40+: Harmittaako vanheneminen ja ulkonäön rapistuminen?
Oletko sinut asian kanssa vai harmittaako, ettei kroppa ole enää niin kuin parikymppisellä?
Kommentit (123)
Mua luullaan jatkuvasti parikymppiseksi! Vastauksena kysymykseen ei harmita kun en ole todistetusti ainakaan ulkonäöltä vanhentunut tippaakaan.
N 42
Vierailija kirjoitti:
40+ ei harmittanut yhtään, 50+ kyllä
Sama mulla. Aika tekee tehtävänsä.
Ei se nyt niinkään harmita, mutta nyt osaisin ihan eri tavalla suhtautua niihin kaikkiin yllättävistä miesten huomion osoituksiin joita sain nuorena, silloin tunsin oloni vaan hyvin kiusaantuneeksi ja yritin piiloutua.
Mutta minulla on oma rakas mies joka innostuu minusta edelleen eli ei ole tarvetta saada vierailta miehiltä enää mitään.
Peilissä aiemmin ollut tyttö on kadonnut jonnekin ja tilalle on tullut väsyneen näköinen, ylipainoinen ja keski-ikäinen henkilö. En oikein tunnista enää itseäni.
Harmittaa ettei kroppa ole enää kuin parikymppisenä.
Mutta toisaalta elämänviisautta ja ymmärrystä on paljon enemmän.
Naamasta en ole onneksi vielä kovin rupsahtanut.
Miksi harmittaisi? Hyvältähän mä näytän.
Identiteetti kannattaa joka tapauksessa rakentaa muun kuin ulkonäön varaan.
Terveydelliset haasteet voi sitten harmittaakin, jos ja kun niitä on.
N48
Ei harmita. Marilyn Monroe sanoi aikoinaan että maan vetovoima saavuttaa meidät kaikki joskus.
Itse koen olevani edelleen todella hyvännäköinen. Ei ole montaa vuotta kunn vielä Alkossa pyydettiin papereita. Olen kai ns. hitaasti vanheneva. Suurin muutos on perseen kasvaminen, mikä on vain plussa, sillä nuoret miehet, etenkin mustat tulevat todella paljon juttelemaan.
Olen periaatteessa aina ollut ihan sinut vanhemisen kanssa, eikä oman ulkonäön muuttuminen niinkään haittaa (eikä mikään haitannut vielä +40 ikävaiheessa). Mutta nyt kun ikää on +50, niin vähän alkaa harmittamaan oman kropan vanheminen ja vanhemisen mukana tulevat pienet "krempat". Olen aina tykännyt liikkua paljon, mutta nykyään esim tennis ei onnistu polven nivelrikon takia. Ja tällaisia vastaavia pieniä juttuja on alkanut tulemaan ja ne harmittaa
Olen 45v ylipainoinen. Aina kysyyään alkossa paperit. Kosmetologi juuri sanoi että iästä johtuvia ryppyjä ei ole vielä ollenkaan.
Ei harmita, olen hyvässä kunnossa koska treenaan ja huolehdin ulkonäöstäni.
Ei sitten millään tapaa. Harmitti jossain vaiheessa kun oli muutenkin keski-iän kriiseilyä oman elämän kanssa, ja hetken aikaa olin vähän pakkomielteinenkin. Tuhlasin kauheasti aikaa ja rahaa oman naaman kanssa pelaamiseen. Viimeinen pisara oli kun kävin ottamassa botoxia otsaan, ja se aiheutti mulle roikkuvat silmäluomet jotka haittasi jopa näkemistä ylemmäs katsoessa. Totesin että nyt riitti, ei ole tämä ulkonäkö tämän arvoista, ja joka tapauksessa vanhenen vaikka mitä tekisin, parempi vaan hyväksyä se.
Ja sitten kun hyväksyin, on ollut jotenkin todella ihanaa, ettei oma ulkonäkö tunnu enää tärkeältä asialta. Pukeudun asiallisesti, laitan hiuksia ja meikkaan kuten ennenkin, eli kyse ei ole siitä että olisin lopettanut välittämästä, mutta en vaan enää edes haluaisi olla tai näyttää nuoremmalta. Rypyt, kuopat silmien ympärillä ja poskiluiden alla, hamsteripussit leukaperissä, ne ovat ihan ok, ne ovat merkkejä elämänkokemuksesta. En ole enää nuori 48 vuoden iässä, eikä minun tarvitse myöskään nuorelta näyttää. Vanheneminen on mukavaa. Minusta myös vanhempani 80 ikävuotta lähestyessään ovat viehättävän näköisiä kaikkine ryppyineen ja veltostumisineen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v ylipainoinen. Aina kysyyään alkossa paperit. Kosmetologi juuri sanoi että iästä johtuvia ryppyjä ei ole vielä ollenkaan.
Joo ylipaino kyllä pitää rypyt pois, kun se ihonalaisrasva pullistaa ihon sileäksi. Itselläkään ei ollut rypyn ryppyä viisikymppisenä kun painoin 110 kg. Terveyssyistä täytyi kuitenkin laihduttaa, ja hups, minusta tuli parissa vuodessa ihan ikäiseni tai vähän vanhemman näköinen. Silti tykkään myös esteettisesti enemmän tästä hoikemmasta versiosta kuin rypyttömästä mutta pullukasta.
En tiedä muista, mutta en erityisesti kiinnitä huomiota nuorempiin ihmisiin. Nuoret naiset näyttää tylsälle ja sieluttomalle koska siloitellun kuoren alla on vielä pelkkä lapsi, ei elämänkokemusta eikä iän tuomaa viisauttakaan. Nuoret miehet tuovat mieleen poikani, joten ei niissäkään mitään kiinnostavaa. Minusta 40+ on hyvä ikä jos vain terveenä saa olla edes riittävin määrin.
Eihän se ulkonäkö vielä 40-vuotiaana lähde rapistumaan.
Toista se on kun on jo 60 mittarissa, sitten alkaa näkyä, käsivarsissa iho muuttuu veltoksi, roikkuu ikävän näköisenä, joillakuilla myös jalkojen iho menee samaan malliin... Naama rypistyy, hiukset harmaantuvat, no, hiukset voi värjätä, mutta naaman rypistymisen sileyttäminen on tosi kallista.
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita. Marilyn Monroe sanoi aikoinaan että maan vetovoima saavuttaa meidät kaikki joskus.
Sanoikohan? Maan vetovoima on todella pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ylipaino kyllä pitää rypyt pois, kun se ihonalaisrasva pullistaa ihon sileäksi. Itselläkään ei ollut rypyn ryppyä viisikymppisenä kun painoin 110 kg. Terveyssyistä täytyi kuitenkin laihduttaa, ja hups, minusta tuli parissa vuodessa ihan ikäiseni tai vähän vanhemman näköinen. Silti tykkään myös esteettisesti enemmän tästä hoikemmasta versiosta kuin rypyttömästä mutta pullukasta.
mulla siinä ja siinä haluisinko laihtua kun sitten vanhan näköinen. Nytkään en mikään pullero mutta en laiha. Ehkä menen näillä tai vhän laihdutan, urheilullinen olen jo valmiiksi.
Harmittaa. Sen jälkeen, kun 42 vuotta tuli mittariin (2 v. sitten) tämä on ollut pelkkää alamäkeä. Ihan kuin joku vieras olisi asettunut kehooni asumaan ja vienyt sen nuoren minän mennessään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta en erityisesti kiinnitä huomiota nuorempiin ihmisiin. Nuoret naiset näyttää tylsälle ja sieluttomalle koska siloitellun kuoren alla on vielä pelkkä lapsi, ei elämänkokemusta eikä iän tuomaa viisauttakaan. Nuoret miehet tuovat mieleen poikani, joten ei niissäkään mitään kiinnostavaa. Minusta 40+ on hyvä ikä jos vain terveenä saa olla edes riittävin määrin.
No jaa. Ei kaikki vanhemmat ihmiset ole viisaita välttämättä.
No eipä kyllä muuten harmita. Ehkä sitten kyllä jos alkaa tulla jotain vanhuuden vaivoja.