Miksi joissain liivikaupoissa yritetään myydä liian pieniä liivejä?
Kyse on siis ihan rintaliiveihin erikoistuneista kaupoista, missä luulisi liivien olevan tuttuja.
Kommentit (188)
Halutaan myydä pienellä ympäryksellä ja isommalla kupilla, koska asiakkaat tykkäävät siitä. Ei lähtökohtaisesti kukaan halua, että hänelle myydään tissiliivit kokoa 90B tai housut kokoa XXL. Tämän takia vaatteista tehdään koko ajan isompia, jotkut S-koon vaatteet ovat ihan jäätäviä telttoja nykyään.
Koska asiakasta imartelee kuulla, että hänellä onkin pienempi ympärys ja isompi kuppi, kuin mitä on luullut
Sekö uimahallissa on sitten kauniimman näköistä kun liian kireät rintsikat ovat uppoutuneet selkäläskeihin eikä uponnut painauma lähde edes siinä ajassa pois kun ko henkilö käy uimassa?
Vierailija kirjoitti:
Halutaan myydä pienellä ympäryksellä ja isommalla kupilla, koska asiakkaat tykkäävät siitä. Ei lähtökohtaisesti kukaan halua, että hänelle myydään tissiliivit kokoa 90B tai housut kokoa XXL. Tämän takia vaatteista tehdään koko ajan isompia, jotkut S-koon vaatteet ovat ihan jäätäviä telttoja nykyään.
En mä ainakaan saa mitään mielihyvää siitä että koko joka mulle istuu hyvin on sellainen mitä ei mistään perus vaatekaupasta saa. Päinvastoin. Paljon helpommalla pääsisin ja halvemmalla pääsisin jos käyttäisin etäistä rinnakkaiskokoa jota saa marketeista mutta ne olisivat aivan helvetillisen epämukavat. Niinpä tilaan netistä kaikki liivini eikä kukaan edes tiedä mun käyttämää kokoa.
En ne alusvaatekaupan myyjät mitään tissiasiantuntijoita ole, ihan tavallisia myyjiä vaan. Naurattaa kuinka naiset vieläkin uskoo siihen että lähes jokainen nainen käyttää väärää liivikokoa.
Vierailija kirjoitti:
Sekö uimahallissa on sitten kauniimman näköistä kun liian kireät rintsikat ovat uppoutuneet selkäläskeihin eikä uponnut painauma lähde edes siinä ajassa pois kun ko henkilö käy uimassa?
Jos tuollaiset asiat ehditään kytätä niin varmaan myös ne niskaan nousseet rintsikanympäryksetkin. Tuli vaan mieleen kun joku ihmetteli.
En osta koskaan noista erikoisliikkeistä.
T. 80B kuppilainen ollut ikänsä
Vierailija kirjoitti:
Niin tuttua.
Kokoni on 75b. Liivimyymälöissä on kuitenkin väitetty, että "oikeasti" olen kokoa 70c tai jopa 65d. 70c liivejä olen joskus sovittanut ja todennut, että ei sovi. Puristaa liikaa enkä voi niitä siksi käyttää, koska jättävät kipeät jäljetkin ihoon. Joskus on väitetty että kyllä ne venyy, tai että napakat niiden pitää ollakin. Minusta kuitenkin liivejä pitäisi pystyä käyttämäänkin eikä niiden ainakaan pitäisi sattua. Kummasti vaan olen niillä 75b liiveillä pärjännyt oikein hyvin.
Ihan täsmälleen sama kokemus minullakin. Vaikka sanoin, että en ole edes teininä mahtunut 70 koon liiveihin, niitä kannetaan silti sovitettavaksi. Kerran ei sitten ollut haluamastani mallista sitä 70C kokoa, joten myyjä toi "rinnakkaiskoon", eli 65D:n. Kun sanoin, että ei mene kiin ni se, käskettiin laittaa hiukan alemmaksi ja nostaa sieltä oikealle kohdalle. Vedin vatsan sisään ja laitoin liivit navan korkeudelle, ja näytin, että 1 cm jää vielä puuttumaan. Ei mene kiinni, ei.
"Mitäs me sulle nyt sitten myydään?" "Älkää myykö mitään, jos teillä ei sopivia ole."
Laitoin vaatteet päälle, kiitin ja poistuin.
Kun moni sanoo ettei mene edes kiinni ne liivit, niin käytättekö liivejä siten että niiden on mentävä yhtään ympärystää venyttämättä kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Kun moni sanoo ettei mene edes kiinni ne liivit, niin käytättekö liivejä siten että niiden on mentävä yhtään ympärystää venyttämättä kiinni?
Toistaiseksi olen venyttänyt vain sen verran, mitä nyt käsin saa venytettyä.
En ole pyytänyt ketään muuta venyttämään, enkä tilannut hinausautoa venyttämään liivieni ympärystä saadakseni ne kiinni.
Aina selitetään alentuvasti miten liivien pitää olla napakat kun valittaa että ne puristavat kipeästi. Ja pois riisuttaessa punaiset jäljet kyljissä .En halua maksaa liiveistä joita en voi käyttää!
Onkohan niillä myyjillä provikkapalkka, kun väkisin yritetään myydä jotain, vaikka koko putiikissa ei olisi mitään sinnepäinkään, mitä asiakas haluaa/mikä on asiakkaan koko?
Vierailija kirjoitti:
Sitähän juuri sanoin, että monella koko (ja malli) on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pyytänyt ketään muuta venyttämään, enkä tilannut hinausautoa venyttämään liivieni ympärystä saadakseni ne kiinni.
Eli kuinka paljon sinulla jää ympärysnauhan päät toisistaan erilleen jos liivit on auki?
Miksi muuten tuollainen ihme viisastelu jostain hinausautoista?
Oon vuosikausia käyttänyt joustavia sporttiliivejä ainoastaan. Sekä minä että rinnat voimme hyvin. Pienirintaiselle ehdottomasti paras vaihtoehto. Kaarituet on saatanan keksintö.
Nykyään kaikki myyjät ovat mitä sattuu. Ennen oli alan tuntevat myyjät ja osasivat työnsä. Raha on tärkeintä nykymaailmassa, osaaminen ei ole tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Oon vuosikausia käyttänyt joustavia sporttiliivejä ainoastaan. Sekä minä että rinnat voimme hyvin. Pienirintaiselle ehdottomasti paras vaihtoehto. Kaarituet on saatanan keksintö.
Itse rintavana taas koen että kaarituet on ihan ehdottomat. Jotain kotiliivejä on kaarituettomia mutta ei ne tue juuri lainkaan, tissit muhjaantuu yhteen ja tissiväli hikoaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska asiakasta imartelee kuulla, että hänellä onkin pienempi ympärys ja isompi kuppi, kuin mitä on luullut
Ei kyllä imartele. Huolestuisin, jos rintakehäni ympärysmitta olisi yhtäkkiä 5 cm pienempi kuin se oli silloin, kun painoin 20 kg vähemmän kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kuinka paljon sinulla jää ympärysnauhan päät toisistaan erilleen jos liivit on auki?
Miksi muuten tuollainen ihme viisastelu jostain hinausautoista?
Ihan sama jääkö 2 mm vai 2 metriä, jos ke hakaset ei mene kiinni.
Ihanko tosissaan luulet, että hakasia kiinni laittavat ihmiset ei ihan jo ensiksikin ole yrittäneet venyttää sitä liivien ympärystä?
Ei vaan silloin jos kiristää ja puristaa ne on pienet eikä liivimyyjä osaa asiaansa. Napakat on eri asia. Mun liivit on napakat, eli pysyy paikoillaan ja tukee tissejä. Tarkoittaa myös sitä että olkaimet ei silloin paina olkapäitä kun tuki tulee ympärysnauhasta.