Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asiakkaat suuttuvat jos katsoo vastauksen netistä?

Vierailija
16.05.2023 |

Onko se parempi , että arvailee tai sanoo ettei tiedä?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas huomaa olleensa itse idiootti kun tajuaa tehneensä tyhmän kysymyksen. 

Näinpä. Ja siksi aspa ei nolaa asiakasta puhumalla netistä, vaan esittää tarkistavansa (huom! tarkistavansa, ei etsivänsä) tiedon jostain mystisestä paikasta johon asiakkaalla ei ole pääsyä. Näin asiakas tuntee, että hänen kysymyksensä oli sellainen, johon hän ei olisi itse voinut löytää vastausta. Samalla hänelle tulee mielikuva, että aspa on tehtäviensä tasalla ja hänellä on enemmän tietoa kuin asiakkaalla. Näin rakennetaan luottamusta, joka on ihan perusasia asiakassuhteissa. 

Hyvään asiakaspalveluun ja ostopäätöksen vahvistamiseen kuuluu kylläkin myös se, että jaetaan tietoa myytävistä tuotteista, huolto-ohjeita ja vinkkejä. Tai no, ainakin ennen vanhaan kuului ja se oli osa myyjäkoulutusta. Nykyään elämäänsä ja työhönsä leipiintynyt aspa googlettelee sitä sun tätä eikä tiedä hänkään mistään yhtään mitään ilman googlettelua.

Ehkä se on seurausta tälle työvoiman halpuutukselle, kun nollasopparilla ekstraillaan ja ollaan vuokratöissä eikä oikeastaan enää missään oikeasti töissä, työnantajat eivät viitsi perehdyttää eikä kouluttaa eikä ole tuotekoulutuksia tai mitään muutakaan enää, kun kaikesta pitää leikata ja kurjistaa ihan maanisesti. Kaikki on nykyään paskaa.

Vierailija
62/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Löydät tiedon varmasti itsekin. Tieto löytyy helposti netistä x sivustolta."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on hyvä etsiä vastausta. Mutta onko netissä aina oikea vastaus on toinen kysymys.

On siellä. Pitää vain tietää, mistä etsii. Siksi se asiakas tuli aspan luo, kun ei itse osannut etsiä tietoa oikeasta paikasta. Ja siksi se tuntee olonsa tyhmäksi ja suuttuu, jos aspa sanoo etsivänsä netistä. 

Vaikea tietenkin puhua, kun et osaa kertoa tarkemmin mistä tiedosta kyse ja mitä sekä miten haet ja itse varmistat tiedon oikean laadun.

Mutta netistä hakeminen on sekin taitolaji. Eipä se asiakas ole löytänyt tietoa, koska ei ole osannut käyttää oikeita hakukomentoja, Boolen operattoreita, ja/tai olla lähdekriittinen. Tai ei ole ymmärtänyt muotoilla kysymystä oikein tai ei tunne edes oikeita käsitteitä.

Jos sinulla on paremmat hakutaidot, siitähän se asiakas maksaa tai hyötyy. Koita kommunikoida asiakkaasi kanssa niin että tämä tulee selväksi.

Mikä saa sinut luulemaan, etten osaa kommunikoida asiakkaiden kanssa? Tai miksi heidän pitäisi tietää yksityiskohtia minun hakutaidoistani, jos kuitenkin saan heille tarvittavan tiedon etsittyä? 

Huoh. No jos kerran osaat kaiken, niin miksi sinulla on ongelma jota itket täällä Vauvalla?

Ei minulla mitään ongelmaa ole. Eikä edes itketä yhtään. Ihan vain keskustelen ap:n avaamasta aiheesta. Niin on tapana tehdä, kun ollaan KESKUSTELUpalstalla. Miksi sinä täällä muuten olet, jos et halua keskustella? 

Itse sanoit yllä että asiakas "tuntee olonsa tyhmäksi ja suuttuu, jos aspa sanoo etsivänsä netistä"  -- sitten vakuutat vaahto suussa ettei sinulla ole ongelmaa ja osaat kommunikoida asiakkaiden kansssa.

Sitten vaadit minua keskustelemaan. Siis pitäisi keskustella jonkun kanssa joka on joko niin tyhmä, ettei tiedä mitä itse kirjoittaa, tai sitten on pelkkä trolli?

Miten asiakkaan suuttuminen liittyy asiakaspalveluhenkilön kommunikointitaitoihin? 

Vierailija
64/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan suutu. Tosin olettavat varmaan, että katson aina jostain Tylypahkan keittokirjasta vastauksen. Eli lääkkeidenvalmistusteoksesta.

t. farmaseutti

Vierailija
65/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Ja siksi aspa ei nolaa asiakasta puhumalla netistä, vaan esittää tarkistavansa (huom! tarkistavansa, ei etsivänsä) tiedon jostain mystisestä paikasta johon asiakkaalla ei ole pääsyä. Näin asiakas tuntee, että hänen kysymyksensä oli sellainen, johon hän ei olisi itse voinut löytää vastausta. Samalla hänelle tulee mielikuva, että aspa on tehtäviensä tasalla ja hänellä on enemmän tietoa kuin asiakkaalla. Näin rakennetaan luottamusta, joka on ihan perusasia asiakassuhteissa. 

Hyvään asiakaspalveluun ja ostopäätöksen vahvistamiseen kuuluu kylläkin myös se, että jaetaan tietoa myytävistä tuotteista, huolto-ohjeita ja vinkkejä. Tai no, ainakin ennen vanhaan kuului ja se oli osa myyjäkoulutusta. Nykyään elämäänsä ja työhönsä leipiintynyt aspa googlettelee sitä sun tätä eikä tiedä hänkään mistään yhtään mitään ilman googlettelua.

Ehkä se on seurausta tälle työvoiman halpuutukselle, kun nollasopparilla ekstraillaan ja ollaan vuokratöissä eikä oikeastaan enää missään oikeasti töissä, työnantajat eivät viitsi perehdyttää eikä kouluttaa eikä ole tuotekoulutuksia tai mitään muutakaan enää, kun kaikesta pitää leikata ja kurjistaa ihan maanisesti. Kaikki on nykyään paskaa.

Missä kohtaa lainaamassasi tekstissä sanottiin, että sinä "tarkistettua" tietoa ei jaeta asiakkaalle? 

Vierailija
66/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsuttiin ennen ammattitaidoksi. Nykyään lienee unohtunut sana jo tuokin. Ihmiset olivat ylpeitä osaamisestaan ja sitä pidettiin kunnia-asiana olla pätevä työssään.

Mitä kutsuttiin ammattitaidoksi? Niinpä, sitä, että osasi etsiä tietoa. Eli sitä, mitä nykyisin kutsumme googlaamiseksi. 

Ei. Vaan sitä että TIESI. Ihan ilman etsimisiä. Koska sen asian tietäminen kuului hänen ammattiinsa.

Vierailija
67/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sille emme toki voi mitään, jos sinä et osaa kertoa asiakkaalle sitä tietoa, jonka googlaamalla löysit. Silloin varmasti kaikki onkin paskaa. 

Vierailija
68/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsuttiin ennen ammattitaidoksi. Nykyään lienee unohtunut sana jo tuokin. Ihmiset olivat ylpeitä osaamisestaan ja sitä pidettiin kunnia-asiana olla pätevä työssään.

Mitä kutsuttiin ammattitaidoksi? Niinpä, sitä, että osasi etsiä tietoa. Eli sitä, mitä nykyisin kutsumme googlaamiseksi. 

Ei. Vaan sitä että TIESI. Ihan ilman etsimisiä. Koska sen asian tietäminen kuului hänen ammattiinsa.

Voi pientä. Ei me aspat ennenkään mitään kaikkitietäviä ylijumalia oltu. Ihan samalla tavalla meidän ennen nettiaikaa piti selvitellä asioita kuin nykyisinkin. Tietolähteet vain olivat erilaiset kuin nykyisin ja tiedon hankkimiseen meni kauemmin aikaa. Olisi mahdotonta yhden ihmisen tietää sitä kaikkea, mitä asiakkaat vuosien varrella kysyvät. Monesti kun kysymys ei edes liity mitenkään kyseisen aspan ammattiin, vaan esim. kelloliikkeen myyjältä saatetaan kysyä lähintä apteekkia tai Kelan aspalta veroasioista jne. jne. 

Vierailija
69/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijan ammatti on asiakaspalvelija. Hänen tehtävänsä on palvella asiakkaita. Hänen ei tarvitse tietää kaikkea. Se ei ole edes mahdollista. Ei ole nyt eikä ole koskaan ollut. 

Vierailija
70/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on hyvä etsiä vastausta. Mutta onko netissä aina oikea vastaus on toinen kysymys.

On siellä. Pitää vain tietää, mistä etsii. Siksi se asiakas tuli aspan luo, kun ei itse osannut etsiä tietoa oikeasta paikasta. Ja siksi se tuntee olonsa tyhmäksi ja suuttuu, jos aspa sanoo etsivänsä netistä. 

Vaikea tietenkin puhua, kun et osaa kertoa tarkemmin mistä tiedosta kyse ja mitä sekä miten haet ja itse varmistat tiedon oikean laadun.

Mutta netistä hakeminen on sekin taitolaji. Eipä se asiakas ole löytänyt tietoa, koska ei ole osannut käyttää oikeita hakukomentoja, Boolen operattoreita, ja/tai olla lähdekriittinen. Tai ei ole ymmärtänyt muotoilla kysymystä oikein tai ei tunne edes oikeita käsitteitä.

Jos sinulla on paremmat hakutaidot, siitähän se asiakas maksaa tai hyötyy. Koita kommunikoida asiakkaasi kanssa niin että tämä tulee selväksi.

Mikä saa sinut luulemaan, etten osaa kommunikoida asiakkaiden kanssa? Tai miksi heidän pitäisi tietää yksityiskohtia minun hakutaidoistani, jos kuitenkin saan heille tarvittavan tiedon etsittyä? 

Huoh. No jos kerran osaat kaiken, niin miksi sinulla on ongelma jota itket täällä Vauvalla?

Ei minulla mitään ongelmaa ole. Eikä edes itketä yhtään. Ihan vain keskustelen ap:n avaamasta aiheesta. Niin on tapana tehdä, kun ollaan KESKUSTELUpalstalla. Miksi sinä täällä muuten olet, jos et halua keskustella? 

Itse sanoit yllä että asiakas "tuntee olonsa tyhmäksi ja suuttuu, jos aspa sanoo etsivänsä netistä"  -- sitten vakuutat vaahto suussa ettei sinulla ole ongelmaa ja osaat kommunikoida asiakkaiden kansssa.

Sitten vaadit minua keskustelemaan. Siis pitäisi keskustella jonkun kanssa joka on joko niin tyhmä, ettei tiedä mitä itse kirjoittaa, tai sitten on pelkkä trolli?

Miten asiakkaan suuttuminen liittyy asiakaspalveluhenkilön kommunikointitaitoihin? 

Miksi jankutat ja väännät asiasta, joka on ihan selvä? Lue se oma lauseesi uudestaan. Siellä se vastaus seisoo ja häntääntä heiluttaa 😁

Vierailija
71/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankutat ja väännät asiasta, joka on ihan selvä? Lue se oma lauseesi uudestaan. Siellä se vastaus seisoo ja häntääntä heiluttaa 😁

Ei tunnu sinulle olevan lainkaan selvä, kun koko ajan sotket puurot ja vellit keskenään. Etkä edes tajua, että täällä kirjoittaa enemmän kuin yksi ihminen sinun lisäksesi :D

Vierailija
72/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" soittaako lääkäri näistä kokeista minulle, ja milloin?

"en voi kertoa sinulle vastausta, koska tämä asia on meidän osaston x juttu" ja sitten neuvot miten asiakas saa yhteyden osastoon.."

Vierailija
73/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monien mielestä asiat edelleen pitäisi osata ulkoa.

Tuossa on usein ongelma , että vaikka tuntisi alansa melko hyvin niin kysymys voi koskea useampaa alaa ja firmaa ja vastaamalla vain oman firman kannalta vastaus on surkea.

ap

Mitä järkeä olisi vastata useampaa alaa tai firmaa koskien? Millaiset asiakkaat kyselevät tuollaisia?

Vierailija
74/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä ihmisen, joka TIESI kaiken niistä sadoista elokuvista, joita videovuokraamossa oli tarjolla. 

t. entinen Makuunin aspa/myyjä

Vierailija
75/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"en voi kertoa sinulle vastausta, koska tämä asia on meidän osaston x juttu" ja sitten neuvot miten asiakas saa yhteyden osastoon.."

Noinhan se menee oikeastikin, kun terveyskeskuksessa asioi. Eli mikä oli pointtisi? :D

Vierailija
76/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ärsyynny katsomisesta. Ärsyynnyn siitä jos luet netistä saman asian jonka katsoin itse hetki sitten ja tulin kysymään, koska netissä ei ollut oikeaa tietoa.

Vierailija
77/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei soita, katso omakannasta muistaako lääkäri joskus kirjoittaa sinne jotain. Jos ei muita jonota uudelleen kolme tuntia, että saat kuulla tämän saman uudemman kerran"

Vierailija
78/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monien mielestä asiat edelleen pitäisi osata ulkoa.

Tuossa on usein ongelma , että vaikka tuntisi alansa melko hyvin niin kysymys voi koskea useampaa alaa ja firmaa ja vastaamalla vain oman firman kannalta vastaus on surkea.

ap

Mitä järkeä olisi vastata useampaa alaa tai firmaa koskien? Millaiset asiakkaat kyselevät tuollaisia?

Vähän yli puolet asiakkaista , jotka kyselevät

ap

Vierailija
79/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google triggeröi näköjään kovasti boomereita. Juuri siksi pitää esittää, että se tieto etsitään jostain muualta. Ei tule paha mieli vanhuksille, jotka eivät osaa rajata googlahakuja tai erottaa epäolennaista tulosta olennaisesta. 

Vierailija
80/99 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu sinulle olevan lainkaan selvä, kun koko ajan sotket puurot ja vellit keskenään. Etkä edes tajua, että täällä kirjoittaa enemmän kuin yksi ihminen sinun lisäksesi :D

Jankuti jankuti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän