Mies sanoo että aikoo muuttaa pois sitten kun viimeinen lapsi on lähtenyt. Minä kuulemma määrään liikaa
Ei suostu keskustelemaan asiasta. Olen räväkkä ihminen ja joskus roiskuu yli laidan, mutta siitä sitten kyllä lepyn. 2 lasta tehty ja nyt mies ei kuulemma "jaksa" enää vaan sitten kun nyt 15-vuotias tyttö on muuttanut omilleen niin hänkin lähtee.
Kommentit (108)
Yllättävää kertoa aikeistaan.
Saat aikaa järjestää ja suunnitella loppuelämääsi.
Esim talous, rahat, asunto..
Ehkä lapsille ei paha sokki, jos asiaa voi sulatella.
Moni mies lähtisi. Pakkaisi tärkeimmät mukaansa ja moi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, minulle kävi aikoinaan lähes samoin.
Meillä kolme tytärtä joista kaksi asui vielä kotona, vanhin oli jo lähtenyt opiskelemaan.
Olen perusluonteeltani melkoisen "räväkkä" ja mies taas hillitympi.
Meillä oli joku pieni kiista meneillään, kun mieheni yllättäen puuskahti : kun tuo nuorinkin tytöistä on omillaan, minä lähden.
Kysyin häneltä asiasta seuraavana päivänä, hän ei mielestään ollut mitään sellaista sanonut.
Asia jäi mieleeni kaihertamaan ja aloin salaa laittamaan rahaa salaiseen jemmaani. Säästin kaikessa mahdollisessa seuraavat 3-v ja sain oikein mukavan summan kasaan.
Kun nuorimmaisemme sitten muutti omilleen lähdin minäkin. Mieheni joutui lisäksi maksamaan minulle puolet ok talostamme, mökistämme yms.
Ostin keskustasta laadukkaan huoneiston jonka kalustin oman makuni mukaan, matkustelin ja ostin uuden auton.
Kiitos ex-miehelle että aikoinaan möläytti totuuden suustaan, osasimpa varautua.
Nykyään olen onnellisesti parisuhteessa mutta asumme eri osoitteissa, en ala enää kotia leikkimään.
Katalaa ja epärehellistä, ja mammat vaan peukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
"Joskus roiskuu yli laidan, mutta siitä sitten lepyn" - eikö tule mieleesi, että ehkä miehesi on voinut loukkaantua roiskimisestasi? Oletko sinä ainoa, jonka leppymisellä on merkitystä?
Itsehän mies on vaimonsa valinnut. Tiesi millainen ap on. Miehen oma syy, eikä ap ole vastuussa.
Näinhän sanotaan aina naisille.
Minulla oli äiti vääpelimäinen ja armeijan komento kotona. Isä oli tohvelisankari mutta reagoi piiskaamalla meidät lapset hyvin usein. Äiti ei siihen puuttunut. Onneksi emme saaneet mitään traumoja, veljeni ja minä. Itse kyllä tajusin vähän päälle 30 v. työstää terapiassa asiaa. Silti en ikinä anna anteeksi tuota kohtelua. Ap:n tytär ehkä olisi isänsä kanssa mieluummin kuin räväkkään kiljuvan äitinsä kanssa. Kannatan avioeroa tässä tapauksessa ilman muuta jo nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joskus roiskuu yli laidan, mutta siitä sitten lepyn" - eikö tule mieleesi, että ehkä miehesi on voinut loukkaantua roiskimisestasi? Oletko sinä ainoa, jonka leppymisellä on merkitystä?
Itsehän mies on vaimonsa valinnut. Tiesi millainen ap on. Miehen oma syy, eikä ap ole vastuussa.
Eivät kaikki naiset ole nuorena räväkkäitä roiskijoita. Iän mukana tullut tuollaiseksi Niskavuoren Hetaksi. On siinä miehellä olemista ollut.
Sitten hän mitä luultavimmin muuttaa pois kun viimeinen lapsi lähtee, tai jopa aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero vireille ja ensimmäisenä kerrot kaikille yhteisille tutuille ja sukulaisille "Miehen aloitteesta..."
Erot on henkilökohtaisia. Ei niitä aleta setvimään ympäri kyliä ja sukulaisia.
Tottakai kaikkille kerrotaan mistä ero johtui. Miksi ei kerrottaisi kun se kerran miehen aloitteesta tapahtuu. Toki itse voi prosessia nopeuttaa ja pistää äijän pellolle jo heti.
Mahtavaa! Sitten pääset elämään omaa elämääsi. Olen itse eronnut ja on IHANA tunne, kun tietää, että on oikeasti VAPAA sen jälkeen, kun lapset muuttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Täällä haukutaan räväkkää ihmistä. Räväkkä ihminen on syntynyt vahvemmalla temperamentilla, olen itse sellainen. Sille ei itseasiassa aina voi mitään. Se tunne tulee tuolta syvältä. Kaikki suomalaiset eivät ole hiljaisen auti&stisia.
Itse tulen paremmin toimeen samanhenkisen ihmisen kanssa, eli räväkän ja voimakkaan ihmisen kanssa.
Luonteeni sopiikin paremmin näihin lämpöisiin maihin, muutan kun ei ole enää huollettavia. En ole koskaan tuntenut Suomea kodikseni.
Jep. Noissa myyttisissä "lämpöisissä maissa" varmaan onkin miljoonia ihmisiä, jotka oikein odottavat että Suomesta tulee joku luonnevikainen taukki heidän kiusakseen.
Hyvä, että kuulit asiasta tässä vaiheessa, etkä vasta kun eropaperit on jo lähetetty kärikseen, niin kuin monille käy.
Tässähän on nyt monta mahdollisuutta: hoitaa asiat yhdessä esim. pariterapiassa niin, ettei tarvitse erota muutaman vuoden päästä; hoitaa omat asiat niin, että ei eron tullessa tule talousongelmia itselle; tai hoitaa vaikka se ero itse voimaan mahdollisimman pian, että pääsee jaloilleen elarien ja tasingon voimin, ja voi sitten tytön lentäessä pesästä aloittaa itsellisen elämän. Ei kaikki erot ole ollenkaan elämäkriisejä ainakaan toiselle osapuolelle, vaikka lasten puolesta tietysti surettaa ydinperheen rikkoutuminen. Ainakin niissä perheissä, joissa on eletty turvallisessa tilassa ja olossa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää kertoa aikeistaan.
Saat aikaa järjestää ja suunnitella loppuelämääsi.
Esim talous, rahat, asunto..Ehkä lapsille ei paha sokki, jos asiaa voi sulatella.
Moni mies lähtisi. Pakkaisi tärkeimmät mukaansa ja moi.
Mielestäni ei ole yllättävää vaan moni pari sopii yhdessä, että erotaan, kun lapset ovat täysi-ikäisisiä. Jos välit ovat ok, niin se voi olla järkevin ratkaius. Monen eroavan parin elämä menee nimittäin erossa täysin sekaisin. Vaikka liiton aikana on pärjätty yhdessä, niin eron jälkeen tulee kaikenlaisia tunteita, jotka saavat käytäytymään sekopäisesti ja lapset kärsivät. Kun erotaan vasta lasten aikuistuttua, niin tilanne sujuu paljon helpommin, koska lapsia ei voi enää käyttää kiistakapuloina.
Suosittelen parisuhdeterapiaa tai yksilöterapiaa, johon menet yksin juttelemaan siitä, että miksi pitää raivota. Se raivoaminen ei nimittäin ole ok. Ja anteeksipyytämisen jalo taito, se pelastaa parisuhteita. Jos raivoamisesi syy on joku juttu teidän parisuhteessa tai miehen käytöksessä, niin sitten sinne parisuhdeterapiaan. Jos taas et ole kiinnostunut muuttamaan käytöstäsi, niin päästä mies pälkähästä suosiolla ja anna mennä.
Mitä hän tarkoittaa määräämisellä? Sitäkö, että pyydät häntä tekemään puolet kotitöistä ja hoitamaan lapsia, jos te molemmat käytte töissä?
Sanasta räväkkä tulee mieleen jännittävän punaiset hiukset, epäonnistunut permanentti, syvään uuurrettu pääntie, ristiselkätatuointi ja lantiohousut.
Kysy miksi pitäisi odottaa siihen asti, että viimeinen on täysi-ikäinen? Meille 80-luvula syntyneille oli ihan normaalia, että 15-vuotiaana muutettiin jo pois kotoa opiskelemaan. Nykyään 25-vuotiaatkin asuvat yhä kotona ja siinä vanhemmat kiroaa mielessään, kun eivät voi ottaa eroa koska lapset asuu vielä kotona. Mitä väliä? Ei teini mene erossa rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministi osaa näytellä miehelle olevansa erilainen kuin on totuus tulee esille kun ukko on koukutettu. Feministi ei osaa rakastaa ketään muuta kuin itseään. Siinä on perusmiehellä maanpäällinen helvetti.
Sulla on kolme vuotta aikaa muuttaa omaa käytöstäsi. Eron syy olet sinä. Jos et halua eroa, niin tee asialle jotain.
Jos tykkäät itsestäsi sellaisena kuin olet, niin erotkaa jo nyt.
Minulla on ystävä joka on alkanut jo suunnittelemaan eroa, kun nuorimmat lapset muuttavat pois (ovat nyt lukioikäisiä). Haluaa ensin varmistaa että lapsilla on tulevaisuus pedattuna ennenkuin lähtee. En tiedä ovatko vaimonsa kanssa puhuneet asiasta mitään vai onko vain omassa päässään miettinyt. Jotenkin masentava ajatus, jos tulisi sitten aikanaan vaimolle yllätyksenä, eli ap voi olla onnellinen siitä, että mies on kertonut etukäteen jotta ap voi myös valmistautua. Tämä mies on myös niin sanotusti vahvatahtoisen naisen kanssa naimisissa, eikä ole saanut elää omanlaistaan elämää, kun vaimo on aina määrännyt kaikesta.
Inhoan räväköitä naisia. Se on vaan synonyymi vittumaiselle käytökselle. Ja tuo naisen määräilynhalu on miehille kauhistus. Ei ihme että ukkos ei jaksa sinua
Aika moni suunnittelee eroavansa heti, kun lapset muuttavat kotoa.