Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appiukko tulee kylään ilmoittamatta

Vierailija
16.05.2023 |

Miten muut kokevat yhtäkkiä pihaan ilmoittamatta tulevat vieraat?

Me saatiin vauva alkuvuodesta ja nyt appiukko tulee pari kertaa viikossa kylään ilmoittamatta. Olen ollut kahdesti pesimässä vauvan kanssa pikkarit jalassa sängyn pohjalla kun ovea hakataan. Ikävä olo tästä vaikka tykkään ajatuksesta et haluaa nähdä vauvaa. Olen vihjaillut et soittaisi etukäteen, mutta se ei älyä.

Kaiken lisäksi hän ei pahemmin vauvaa noteeraa, kunhan tulee tylsyyttään tänne aikaa viettämään. Puhuu ja selittää omia asioitaan, ei ole kysellyt meiltä mitään.

Olen huono sanomaan suoraan ja tiedän että hän sitten loukkaantuu, mutta tämä alkaa vaikuttaa minuun ja se ei ole vauvalle hyväksi että olen äkäinen näiden käyntien takia. Mielestäni harvemmin ja sovitusti olisi parempi.

Kommentit (225)

Vierailija
141/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apet ja anopit, maailman vitsaus.

Kiitos luojalle fiksuista lapsista jotks uskalsivat lähteä maailmalle, nyt on väli.atkaa kullekin 200 -600 km.

Emme häiritse miniöitä emmekä vävyjä. Itse asiassa emme käy lapsilla ollenkaan, he käyvät kukin 2 kertaa vuodessa. Lue vuodessa, ei viikossa.

Kannattaa harkita naiko ihan naapurista. Sekin on vähän vanhan ajan meininkiä. Saati jos talo on appiukon maista lohkaistu.

Vierailija
142/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos tulisi sisään ilmoittamatta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat ihmiset ja lapsettomat eivät ymmärrä, jos vauvan äiti sanoo olevansa väsynyt ja tarvitsevan lepoa. He pitävät naista laiskana. Sitten saakin kuulla miten ennen naiset jaksoivat hoitaa ison karjan ja kymmenpäisen lapsilauman vaikka oli synnyttänyt edellisenä yönä, hymy huulilla ja valittamatta.

Jep. Meilläkin miehen äiti patisteli minua lähtemään 1 kk ikäisen vauvan kanssa kauppaan, harrastuksiin, tekemään pihatöitä jne. Että kuinka hyvin sinne vaunujen alakoriin mahtuu ruokaostokset, kuinka vauvan täytyy nähdä ihmisiä jne. Sellaista vinoilua ja veetuilua. Ei jotenkaan sulattanut sitä, että kauppaostokset ja harrastukset hoidetaan ihan ilman vauvaa illalla, kun mies tulee töistä, ellei ole pakko.

Kumman paljon pieniä vauvoja imetellään ostareiden kahvioissa. Joskus oon sjatellut eikö pienen ois parempi olla kotona vielä kuin mammaringissä kahvittelemassa.

Mutta ostoksiahan ei voi tietenkään tehdä vauvan kanssa vai miten se olikaan?

Jos aloittajalla olisi toinen lapsi se olisi pitkät päivät päiväkodissa poissa tieltä.

Niin mitä? En minä ehdoin tahdoin raahaa vauvaa kauppaan, koska kauppa-asiat pystyy hoitamaan illemmalla, kun mies tulee töistä ja näin ollen jompi kumpi pääsee kauppaan (meillä yleensä minä, koska pidän sitä ns. omana aikana). Ellei ole ihan pakko mennä kauppaan päivällä vauvan kanssa, niin en todellakaan mene. Ja en käy kahviloissakaan vauvan kanssa, koska sinnekin haluan mennä nauttimaan rauhassa kahvit vaikka ystäväni kanssa.

Vauva on haitta? Ei mulla oman ajan tarve vielä lyönyt päälle alle puolivuotiaan kanssa.

Ei ole haitta, mutta kyllä minulla on oman ajan tarve ja mieskin saa viettää vauvan kanssa kahdenkeskistä aikaa, kun minä käyn kaupoilla, ystävien kanssa kahvilla ja liikuntaharrastuksissa silloin tällöin :)

Ja vauva on pieni, rintamaitoa saava parin kuukauden ikäinen, äiti pesii alusvaatteissa päivän. Äitiys on niin raskasta ja sitovaa, ei sitä.jaksa jos ei illat vapaata.

Vierailija
144/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä avaisi ovea. Sori oltiin nukkumassa. Pitäköön poikansa seuraa.

Vierailija
145/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on muuttunut ja ihmiset myös niin itsekkäiksi.  Vanhemmat ihmiset ovat oppineet että kylään piipahtaminen vaikkapa ohi kulku matkalla osoittaa välittämistä ja yhteen kuuluvuuden tunnetta. 

Kummasti niiden vanhempien ihmisten luo ei voi mennä kylään silloin, kun itselle sopii. Vaikka myöhään illalla tai jonkun urheilulähetyksen aikaan.

Vierailija
146/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat ihmiset ja lapsettomat eivät ymmärrä, jos vauvan äiti sanoo olevansa väsynyt ja tarvitsevan lepoa. He pitävät naista laiskana. Sitten saakin kuulla miten ennen naiset jaksoivat hoitaa ison karjan ja kymmenpäisen lapsilauman vaikka oli synnyttänyt edellisenä yönä, hymy huulilla ja valittamatta.

Jep. Meilläkin miehen äiti patisteli minua lähtemään 1 kk ikäisen vauvan kanssa kauppaan, harrastuksiin, tekemään pihatöitä jne. Että kuinka hyvin sinne vaunujen alakoriin mahtuu ruokaostokset, kuinka vauvan täytyy nähdä ihmisiä jne. Sellaista vinoilua ja veetuilua. Ei jotenkaan sulattanut sitä, että kauppaostokset ja harrastukset hoidetaan ihan ilman vauvaa illalla, kun mies tulee töistä, ellei ole pakko.

Kumman paljon pieniä vauvoja imetellään ostareiden kahvioissa. Joskus oon sjatellut eikö pienen ois parempi olla kotona vielä kuin mammaringissä kahvittelemassa.

Mutta ostoksiahan ei voi tietenkään tehdä vauvan kanssa vai miten se olikaan?

Jos aloittajalla olisi toinen lapsi se olisi pitkät päivät päiväkodissa poissa tieltä.

Niin mitä? En minä ehdoin tahdoin raahaa vauvaa kauppaan, koska kauppa-asiat pystyy hoitamaan illemmalla, kun mies tulee töistä ja näin ollen jompi kumpi pääsee kauppaan (meillä yleensä minä, koska pidän sitä ns. omana aikana). Ellei ole ihan pakko mennä kauppaan päivällä vauvan kanssa, niin en todellakaan mene. Ja en käy kahviloissakaan vauvan kanssa, koska sinnekin haluan mennä nauttimaan rauhassa kahvit vaikka ystäväni kanssa.

Vauva on haitta? Ei mulla oman ajan tarve vielä lyönyt päälle alle puolivuotiaan kanssa.

Ei ole haitta, mutta kyllä minulla on oman ajan tarve ja mieskin saa viettää vauvan kanssa kahdenkeskistä aikaa, kun minä käyn kaupoilla, ystävien kanssa kahvilla ja liikuntaharrastuksissa silloin tällöin :)

Ja vauva on pieni, rintamaitoa saava parin kuukauden ikäinen, äiti pesii alusvaatteissa päivän. Äitiys on niin raskasta ja sitovaa, ei sitä.jaksa jos ei illat vapaata.

Sulla taitaa olla aika raskasta. Jaksuja.

Vierailija
147/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on muuttunut ja ihmiset myös niin itsekkäiksi.  Vanhemmat ihmiset ovat oppineet että kylään piipahtaminen vaikkapa ohi kulku matkalla osoittaa välittämistä ja yhteen kuuluvuuden tunnetta. 

Kummasti niiden vanhempien ihmisten luo ei voi mennä kylään silloin, kun itselle sopii. Vaikka myöhään illalla tai jonkun urheilulähetyksen aikaan.

Eiköhän lasten perheet ole pääsääntöisesti aina tervetulleita. En itse ole kokenut haitaksi.

Onneksi nyt saa lapset viedä päiväkotiin vaikka olisi kotona, jotta saa omaa aikaa. Eikö nyt taas ole jo puolivuotiaita hoidossa?

Taannuttu 70- luvulle, jolloin oli pakko

Vierailija
148/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydät miehesi pistämään isänsä kuriin ja ilmoittamaan ettei teille tulla vauva-aikana etukäteen ilmoittamatta.

Nykynainen sittenkin tarvitsee sen prinssin pelastamaan itsensä appiukon ikeen alta. Hän voi piiska kourassa olla vaatimassa paljon tekemättä itse mitään? Miten ap muuten miestä asia häirii?

Höpö, höpö.

Nainen pitää järjestyksessä oman sukunsa, mies omansa.

Vierailija
149/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep :D täytyy kyllä sanoa, että AINA on tullut soitettua etukäteen, jos/kun oltaisiin menossa minun tai mieheni vanhemmille. Vaikka kyse on lapsuudenkodista, niin ei se ole enää minun koti, vaan vanhempieni ja kunnioitan heidän kotirauhaa, joten en mene koskaan ilmoittamatta, vaikka varmaan saisinkin...

Vierailija
150/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos luojalle fiksuista lapsista jotks uskalsivat lähteä maailmalle, nyt on väli.atkaa kullekin 200 -600 km.

Emme häiritse miniöitä emmekä vävyjä. Itse asiassa emme käy lapsilla ollenkaan, he käyvät kukin 2 kertaa vuodessa. Lue vuodessa, ei viikossa.

Kannattaa harkita naiko ihan naapurista. Sekin on vähän vanhan ajan meininkiä. Saati jos talo on appiukon maista lohkaistu.

Jotenkin katkeran sävyistä tekstiä...

Vierailija
151/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se appiukko on miehesi isä ja lapsesi isoisä. Sinä et yksin voi määrätä milloin hän näkee perhettään.

Olkoot, mutta hänellä ei ole mitään valtakunnan oikeutta lampsia toisten kotiin ilman lupaa!

Ei ole yksin ap:n koti. Mitä jos mies kieltäisi aloittajan äitiä vierailemasta?

Ei kenenkään tarvitse olla aikuisen ihmisen viihdyttäjä.

Vierailija
152/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se appiukko on miehesi isä ja lapsesi isoisä. Sinä et yksin voi määrätä milloin hän näkee perhettään.

Olkoot, mutta hänellä ei ole mitään valtakunnan oikeutta lampsia toisten kotiin ilman lupaa!

Ei ole yksin ap:n koti. Mitä jos mies kieltäisi aloittajan äitiä vierailemasta?

Ei kenenkään tarvitse olla aikuisen ihmisen viihdyttäjä.

Ja kumma, miksei appi tule kylään silloin, kun oma poika on paikalla?

Vierailija
153/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin katkeran sävyistä tekstiä...

Aloittajahan juuri tuota toivoo.

Ettei olisi haittaa liian lähellä asuvista appivanhemmista.

Realismi ei ole katkeruutta, kotikylissä ei ome kaikille töitä jos tahtoo vielä koulutustaan vastaavaa.

Vierailija
154/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keppiä antaa appi ;-)

Ja sitähän ap haluaisikin. Ei vaan kehtaa sitä apelle sanoa ja appi häveliäänä ei tuollaista ole edes ajatellut.

Vierailija
155/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät miehesi pistämään isänsä kuriin ja ilmoittamaan ettei teille tulla vauva-aikana etukäteen ilmoittamatta.

Tämä. Jos tosin tuollainen isä olisi niin leipoisin naamataulun paskaksi kunnes narsismi katoaisi.

Vierailija
156/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos tosin tuollainen isä olisi niin leipoisin naamataulun paskaksi kunnes narsismi katoaisi.

Paitsi että ap on tarinan narsisti.

Vierailija
157/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puolisosi lähtee töihin niin pyydä että lähtiessä laittaa harjan/luudan oven eteen. Se on vanha tapa sanoa että emme ole kotona. Ei tietty toimi jos asutte kerrostalossa..

Vierailija
158/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanhempi rouva oli tutustunut itseään vielä vanhempaan yksinäiseen naiseen joka asui naapurissa seinän takana. Hän oli tutustuttuaan mennyt noin  parin viikon välein tämän vanhan rouvan ovelle tervehtimään häntä kun tiesi että aika sairaskin tämä vanhempi rouva oli. Oli kysynyt esim. tarvitseeko rouva jotain kaupasta että voi tuoda samalla kun itse käy. Koronaa peläten tämä vanharouva oli sitten kieltänyt että hänen ovelleen ei missään tapauksessa saa tulla. Nyt he eivät ole tavanneet reiluun vuoteen ollenkaan vaikka asuvat naapuri huoneistoissa, eikä tämä nuorempi rouvakaan viitsi seinän taakse noin  parin metrin  päähän soitella puhelimellaan. Se sitten siitä naapuriavusta.

Vierailija
159/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän äiti paukkasi sisään lauantaiaamuna useinkin joskus klo 8. Omilla avaimilla, niitähän ex ei tietenkään voinut ottaa pois.

Hirveä syöksy siistimään paikkoja ja katsomaan ettei oluttölkkejä ole näkösällä esim. kun ovea alkoi rämplätä.

Ja sitten se akka haukkui että alasti täällä vaan ollaan... esim. kerran minulla oli narutoppi joita muut käyttävät jopa ulkona, minä en mutta aamulla kotona yöasussa vielä kun ei ketään odoteta käymään...

Eihän lasten isä voinut mitään sanoa, eronkin mamma sai aikaan kun poika totteli.

Vierailija
160/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs vanhempi rouva oli tutustunut itseään vielä vanhempaan yksinäiseen naiseen joka asui naapurissa seinän takana. Hän oli tutustuttuaan mennyt noin  parin viikon välein tämän vanhan rouvan ovelle tervehtimään häntä kun tiesi että aika sairaskin tämä vanhempi rouva oli. Oli kysynyt esim. tarvitseeko rouva jotain kaupasta että voi tuoda samalla kun itse käy. Koronaa peläten tämä vanharouva oli sitten kieltänyt että hänen ovelleen ei missään tapauksessa saa tulla. Nyt he eivät ole tavanneet reiluun vuoteen ollenkaan vaikka asuvat naapuri huoneistoissa, eikä tämä nuorempi rouvakaan viitsi seinän taakse noin  parin metrin  päähän soitella puhelimellaan. Se sitten siitä naapuriavusta.

Tämä ap:n tilanne nyt on ihan erilainen... Eihän appiukko edes tarjoa apua, kunhan tulee kahvia pummimaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi