaperostani liikenteessä. Mutta aikuisten tehtävä olisi keskittyä liikenteeseen ja ajamiseen, ja ymmärtää että lapset eivät aina osaa varoa.