Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimitusjohtaja ajoi 3-vuotiaan kuoliaaksi Mersulla selvisi kolmen tonnin sakoilla

Vierailija
24.05.2023 |

Raha ja verot eli hyöty ratkaisee.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009607641.html

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eihän Suomessa köyhillä ole edes rahaa ostaa silmälaseja, kun ei saa tt-tukea, vaikka on pienituloinen. Moni ajelee töihin.

Ja ansiosidonnaisleikkauksen jälkeen moni korjaa autoa itse youtube ohjeilla. Varaosat kolariautoista tai ulkomailta.

Ja ajavat moottoritiella 120 km/ h rikkaiden seassa.

Vierailija
162/170 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole oikeidenmukaisia tuomioita. Liikaa mielestäni nojaudutaan siihen ajatukseen että nämä vangitkin muka paremmin kuntoutuvat yhteiskuntakelpoisiksi kun tuomiot ovat lyhyitä ja saavat luksusolot. Paskat, niille ei edes ole mitään kuntoutusta siellä, korkeintaan yksi kiireinen psykologi paikalla ja sekään voi määräänsä enempää auttaa. Sitten kun tuomiot ovat lyhyitä, ehtii tehdä vaikka kuinka pitkän uran rikollisena. 

Nytkin eräs mies sai 3,5 vuoden tuomion törkeästä pahoinpitelystä, vapaudenriistosta, ryöstöstä ja kotirauhan rikkomisesta (jossa siis uhrilta lähti osa korvasta ja jalkaa sahattiin...). Se ei tee yhtä vuotta rikosta kohden. Kuka uskoo että tämä mies on tämän jälkeen yhteiskuntakelpoinen?

Rangaistuksen pointtina ei tulisi olla rikollisen "eheyttäminen", vaan rankaisu toisen satuttamisesta. Pointtina on, että valtio rankaisee rikollista satutetun yksilön puolesta, jottei tämän yksilön tarvitse itse hakea kostoa joskus lain ulkopuolisin keinoin. Mutta valtio on epäonnistunut tässä tehtävässään, joten oikeutta voi nykyään saada vain omin avuin, vaikka harva sellaiseen kuitenkaan uskaltaa ryhtyä. Kukaan ei siis usko enää oikeuslaitokseen. Miksi oikeuslaitos sitten paapoo rikollisia? Koska on itse rikollinen, ja oikeuslaitosta kansoittaa rikolliset epämoraaliset ihmiset, jotka tuntevat hengenheimolaisuutta muiden rikollisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapset liikkuneet yksin alle kouluikäisinä.

Vierailija
164/170 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei lapset liikkuneet yksin alle kouluikäisinä.

Niitäkin kyllä näkee, jotka päästää taaperon leikkipuistoon siskon kanssa ja nuoret ajavat bemarilla ylinopeutta. Itse en koskaan päästånyt taaperoa siskon kanssa vaan itse mukana.

Vierailija
165/170 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin joskus leikkipuistossa kuinka kouluikäiset yllytti taaperoa hyppäämään korkealta. Itse en omaa taaperoa päästänyt leikkipuistoon ilman aikuista mukana.

Vierailija
166/170 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana Kempele  joten todennäköisesti lessukatraan yhden pienimmistä päälle ajeli lessutoimari, käräjillä uskonveljet tuomitsivat pienen sakkorangaistuksen ja "kaikki synnit anteeksi nimessä ja veressä"

Vierailija
167/170 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hintalappu olisi ollut tästä onnettomuudesta sitten kohtuullinen? Elämä pilalla eikä mikään korvaa sitä menetystä mitä perheessä koetaan.

Lopetetaan kaikki korvaukset. Tehty mikä tehty. Ei voi millään korvata kuitenkaan. 

Näinkö?

Eikai tässä mitään korvauksia kauheasti jaella. Ainakin ne kärsimyskorvaukset vaatii törkeää huolimattomuutta ja tuomio tuli perusmuotoisesta kuolemantuottamuksesta eli korvausten edellyttämää tahallisuutta ei ole.

Vierailija
168/170 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kukaan ei puolusta murhattua/kuollutta. Laki on murhaajan puolella, kun murhaaja voi kertoa oikeudessa valheitaan ilman uhrin näkemystä. 

Murhattu on menettänyt henkensä. Mikään muu ei ole merkityksellistä oikeudessa. Miksi edes tarvitsee ottaa huomioon tekijän motiivia tai tekotapaa? Paljon tärkeämpää on puolustaa kuollutta ja tuomita aina kuolemasta elinkautiseen. Kertokaa miksi jonkun elintaparikollisen selittelyt olisivat oikeudessa yhtään merkityksellis

Vierailija
169/170 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan wokea! 🥰

Vierailija
170/170 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti uhri oli jonkun huorasuvakin äpärä🥳

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi