Onko mielestänne 178cm mies lyhyt? + oma pituutenne
Ystäväni mielestä 178cm mies on liian lyhyt hänelle. Hmmmm.
Mielestäni ei ole.
Kommentit (265)
Olen itse 178 cm, yli 175 senttiä pitkä on tarpeeksi pitkä minulle. Paljon lyhyemmätkin ovat tehneet itseään tykö. :)
mutta jos pituus on sinusta sopiva, niin minun mielipiteelläni ei pitäisi olla väliä.
Minkä pituinen se sinun kaverisi on, et kertonut sitä!!! vain miehen pituuden.
Vaan hyvin lähellä miesten keskipituutta:)
Itse olen 156
ainakin minulle, mutta jos kaverisi on 160 cm niin eiköhän se silloin passaa.
Tosin itse olen vain 157 cm pitkä, eli omasta näkökulmastani useimmat miehet ovat pitkiä. :D
ei mulla sinänsä ole pakko pitkää miestä olla. Nykyinen mies on 186.
kyllä pidemmistä. Oma mies 187 cm ja juuri sopivan pituinen mulle. Itse olen 167 cm. Eli 178 cm on mun makuuni lyhyt.
SUOMALAISTEN MIESTEN (KAIKKIEN) KESKIPITUUS ON 178 cm.
Vain nuorilla vuonna 1983 ja sen jälkeeen syntyneellä espoolaisilla keskipituus 181 cm, joka ei edusta kansallista keskiarvoa.
SUOMALAISTEN MIESTEN (KAIKKIEN) KESKIPITUUS 178 cm.
Nuorilla vuonna 1983 ja sen jälkeen syntyneellä espoolaisilla miehillä keskipituus 181 cm, joka ei edusta kansallista keskiarvoa.
Ystäväni mielestä 178cm mies on liian lyhyt hänelle. Hmmmm.
Mielestäni ei ole.
Ei pahimmasta päästä mutta lyhyehkö... Ja itselläni on pituutta 168 cm.
Toisaalta en mitään hujoppiakaan halua. Miehen pitää olla miehen kokoinen. Oma pituus 162. Nykyinen 186, eksä 183.
SUOMALAISTEN MIESTEN (KAIKKIEN) KESKIPITUUS 178 cm.
Nuorilla vuonna 1983 ja sen jälkeen syntyneellä espoolaisilla miehillä keskipituus 181 cm, joka ei edusta kansallista keskiarvoa.
Jos vertaa Dunkelin tuloksia ja Finnriski 2007 - tuloksia, on selvää, että Finnriskin jälkeen keskipituus on noussut selvästi, koska Finnriskissä Dunkelin tulosten tasolle (pun intended) ei päästä millään alueella, missään ikäryhmässä vaan pisimmätkin 25-34-vuotiaat ovat selvästi Dunkelin otosta lyhyempiä.
Dunkelin tutkimukseen taas oli valittu nimenomaan espoolaisia, koska laajan muuttoliikkeen ja kaupungin lyhyen historian vuoksi Espoon väestö edustaa perimältään koko Suomen väestöä melko luotettavasti. Eli nuorten keskipituus on kyllä kasvanut ihan reippaasti, mikä taas vaikuttaa korottavasti koko maan keskiarvoon.
isäni ja mieheni ovat tuon mittaiset =)
itse olen 162