Näin vältyn nololta 'kumpi maksaa mun kahvin' -tilanteelta treffeillä
Menen 10min etuajassa ja tilaan erikoislatteni ja odottelen pöydässä miehen saapumista. Näin vältytään siltä nololta tilanteelta, maksanko itse vai maksaako mies mun kahvin.
Opin tänän itseasiassa eräältä mieheltä, joka teki treffeillä näin
Kommentit (101)
Kahvi on jo ehtinyt kylmentyä siihen mennessä kuin mies tulee.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kannata miehen edes antaa tarjota. Täällä on paljon miehiä,jotka kuvittelee, että jos ne tarjoaa jostain,ne voi käyttäytyä,kuin siat ja ne kuvittelee, että viinilasin tarjoaminen tarkoittaa pillun tarjoamista.
No mulle on kerran käynyt niin, että kävin treffeillä miehen kanssa, joka oli ajanut autolla mun kotipaikkakunnalle 130km ja käytiin sitten ravintolassa syömässä. Mun loppulasku oli n. 40€ ja halusin maksaa molempien laskut, mutta mies yllättäen sanoikin, että hän haluaa tarjota minulle. Sitten hän ei kuitenkaan halunnut tavata minua uudelleen, vaikka mä olisin halunnut tavata hänet. Eli hänellä meni ihan turhaan aikaa ja vaivaa, kun siitä tuli hukkareissu, mutta silti hän halusi maksaa lystin.
yhdellä mun treffikumppaneista oli hyvä kikka:
Oltiin päivällisellä Rossossa ja kun tarjoilija toi jälkiruuat pöytään, pyysin häntä samalla tuomaan laskut ja että maksetaan erikseen. Kun tarjoilija oli mennyt pois tekemään laksuja, sanoi mies minulle, että "olisin mäkin voinut tarjota, kun mä olen herrasmies ja mä aina haluan tarjota naiselle". Jos se mies olisi oikeasti ollut tuota mieltä, niin sen kun vaan olisi sanonut tarjoilijalle, että maksetaan samasta tai edes siinä vaiheessa, kun tarjoilija toi kaksi laskua pöytään , olisi hän voinut sanoa, että hän haluaa maksaa molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tarjoon miehelle sen kahvin niin ei tartte odotella maksaisko vai ei. Toisaalta selviää myös heti onko miehellä pinttyneet käsitykset sukupuolirooleista ja kokee hirveänä kolauksena miehisyydelleen sen, jos nainen tarjoaa tai avaa oven tai herran jestas osaa jopa ajaa autoa.
Eihän tuo sukupuolirooleista välttämättä ole kiinni. On yleinen tapa, että kutsun esittänyt tarjoaa. Se on ikään kuin kiitos siitä, että kutsun hyväksynyt vaivautuu käyttämään aikaansa tapaamiseen. Tämä pätee riippumatta siitä, mitkä kutsujan ja kutsutun sukupuolet ovat. Jos esimerkiksi kutsun mahdollisen yhteistyökumppanin työlounaalle ensimmäistä kertaa, tarjoan lounaan. Ja vastaavasti jos joku kutsuu minut lounaalle ensimmäistä kertaa työasioissa, odotan että hän tarjoaa.
Treffejä ei kai ajatella tuollaisena kutsuna. Esim Tinderiin mennään ajatuksella, että halutaan löytää kumppani, ja idea on tavata treffeillä, ja tapaamisesta sovitaan yhdessä. Se, kuka ensin ottaa puheeksi tapaamisen, ei ole varsinaisesti mikään "kutsuja". Kumpikin siinä haluaa treffeille.
Sekin on hyvä kikka jäädä plussalle tapaillessa treffikumppaneita, että jos treffikumppani, jota olet esim. jo muutaman kerran deittaillut,tarjoaa sinulle ravintolaillallisen, niin sen jälkeen kannattaa tapailu lopettaa, koska sitten seuraavan kerran kun käytte jossain illallisella,niin olisi sun vuoro tarjota. Näin jäät plussalle ja säästät senkin rahan, mikä menisi ravintolaillalliseen.
Ja toinen neuvo on, että jos olet seurustellut/tapaillut muutaman kuukauden ajan ja seurustelukumppanilla on synttärit,niin kannattaa tapailu lopettaa juuri ennen niitä synttäreitä, niin sitten ei tarvitse ostaa synttärilahjaa. Tässäkin säästät rahaa.
Minä kun menin treffeille miehen kanssa ensimmäistä kertas, hän istui jo pöydässä juoman kanssa. Kun tulin paikalle, kysyi mitä otan, ja haki minulle juoman sillä aikaa kun laitoa takkia naulakkoon.
Siinä meni miehelle ekat pisteet.
Nykyään naimisissa ja oikeastaan yhteiset rahat.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ikinä tarjoa miehelle.
Mä kövin kesällä Tinder-treffeillä miehen kanssa Pancho villassa ja mä tarjosin hönelle, kun olin jo viestitellessä luvannut tarjota. Se mies oli siis ensin ehdottanut kävelytreffejä ja minä halusin mieluumin ravintolaan syömään. Tosin en oikeasti uskonut,että minun olisi tarvinnut maksaa. Mä luulin, että hän olisi kuitenkin maksanut omat ruokansa. Sitä paitsi minua harmitti, kun ravintolaan saapuessa mies sanoi, että hänellä ei oikeastaan edes ole nälkä, kun hän söi jo kotona,silti hän otti burgerin ja ranskikset, eikä hän edes jaksanut syödä siitä kuin puolet, vaikka hän olisi voinut tuossa tapauksessa valita alkupalalistalta jonkin pienen annoksen.
Tapailin muutaman kerran miestä jolle sopi erittäin hyvin että minä maksan. Ehdotti toisella kerralla että jos mentäisiin meille juomaan ne kupposet. Sitten tapahtumaan mennessä odotti että maksan liput ,jne. Ahne paskiainen sai jäädä
Christiiina kirjoitti:
Sekin on hyvä kikka jäädä plussalle tapaillessa treffikumppaneita, että jos treffikumppani, jota olet esim. jo muutaman kerran deittaillut,tarjoaa sinulle ravintolaillallisen, niin sen jälkeen kannattaa tapailu lopettaa, koska sitten seuraavan kerran kun käytte jossain illallisella,niin olisi sun vuoro tarjota. Näin jäät plussalle ja säästät senkin rahan, mikä menisi ravintolaillalliseen.
Ja toinen neuvo on, että jos olet seurustellut/tapaillut muutaman kuukauden ajan ja seurustelukumppanilla on synttärit,niin kannattaa tapailu lopettaa juuri ennen niitä synttäreitä, niin sitten ei tarvitse ostaa synttärilahjaa. Tässäkin säästät rahaa.
Typerää ahneutta
Ehkä joskus kostautuu...
Vierailija kirjoitti:
Tapailin muutaman kerran miestä jolle sopi erittäin hyvin että minä maksan. Ehdotti toisella kerralla että jos mentäisiin meille juomaan ne kupposet. Sitten tapahtumaan mennessä odotti että maksan liput ,jne. Ahne paskiainen sai jäädä
Maksoitko sitten hänenkin sisäänpääsylipun? Ja siis mitä kaikkea sä sille ostit?
Jos mies on niin nolo, ettei tarjoa, miin se oli siinä sitten.
Treffit on naisten asettama temppurata miehille jossa yksikin virhepiste merkitsee hylkäystä. Kahvin maksun tarjoaminen on yksi tärkeä este jonka mies täytyy selvittää juuri sillä tavalla miten kyseinen nainen haluaa miehen tekevän. Vaikeaa on ajatusten luku.
Tuo kikka on tiedossa mutten käytä sitä enkä päästä jatkoon miestä joka ovelana yrittää käyttää kikkaa.
Jos mies on kutsunut minut treffeille kahvilaan eikä sitä yhtä kupposta tarjoa, on hän yleensä joko todella pihi tai sitten sarjadeittailija, pahimmassa tapauksessa lisäksi vielä jotenkin naisvihamielinen. "Naiset ahneita, vievät miesten rahat! En tarjoa kahvikuppia!" Miehellä tulee nyt jollain tavalla olla myös sellainen sulava tapakulttuuri hallussa että haluan häntä tapailla.
Jos haluaa täysin ilmaiset treffit, löytyy siihenkin keinot kun käyttää vähän päätänsä.
Christiiina kirjoitti:
Oltiin päivällisellä Rossossa ja kun tarjoilija toi jälkiruuat pöytään, pyysin häntä samalla tuomaan laskut ja että maksetaan erikseen. Kun tarjoilija oli mennyt pois tekemään laksuja, sanoi mies minulle, että "olisin mäkin voinut tarjota, kun mä olen herrasmies ja mä aina haluan tarjota naiselle". Jos se mies olisi oikeasti ollut tuota mieltä, niin sen kun vaan olisi sanonut tarjoilijalle, että maksetaan samasta tai edes siinä vaiheessa, kun tarjoilija toi kaksi laskua pöytään , olisi hän voinut sanoa, että hän haluaa maksaa molemmat.
Miksi ihmeessä pyysit laskut ja vielä erikseen jos toivoit että mies tarjoaa??
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Miksi ihmeessä pyysit laskut ja vielä erikseen jos toivoit että mies tarjoaa??
Enhän minä ole väittänyt missään toivovani, että mies tarjoaa. Otin tuon kokemuksen vaan puheeksi, koska selvästi mies halusi antaa vaikutelman, että olisi halunnut tarjota, mutta kuitenkaan ei tarjonnut. Sitä paitsi, se on ihan normaali käytäntö, että laskut pyydetään erikseen. Eihän treffeille voi mennä sillä mentaliteetilla, että " toivottavasti mies maksaa".
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on kutsunut minut treffeille kahvilaan eikä sitä yhtä kupposta tarjoa, on hän yleensä joko todella pihi tai sitten sarjadeittailija, pahimmassa tapauksessa lisäksi vielä jotenkin naisvihamielinen. .
Okei. Entä silloin kun sinä pyydät jonkun miehen treffeille kahvilaan, tarjoatko sinä silloin miehelle sen kahvikupposen?
Ja sitten kahvi on jo kylmä tai juotu siihen mennessä kun saapuu paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, se joka kutsuu, se maksaa. Ei ole pakko kutsua kalliisiin paikkoihin. Ja tarjoamalla seuralaiselleen ruokaa tai juomaa osoittaa ottavansa toisen hyvinvoinnin huomioon, kyseessä ei ole seurasta maksaminen.
Yleensä ne treffit sovitaan yhteisesti, eikä kumpikaan ole selvästi kutsujan roolissa. Ja muutenkin, samalla tavalla kääntäen siinä missä toinen (jollain logiikalla) tarjoamalla osoittaa huomioivansa toisen hyvinvoinnin voi se toinenkin osoittaa sille toiselle saman asian maksamalla oman osuutensa.
Itse olen aina pyytänyt laskun erikseen ja koskaan ei ole tullut mitään ongelmaa.
Mun mielestä on itsestään selvää että treffeille pyytänyt henkilö maksaa kahvit... oli sitten kumpi hyvänsä.
Edelleen, se joka kutsuu, se maksaa. Ei ole pakko kutsua kalliisiin paikkoihin. Ja tarjoamalla seuralaiselleen ruokaa tai juomaa osoittaa ottavansa toisen hyvinvoinnin huomioon, kyseessä ei ole seurasta maksaminen.