Miniä ei lähettänyt kutsua pojantyttäreni yo-juhliin, menen silti.
Meillä on ollut pitemmän aikaa skismaa miniän kanssa, koska hän haluaisi rajoittaa minun oikeuttani nähdä pojantytärtäni ja yleisesti viettää aikaa poikani ja perheen kanssa. Nyt viimeinen tippa oli tämä kutsun lähettämättömyys, utelin pojaltani miksi näin ja väitti jotenkin suurpiirteisesti että miniä halusi rajata kutsut vain lähiperheelle (eivätkö isovanhemmat kuulu siihen?)
En aio kunnioittaa miniän toivetta, sillä pojantyttäreni valmistuu ylioppilaaksi vain kerran ja haluan olla ikuistamassa juhlapäivää.
Kommentit (1007)
Ei se ole vanhempien juhla vaan nuoren ylioppilaan juhla, hän päättää ketä kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, nyt on kysymys siitä, että miniä haluaa näyttää kaapin paikan ja viis välittää muiden mielipiteistä. Ylioppilasjuhlat ovat nuorelle tärkeät juhlat niin äidin on pakko kysyä nuorelta haluaako hän mummon paikalle vai ei. Siihen saa äiti ja vauva-palsta tyytyä.
Minkä ihmeen kaapin paikan? Lapsihan on parikymppinen ja päättää itse vieraansa.
Kutsui ne jotka halusi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vanhempien juhla vaan nuoren ylioppilaan juhla, hän päättää ketä kutsutaan.
Aivan joten mitä helvettiä ap riehuu.
Vierailija kirjoitti:
Säästyypä lahjarahat. Nyt varaamaan kallista ulkomaanmatkaa ja tuhlaamaan joka penni omaisuudestasi. Perintö on perintö vasta kuoleman jälkeen.
Toki jokainen saa tehdä omalla omaisuudella mitä haluaa, mutta kannattaa muistaa, että ne miniät eivät peri muutenkaan appivanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi oli juuri sellainen, jota kukaan ei juhliinsa halunnut. Kun miehen veljen poika pääsi ylioppilaaksi niin anoppia ei kutsuttu. Tuli kumminkin paikalle. Ei siitä mitään hyvää seurannut. Anoppi oli sellainen ihminen joka oli aina täynnä itseään ja omaa erinomaisuuttaan. Yritti aina varastaa huomion kaikissa juhlissa ja laukoi typeriä kommentteja ihmisten ulkonäöstä. Asian ydin on se, ettei nähnyt toimissaan mitään väärää, hänellä kun oli oikeus. Kun sitten tuli näihin yo-juhliin niin alkoi heti ovelta arvostella miehen veljen vaimon mekkoa sekä pöydän antiamia. Mieheni sekä mieheni veli soittivat taksin johon anoppi puoliväkisin tungettiin.
Anoppi kuoli joitakin vuosia sitten yksinäisenä.
Ei kyllä voi ymmärtää mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu, joka avoimesti ääneen haukkuu muiden ulkonäköä ja pukeutumista päin naamaa sekä kyläillessä tai juhlissa pöydän antimia järjestäjille. Jos jonkun mekko ei miellytä ja ei tykkää karjalanpiirakoista, niin voi pitää päänsä kiinni. Ei mikään ihme ettei sellaisen henkilön kanssa halua olla missään tekemisissä kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, nyt on kysymys siitä, että miniä haluaa näyttää kaapin paikan ja viis välittää muiden mielipiteistä. Ylioppilasjuhlat ovat nuorelle tärkeät juhlat niin äidin on pakko kysyä nuorelta haluaako hän mummon paikalle vai ei. Siihen saa äiti ja vauva-palsta tyytyä.
Minkä ihmeen kaapin paikan? Lapsihan on parikymppinen ja päättää itse vieraansa.
Kutsui ne jotka halusi.
No se Ikean ruskean Bestån tietenkin.
Onko se tuleva ylioppilas sanonut ITSE hän ei halua mummia juhliinsa. Vai miksi mummi ei ole tervetullut. Jos miniällä riitaa anoppinsa kanssa niin selvittäkää ne ja ei niin ei ole tervetullut juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Onko se tuleva ylioppilas sanonut ITSE hän ei halua mummia juhliinsa. Vai miksi mummi ei ole tervetullut. Jos miniällä riitaa anoppinsa kanssa niin selvittäkää ne ja ei niin ei ole tervetullut juhliin.
MIKSI se mummo ylipäätään juuri miniältä sitä kutsua odottaa? Muuta kuin haukkuakseen ja uhriutuakseen.
Nuori on ne kutsut itse päättänyt ja ap tietää vallan hyvin mistä on kyse. Mutta kun marttyyrinä on niiiiiiiin ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpoimmalla pääsee kun mummot tajuavat että heitä ei haluta lähellekään lapsenlapsiaan. Ei tarvitse miettiä eikä kysellä pitäisikö mennä. Kun ei mene niin kaikkien hermot säästyvät. Juokaa mummot vaan yksinänne ne kahvit, teitä ei kaivata!
Ihan riittää että ymmärtää käytöstavat: ilman kutsua ei kyläillä.
Nimenomaan. Kun koskaan ei kutsuta niin ei koskaan mennä. Eikä nähdä lapsenlapsia. Mutta se ei ole sen mummon vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsui ne jotka halusi.
Tai sitten sanoo sille ylioppilaalle että sitä toista mummoa et sitten kutsu tai mitään juhlia ei täällä järjestetä. Niin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpoimmalla pääsee kun mummot tajuavat että heitä ei haluta lähellekään lapsenlapsiaan. Ei tarvitse miettiä eikä kysellä pitäisikö mennä. Kun ei mene niin kaikkien hermot säästyvät. Juokaa mummot vaan yksinänne ne kahvit, teitä ei kaivata!
Nimenomaan. Kun koskaan ei kutsuta niin ei koskaan mennä. Eikä nähdä lapsenlapsia. Mutta se ei ole sen mummon vika.
Kyllä ne mukavat ja miellyttävät mummot kutsutaan.
Ap ihan itse aiheuttanut keitoksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsui ne jotka halusi.
Tai sitten sanoo sille ylioppilaalle että sitä toista mummoa et sitten kutsu tai mitään juhlia ei täällä järjestetä. Niin yksinkertaista.
Juujuu. Ylioppilas itse ei ole mummoa halunnut.
Menet väkisin toisen asuntoon?
Hohhoijjaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on niin että toinen mummo sanelee säännöt. Että jos toinen mummo kutsutaan niin hänhän ei paikalle tule. Niinpä tuo säännöt saneleva kutsutaan ja toinen on rajattu perheen ulkopuolelle.
Onko mies tossun alla, kyllä oma äiti ja lapsen mummo pitää ilman muuta kutsua. Kyllä nää nykyajan miniät on kans, ei oo kaikki joka äidin toiveminiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on niin että toinen mummo sanelee säännöt. Että jos toinen mummo kutsutaan niin hänhän ei paikalle tule. Niinpä tuo säännöt saneleva kutsutaan ja toinen on rajattu perheen ulkopuolelle.
Aina vain paranee.
Pakko keksiä höpöhöpöjä kun se peiliin katsomien on niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies tossun alla, kyllä oma äiti ja lapsen mummo pitää ilman muuta kutsua. Kyllä nää nykyajan miniät on kans, ei oo kaikki joka äidin toiveminiöitä.
Ei ole mutään tuollaista pakkoa. Sinne kutsutaan ne rakkaat ja läheiset.
Huhuu, missä AP mummu? Haluamme kuulla, mitä mieltä se itse ylioppilas on tästä? Onko soitellut ja pahoittelut, ettet voi tulla ja luvannut tavata sua heti kun mahdollista? Vai onko hän vaivautuneen hiljainen?
Se on muuten HÄNEN juhlapäivänsä, ei sun näyttämispäivänsä miniälle.
"miniä haluaisi rajoittaa MINUN OIKEUTTANI nähdä pojantytärtäni"
Sellaista oikeutta ei taida olla olemassa, tai kerro lakipykälä missä on.
Ei oo miniöille mikään hyvä. Täällä on oikein kliseeminiät joista taatusti tulee anoppeina hirviöitä.