En yleensä syö aamupalaa mutta nyt kesälomalla olen opetellut syömään joka aamu puuroa niin se pitääkin nälkää koko päivän
Ei tule nälkä kuin vasta 16-17 aikaan jos silloinkaan.
Laitan Arnoldsin puuroa mukaillen Fazerin Alku Sadonkorjuu -puurohiutaleita (on muuten samat ainekset kuin tuossa Arnoldsissakin eli käyttänevät tätä), 1 dl kevytmaitoa ja 1 dl vettä + suolaa ja Oivariinia.
Sitten keittämisen jälkeen lisään puolikkaan purkin vaniljarahkaa, kourallisen pilkottuja mansikoita ja lorauksen vaahterasiirappia. Tänään ostin myös pecan-pähkinöitä jota aion lisätä.
Miten te muut? Usein töissä joku syö jo aamukahvilla puuron, sitten lounaan klo 11, välipalakahvit klo 14 jne. Aika paljon vai?
Kommentit (11)
Tuhti puuro, ei ihmekään, jos pitää nälän kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole osannut syödä oikeeta aamupalaa koskaan. Muistan jo lapsuudesta, että ei tehnyt mieli mitään heti aamusta.
Olen elänyt kohta 40 vuotta pelkällä kahvilla aamulla, ja syönyt vasta töissä n. 11 aikaan.
Mutta olet oikeassa, kunnon aamupala kyllä pitää nälän loitolla pitkään mutta vaatii myös totuttelua.
Yhdessä työpaikassa käytiin aina pitämässä ruokatauko n. 9 aikaan; vedettiin työparin kanssa kunnon "muna-pekoni-salaatti-sämpylä-kahvi-mehu" -aamiainen yhdellä huoltoasemalla. Sillä jaksoi oikeasti koko loppupäivän. Tavallisesti tuli nälkä siinä 11-13 aikaan.
Mutta vaatii kyllä totuttelun!
Joo mäkin yleensä olen herännyt seitsemältä ja tuon puuron laitan vasta yhdeksän-kymmenen aikaan.
Nälän pois pysyminen ei johdu puurosta, vaan rahkasta. Söin itse aikanaan aamupalaksi kaurapuuroa ilman mitään rahkoja, ja vaikka söin ähkyn, niin nälkä iski silti 2 h myöhemmin kuin salama kirkkaalta taivaalta. Eli puuro yksin ei pidä nälkää pois, vaan se, mitä sen kanssa syö.
Vierailija kirjoitti:
Tuhti puuro, ei ihmekään, jos pitää nälän kurissa.
No otin mallia tuosta Arnoldsin versiosta https://arnolds.fi/suolaiset/puuro/
Mulla tulee siis 1 dl noita Alku-kaurahiutaleita + 1 dl kevytmaitoa + 1 dl vettä ja suolaa ja n. 1-2 rkl Oivariinia
Vierailija kirjoitti:
Nälän pois pysyminen ei johdu puurosta, vaan rahkasta. Söin itse aikanaan aamupalaksi kaurapuuroa ilman mitään rahkoja, ja vaikka söin ähkyn, niin nälkä iski silti 2 h myöhemmin kuin salama kirkkaalta taivaalta. Eli puuro yksin ei pidä nälkää pois, vaan se, mitä sen kanssa syö.
Sitä rahkaa laitan vain 75 g eli puolikas purkki tätä https://www.s-kaupat.fi/tuote/coop-vaniljarahka-150-g/6438574132539
Minulla nälkä pysyy paremmin pois, jos ei syö mitään aamupalaa. Puuroa syömällä tulee 100% varmuudella kova nälkä jo tunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla nälkä pysyy paremmin pois, jos ei syö mitään aamupalaa. Puuroa syömällä tulee 100% varmuudella kova nälkä jo tunnin päästä.
Mulla ihan sama. Jos syön jotain aamulla niin banaanin. Sitten työpaikan aamukahvilla usein evääksi tehdyn leivän.
En voisi elää ilman aamupalaa
puuro ei kyllä itselläni nälkää pidä aamuisin kuin hetken parin tunnin päästä kaamea nälkä.
Lautasellinen tavallista kaurapuuroa ei pidä nälkää pitkään.
Mä en ole osannut syödä oikeeta aamupalaa koskaan. Muistan jo lapsuudesta, että ei tehnyt mieli mitään heti aamusta.
Olen elänyt kohta 40 vuotta pelkällä kahvilla aamulla, ja syönyt vasta töissä n. 11 aikaan.
Mutta olet oikeassa, kunnon aamupala kyllä pitää nälän loitolla pitkään mutta vaatii myös totuttelua.
Yhdessä työpaikassa käytiin aina pitämässä ruokatauko n. 9 aikaan; vedettiin työparin kanssa kunnon "muna-pekoni-salaatti-sämpylä-kahvi-mehu" -aamiainen yhdellä huoltoasemalla. Sillä jaksoi oikeasti koko loppupäivän. Tavallisesti tuli nälkä siinä 11-13 aikaan.
Mutta vaatii kyllä totuttelun!