Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin vältyn nololta 'kumpi maksaa mun kahvin' -tilanteelta treffeillä

Vierailija
19.05.2023 |

Menen 10min etuajassa ja tilaan erikoislatteni ja odottelen pöydässä miehen saapumista. Näin vältytään siltä nololta tilanteelta, maksanko itse vai maksaako mies mun kahvin.
Opin tänän itseasiassa eräältä mieheltä, joka teki treffeillä näin

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut nolosteltua, maksan molemmat.

Jos mulla ei olis varaa maksaa paria kahvia niin se nolostelu olis pienimpiä ongelmia.

Vierailija
82/101 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kolikon ratkaista. Tasapuolisesti menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

yhdellä mun treffikumppaneista oli hyvä kikka:

Oltiin päivällisellä Rossossa ja kun tarjoilija toi jälkiruuat pöytään, pyysin häntä samalla tuomaan laskut ja että maksetaan erikseen. Kun tarjoilija oli mennyt pois tekemään laksuja, sanoi mies minulle, että "olisin mäkin voinut tarjota, kun mä olen herrasmies ja mä aina haluan tarjota naiselle". Jos se mies olisi oikeasti ollut tuota mieltä, niin sen kun vaan olisi sanonut tarjoilijalle, että maksetaan samasta tai edes siinä vaiheessa, kun tarjoilija toi kaksi laskua pöytään , olisi hän voinut sanoa, että hän haluaa maksaa molemmat.

Miksi ihmeessä pyysit laskut ja vielä erikseen jos toivoit että mies tarjoaa??

Enhän minä ole väittänyt missään toivovani, että mies tarjoaa. Otin tuon kokemuksen vaan puheeksi, koska selvästi mies halusi antaa vaikutelman, että olisi halunnut tarjota, mutta kuitenkaan ei tarjonnut. Sitä paitsi, se on ihan normaali käytäntö, että laskut pyydetään erikseen. Eihän treffeille voi mennä sillä mentaliteetilla, että " toivottavasti mies maksaa".

Kyllä minä menisin, jos olisin sinkku ja deittailisin. Jos mies ehdottaisi tapaamista kahvilassa tai baarissa mutta se kupposeni olisi hänelle kynnyskysymys, niin ei jatkoon. Eikä mielipiteeni tule muuttumaan.

Lähtisin mielelläni ensitapaamisella ihan kävelytreffeille mutta jos toiselle on tärkeää päästä paikkaan, jossa kuuluu ostaa jotain, niin odottaisin hänen ostavan. Hänhän olisi ainoa syy, miksi siihen paikkaan menisin.

Parisuhteessani yhteiset menot maksetaan puoliksi ja minä olen se, joka on tarjonnut puolisolleni jopa ulkomaanmatkoja.

Vierailija
84/101 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs noloa siinä on? Itse maksan oman kahvin, paitsi usein kassalla mies ilmoittaa, että hän maksaa. Silloin annan hänen maksaa. Yksinkertaista, eikä mitään noloa.

🤦🏼

Vierailija
85/101 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs noloa siinä on? Itse maksan oman kahvin, paitsi usein kassalla mies ilmoittaa, että hän maksaa. Silloin annan hänen maksaa. Yksinkertaista, eikä mitään noloa.

Miehet kokee, että heidän kuuluu tarjota, vaikkeivat haluaisi. Heille siis noloa.

Miten voikaan saada näin pienistä jutuista aikaiseksi ongelmia.

Vierailija
86/101 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ainoa Euroopan maa, jossa mies ei automaattisesti tarjoa. Muualla on noloa miehelle olla tarjoamatta.

Noin väittää nainen joka haluaa ilmaisia kahveja. Väite ei kuitenkaan pidä paikkaansa.

Vierailija
87/101 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikuppi on niin halpa että ihan sama tarjota. Bussilippu kahvilaan maksaa moninkertaisesti.

Eri asia jos on 80 euron menu ravintolassa.

Vierailija
88/101 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena olen monet kerrat maksanut kahvit, kun ei se montaa euroa maksa.

Vierailija
89/101 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon naiselle, että voit tilata itsellesi oma rahalla jotain jos haluat, mutta itse en tilaa mitään kun on niin kallista.

Vierailija
90/101 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ainoa Euroopan maa, jossa mies ei automaattisesti tarjoa. Muualla on noloa miehelle olla tarjoamatta.

Suomalaisella miehellä ei ego kolhiudu muutaman euron kahvikupposen takia, joten suomalainen mies on mielestäni jälleen voittaja.

-suomalainen nainen

91/101 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos on sovittu lounas treffit buffetravintolaan, niin voi mennä sinne 15min etuajassa ja käydä maksamassa oma ruokailu ja varata pöydänkin.

Vierailija
92/101 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku maksaa mun kahvit tmv. niin mä maksan sit seuraavalla kerralla. Thats it.

93/101 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on niin nolo, ettei tarjoa, miin se oli siinä sitten.

Koskeeko tämä myös naisia?

Vierailija
94/101 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa onkin tasa arvo vähän vahvemmalla pohjalla.

Vierailija
95/101 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa onkin tasa arvo vähän vahvemmalla pohjalla.

Euroopassa jos otat vastaan tarjotun tuotteen olet silloin myös velvollinen johonkin muuhun.

Vierailija
96/101 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tarjoon miehelle sen kahvin niin ei tartte odotella maksaisko vai ei. Toisaalta selviää myös heti onko miehellä pinttyneet käsitykset sukupuolirooleista ja kokee hirveänä kolauksena miehisyydelleen sen, jos nainen tarjoaa tai avaa oven tai herran jestas osaa jopa ajaa autoa.

Aika moisen riskin otat tarjoamalla miehelle kahvin. Olisin miehenä aivan järkyttynyt, mutta käsittämättömän otettu samalla. Jälkikäteen voisin kertoa epäuskoisille kavereille että ensimmäisillä kerralla kun vaimoni tapasin niin hän tarjosi minulle kahvit ja se oli sitten menoa.

M50 

Vierailija
97/101 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama kumpi maksaa. Mutta se, jos tilanne aiheuttaa vaivautuneisuutta, on mulle turn off. 

N48

Vierailija
98/101 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan naiselle että oho! Jäi lompakko kotiin ja räpyttelen suklaasilmiäni ja virnistän veijarimaisesti. Toiminut aina.

Vierailija
99/101 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies luonnollisesti maksaa, ollaan sitten kahvilla tai pihvillä. Jos nainen rupeaisi kiivastumaan tai väittelemään vastaan että maksaa omansa, luokittelisin hänet joksikin woke-henkilöksi enkä uusisi tapaamista.

Ei tietenkään koske jotain tinder-panotreffejä, mutten muutenkaan käy sellaisilla.

En ole edes woke-ihminen, mutta juuri sinun kaltaiset ihmiset haluan suodattaa pois ensimmäisenä. Todennäköisesti tienaan enemmän kuin treffikumppanini, niin tuntuisi todella typerältä maksattaa miehellä mitään. 

Kauaa tosin ei tarvinnut suodattaa, kun tasavertainen ja älykäs kumppani löytyi ihan alttarille asti. Ei ole koskaan tarvinnut vääntää kättä rahasta eikä kodinhoitovastuista.

Vierailija
100/101 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet kokee, että heidän kuuluu tarjota, vaikkeivat haluaisi. Heille siis noloa.

Miksei halua tarjota? En ymmärrä tätä nykytapaa, onko miehet niin pihejä nykyisin vai mikä tähän selitys.