Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40+: Harmittaako vanheneminen ja ulkonäön rapistuminen?

Vierailija
23.05.2023 |

Oletko sinut asian kanssa vai harmittaako, ettei kroppa ole enää niin kuin parikymppisellä?

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä ikä. Lapsiakin saa vielä halutessaan.

Vierailija
22/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen yleinen harhaluulo on että nelikymppinen on jotenkin vanha ja raihnainen?

Sääret on edelleen samannäköisen kuin parikymppisenä, jaksan juosta 10 km lenkkejä, saan edelleen spagaatin harjoittelematta kuten nuorena.

Urheilen ja kroppa samassa painossa kuin parikymppisenä. Olen terve, urheilullinen.

Kaikkea mitä haluan, pystyn tekemään.

Vaihdevuosista ei vielä tietoakaan, kuukautiset tulee säännöllisesti kuten ennenkin.

Pakko käyttää vielä ehkäisyä. Suvussani naiset saavat menopaussin myöhään. Gynekologi varoitti, ettei ehkäisyä saa jättää pois, tai tulen vielä raskaaksi.

Toki tilanne muuttuu ajan mittaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän verrattuna siihen, että molempien vanhempieni terveys on aika huono. Se harmittaa, ettei vanhempiin voi enää juurikaan tukeutua ja se, ettei äitini edes enää muista minua.

Elämäni aikana olen saanut niin paljon positiivisia kommentteja ulkonäöstäni, että ihan hyvin joutaa jo vähän rapistuakin. Siltikin voin pysytellä hoikkana ja vaikka panostaa vaatteisiin.

Mutta kyllä se niin on, että tässä vaiheessa perustan elämäni ihan muille asioille kuin ulkonäölle ja muiden suomalle ulkonäön ihailulle. Lapset ovat aina ykkösenä ja heidän kanssaan vietetty aika.

Vierailija
24/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 40+ halua iskeä kaksikymppisiä, vaikka kai niitäkin löytyy. Siinä mielessä ei varmaan harmita. Mutta jos ei maapallolla ole lainkaan kysyntää 40+ niin sama ottaa joku piikki, paitsi jos haluaa elää muuten vaan.

Vierailija
25/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmita, ruma oon ollu aina.

Vierailija
26/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön rapistuminen ei harmita, kun ei se koskaan ole ollut itselleni kovin tärkeää. Mutta suorituskyvyn lasku näin (entisenä) kilpaurheilijana ottaa koville. Oma identiteetti hajoaa pala palalta.

Vierailija
27/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe kehossa juuri muutoksia, paitsi näkyvät lihakset ovat kadonneet, koska en enää treenaa. Kasvojen rypyt, kaulan veltostuminen ja hiusten oheneminen kyllä ärsyttävät.

Vierailija
28/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa! Välillä katson peiliin enkä enää tunne itseäni.

Vierailija
29/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyllä harmittaa, kun ei tule enää kaksihaaraisia hiuksia. - Joskus ennen oli kiva leikata pitkien hiusten latvoista niitä pois. Se oli semmoinen mukava meditaatio aina.

Vierailija
30/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yhtään. Olen +50 ja kaikin puolin tyytyväinen.

Vierailija
31/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60+ eikä harmita vieläkään.

Olen aina tiennyt vanhenevani, jollen olisi kuollut nuorena, on ollut aikaa tottua ajatukseen ja hyväksyä muutokset.

Elämä on kivaa aikaa!

Vierailija
32/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

60vuotiaana ei enää harmita, koska terveys on tärkeintä. Aika on armollinen, ulkonäkö on toissijaista iässäni. Olin kaunis nuorena, mutta aika tekee tehtävänsä kaikille, asiat asettuvat omiin uomiinsa.

Vierailija
33/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intensiivinen ja tavoitehakuinen voimaharjoittelu on pitänyt kroppani ihan riittävän hyvässä kunnossa (ja miehet vaikuttavat olevan myös asiasta samaa mieltä), mutta kasvoissa alkaa toki kilometrit näkyä.

Välillä se harmittaa, välillä ei. Mutta kokonaisuudessaan olen kyllä nyt 42 vuotiaana onnellisempi kuin koskaan aiemmin.

Vierailija
34/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos se pitää miehet loitolla.

Vierailija
35/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen vanhenee kuin Lidlin halpismaito, mies vanhenee kuin arvokas vuosikertaviini.

Incell bongattu!

Vierailija
36/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa. Olin vielä kymmenenkin vuotta sitten aikas hyvännäköinen, mutta luulin etten ole. Nyt taas ottaisin sen kropan koska tahansa takaisin. Sitä en kuitenkaan enää saa, ilman veistä jos silläkään. Kasvot on vielä sievät koska välttelen aurinkoa mutta rinnat on valahtaneet hirveiksi. En kehtaa näyttäytyä kenenkään edessä näin eli yksin mennään. Elämän loppuun varmaan. En kelvannut kenellekään nuorena ja nättinä niin saati sitten nyt. N41

Vierailija
37/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se harmittaa vähän, mutta paljon voi tehdä että näyttää hyvältä vielä 40-50v.

Olen elänyt omannäköistä elämää, seikkaillut ja kokenut kaikenlaista. Ihan hyvältä tuntuu että nyt nuorempi polvi saa bilettäå ja juhlia sitä huumaa.

Mulla on mielikuva tyylikkäästä, elämänviisaasta ja seesteisestä täti-ihmisestä jollaiseksi aion muuntautua kun sen aika tulee.

Mutta nyt vielä nautin siitä kauneuden ja miesten huomion määrästä joka on jäljellä. Ja tuntuu että itsekin olen puhjennut kukkaan, on paljon rennompi olo kun ei tarvitse etsiä kunnollista aviomiestä tai lasten isää vaan voi heittäytyä nauttimaan elämästä.

Vierailija
38/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen vanhenee kuin Lidlin halpismaito, mies vanhenee kuin arvokas vuosikertaviini.

Incell bongattu!

Oletko joku biologi vai mitä tuo in cell oikein tarkoittaa?

Vierailija
39/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista en nyt sano mitään mutta miehenä kieltämättä tuo viini vertuas osuva vaikkakiin jäi puolinaiseksi. - Unohdit kokonaan mainita, että osa miehistä myös katkeroituu ja etikoituu, joka saattaa näkyä myös ulkonäössä......

Vierailija
40/123 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa ja ahdistaakin ajoittain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan