Mies sanoo että aikoo muuttaa pois sitten kun viimeinen lapsi on lähtenyt. Minä kuulemma määrään liikaa
Ei suostu keskustelemaan asiasta. Olen räväkkä ihminen ja joskus roiskuu yli laidan, mutta siitä sitten kyllä lepyn. 2 lasta tehty ja nyt mies ei kuulemma "jaksa" enää vaan sitten kun nyt 15-vuotias tyttö on muuttanut omilleen niin hänkin lähtee.
Kommentit (108)
Olisipa omakin räväkkä äitini muuttanut pois kun olin lapsi. Se raivoava "temperamentikas" sarvikuono pilasi vuosikymmeniä muun perheen elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa tulevaisuudesta tietää. Tänään yhdessä, huomenna...siis päivä kerrallaan ainakin täällä. Kyllä niitä hyviäkin hetkiä vielä tulee, vaikkei tämä ruusuilla tanssimista aina olekaan. Nuorin kohta 14 vuotta.
Totta. Yks pariskunta oli niin että nainen oli 28 ja mies 44, biologisesti miehen ois eka pitänyt kuolla mutta nainen sairastu äkillisesti ja kuoli itse .
Onneksi räväkkä ex-puoliso otti eron. Ei tarvitse enää kävellä munankuorilla miettien, mistä taas seuraavaksi hermostutaan, kiivastutaan ja mökötetään. Saa siellä olla keskenään oma itsensä ja näyttää tunteensa. Uskalsin kuitenkin päästää elämääni uuden, hissukamman kumppanin. Nyt on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä haukutaan räväkkää ihmistä. Räväkkä ihminen on syntynyt vahvemmalla temperamentilla, olen itse sellainen. Sille ei itseasiassa aina voi mitään. Se tunne tulee tuolta syvältä. Kaikki suomalaiset eivät ole hiljaisen auti&stisia.
Itse tulen paremmin toimeen samanhenkisen ihmisen kanssa, eli räväkän ja voimakkaan ihmisen kanssa.
Luonteeni sopiikin paremmin näihin lämpöisiin maihin, muutan kun ei ole enää huollettavia. En ole koskaan tuntenut Suomea kodikseni.
No onpa räväkkää tekstiä. Temperamentti meillä on kaikilla. Oletko kokenut lepytellä flegmaatikkoa, joka viimeinkin räjähtää? Ei äkkiä onnistu. Tai millainen pulssi on melankolikolla, joka menee raivosta valkoiseksi, eikä pysty puhumaan... Voimakas on jotain muuta, kuin koulimaton käytös, johon nämä 'räväkät' ja 'temperamenttiset' itselleen antavat luvan. Lämpimät terkut erityispedagogilta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä haukutaan räväkkää ihmistä. Räväkkä ihminen on syntynyt vahvemmalla temperamentilla, olen itse sellainen. Sille ei itseasiassa aina voi mitään. Se tunne tulee tuolta syvältä. Kaikki suomalaiset eivät ole hiljaisen auti&stisia.
Itse tulen paremmin toimeen samanhenkisen ihmisen kanssa, eli räväkän ja voimakkaan ihmisen kanssa.
Luonteeni sopiikin paremmin näihin lämpöisiin maihin, muutan kun ei ole enää huollettavia. En ole koskaan tuntenut Suomea kodikseni.
Juuri näin. Hyvä että itsekin ymmärrät. Muuta vain Somaliaan, Turkkiin, Irakiin tai Iraniin, jonne voimakkaat ja räväkät ihmiset ovat rakentaneet voimakkaat ja räväkät valtiot itselleen. Vie samalla sieltä tänne tulleen ja täällä syvästi kärsivä porukka takaisin koteihinsa. Win-win-tilanne kaikille! Ihanaa.
Minä jään autistisesti odottelemaan ihanaa kevätsadetta ja sen jälkeistä pientä usvaa. Ihan sellaista pientä vain. Ja hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Se sinulle suotakoon. Itse ahdistun riitelystä, joten se myös minulle suotakoon että en halua olla läheisissä suhteissa 'räväköiden' ihmisten kanssa.
Nämä räväkät on niitä, jotka eivät pyydä anteeksi asiatonta kilahteluaan. Oikeuttavat huonon käytöksensä sillä, että minä nyt vaan oon tämmönen räväkkä. Olen ulkoistanut moiset elämästäni, koska eivät ole kehityskelpoisia, kun ei omassa käytöksessä nähdä mitään vikaa.
Sano hänelle, että kannattaa lähteä nyt heti eikä vasta sitten kun lapset on muuttaneet pois.
Mitä keskusteltavaa asiasta muka on? Miksi ap teit aloituksen tälle miesvihapalstalle?
Huomaatko, että olet nytkin vihainen. Et hetkeksikään pysähdy miettimään, miksi miehesi sanoi noin. Mieti nyt, mitä sinun pitäisi muuttaa omassa käytöksessäsi. Katso itseäsi miehesi silmin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi räväkkä ex-puoliso otti eron. Ei tarvitse enää kävellä munankuorilla miettien, mistä taas seuraavaksi hermostutaan, kiivastutaan ja mökötetään. Saa siellä olla keskenään oma itsensä ja näyttää tunteensa. Uskalsin kuitenkin päästää elämääni uuden, hissukamman kumppanin. Nyt on hyvä.
Pakko todeta, että kun toinen puoli suvusta on "räväkkää" (eli juuri tuollaista hullua, mistä ei tiedä mikä tänään saa suuttumaan mutta sam asia huomenna ehkä ei jne,) ja toinen puoli ns. normaalia missä ei hermostuta "ikinä", ja jostain suututaankin joskus asiat puhutaan heti halki/sovitaan, elämä on hirveää.
Minulla vielä 2 sisarusta joista toinen "normaali" ja toinen "räväkkä" mikä aiheuttaa nk. ongelmia. Olen ottanut linjant että "räväkkään" (lähi)sukuun minimi yhteydet ja "normaaliin" ns. normaali yhteydet jne, Elämä on PALJON helpompaa kun mitään "draamaaz" ei ole, vaan ihan ns. normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on jo uusi komentajatar katsottuna.
Ei välttämättä ole eikä halua sellaista.
Eikä kaikki naiset halua komennella.
Räväkkä=hullu nalkuttava dominoija
Rauhallinen= manipuloiva marttyyrinarsisti
Vierailija kirjoitti:
Muuta lapsen kanssa pois.
Miksei lapsi saa jäädä kotiinsa?
Ole räväkkä ja muuta pois. Yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temperamenttinen ja räväkkä tarkoittaa mäkättävää tai hullua ihmistä. Harvoin tämmöiset ihmiset näkevät itse omaa luonnettaan. Ei sinullekaan varmasti tee hyvää olla tuossa suhteessa, kun mies ei selkeästi välitä sinusta, etkä sinä hänestä, koska "määräät":
Tuolla logiikalla 'rauhallinen ja säyseä' tarkoittaa aivokuollutta vihannesta. Aikamoista yleistystä.
Minun elämäni pelastus =etten seonnut täysin, oli isä joka oli rauhallinen ja johdonmukainen eikä ailahteleva hullu. Ihminen josta tiesi aina että kaikki on hyvin,ja jos ei ollut miksi ei.
Vs. Esimerkkinä äitini, josta n. 50-v mieheni (yhdessä 20+ vuotta!) edelleen ei tiedä "millä tuulella on" ja ns. "pilaako" vaikka juhlat murjottamalla jossain tmv. Isäni on aina mukana, jos jotain "ongelmaa" sanoo sen, ei ns. sekoa.
Ja ohiksena,äitini ongelmat ovat "päänsisäisiä" isäni (ne mit ehkä kerran 100 vuoteen sattuneet) aitoja. Eli toinen luo draamaa aiheetta/keksii ongelmia, ja toinen ei keksi mitään, mutta jos aihetta on YSTÄVÄLLISESTI kysyy olisiko asia X korjattavissa tmv.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko aloitus provo vai ei...
Mutta yleisellä tasolla "räväkkä" ja "räiskyvä" ihminen on 99% täysi muista piittamaton m..lkku.
Jos osaa ajatella/asettua muiden asemaan, ei tarvitse "räiskyä" vaan asiat puhutaan ihan normaalisti läpi.
Ja räväkkä on (liian) usein synonyymi sille että huutaa/raivoaa/pomottaa eikä osaa kuunella muita.
Iso redflight jos joku on "räväkkä ja räiskyvä" ei tiedä kun ongelmia, -olkoon parisuhde, työ tai MIKÄ tahansa kyseessä.
Palsta on hiljaisten introverttien kansoittama, joten täällä tuomitaan aina äärimmäisen jyrkästi pieninkin tunteiden näyttäminen.
"Joskus roiskuu yli laidan, mutta siitä sitten lepyn" - eikö tule mieleesi, että ehkä miehesi on voinut loukkaantua roiskimisestasi? Oletko sinä ainoa, jonka leppymisellä on merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
räväkkä, siis dominoiva ja joustamaton besserwisseri, joka tietää, mikä kaikille muillekin on parasta.
Voi lähteä jo aikaisemminkin.
Tuo räväkkä on synonyymi huonolle käytökselle.
Toinen synonyymi huonolle käytökselle on "temperamenttinen". "Mä olen niin temperamenttinen." - Tätä puolustusta käytti eräs henkilö, joka välillä huomasi itsekin milloin meni yli se turhanpäiväinen viattomille kiukuttelu.
Sama. Niin paljon sama.