Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40+: Harmittaako vanheneminen ja ulkonäön rapistuminen?

Vierailija
23.05.2023 |

Oletko sinut asian kanssa vai harmittaako, ettei kroppa ole enää niin kuin parikymppisellä?

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita. Marilyn Monroe sanoi aikoinaan että maan vetovoima saavuttaa meidät kaikki joskus.

Marilynin maan vetovoima saavutti jo 36-vuotiaana vetämällä hänen kokonaan maan alle. Siihen verrattuna ihan kiva, että saa elää niin kauan, että ulkonäkö haalenee.

Vierailija
62/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 60+ joo alkaa näkymään rajusti. 40-50v olin kauneimmillani!!

Ei niinkään häiritse naama eikä harmaantuvat hiukset mutta kropan muuttuminen jatkuvasti kuin olisi muovailuvahaa! Muhkuraa tulee sinne ja tänne, samasta (vain pari kiloa yli normaalin) painosta huolimatta viimevuotinen mekko ei menekään päälle!? Olo on kovin könttimäinen.

Lisäksi mun polvet lopettivat toimimasta pari vuotta sitten ja välillä on kovat kivut, kävelykään ei ole kevyttä ja sujuvaa enää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla odotan 40v. päivää, silloin alkaa rapistuminen jota ei pysäytä mikään. Hyvästi nuoruus. Siihen vielä aikaa 8 vuotta. 

Vierailija
64/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus ihan nanosti, mutta on ollut ja on tälläkin hetkellä isompiakin haasteita elämässä, vanheneminen on lopulta vain luonnollista ja normaalia.

Vierailija
65/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapistuminen ei harmita, mutta se aiheuttaa haikeutta, että rapistumisesta tajuaa että tämä elämä tosiaan päättyy muutaman vuosikymmenen sisään.

Aavistus kateellisuutta niitä kohtaan jotka ovat tämän pelin alkupäässä.

Vierailija
66/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita, nykyään 20-vuotiailla on jo mummovartalot. Aika aikaansa kutakin.

Vierailija
67/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen on vielä nuori. Ikääntyminen ei ole hauskaa mutta kunnolla se alkaa vasta 70 tai 80 vuotiaana.Jotkut ovat melko hyvässä kunnossa vielä yli 90 vuotiaanakin. Siihen voi vaikuttaa itse.

Vierailija
68/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa nuoruutta laisinkaan, se oli rankinta aikaa. Mitä rumempi reppu sitä parempi sisältö. 

Kuinka ihanaa elämä kun ei ole sitä painolastia ulkonäöstä ja jatkuvaa arvostelemista. Vanhana akkana saa olla minkä näköinen lystää eikä tarvitse enää vaakalla hyppiä ja jatkuvaa laihduttamista. Miesten tuijotukselta ja arvostelemiselta saa olla ihan rauhassa. 

Vierailija
69/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ulkonäkö vielä 40-vuotiaana lähde rapistumaan.

Toista se on kun on jo 60 mittarissa, sitten alkaa näkyä, käsivarsissa iho muuttuu veltoksi, roikkuu ikävän näköisenä, joillakuilla myös jalkojen iho menee samaan malliin... Naama rypistyy, hiukset harmaantuvat, no, hiukset voi värjätä, mutta naaman rypistymisen sileyttäminen on tosi kallista.

Eini taitaa olla yli 60, näyttää hyvälle ja vartalo on hyvässä kunnossa.

Vierailija
70/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen on vielä nuori. Ikääntyminen ei ole hauskaa mutta kunnolla se alkaa vasta 70 tai 80 vuotiaana.Jotkut ovat melko hyvässä kunnossa vielä yli 90 vuotiaanakin. Siihen voi vaikuttaa itse.

Voi yrittää vaikuttaa mutta ei auta ne yritykset mitään jos alkaa tulla pahoja sairauksia. 

Kauhea pettymys on uskotella ihmisille että itse voi vaikuttaa ihan kaikkeen. Kyllä pitää olla paljon onnea ja säkääkin kuinka pitkään pysyy hyväkuntoisena. 

Vierailija
71/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. Parissa vuodessa kun muuttuu hehkeästä typsykästä vanhaksi kaksoisleukaiseksi tädiksi niin kyllä se harmittaa.  Oman itsen ja ympäristön(eli muiden ihmisten) suhde muuttuu. Sitä ei huomannut, koskoa muutenkin tuli pyörittyä pienessä piirissä kun oli koronat sun muut, mutta nyt kun menee vaikak rannalle tai terassille, niin iskee kyllä se että kaikki muut tuntuvat olevan edelleen hehkeitä ja elinvoimaisia, ja istten olen minä, naama turvoksissa, silmät viiruina, ja kaksoisleuka lepattaen. Tai siis se nahka.Yhtäkkiä ilmestyi muuten kapoisiin kasvoihin. NYt pitäisi pitää jotain huivia koko ajan joka antaa entistä tätimäsisemmän kuvan. En haluaisi näyttää 50-vuotiaalta vielä nelikymppisenä.

Vierailija
72/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nyt sentään harmita. Aikuinen ihminen ymmärtää, että elämässä on kyse jostain paljon merkittävämmästä kuin se miltä keho/kasvot näyttää ja onko oikeastaan yhtään kenenkään mielestä pantavan näköinen :D

Tärkeintä on mitä itse itsestään ajattelee, terveys on myös tärkeää, rakkaus ja se että on vapautta tehdä omia juttuja.

Aika laihaksi elämä jää, jos ei muuta ole kuin ulkonäkö ja muu loppujen lopuksi ihan turha höpötys.

Vierailija
73/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai nyt sentään harmita. Aikuinen ihminen ymmärtää, että elämässä on kyse jostain paljon merkittävämmästä kuin se miltä keho/kasvot näyttää ja onko oikeastaan yhtään kenenkään mielestä pantavan näköinen :D

Tärkeintä on mitä itse itsestään ajattelee, terveys on myös tärkeää, rakkaus ja se että on vapautta tehdä omia juttuja.

Aika laihaksi elämä jää, jos ei muuta ole kuin ulkonäkö ja muu loppujen lopuksi ihan turha höpötys.

Aikuisenkaan ihmisen ei tarvitse aina olla viisas ja täydellinen zen buddhalainen. Toki siihen suuntaan kannattaa pyrkiä. Mutta ei ole terveellistä jos ei salli itselleen joskus pientä harmitusta ja totea sitten että pärjätään kuitenkin.

Vierailija
74/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö huononee samaan tahtiin eikä ryppyjään huomaa. Nautitaan elämästä.

Vierailija
75/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa ja rankasti.

N55

Vierailija
76/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä naisena elämältä muuta toivo kuin että mahdollisimman pitkään miehet olisivat kiinnostuneita, esineellistäisivät, katsoisivat perään ja tulisivat ehdottelemaan.

Toivottavasti sitä ei olisi koskaan ainakaan lihava ja ei tulisi mitään ryppyjä.

Naisen elämässä on tärkeintä miellyttää miehen silmää.

Tietenkään emme halua ihan omaa elämää tai arvostaa tai kunnioittaa itseämme.

Muuta emme halua tai tarvitse kuin olla nuoria ja ennen kaikkea laihoja.

Vierailija
77/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 65 v. ja ainoa asia mikä minua vähän harmittaa on se etten elänyt 20 v. sitten näin kuin elän nyt. Koskaan ei ole kuitenkaan liian myöhäistä alkaa pitää huolta ulkonäöstään ja hyvästä olostaan. Yli 60-vuotiaana tein elämäntaparemontin, muutin ruokailutottumukset ja aloin harrastaa liikuntaa.

Painoni on pudonnut sille tasolle mitä se oli alle 40-vuotiaana, jaksan enemmän ja naamaryppyjäkin on vähemmän mihin myös tupakoinnin lopetus vaikutti suuresti. Ei siis kannata antaa periksi vaan pitää alkaa taistella ylipainoa ja ryppyjä vastaan ja kun sitä on vähän aikaa tehnyt siitä tulee elämäntapa eikä se tunnu enää työläältä.

Vierailija
78/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisenkaan ihmisen ei tarvitse aina olla viisas ja täydellinen zen buddhalainen. Toki siihen suuntaan kannattaa pyrkiä. Mutta ei ole terveellistä jos ei salli itselleen joskus pientä harmitusta ja totea sitten että pärjätään kuitenkin.

Harmitusta mistä? Siitä, että on saanut elää ja aika ei pysähtynyt nuoruuteen? Sekinhän on aivan mahdollista, jos kuolee nuorena, säästyy aivan kaikelta.

On kehittymätöntä haikailla jotain mennyttä ulkonäköä, siinä ei arvosta itseään, sitä mitä on ja siihenhän kypsä mieli suuntaa ja kehittyy.

On suuri etuoikeus vanheta. On myös suurta viisautta kunnioittaa itseään.

Vierailija
79/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neljäkymppisellä pitäisi vielä näkyä mitään ikämuutoksia kropassa. Kyllä ne rupsahdukset ovat raskauksien, lihomisen tai auringonoton aiheuttamia. Vasta 50++ eli vaihdevuosien jälkeen alkaa kroppaan tulla muutoksia iän takia.

Vierailija
80/123 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä naisena elämältä muuta toivo kuin että mahdollisimman pitkään miehet olisivat kiinnostuneita, esineellistäisivät, katsoisivat perään ja tulisivat ehdottelemaan.

Toivottavasti sitä ei olisi koskaan ainakaan lihava ja ei tulisi mitään ryppyjä.

Naisen elämässä on tärkeintä miellyttää miehen silmää.

Tietenkään emme halua ihan omaa elämää tai arvostaa tai kunnioittaa itseämme.

Muuta emme halua tai tarvitse kuin olla nuoria ja ennen kaikkea laihoja.

Ymmärrän sarkasmin, mutta itselläni tämä nyt ei koske miehiä. Fyysinen olemus on täysin ristiriidassa henkisen puolen kanssa, plus se ett tosiaan muut samanikäiset näyttävät nuoremmilta kuin minä noin pääsääntöisesti. Vähän sama kuin eläisi vammaisena koko elämänsä ymmärtämättä että se vammaisuus kyllä on osa sitä itseä ja se aiheuttaa muissa reaktioita ja epäilyksi joille itse ei voi mitään. 

Olen näkymätön nykyään kyllä ihan kaikille, en vain miehille. Ennen toki katso nuoret ja vanhat miehet perään, nyt ei kukaan, joten toki muutosta on siinäkin, vaikka muutos onkin sinänsä toivottu, koska ikinä en pitänyt siitä perään kyttäämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi