Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheenjäsenet hinkui koiraa ja lupasi hoitaa, 2 kuukautta mennyt ja jo alkaa mongerrus "en jaksa" ja minulle jää

Vierailija
17.05.2023 |

Kyllä minä sen arvasin. Nyt on ylimääräinen taakka kaiken päälle minulla. Mies ja lapset jättää koiran täysin minun harteille. Pitikin mennä uskottelemaan itselle, että kyllähän ne sen hoitaa kun lupasivat.. vaikka alitajunta varoitti menemästä tähän lankaan. Mutta tässä ollaan. Koira on kyllä kiva, mutta on raskasta kun se niiden kaikkien tuhannen asian jälkeen on vielä yksin minun hommani hoitaa.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ilmoitin perheelle, että sinä päivänä kun tänne tuodaan joku eläin, minä muutan pois. Että te ette nytkään kykene edes omia jälkiänne siivoamaan niin ihan turha väittää, että meno muuttuisi kun joku elukka tulee taloon. Sen jälkeen asiasta ei ole keskusteltu.

Vierailija
62/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä jotain muuta puuhaa tekemättä. Älä laita ruokaa, vaan mene koiran kanssa lenkille, kun alkavat nälkäänsä valittaa.

Tää on hyvä. Koiran kanssa lenkille, ja soitat etukäteen vaikka pitseriaan sulle pitsatilauksen mukaan. Käyt nappaamassa sen koiran kanssa pitserian (tai joku muu ravintola) ulko-ovelta. Sitten koiran kanssa kotiin ja herkuttelemaan nälkäisten lasten ja miesten edessä. 

Mutta joo, eihän tuo ole kuin hetkellinen passiivis-aggressiivinen ratkaisu. Ja laiska mies voi käydä autolla hakemassa itselleen ja muksuille pitsat. Mä muistuttaisin yhteisesti sovituista lupauksista koiran hoidon suhteen, ja jos niistä luistetaan ja koiran hyvinvointi vaarantuu, alat pokkana etsiä koiralle uutta perhettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ilmoitin perheelle, että sinä päivänä kun tänne tuodaan joku eläin, minä muutan pois. Että te ette nytkään kykene edes omia jälkiänne siivoamaan niin ihan turha väittää, että meno muuttuisi kun joku elukka tulee taloon. Sen jälkeen asiasta ei ole keskusteltu.

Joo. Teet vuorolistat, kuka tekee sen elikon kanssa ja mitä, rasti ruutuun.

Arvaat varmaan että se exel pysyy melko tyhjänä.

Eräänä päivänä vaan matkalaukku ovelle, heippa, joko toi koira lähtee tai minä, valitkaa!

Vierailija
64/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat selkeät vuorolistat kuka hoitaa minäkin päivänä. Jos ei hoida, anna koiran pissata sisälle. Sitten maksaa matot & lattiat, ehkä oppii kerrasta jo...

Vierailija
65/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräänä päivänä vaan matkalaukku ovelle, heippa, joko toi koira lähtee tai minä, valitkaa!

Ennemmin heipat saamattomalle miehelle...

Vierailija
66/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hoida, anna pois. Just sen verran saa hoidettavakseen, mihin suostuu.

Olen jo kiintynyt siihen, enkä halua antaa poiskaan. Silti tuntuu raskaalle, kun tuossa on monta muutakin jotka voisi käyttää joskus sillä pissalenkillä, vaikka sataisikin tai väsyttäisi.

ap

No laita ne sitten hoitamaan kotityöt. Lähde itse koiran kanssa ulos. Se on sulle parempaa seuraa, saat raitista ilmaa ja pääset eroon loisistasi hetkeksi.

Vierailija
67/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa ostokset ja ruuat, kakarat tiskaa ja imuroi. Sinä oot kuin Ellun kana ja ulkoilet koirulin kansaa vaikka lähibaariin.

Vierailija
68/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mitään listoja. Minä lähden samalla ovenavauksella kun elukka tulee.

Vierailija
69/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo kiintynyt siihen, enkä halua antaa poiskaan. Silti tuntuu raskaalle, kun tuossa on monta muutakin jotka voisi käyttää joskus sillä pissalenkillä, vaikka sataisikin tai väsyttäisi.

ap

Jos haluat pitää, hoidat.

Jos et halua hoitaa, et pidä.

Vierailija
70/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samalla lailla mutta koirasta tulikin sitten minun koira ja minun liittolainen, ja sydän murtui, kun se sitte 12-vuotiaana piti viedä nukutettavaksi. En ollut tajunnut, kuinka syvä se side oli.

Ota koiralle antamasi aika jostain muusta. Tai koettakaa  viettää laatuaikaa lasten kanssa yhdessä tekemällä koiran kanssa jotain kivaa.

Vierailija
71/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 15 vuoden pissa/pa#ka rumpa 3 kertaa päivässä ja enemmänkin jos on ripuli on niin hel#etin booring jo    1/2 vuoden jälkeen, ainakin 5 aikaa aamusta ku pitää ehtiä töihin. Ei ikinä koiraa enää. Muistakaa otaessanne näitä kotiin. Ja ultimaattisen kalliit eläinlääkäri kulut.

Vierailija
72/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos haluat pitää, hoidat.

Jos et halua hoitaa, et pidä.

Idioottimainen kommentti. Koira ei ole mikään tavara, joka voidaan ottaa hetkeksi ja luopua sitten, kun ei enää huvita. Koira kiintyy perheeseensä ja kärsii varmasti muutoksesta vaikka sopeutuisikin lopulta. Lisäksi, mitä se opettaa lapsille vastuusta, jos he ensin lupaavat hoitaa koiraa ja sitten, kun eivät hoidakaan, niin koira mäkeen vaan. Tuossa on kyse periaatteesta. Yhdessä on tehty ratkaisu ottaa koira ja yhdessä kannetaan vastuu.

Olin itse meidän koiran kanssa vähän samanlaisessa tilanteessa ja tein niin, että suutuin kunnolla, niin sillä jo tilanne oikeni. Minä olen edelleen se, joka tekee pisimmät lenkit, mutta pidän siitä, koska haluan ulkoilla ja sitten ei tarvitse hoitaa illan tiskiurakkaa. Ja koira on kyllä sellainen, että siihen helposti kiintyy, niin en yhtään ihmettele, ettei ap halua omastaan enää luopua.

Mutta tosiaan ap: pakotat miehen kotitöihin jättämällä ne itse tekemättä. Jos marmattaa, huomautat koiranhoidosta. Lasten osalta, jos eivät vie sovittuina aikoina ulos, niin kännykkä pois siltä illalta.

Vierailija
73/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikille vaan piski tai sitten viet sen ammuttavaksi.

Vierailija
74/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti joku heistä jaksaa kuitenkin lenkittää iltapäivällä tai illalla. Ja ruokkia koiran, vaihtaa vedet, kouluttaa, lenkittää. 

Vierailija
75/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, vähän nyt yritystä.

Lista seinään. Se joka lenkittää koiran ja hoitaa sen ruokinnan, ei tyhjennä tai täytä tiskikonetta tai imuroi.

Eli kotityöt listataan ja illalla lista on tyhjä. Jos ei ole, kello 18 alkaa listan tyhjennys ilta. Jokainen voi valita, mitkä hommat sieltä ottaa ja tekee. Jokaiselle kuuluu ikätasoon sopiva määrä hommia.

Miehen ikätasoa nyt ei voi määrittää, mutta peilaa ihmisen ikätasoon...

Vierailija
76/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se kaikissa perheissä. Äiti hoitaa 99% metatyöt perheessä, koira on lasten jatke. Meillä ei kukaan edes kinua lemmikkiä mutten ottais, kun hommaahan siitäkin vaan olisi. Se on aina äiti kuka miettii millon pitää pissattaa, lenkittää, onko kakka tullut ja millon, onko löysä vatsa jne jne jne. Hirveä homma!

Vierailija
77/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä se KOULUTUS?? Tärkein kaikista. Kuka opettaa, kouluttaa, käyttää koulutuksessa ymym. Siinä menee aikaa ja joka päivä on kotonakin opetettava koiraa. Parempi etsiä uusi koti jossa on aikaa koiralle eikä se ole kiistakapulana. Oppii lapset siitäkin.

Vierailija
78/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Ota koiralle antamasi aika jostain muusta. Tai koettakaa  viettää laatuaikaa lasten kanssa yhdessä tekemällä koiran kanssa jotain kivaa.

'No mut kun niitä ei kiinnosta!

Vierailija
79/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallinen sopimus kun koira otetaan. Listat kuka vie ulos ja milloin.

Ja hankkiessa ehto, että jos näistä lipsutaan luovutaan koirasta. Ehdottomasti.

Ei pidä mennä lasten käytettiin lupauksiin. Aikuisen tulee se tietää.

Vierailija
80/112 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, vähän nyt yritystä.

Lista seinään. Se joka lenkittää koiran ja hoitaa sen ruokinnan, ei tyhjennä tai täytä tiskikonetta tai imuroi.

Eli kotityöt listataan ja illalla lista on tyhjä. Jos ei ole, kello 18 alkaa listan tyhjennys ilta. Jokainen voi valita, mitkä hommat sieltä ottaa ja tekee. Jokaiselle kuuluu ikätasoon sopiva määrä hommia.

Miehen ikätasoa nyt ei voi määrittää, mutta peilaa ihmisen ikätasoon...

HAhahaah miehelle kohta listaan: "jalat rouvalla ristissä"  "Ei tipu" "Turha mankua"