Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheenjäsenet hinkui koiraa ja lupasi hoitaa, 2 kuukautta mennyt ja jo alkaa mongerrus "en jaksa" ja minulle jää

Vierailija
17.05.2023 |

Kyllä minä sen arvasin. Nyt on ylimääräinen taakka kaiken päälle minulla. Mies ja lapset jättää koiran täysin minun harteille. Pitikin mennä uskottelemaan itselle, että kyllähän ne sen hoitaa kun lupasivat.. vaikka alitajunta varoitti menemästä tähän lankaan. Mutta tässä ollaan. Koira on kyllä kiva, mutta on raskasta kun se niiden kaikkien tuhannen asian jälkeen on vielä yksin minun hommani hoitaa.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se volina loppuu ja hoitavat koiran tai sitten siitä luovutaan. Valitkoot itse.

Vierailija
82/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koiria ja lenkkeillään yhdessä. Kyllä, yhdessä. Koirat ovat osa perhettä ja kaikki osallistuvat. Kenenkään ei ole pakko yksin lähteä mihinkään.

Välillä hypätään autoon, ajetaan rantaan jätskille ja kävellään siellä. Välillä mennään porukalla metsään, koirapuistoon jne.

Lapset, aikuiset ja eläimet tarvitsevat yhteistä aikaa ja liikuntaa. Kelillä kuin kelillä.

Viikonloppuina voi sitten käydä vaikka laavulla tai retkeillä muuten.

Eli homma voi olla myös kivaa. Ja kyllä, on yläasteelainenkin mukana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan lapsilta - edes teineiltä - ei pitäisi koskaan odottaa, että he jotain asiaa hinkuessaan sitoutuisivat siihen vuosikausiksi. Mulla on aina ollut paljon lemmikkieläimiä, useita samaan aikaankin, mutta yhtäkään en ole ottanut siksi, että lapset ovat mankuneet. Juuri siksi, että se innostunut lupaus hoitaa lemmikkiä lässähtää hetken päästä. Kuinka kauan loppujen lopuksi lapsia kiinnostaa saamansa joululahjatkaan? Hyvä lahja, jos kiinnostaa edes puoli vuotta. Lapset hoitava lemmikkiä niin kauan, kun lemmikin hoito on kivaa, ja sitten se loppuu. 

Teillä on koira ollut niin vähän aikaa, että tuossa nyt vielä voi velvoittaa lapset pitämään lupauksensa. Jos ei nyt joka päivä ulkoilutakaan, niin ainakin pari kertaa viikossa. Jommankumman aikuisen pitää myös ottaa vastuu koiran koulutuksesta. Joku ehdotti aiemmin, että jätät ruuan laittamatta ja lähdet viemään koiran lenkille. Tämä ei ole yhtään pöllömpi neuvo. Sitten joko mies tai lapset tai he kaikki yhdessä laittavat ruuan sillä aikaa, kun olet koiran kanssa lenkillä. Koiraa ei voi jättää hoitamatta, mutta aikuinen mies saa kyllä sapuskan aikaseksi perheelle. Ja jos lapset ovat jo teinejä, eivät hekään  nälkään kuole, jos kaapeissa on elintarvikkeita, joista voi laittaa ruokaa. Mitä pidempään hoidat kaiken itse, sitä vaikeampaa on saada muutosta aikaan. 

Vierailija
84/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Jos on jotain sovittu niin totta helkkarissa siitä pidetään kiinni. He hoitavat sen ja piste. Sanoo kai lapset joka asiaan, etteivät jaksa ja ei huvita. Elävän olennon kanssa se ei kelpaa ja sillä siisti. Ap, sinä olet tässä se ongelma: jos et vaadi että perhe tekee sen minkä ovat luvanneet niin totta kai he menevät helpoimman kautta. Sinä itse mahdollistat sen. Lopeta heti. Koira lähteköön talosta, jolleivät sitä hoida. Esitä asia niin. 

Vierailija
85/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hoida, anna pois. Just sen verran saa hoidettavakseen, mihin suostuu.

Olen jo kiintynyt siihen, enkä halua antaa poiskaan. Silti tuntuu raskaalle, kun tuossa on monta muutakin jotka voisi käyttää joskus sillä pissalenkillä, vaikka sataisikin tai väsyttäisi.

ap

Ongelmasi ei ole koiran hoitaminen, vaan rajat. 

Etkö pysty pitämään puoliasi? 

Ensin pitää olla sovittu miten vastuut on jaettu ja sitten teen OMAN OSUUTESI. 

Lakkaa tekemästä muiden töitä. 

Jos tuntuu yhä vaikealta niin vaikuttaa että olet läheisriippuvainen, mutta siihen on onneksi hoitoa. 

Miten muut vastuut kotona? Veikkaan että teet kaiken muunkin, ihan siksi että teet!

Vierailija
86/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo kiintynyt siihen, enkä halua antaa poiskaan. Silti tuntuu raskaalle, kun tuossa on monta muutakin jotka voisi käyttää joskus sillä pissalenkillä, vaikka sataisikin tai väsyttäisi.

ap

lapset kävelköön harrastuksiin koska sulla on juuri silloin aikaa lenkittää koiraa, kaverit ei voi tulla kylään kun menet silloin lenkille koiran kanssa ja silloin pitää olla aikuinen kotona, peti puuhia miehen kanssa ei ehdi koska koiran lenkitys jne.

Vierailija
87/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoitaisi koiraa, jos on sovittu että muut perheenjäsenet tekevät sen. Ilmoitat, että jos koirasta ei huolehdita asianmukaisesti viet sen lopetettavaksi. Lopettamiskulut menevät kesän reissukassasta.

Vierailija
88/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollastahan se on ku voimismammat ottaa sen pikku räkyttäjän, koska se nyt on ihana ja helppo hoitaa ,ja saa hyviä kuvia someen.

Sitte viiään talon nurkalle pari kertaa päivässä,jos sinnekkään.

Vierailija
89/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa viikkovuorot. Ole jämäkkä, että näin nyt tehdään. Halusitte koiran ja sen te saitte. Nyt jokainen hoitaa vuoronsa. No excuses.

Mutta jos ei hoida siltikään? Niitäkin on nähty, jotka toljottaa vaan eikä tee mitään vaikka koira vikisee pissihätää. Ei kaikki tajua eläimiä, eivät kai pidä minkään arvoisena. Ruokiakin voi unohtua antaa jne. 

sitten etuudet pois, perus puhelin käyttöön, ruutuaika pois ei kavereita jos luistaa/ lintsaa(pikku lenkki korttelin ympäri) koiran ulkoilutuksesta

Vierailija
90/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

lapset kävelköön harrastuksiin koska sulla on juuri silloin aikaa lenkittää koiraa, kaverit ei voi tulla kylään kun menet silloin lenkille koiran kanssa ja silloin pitää olla aikuinen kotona, peti puuhia miehen kanssa ei ehdi koska koiran lenkitys jne.

Ihmeellistä petipuuhilla kiristämistä. Meillä ainakin se on yhteistä kivaa aikaa eikä mikään kotitöihin vertautuva juttu. Käytämme kyllä koiraakin lenkillä yhdessä. Ja laitamme ruokaa yhdessä.

Vierailija
91/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mies jättää koiranhoidon kokonaan sun harteille on todellakin raukkamaista ja epäreilua hänen osalta. Mutta sinäkö siis suunnittelit että vastuu on myös lapsilla?? Osallistuttaa voi totta kai, mutta lasta ei voi laittaa vastuuseen toisen avuttoman olennon pääasiallisesta hoidosta ja hyvinvoinnista! Ja vieläpä sanot vaistonneesi että tässä kuitenkin käy juuri näin kuin kävi. Sinun tehtäväsi olisi ollut aikuisena ihmisenä pistää jalka maahan ja tehdä vastuullisia päätöksiä kun lapset kehittymässä olevilla aivoillaan ei vielä sellaiseen pysty. Nyt on maito jo maassa ja kuvion pääasiallisessa riski- ja kärsijäroolissa on viaton eläin.

Vierailija
92/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää sellainen koira, joka on vain yksi kotityö lisää.

Jos ja kun lapset pakotetaan sitä ulkoiluttamaan niin joo, kyllä, koira pääsee ulos mutta ei taida lenkistä nauttia sen enempää kuin pakotettu lapsikaan.

Koira kaipaa yhteistä tekemistä ja vuorovaikutusta. Ei se ole mikään eloton esine, joka vaan täytyy viedä ulos. Koira vaistoaa kireän tunnelman ja vihamielisyyden.

Jos ketään perheessä ei oikeasti kiinnosta koiran kanssa lenkkeily vaihtelevassa maastossa, koiran kouluttaminen ja muu kiva harrastaminen niin koiran on oikeasti parempi elää muualla.

Vierailija
93/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä jotain muuta puuhaa tekemättä. Älä laita ruokaa, vaan mene koiran kanssa lenkille, kun alkavat nälkäänsä valittaa.

Itse meinasin ehdottaa, että koira pissatusaikaan sisään jonkun hingunneen huoneeseen, alkaa ulkoilutus ehkä maistua parien pissojen siivoamisen jälkeen,  mutta tämä yllä oleva ehdotus on parempi. Ei sen koiran tietenkään kuulu kärsiä siitä, että omistajat on mölöjä.

Joo ei noin että jätetään koira pissahädässä minnekkään. Jos koira on vielä sisäsiisteyden opettelija niin eihän se opi ulos tekemään jos sisälle tekemistä kannustetaan.

Kannattaa jättää mielummin niitä kotitöitä vähemmälle ja panostaa mielummin koiraan. Kyllä kotiväki huomaa että heidän "palvelijallaan" on muita (mielekkäämpää) tekemistä.

Vierailija
94/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On muuten äkkiä koira väsyksissä, kun jokainen vie sitä lenkille! Eli kokeile tätä.

Vierailija
95/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jo sanottiin mut ehdottomasti velvoita miehesi hoitamaan koiraa, eikä aikuiselta kuunnella mitään kitinöitä ettei jaksa. Jos se on yhdessä sitä halunnut se hoitaa sitä myös.

Vierailija
96/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä jotain muuta puuhaa tekemättä. Älä laita ruokaa, vaan mene koiran kanssa lenkille, kun alkavat nälkäänsä valittaa.

Tämä on kyllä tosi huono neuvo. Jos ei tähänkään mennessä ole saanut kotitöitä jaettua, niin miten se nyt yhtäkkiä onnistuisi.

Koirasta aiheutuvat hommat paperille ja ne jaetaan kaikkien perheenjäsenten kesken (äiti poislukien, jos tekee kaiken muun)

Tuohan on aivan loistava neuvo! Jos sitä vain toteuttaa käytännössä.

Nythän noita kotitöitä ei ole saatu jaettua juuri sen takia, kun ap ne tekee kuitenkin, tekee ja marisee. Ei kenenkään muun ole siis tarvinnut laittaa tikkua ristiin, kun yksi hoitaa kumminkin sen homman. Ap on perheessään itsestäänselvyys, koska on muut siihen opettanut. Nyt on aika opettaa uutta. Kyllä vanhakin koira uusia temppuja oppii.

Vierailija
97/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse manguin myös lapsena koiran, ja kaksi kuukautta taisin sitä jaksaa ulkoiluttaa. Omaan kotitalouteeni en tule ikinä ottamaan moista riippakiveä. Koiran hankkiminen tarkoittaa 3 x 365 x 15 = yli 16.000 lenkkiä ja lämpimän pskan sormetusta. Aikuisiällä tajusin että en edes pidä koko tuosta eläinlajista. Kissani olen hoitanut ilolla, eikä edes laatikon putsaus tai isot eläinlääkärikulut ärsytä.

Lämpimän paskan sormetusta?

Vierailija
98/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ä

Ihmeellistä petipuuhilla kiristämistä. Meillä ainakin se on yhteistä kivaa aikaa eikä mikään kotitöihin vertautuva juttu. Käytämme kyllä koiraakin lenkillä yhdessä. Ja laitamme ruokaa yhdessä.

Heilläpä EI MENE niin! Kyllä mä sanoisin että EI huvita, jos oisin pyytänyt koiraa käyttämään...heillä oli ongelma että KUKNAAN MUU EI tee koiran kanssa yhtään mitään, MIKS rouvan pitää!

Vierailija
99/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on niin hemmetin vaativa,  rahaa vievä,   ostoslisaan ruuat,    kaiken ajan vievä energiasyöppö. Hoitakaa kavereiden, sisarusten koiria aina silloin tällöin.   Samoin kuin mukulat.  Kaverit KIITTÄÄ.  

Vierailija
100/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi kerätä lapsilta puhelimet pois ja ottaa ne mukaansa, kun lähtee koiran kanssa lenkille. Jotain syötävää kannattaa sieltä lenkin varrelta ostaa, ettei tarvitse nälkäisenä palata kotiin. Iltaruokaa kyselevälle perheelle voi ilmoittaa, että on heidän vuoro kokata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi