Jo oli kampaajakäynnillä hintaa!
Leikkasin pitkähköt hiukset lyhyeen malliin eli mallinmuutos. Lisäksi väri ja raitoja, hinta 191e! Olen toki tottunut useamman satasen käynteihin kun olen käyttänyt pidennyksiä ja ne maksaa mutta tälläinen peruskäynti on kyllä jo aika kallis. Ja lisäksi lyhyet ei sovi mulle edes eli vituiksi meni.
Kommentit (67)
Voisiko joku työsuhteessa oleva kampaaja kertoa palkkansa? Entä yksityisyrittäjänä toimiva?
itse lopetin kampaajalla käynnin kun oli 150e kerta. Väri itse, ei ole paha rasti ja kerran vuodessa pelkkä leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut tasapitkistä latvoista noin 15cm pois (pitkä masennuskausi, en jaksanut käydä tasoittamassa) kerralla ja kyselin aikaa latvojen lyhennykseen. Kampaaja kiekaisi, että ei tämä sillä hinnalla mene, se on sitten mallinmuutos! "Mutta eihän mun malli muutu, tukka jää edelleen pitkäksi eikä sitä edes kerrosteta?" Siltikin. Kyselin parista paikasta ja hekin sanoivat samaa, pyysin sitten puolisoa tarttumaan (kampaamo)saksiin. Lopputulos on yllättävän kiva, eikä luonnonkiharassa ole niin millilleen.
Olin alunperin ajatellut värjäyttää tukkani ehkä samalla(mutten raaskinut), nyt sekin hoitui 5€ hiusvärillä (vinkki muille luonnonkiharan omistaville: Puolasta tulee hyviä värejä paksu/karheatukkaisille, tarttuu + pysyy paremmin kuin ne perus-Garnierit).
En näe mitään syytä mennä suomalaiselle kampaajalle ainakaan hetkeen. Palvelutaso on aina ollut siinä ja siinä muutenkin, saati että maksaisin kiskurihintoja epäreilusta hinnoittelusta.
Ohi, mutta luonnonkiharalle, värjätylle sopii sulfaatiton shampoo.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku työsuhteessa oleva kampaaja kertoa palkkansa? Entä yksityisyrittäjänä toimiva?
Alalla on äärimmäisen vähän palkkatyötä. Itse olen kampaaja vuokratuolilla. Rahaa tulee tilille n. 5500e-6000e. Siitä pois vuokra, alvi, ainekulut, ennakkovero, vakuutukset jne. Käteen jää reipas 2000e. Lomarahoja, lomia, sairaslomia ei ole.
Olen 40 vuotta leikannut itse hiukseni. Kyllä siinä ajassa oppii kerrostamaan (leikkaa vaakakerroksin) ja ojentamaan (sakset pystyasennossa) ja muutenkin näkemään oman mallin. Kerran muorit tuli kysymäänkin missä käyn kun oli niin onnistunut.
Koti ja kampaamovärjäyksen suurin ero on ettei kotona malteta huuhdella kunnolla.
Hiusväri voi ajan mittaan allergisoida päänahkaa ja sen riski vähenee, kun pesee ja huuhtelee kunnolla.
Kiitos tiedoista! Tuo 15 euron tuntipalkka on juuri sitä tasoa, mitä oletinkin. Kurjalta tuntuu siinä tilanteessa, kun kampaaja laskuttaa tuon 150-200 euroa, ja saa itse niin vähän - edelleen totean, että ymmärrän kyllä jotain yritystoiminnan ja työnantajan kulurakenteesta.
Vuokratuolilaisella ei ole työsuhteista häävimpää. Miksi ruvetaan vuokratuolilaiseksi? Ainakin nuo ketjut näyttävät hakevan työsuhteisia parturi-kampaajia.
Vierailija kirjoitti:
Alan uskomaan, ettei kampaajissa ole kamalan älykästä sakkia, kun itkevät täällä(kin) kulurakennettaan. Ei ole hei mikään pakko ruveta yrittäjäksi! Jos oma työ ei lyö leiville, sitten tehdään jotain muuta. Osa pitää kotonaan salonkia esim. iltaisin ja viikonloppuisin, osa menee suoraan asiakkaan kotiin. Pimeänäkin voi tienata...mikään pakko ei ole hankkia liiketilaa/tuolia jostain kivijalasta, ja syödä kynsiään öisin, kun rahat eivät riitä.
Älä viitsi. Kuinka moni haluaa tehdä perus-/pienipalkkaista työtä viikonloppuisin tapaamalla asiakkaita kotonaan? Tai edes arkena? Siihen tarvitaan jo isompi asuntokin, ja tuolit ja pelit ja vehkeet joka tapauksessa. Miten onnistuu kampaajan työ asiakkaan kotona? Hiusten pesu, permikset? Kuka siivoaa jäljet?
Riittääkö asiakkaita leiväksi asti jos tekee pimeänä? En itse ainakaan osta mitään ilman kuittia.
Se säästö tuossa olisi sen verran pientä v i t tu maiseen ja hankalaan työhön suhteutettuna, ettei ole ihme että sekä yrittäjät että vuokratuolilaiset haluavat kunnon työtilat käyttöönsä. Ja edes jonkinlaisen eläkekertymän.
Kävin ottamassa tukkaan perusleikkauksen eli lyhennyksen. Ilmainen kampaamo-opistolla. Yleensä 11€.
Vierailija kirjoitti:
Jassoo, kampaajatkin pitäisi tehdä muutamalla eurolla työnsä 🙄
Ei tarvi, olen vain jättänyt kampaajat väliin koska köyhänä ei ole varaa mihinkään kampaajaan. Onneksi youtube opetti leikkaamaan itse.
Jos asut pääkaupunkiseudulla niin olet varmasti joskus törmännyt maahanmuttaja kampaamoihin.
He yleensä mainostavat halpaa hiustenleikkausta.
Olen itse käynyt niissä monta kertaa ja todennut ne yhtä hyviksi kuin suomalaiskampaajat.
Mutta he huijaavat veronmaksussa, siihen se alhainen hinta perustuu.
Mä käyn aina opiskelijalla. Saa puoleen hintaan.
Kallista ja hidasta. Vuosikausia kävin tasoittamassa latvoja ja aikaa meni yli puolituntia ja hinta joku 22€. Tiktokin videossa ulkomailla leikataan latvat koneella minuutissa tai saksilla n 10 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut tasapitkistä latvoista noin 15cm pois (pitkä masennuskausi, en jaksanut käydä tasoittamassa) kerralla ja kyselin aikaa latvojen lyhennykseen. Kampaaja kiekaisi, että ei tämä sillä hinnalla mene, se on sitten mallinmuutos! "Mutta eihän mun malli muutu, tukka jää edelleen pitkäksi eikä sitä edes kerrosteta?" Siltikin. Kyselin parista paikasta ja hekin sanoivat samaa, pyysin sitten puolisoa tarttumaan (kampaamo)saksiin. Lopputulos on yllättävän kiva, eikä luonnonkiharassa ole niin millilleen.
Olin alunperin ajatellut värjäyttää tukkani ehkä samalla(mutten raaskinut), nyt sekin hoitui 5€ hiusvärillä (vinkki muille luonnonkiharan omistaville: Puolasta tulee hyviä värejä paksu/karheatukkaisille, tarttuu + pysyy paremmin kuin ne perus-Garnierit).
En näe mitään syytä mennä suomalaiselle kampaajalle ainakaan hetkeen. Palvelutaso on aina ollut siinä ja siinä muutenkin, saati että maksaisin kiskurihintoja epäreilusta hinnoittelusta.
Mulla on kanssa luonnonkiharat hiukset enkä ole viiteen vuoteen käynyt kampaajalla. En sen jälkeen kun tajusin, että itse leikkaamalla saan paremman tuloksen eikä maksa mitään. En ole katunut.
Linkatkaa käytännössä hyväksi koettu YouTube-video tai kuvallinen ohje luonnonkiharoiden leikkaamiselle itse, kiitos!
Olen jo vuosia halunnut eroon kampaamokäynneistä. En nauti niistä yhtään, pelkkää kärsimystä! Ja aina saa jännittää, osaako leikata hiukset kunnolla ja tuleeko oikeasti sellainen väri kun sovittiin. Juuri koskaan en ole ollut todella tyytyväinen lopputulokseen, ainakaan niin, että hinta vastaisi lopputulosta.
Mulla maksoi 110 euroa sama homma.
Kyllähän ne kotona tehdyt värikypärät katuvilinässä erottuu eikä niinkään positiivisesti.
Kaikki on kallistunut ja kallistuu valtavasti... pian on Suomi täynnä pitkätukkia palataan vanhaan malliin :-)
Ja seuraavaksi autokanta on kuten Kuubassa...
Ja rikkinäiset vaatteet jäävät pysyvästi muotiin...
Teltta yleistyy asuntona...
Köyhdyttäminen etenee...
Kaiken hinta on noussut räjähdysmäisesti.
Miehenä olen alkanut lykkäämään parturikäyntejä kun hinnat lähteneet ihan käsistä. Tiedän, että miesten hiustenleikkuu on paljon halvempaa kuin naisilla, mutta pitää ottaa huomioon, että miehen pitää käydä paljon useammin parturissa kuin naisen (stereotypisoin, koska pääsääntöisesti naisilla pitkät hiukset ja miehillä lyhyet = lyhyet hiukset menevät epäsiistiksi hyvin nopeasti).
Hiusten leikkuu maksaa lähipaikassani, missä olen käynyt 6v 54€/kerta. Vielä 6v sitten hinta alkoi 2:lla.
Aivan älytöntä miten hinnat lähteneet käsistä. Tuohon 54€ päälle tarvitsin vielä vahan ja suolasuihkeen (onneksi kerta vuoteen riittää!) Niin hinta on jo 90€ pinnassa.
Alan uskomaan, ettei kampaajissa ole kamalan älykästä sakkia, kun itkevät täällä(kin) kulurakennettaan. Ei ole hei mikään pakko ruveta yrittäjäksi! Jos oma työ ei lyö leiville, sitten tehdään jotain muuta. Osa pitää kotonaan salonkia esim. iltaisin ja viikonloppuisin, osa menee suoraan asiakkaan kotiin. Pimeänäkin voi tienata...mikään pakko ei ole hankkia liiketilaa/tuolia jostain kivijalasta, ja syödä kynsiään öisin, kun rahat eivät riitä.