Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin vältyn nololta 'kumpi maksaa mun kahvin' -tilanteelta treffeillä

Vierailija
19.05.2023 |

Menen 10min etuajassa ja tilaan erikoislatteni ja odottelen pöydässä miehen saapumista. Näin vältytään siltä nololta tilanteelta, maksanko itse vai maksaako mies mun kahvin.
Opin tänän itseasiassa eräältä mieheltä, joka teki treffeillä näin

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikkeetonta tarjoamista ei ole, muistakaa se.

Vierailija
42/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ainoa Euroopan maa, jossa mies ei automaattisesti tarjoa. Muualla on noloa miehelle olla tarjoamatta.

Mutta mistä löytyisi maa, jossa nainen tarjoaa kahvit miehelle... noin niin kuin oletusarvoisesti?

Nainen ei ikinä tarjoa miehelle.[/quote Olen nainen koska asun yksin oletetaan minulla rahaa.Kahvilatkin ystävät naispuoliset selosti,lompakko jäi kotiin sama serustelu mies jotain sössötti.Kunnes sanoin kahvila tapamiset : Ilolla tulen, mutta jokainen maksaa ostoksensa itse.Kumma katosivat elämästäni kiireen taakse.Kun viellä sanoin  en tapaa kotini ketään,kotini osaan yksinkin olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan treffietikettiini kuului kyllä, että tavataan kahvilan tai ravintolan ovella, jos sinne kerran on päätetty mennä (suosin mieluummin kävelytreffejä mutta jotkut miehet ehdottivat kahvilaa ja kerran erehdyin jopa ravintolatreffeille). Olisin pitänyt moukkana miestä, joka olisi istunut odottamassa, ja ihan sama olisi pätenyt itseeni jos olisin toiminut niin.

Ja mitä tarjoamiseen tulee niin kyllä, odotin, että mies tarjoaa, kun kerran oli kahvilaa tai ravintolaa ehdottanutkin. Se minun alle kahden euron kahvini tai edes kuuden euron viinilasilliseni ei varmasti kenenkään taloutta kaatanut. Ja mies, joka pyysi syömään, vaikutti hänkin sen verran varakkaalta, ettei varmasti tuntunut yksi ateria missään.

Vierailija
44/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoaja saa seuraa siihen kahvi/ruokailutilanteeseen, mitään muita velvoitteita ei ole olemassa. Muistetaan jälleen, ettei se tarjoaja maksa treffikumppanille vaan kahvilalle/ravintolalle niistä puitteista, missä treffit tapahtuvat.

Kävelytreffit ratkaisevat ongelman, jos tarjoaminen on este.

Vierailija
45/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ainoa Euroopan maa, jossa mies ei automaattisesti tarjoa. Muualla on noloa miehelle olla tarjoamatta.

Mutta mistä löytyisi maa, jossa nainen tarjoaa kahvit miehelle... noin niin kuin oletusarvoisesti?

Nainen ei ikinä tarjoa miehelle.

Tarjosin miehelleni ensitreffeillä (kotonani) teetä ja croissanteja, joten väitteesi on kumottu. Kannattaako keskustella tuollaisilla yleistyksillä?

Vierailija
46/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kannata miehen edes antaa tarjota. Täällä on paljon miehiä,jotka kuvittelee, että jos ne tarjoaa jostain,ne voi käyttäytyä,kuin siat ja ne kuvittelee, että viinilasin tarjoaminen tarkoittaa pillun tarjoamista.

En ole koskaan käynyt tuollaisen miehen kanssa treffeillä ja olen kuitenkin odottanut miehen tarjoavan.

Vierailija
47/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä asioista ongelmaa. Olen siis mies ja jos menen naisen kanssa yhtä aikaa kahvilaan niin kysyn vain että "onko ok jos maksan kahvisi?". Silloin nainen voi joko myöntyä tai ilmoittaa maksavansa mielummin itse. 

On toiminut joka kerta ilman mitään kiusallisia tilanteita.

Juuri noin. Tai "Saanko tarjota". Yksinkertaista niille, joilla on normaalit vuorovaikutustaidot.

Vierailija
48/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan antaa aina paremman kuvan jos mies maksaa.

Vierailija
49/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse menisi treffeille, jossa tämä olisi päälimmäinen asia mielessäni.

Palstalla on paljon ihmisiä, jotka ovat mieluummin (omasta mielestään) oikeassa kuin onnellisia. He käyttävät mieluummin tuntikausia siihen, että vänkäävät meidän mammojen kanssa tästä maksamisasiasta kuin olisivat ikäistensä kanssa treffeillä.

Vierailija
50/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaan johtuu siitä että monissa Euroopan maissa on edelleen voimassa todella myrkyllinen ja yököttävä machokulttuuri.

Vierailija
51/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa oikein hemmetin romanttista. Jonotellaan ja haetaan kahveja ja jonossa huudellaan kuka maksaa: minä maksan... ei ei minä tarjoon ja bla bla. 

teffit on miehille kuin työhaastattelu. Ehkä naiset kestää sen ettei kaikki ole hemmetin romanttista.

Tuollaisillakaan treffeillä en ole koskaan ollut. En usko, että yksikään treffikumppanini on kokenut tilannetta työhaastatteluna. Tai no, yksi jännitti eikä oikein saanut sanaa suustaan, voi olla että hän koki tilanteen haastavana, mutta muut ovat kyllä vaikuttaneet viihtyvän ihan yhtä lailla kuin minä itsekin.

Vierailija
52/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tarjoon miehelle sen kahvin niin ei tartte odotella maksaisko vai ei. Toisaalta selviää myös heti onko miehellä pinttyneet käsitykset sukupuolirooleista ja kokee hirveänä kolauksena miehisyydelleen sen, jos nainen tarjoaa tai avaa oven tai herran jestas osaa jopa ajaa autoa.

Taidamme olla täydellinen pari, sillä mennessäni treffeille odotan itse naisen maksavan molempien ruuat ja juomat. Etenkin, jos hän on itse ehdottanut treffejä.

M32

Vierailija
53/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs noloa siinä on? Itse maksan oman kahvin, paitsi usein kassalla mies ilmoittaa, että hän maksaa. Silloin annan hänen maksaa. Yksinkertaista, eikä mitään noloa.

Juuri näin, mutta tässä tilanteessa on sitten herutus-velvollisuus!

Ainoa velvollisuus tuossa tilanteessa on arvostaa sitä tarjoamista olemalla ystävällinen, asiallinen seuralainen sen aikaa kuin siellä kahvilassa istutaan. Eikä tarvitse tehdä sitäkään, jos tarjoaja heittäytyy epäystävälliseksi.

Vierailija
54/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tarjoon miehelle sen kahvin niin ei tartte odotella maksaisko vai ei. Toisaalta selviää myös heti onko miehellä pinttyneet käsitykset sukupuolirooleista ja kokee hirveänä kolauksena miehisyydelleen sen, jos nainen tarjoaa tai avaa oven tai herran jestas osaa jopa ajaa autoa.

Suomalaisia miehiä moititaan pinttyneistä sukupuolirooleista mutta omaa luokkaansa oli yksi puoliksi latino-miesystävä joka kuitenkin oli elänyt Suomessa jo kauan. Hänen oli tuskallista istua autoni kyydissä koska nainen kuskina pelotti. Ravintolassa hänen piti maksaa mikä merkitsi että ravintolassa käytiin harvoin koska hän oli niin NUUKA! ;D

Vierailija
55/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut kyseistä ongelmaa treffeillä.

Tosin en olekaan mikään sarjadeittailija, eivätkä ole olleet miehetkään, joita tapailen.

Vierailija
56/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa? Kyllä Balilla ainakin aussikundit tarjosi drinkkejä, jutteli hetken aikaa ja toivotti sitten hyvää illanjatkoa. Vain suomalainen vähä-älyinen mies odottaa, että kahvin tarjoaminen velvoittaa johonkin. Onneksi näitäkin on tullut vastaan vaan täällä Vauvalla.

Vierailija
57/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pyritään eroon typeristä kaksoisstandardeista, jonka mukaan miehen pitää palvoa ja paapoa, mutta naisen ei tarvitse muuta kuin vastaanottaa kuningatarkohtelua.

Miksi miehen pitäis tuollaiseen alistua?

Meinasin kuolla nauruun, kun joku nuori nainen Usasta selitti pokkana, miten vaikeaa on löytää mies joka kohtelee naista tietyllä tavalla, mutta ei ole konservatiivi. Eli hän odotti täysin yksisuuntaista hyötymistä. Miehen tulisi elättää, ostaa lahjoja, avata ovia ym ymym. Mutta tämä mies ei saa vastavuoroisesti olettaa ja odottaa mitään naiselta. Et hänhän ei mikään perinteinen "homemaker" tule olemaan, vaikka olisi miehen elätettävänä.

Onpa ihme, jos ei tuollaista meinaa löytyä.

Vierailija
58/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa miehen mennä edeltä ja jos hän haluaa maksaa, niin hän sanoo "kaksi kahvia kiitos". Jos taas ei halua maksaa, niin siinä ei ole minulle mitään ongelmaa.

Ei uusi mies ole minulle mitään velkaa ja uskon tasa-arvoon myös silloin kun se ei hyödytä itseäni.

Vierailija
59/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse menisi treffeille, jossa tämä olisi päälimmäinen asia mielessäni.

Palstalla on paljon ihmisiä, jotka ovat mieluummin (omasta mielestään) oikeassa kuin onnellisia. He käyttävät mieluummin tuntikausia siihen, että vänkäävät meidän mammojen kanssa tästä maksamisasiasta kuin olisivat ikäistensä kanssa treffeillä.

Ettei vaan ne mammat täällä vänkää

Kyllä mä naisena näen tämän laajemmin. Kyse on periaatteesta ja tasa-arvosta.

Jos olis toisinpäin, et naisten oletettais maksavan miehille "hyviin tapoihin" kuuluvana seksistisenä muinaisjäänteenä, niin hirveet itkut ja protestit ja tää olis varmaan jo lakialoitteena 🤣

Vierailija
60/101 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osoitan kannattavani tasa-arvoa ja molemmat maksaa omansa. Jos se on naiselle ongelmat niin säästypähän aikaa.