Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo että aikoo muuttaa pois sitten kun viimeinen lapsi on lähtenyt. Minä kuulemma määrään liikaa

Vierailija
20.05.2023 |

Ei suostu keskustelemaan asiasta. Olen räväkkä ihminen ja joskus roiskuu yli laidan, mutta siitä sitten kyllä lepyn. 2 lasta tehty ja nyt mies ei kuulemma "jaksa" enää vaan sitten kun nyt 15-vuotias tyttö on muuttanut omilleen niin hänkin lähtee.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on rehellinen. Räväkkää tai läikkyvää ihmistä ei yleensä jakseta. Paitsi joku samanhenkinen ehkä ymmärtää paremmin. Pitääkö sun odotella miehen lähtöä, vai voitko erota jo nyt itse. Olisi enemmän aikaa etsiä muuta.

Vierailija
22/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ihan ensiksi kysyt luonanne asuvilta lapsiltanne, kumman luona he haluavat jatkossa asua, isän vai äidin. Sitten alat etsimään asuntoa, joka on sopiva sinulle ja niin monelle lapselle, kuinka monta saat mukaasi.

Lapsesi ovat jo sen ikäisiä, että heidän mielipidettään kannattaa ehdottomasti kuunnella tämän kokoluokan asiassa, mikäli haluat pysyä heidän kanssaan edes jonkinlaisissa puheväleissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa tulevaisuudesta tietää. Tänään yhdessä, huomenna...siis päivä kerrallaan ainakin täällä. Kyllä niitä hyviäkin hetkiä vielä tulee, vaikkei tämä ruusuilla tanssimista aina olekaan. Nuorin kohta 14 vuotta.

Vierailija
24/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukutaan räväkkää ihmistä. Räväkkä ihminen on syntynyt vahvemmalla temperamentilla, olen itse sellainen. Sille ei itseasiassa aina voi mitään. Se tunne tulee tuolta syvältä. Kaikki suomalaiset eivät ole hiljaisen auti&stisia. 

Itse tulen paremmin toimeen samanhenkisen ihmisen kanssa, eli räväkän ja voimakkaan ihmisen kanssa.

Luonteeni sopiikin paremmin näihin lämpöisiin maihin, muutan kun ei ole enää huollettavia. En ole koskaan tuntenut Suomea kodikseni.

Vierailija
25/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko aloitus provo vai ei...

Mutta yleisellä tasolla "räväkkä" ja "räiskyvä" ihminen on 99% täysi muista piittamaton m..lkku.

Jos osaa ajatella/asettua muiden asemaan, ei tarvitse "räiskyä" vaan asiat puhutaan ihan normaalisti läpi.

Ja räväkkä on (liian) usein synonyymi sille että huutaa/raivoaa/pomottaa eikä osaa kuunella muita.

Iso redflight jos joku on "räväkkä ja räiskyvä" ei tiedä kun ongelmia, -olkoon parisuhde, työ tai MIKÄ tahansa kyseessä.

Vierailija
26/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temperamenttinen ja räväkkä tarkoittaa mäkättävää tai hullua ihmistä. Harvoin tämmöiset ihmiset näkevät itse omaa luonnettaan. Ei sinullekaan varmasti tee hyvää olla tuossa suhteessa, kun mies ei selkeästi välitä sinusta, etkä sinä hänestä, koska "määräät":

Vierailija
27/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitseeko toinen osapuoli ehdotukset suoriltaan määräyksinä vai käydäänkö ehdotuksen jälkeen keskustelua aiheesta, jonka perusteella päädytään johonkin ratkaisuun?

On myös ihmisiä, jotka eivät suostu juttelemaan asioista ja he saattavat sanoa toisen määräilevän asioita, vaikka he itse eivät edes suostu keskustelemaan toisen ehdottamista asioista. Heillä on saattanut olla itsellään esim. hyvin määräilevä vanhempi ja he olettavat, että puolisokin on samanlainen, vaikka puoliso haluaisi keskustella asioista.

Vierailija
28/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin sinuna heti. Ja mistä vetoa, että äijä alkaisi ruikuttaa, kuinka sinä jätit hänet.

Vierailija
29/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe vapaan eronneet tai sinkut ei osaa muuta sanoa kun että eroa. Aina sama homma. Näitten asiantuntijoiden neuvoja en kuuntelisi.

Onko miehesi edes tosissaan vai suuttuneena sanoi noin?

Vierailija
30/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuota pitkittämään, jollet sitten tee kepposena uuden lapsen.

Vierailija
31/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero vireille ja ensimmäisenä kerrot kaikille yhteisille tutuille ja sukulaisille "Miehen aloitteesta..."

Erot on henkilökohtaisia. Ei niitä aleta setvimään ympäri kyliä ja sukulaisia.

Vierailija
32/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun mieheni sanoisi noin, etsisin välittömästi oman asunnon.

Vierailija
33/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun mieheni sanoisi noin, etsisin välittömästi oman asunnon.

Lisäys: Ja yksiön. Vain itselleni. Se 15-vuotias asuisi isänsä luona.

Vierailija
34/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulle kävi aikoinaan lähes samoin.

Meillä kolme tytärtä joista kaksi asui vielä kotona, vanhin oli jo lähtenyt opiskelemaan.

Olen perusluonteeltani melkoisen "räväkkä" ja mies taas hillitympi.

Meillä oli joku pieni kiista meneillään, kun mieheni yllättäen puuskahti : kun tuo nuorinkin tytöistä on omillaan, minä lähden.

Kysyin häneltä asiasta seuraavana päivänä, hän ei mielestään ollut mitään sellaista sanonut.

Asia jäi mieleeni kaihertamaan ja aloin salaa laittamaan rahaa salaiseen jemmaani. Säästin kaikessa mahdollisessa seuraavat 3-v ja sain oikein mukavan summan kasaan.

Kun nuorimmaisemme sitten muutti omilleen lähdin minäkin. Mieheni joutui lisäksi maksamaan minulle puolet ok talostamme, mökistämme yms.

Ostin keskustasta laadukkaan huoneiston jonka kalustin oman makuni mukaan, matkustelin ja ostin uuden auton.

Kiitos ex-miehelle että aikoinaan möläytti totuuden suustaan, osasimpa varautua.

Nykyään olen onnellisesti parisuhteessa mutta asumme eri osoitteissa, en ala enää kotia leikkimään.

Vierailija
35/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi varmaan erota. Mies ei tykkää sinusta sellaisena kuin olet. Toki jos sun räväkkyys on yhtä kuin pää punaisena kiljumista, niin asia olisi korjattavissa sinun osaltasi kun opettelisit käyttäytymään paremmin.

Vierailija
36/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, ettei lapsi kärsi räväkkyydestä ja yliroiskumisesta? Räväkät ja yliroiskuvat ansaitsevat lasun, yrittävät peitellä henkistä väkivaltaansa hassunhauskoilla sanoilla.

Vierailija
37/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli ero miehestäni, koska olen kuulemma niin vaativa. Vaadin häneltä perusasioita ja käytöstapoja, mutta ne olivat ilmeisesti liikaa. Niin ja kehtasin vaatia sellaistakin, että hän on avulias ja empaattinen jos olen kipeänä. Itse tottakai huolehdin hänestä ja hoivasin häntä. Mutta minun ollessani kipeä hän lähinnä tiuski ja kiukutteli. Niin vaativa olen.

Vierailija
38/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta lapsen kanssa pois.

Vierailija
39/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temperamenttinen ja räväkkä tarkoittaa mäkättävää tai hullua ihmistä. Harvoin tämmöiset ihmiset näkevät itse omaa luonnettaan. Ei sinullekaan varmasti tee hyvää olla tuossa suhteessa, kun mies ei selkeästi välitä sinusta, etkä sinä hänestä, koska "määräät":

Tuolla logiikalla 'rauhallinen ja säyseä' tarkoittaa aivokuollutta vihannesta. Aikamoista yleistystä.

Vierailija
40/108 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omaa käytöstään voi  korjata.   Olin itsekin melkoinen komentelija ja aina oikeassa nuorempana. Jossain vaiheessa rupesin kuuntelemaan kumppaniakin. Ihan hyvin menee nykyisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän