Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joissain liivikaupoissa yritetään myydä liian pieniä liivejä?

Vierailija
21.05.2023 |

Kyse on siis ihan rintaliiveihin erikoistuneista kaupoista, missä luulisi liivien olevan tuttuja.

Kommentit (188)

Vierailija
41/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä päästäisi ketään myyjää räpeltämään mukaan jos olen sovittamassa vaatteita.

Vierailija
42/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vuosikausia käyttänyt joustavia sporttiliivejä ainoastaan. Sekä minä että rinnat voimme hyvin. Pienirintaiselle ehdottomasti paras vaihtoehto. Kaarituet on saatanan keksintö.

Kaarituet on kyllä ihan kauheat. Sattuu jo ajatuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö uimahallissa on sitten kauniimman näköistä kun liian kireät rintsikat ovat uppoutuneet selkäläskeihin eikä uponnut painauma lähde edes siinä ajassa pois kun ko henkilö käy uimassa?

Sitähän juuri sanoin, että monella koko (ja malli) on väärä.

Niin, liian pieni. Mutta kun liivikaupassa sanottiin että liivien pitää istua napakasti (sarkasmia).

Vierailija
44/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun moni sanoo ettei mene edes kiinni ne liivit, niin käytättekö liivejä siten että niiden on mentävä yhtään ympärystää venyttämättä kiinni?

Toistaiseksi olen venyttänyt vain sen verran, mitä nyt käsin saa venytettyä.

En ole pyytänyt ketään muuta venyttämään, enkä tilannut hinausautoa venyttämään liivieni ympärystä saadakseni ne kiinni.

Eli kuinka paljon sinulla jää ympärysnauhan päät toisistaan erilleen jos liivit on auki?

Miksi muuten tuollainen ihme viisastelu jostain hinausautoista?

Ihan sama jääkö 2 mm vai 2 metriä, jos ke hakaset ei mene kiinni.

Ihanko tosissaan luulet, että hakasia kiinni laittavat ihmiset ei ihan jo ensiksikin ole yrittäneet venyttää sitä liivien ympärystä?

Sitä ihmettelen kun moni sanoo että on tarjottu liivejä joiden hakaset ei edes menneet kiinni. Venyyhän ne aika paljon joten joo, sitä mietin että venyttävätkö ihmiset niitä ympäryksiään vai olettavatko että niiden pitää yltää kiinni ilman että yhtään vetää päitä yhteen?

Vierailija
45/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka paikassa missä on yrittäjä-kauppaa toistuu tuo sama kuvio.

parturit, autokorjaamot ym rahankiilto silmissä myydään täyttä

sontaa asiakkaille jotka eivät tiedä paremmasta,

viat ja puutteet selitellään parhainpäin, miten kukin osaa

suutaan käyttää.

Vierailija
46/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ylipursuavat rinnat, nam

Vierailija
47/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans aina yritetään myydä epäsopivia liivejä. Tämä ihmiset käyttää vääriä kokoja ei koske maineikkaita alusvaateliikkeitä, jotka tarjoaa sinne päin kokoa, kun oikea koko puuttuu hyllystä. Yleensä liian iso ympärys ja pieni kuppi. Joissain taas myydään säännöllisesti liian pientä ympärystä kylläkin oikealla kupilla.

Vierailija
48/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vuosikausia käyttänyt joustavia sporttiliivejä ainoastaan. Sekä minä että rinnat voimme hyvin. Pienirintaiselle ehdottomasti paras vaihtoehto. Kaarituet on saatanan keksintö.

Olen samaa mieltä. Ja samaa sanon toppauksista.

Kun viimeksi olin liiviostoksilla (siitä on useampi vuosi aikaa), ei missään erikoisliikkeissä ollut kaarituettomia, toppaamattomia liivejä minun kokoani (75C). Sokos oli ainut kauppa, mistä sellaisia löytyi, ja peräti kahta mallia sellaisia, missä oli ihan mukavasti tukea.

Vierailija
49/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on vaikea pyytää isompaa kokoa? Myyjän mielestä 75 oli hyvä. Menee pari sormea alle. No, ihan minkä tahansa kittanan alle saat tungettua väkisin sormia selkärangan kohdalta. Ei henki kulkenut, rintsikat upposi kipeästi läskiin ja komeet vekit selässä. Pyysin koon 80 ja oli täydelliset.

Vierailija
50/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska asiakasta imartelee kuulla, että hänellä onkin pienempi ympärys ja isompi kuppi, kuin mitä on luullut

Ei minua imartele pienempi ympärys, joka on niin tiukka että ei voi hengittää. Isompaa kuppia on todella vaikea löytää, sillä harvassa liikkeessä on H-kuppia 75-sentin ympärysmitalla.

Onneksi liian kireään ympärysmittaan saa apua jatkopaloilla.

Vierailija
51/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostutteko te oikeasti ottamaan myyjän mukaan sovituskoppiin rintsikoita sovittaessa? Minä en ikinä haluaisi. 

Vierailija
52/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on teillä ongelmat. Ei miehetkään tarvii pusseille mitään tukiliivejä. Antakaa vaan roikkua. Jutskujen salaliitto myydä turhaa kampetta.

Vierailija
53/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leveä selkä ja pienet rinnat, kuppikokoni on A95.

Nuorempana menin erääseen kehuttuun liivishoppiin ajatuksena saada kerrankin laadukkaat liivit asiantuntijan opastamana,vaikka pärjäsin niillä  Seppälän tissiliiveillä ihan hyvin.

Vanhempi naismyyjä väitti kuppikokoni olevan oikeasti B80 ja toi yhdet rintsikat. Näytin, etteivät hakaset menneet kiinni  ja että kupeissa oli tyhjää. Nainen tarttui livien takaosaan ja kiskaisi,kuului miten pitsi  (sivuilla oli pitsiä)repesi ja nainen alkoi huutaa minulle. Olisi pitänyt muka ostaa ne liian pienet,hajonneet liivit. Suutuin itsekin ja sanoin että minä en ollut se joka niitä väkisin repi kiinni! 

Tuosta on jo jotain 25 vuotta mutta vieläkin puistattaa muistella.

Vierailija
54/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun moni sanoo ettei mene edes kiinni ne liivit, niin käytättekö liivejä siten että niiden on mentävä yhtään ympärystää venyttämättä kiinni?

En ole pyytänyt ketään muuta venyttämään, enkä tilannut hinausautoa venyttämään liivieni ympärystä saadakseni ne kiinni.

Eli kuinka paljon sinulla jää ympärysnauhan päät toisistaan erilleen jos liivit on auki?

Ihanko tosissaan luulet, että hakasia kiinni laittavat ihmiset ei ihan jo ensiksikin ole yrittäneet venyttää sitä liivien ympärystä?

Sitä ihmettelen kun moni sanoo että on tarjottu liivejä joiden hakaset ei edes menneet kiinni. Venyyhän ne aika paljon joten joo, sitä mietin että venyttävätkö ihmiset niitä ympäryksiään vai olettavatko että niiden pitää yltää kiinni ilman että yhtään vetää päitä yhteen?

Venyyhän ne, mutta rajansa se on venymiselläkin.

Liivien tarkoitus ei ole se, että hakaset saa äärimmilleen venyttämällä kiinni nipinnapin niin että kangas rutisee.

Vierailija
55/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin venytetään. Ja ne pienimmät, mitkä menee kiinni, ovat liian pienet, koska sattuu. Tulee rintakehään kipua, jos on liian tiukka ympärysmitta. Mutta sitäkin pienempää on tarjottu. Ei mene kiinni, vaikka kuinka venyttää.

Totta on kyllä se, että läski painuu lyttyyn. Mutta kun 75 on ollut ympärysmitta silloin, kun olin lievästi alipainoinen, niin miten muka voisi 65 riittää nyt, kun olen lievästi ylipainoinen?

Vierailija
56/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina selitetään alentuvasti miten liivien pitää olla napakat kun valittaa että ne puristavat kipeästi. Ja pois riisuttaessa punaiset jäljet kyljissä .En halua maksaa liiveistä joita en voi käyttää!

Itse teen niin, jos kokoa B/C 75 ei ole ja koossa 70 on, ostan ja käytän jatkopalaa hakasiin, kunnen venyy kokoon 75. Kuitenkin ne käytössä usein venyvät

Jatkopaloja on 3 värissä saatavana

Vierailija
57/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikki myyjät ovat mitä sattuu. Ennen oli alan tuntevat myyjät ja osasivat työnsä. Raha on tärkeintä nykymaailmassa, osaaminen ei ole tärkeää. 

No ei ollut. Ihan hirveää oli nuorena rintaliiviliinneessä sovituskopin verhon yllättäen avanneet vanhemmat myyjänaiset, jotka olisivat halunneet myydä aina liivit aivan liian pienellä ympärysmitalla.

Nykyään sentään kunnioittavat edes jonkin verran puolialastoman asiakkaan yksityisyyttä eivätkä kommentoi asiakkaan kehoa terävästi.

Vierailija
58/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liivien tarkoitus ei ole se, että hakaset saa äärimmilleen venyttämällä kiinni nipinnapin niin että kangas rutisee.

Vaikea kuvitella että näin pieniä liivejä tarjotaan alusvaateliikkeessä sovitettavaksi. Onko rinnanympäryksenne mitattu myyjän toimesta?

Epäilen että aika moni nyt liiottelee näissä kangas rutisee-jutuissaan kuulostaakseen dramaattisemmalta.

Vierailija
59/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella että näin pieniä liivejä tarjotaan alusvaateliikkeessä sovitettavaksi. Onko rinnanympäryksenne mitattu myyjän toimesta?

Epäilen että aika moni nyt liiottelee näissä kangas rutisee-jutuissaan kuulostaakseen dramaattisemmalta.

Mitä vaikeaa siinä on?

Jos ei löydy asiakkaan koko, niin helppo yrittää myydä väittäen että rinnakkaiskoko sopisi asiakkaalle, vaikka itsekin näkisi, että saumat on äärimmillään.

Vierailija
60/188 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa se rinnanympärykseni mihinkään muuttuu myyjän mittaamana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi