Näin vältyn nololta 'kumpi maksaa mun kahvin' -tilanteelta treffeillä
Menen 10min etuajassa ja tilaan erikoislatteni ja odottelen pöydässä miehen saapumista. Näin vältytään siltä nololta tilanteelta, maksanko itse vai maksaako mies mun kahvin.
Opin tänän itseasiassa eräältä mieheltä, joka teki treffeillä näin
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tarjoon miehelle sen kahvin niin ei tartte odotella maksaisko vai ei. Toisaalta selviää myös heti onko miehellä pinttyneet käsitykset sukupuolirooleista ja kokee hirveänä kolauksena miehisyydelleen sen, jos nainen tarjoaa tai avaa oven tai herran jestas osaa jopa ajaa autoa.
Eihän tuo sukupuolirooleista välttämättä ole kiinni. On yleinen tapa, että kutsun esittänyt tarjoaa. Se on ikään kuin kiitos siitä, että kutsun hyväksynyt vaivautuu käyttämään aikaansa tapaamiseen. Tämä pätee riippumatta siitä, mitkä kutsujan ja kutsutun sukupuolet ovat. Jos esimerkiksi kutsun mahdollisen yhteistyökumppanin työlounaalle ensimmäistä kertaa, tarjoan lounaan. Ja vastaavasti jos joku kutsuu minut lounaalle ensimmäistä kertaa työasioissa, odotan että hän tarjoaa.
Tarjoatko ystäväporukallekin aina ravintola- ja baari-illat?
En ole koskaan kutsunut ystäväporukkaa ekaa kertaa ravintolaan ja baariin.
Wtf. Mies maksaa tietenkin. Jos ootte homppeleita tai lepakoita niin maksatte omanne.
Huh, onneksi ei tarvi itse enää käydä treffeillä. En selvästi edes osaisi :D Olen ollut 13 vuotta naimisissa ja ekoja kertoja, kun käytiin kahvilla (vuosia sitten!) mies tottakai tarjosi. Pidin tätä kohteliaisuutena ja ajatuksena, että "minuun kannattaa panostaa". Tosin ei sitä siinä mietitty kuka maksaa.. se oli helppoa. Herrasmies silloin maksoi. Onnellisesti mentiin naimisiin, saatiin lapsia, muutettiin vähitellen isompaan asuntoon ja elämä on mennyt mukavasti. Ei turhia stressejä tai pohdintoja kuka maksaa, mitä se tarkottaa jos tekee näin tai näin... Noh, tää on ilmeisesti mielipide jota ei saisi sanoa ääneen. Mutta kylläpä vaan oli ennen helpompaa :D
Tuon oman kahvipannuni jos joskus pääsen treffeille. En ole vielä koskaan päässyt..
Vierailija kirjoitti:
Wtf. Mies maksaa tietenkin. Jos ootte homppeleita tai lepakoita niin maksatte omanne.
Juuri edellisten kaltaisten miesten takia kannattaa aina maksaa naisena omat juomansa ja ruokansa.
vältän kahvitreffit kertomalla saavani kahvista kovat ripulit
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ainoa Euroopan maa, jossa mies ei automaattisesti tarjoa. Muualla on noloa miehelle olla tarjoamatta.
Entäs sitten? Noloa on elää toisten siivellä joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ainoa Euroopan maa, jossa mies ei automaattisesti tarjoa. Muualla on noloa miehelle olla tarjoamatta.
Mutta mistä löytyisi maa, jossa nainen tarjoaa kahvit miehelle... noin niin kuin oletusarvoisesti?
Minä laitoin miehelle viestin, että miehen kuuluu tarjota ja asia oli erittäin OK miehelle. Miehen kulttuurissa onkin tapana, että miehen kuuluu aina tarjota naiselle. Tästä hetkestä on aikaa pian kymmenen vuotta ja nykyään olemme naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko miehen tarjota naiselle ravintolassakin?
Mies luonnollisesti maksaa, ollaan sitten kahvilla tai pihvillä. Jos nainen rupeaisi kiivastumaan tai väittelemään vastaan että maksaa omansa, luokittelisin hänet joksikin woke-henkilöksi enkä uusisi tapaamista.
Ei tietenkään koske jotain tinder-panotreffejä, mutten muutenkaan käy sellaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa oikein hemmetin romanttista. Jonotellaan ja haetaan kahveja ja jonossa huudellaan kuka maksaa: minä maksan... ei ei minä tarjoon ja bla bla.
teffit on miehille kuin työhaastattelu. Ehkä naiset kestää sen ettei kaikki ole hemmetin romanttista.
Jos treffit on kuin työhaastattelu, kannattaa haastateltavan poistua, tai molempien tottakai.
Työhaastattelussa ei tarvitse olla viihtyisää, hauskaa eikä ainakaan flirttailua. Itseasiassa jos työhaastattelussa ilmenee flirttailua on työpaikassa ehkä jotain vialla, tai haastateltavassa. 😁
Vierailija kirjoitti:
vältän kahvitreffit kertomalla saavani kahvista kovat ripulit
Olen ollut useilla treffeillä kahvilassa, enkä juo kahvia kuin poikkeustilanteissa. Kahvilasta saa teetä, kaakaota, virvoitusjuomaa, mehua ja kaikenlaista syötävää, joten tekosyysi ei toimi.
En kyllä koskaan ehdota saati odota, että kahvi olisi treffien tärkein asia. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä löytyisi maa, jossa nainen tarjoaa kahvit miehelle... noin niin kuin oletusarvoisesti?
Nainen ei ikinä tarjoa miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Tai missään muualla maailmassa. Miehen kuuluu elättää perhe. Täällä miehet vinkuvat ja valottavat ja haukkuvat naisia limpakkoloishuor....
Suomalainen nainen käy töissä, maksaa puolet, vastaa lapsista, ja tekee enemmistön kotitöistä.
Kannattaisi miesten täällä vähän miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ikinä tarjoa miehelle.
Ai,sinä odotat, että naisen pitäisi vielä tarjota sulle? Odota ihan rauhassa....paitsi ethän sinä edes pääse koskaan treffeille naisen kanssa.
P. S Oletko niitä ,jotka vinkuvat sitä,kun ei Tinderissä tule edes tykkäyksiä🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Sinä et ole käynyt Suomessa koskaan treffeillä. Suosittelen, että et käy Suomen ulkopuolellakaan.
Suomessa ei kannata miehen edes antaa tarjota. Täällä on paljon miehiä,jotka kuvittelee, että jos ne tarjoaa jostain,ne voi käyttäytyä,kuin siat ja ne kuvittelee, että viinilasin tarjoaminen tarkoittaa pillun tarjoamista.
Sä voit ap jo treffejä ehdottaessasi kysyä: käytäisiinkö omakustanteisesti kahvilassa?
Tarjoatko ystäväporukallekin aina ravintola- ja baari-illat?