Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appiukko tulee kylään ilmoittamatta

Vierailija
16.05.2023 |

Miten muut kokevat yhtäkkiä pihaan ilmoittamatta tulevat vieraat?

Me saatiin vauva alkuvuodesta ja nyt appiukko tulee pari kertaa viikossa kylään ilmoittamatta. Olen ollut kahdesti pesimässä vauvan kanssa pikkarit jalassa sängyn pohjalla kun ovea hakataan. Ikävä olo tästä vaikka tykkään ajatuksesta et haluaa nähdä vauvaa. Olen vihjaillut et soittaisi etukäteen, mutta se ei älyä.

Kaiken lisäksi hän ei pahemmin vauvaa noteeraa, kunhan tulee tylsyyttään tänne aikaa viettämään. Puhuu ja selittää omia asioitaan, ei ole kysellyt meiltä mitään.

Olen huono sanomaan suoraan ja tiedän että hän sitten loukkaantuu, mutta tämä alkaa vaikuttaa minuun ja se ei ole vauvalle hyväksi että olen äkäinen näiden käyntien takia. Mielestäni harvemmin ja sovitusti olisi parempi.

Kommentit (225)

Vierailija
121/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesimässä, mitä tarkoittaa?

Vierailija
122/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä märinää jatkuvasti kun ihmiset tunkee kotiin väkisin. Yksinkertainen neuvo, ovi lukkoon jos suora puhe ei auta. Tuskin täältä lukevat ohjeistusta miten kullekin anonyymille sopii tai ei sovi vierailut.

Joo, hyviä neuvoja tulee kyllä kuin tykin suusta.

Ongelmana ei ole kenelläkään se että ei tiedä mitä tehdä. Ovet lukkoon, puhelin kiinni, ovikello seinästä, rakennetaan vallihauta talon ympärille ja hankitaan viisi isoa koiraa. On kumma jos joku siitä tulee läpi. Lisäksi voi ilmoittaa lähisukulaisille että tehän ette tänne tule ja jos se haittaa niin välit poikki heti kaikkiin.

Mutta jos ongelma onkin siinä että tilanne pitäisi hoitaa fiksusti, sitten neuvoja on vähemmän tarjolla.

Ihminen joka noin tunkee ilmoittamatta ja kysymättä onko tämä sopivaa eikä edes huomaa ap:n käytöksestä ettei nyt ole oikein ilahtunut tilanteessa ei todellakaan ole fiksu joten huonoa on silloin fiksusti hoitaa asioita. Jos ei voi suoraan sanoa mielipidettään niin kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat.

En haluaisi luopua käytöstavoista vain siksi kun muut käyttäytyvät juntisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan ole oikeassa elämässä helppo kieltää. Puolison tehtävä jos jonkun

Vierailija
124/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sanoisit ystävällisesti, että sopisiko sinulle, että soittaisit etukäteen. Vauva nukkuu hyvin epäsäännöllisesti ja minulle on tärkeää saada nukuttua kun en yöllä saa unta tarpeeksi. Jos en vastaa puhelimeen, olen päiväunilla. Jos sanot pahoittelevasti, niin ei tuosta voi loukkaantua. Ja parempi että kuulee sinulta ohimennen eikä mieheltäsi ikäänkuin välittäjänä, niin siitä ei tule tarpeettoman isoa asiaa

Minä sanoin ystävällisesti. Ystävällisesti mutta selkeästi. Siitä alkoivat neuvottelut. Nopeasti vaan tullaan käväisemään, sopiiko se? No sopii, en kehdannut sanoa suoraan että pysykää poissa, en jaksa nyt. Kai minä yhdet kahvit jaksan juoda niin pysyy hyvät välit. Eivät lähteneet kun kahvit oli juotu, vaan alkoivat asua kuin omassa kodissaan. Lopulta oli pakko alkaa puhua suoraan. Seurauksena hirveät riidat, mykkäkoulua ja aivan kauhea syyllisyys (minulla).

No, aikanaan tilanne rauhoittui ja ajattelin että hyvä kun kärsittiin tuo läpi, nyt sentään tajusivat kun suoraan sanottiin. Jatkossa eivät tunge väkisin.

Vielä mitä. Samat neuvottelut ja kiukuttelut uudestaan ja uudestaan. Vuodesta toiseen. Välillä ovat varovaisempia, sitten aletaan taas tunkea väkisin.

Miksi pitää käyttäytyä noin? Miksi!?

Vierailija
125/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sanoisit ystävällisesti, että sopisiko sinulle, että soittaisit etukäteen. Vauva nukkuu hyvin epäsäännöllisesti ja minulle on tärkeää saada nukuttua kun en yöllä saa unta tarpeeksi. Jos en vastaa puhelimeen, olen päiväunilla. Jos sanot pahoittelevasti, niin ei tuosta voi loukkaantua. Ja parempi että kuulee sinulta ohimennen eikä mieheltäsi ikäänkuin välittäjänä, niin siitä ei tule tarpeettoman isoa asiaa

Minä sanoin ystävällisesti. Ystävällisesti mutta selkeästi. Siitä alkoivat neuvottelut. Nopeasti vaan tullaan käväisemään, sopiiko se? No sopii, en kehdannut sanoa suoraan että pysykää poissa, en jaksa nyt. Kai minä yhdet kahvit jaksan juoda niin pysyy hyvät välit. Eivät lähteneet kun kahvit oli juotu, vaan alkoivat asua kuin omassa kodissaan. Lopulta oli pakko alkaa puhua suoraan. Seurauksena hirveät riidat, mykkäkoulua ja aivan kauhea syyllisyys (minulla).

No, aikanaan tilanne rauhoittui ja ajattelin että hyvä kun kärsittiin tuo läpi, nyt sentään tajusivat kun suoraan sanottiin. Jatkossa eivät tunge väkisin.

Vielä mitä. Samat neuvottelut ja kiukuttelut uudestaan ja uudestaan. Vuodesta toiseen. Välillä ovat varovaisempia, sitten aletaan taas tunkea väkisin.

Siksi jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.

Vierailija
126/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.

No, aion kyllä jatkaa vaatimista. Välit on jo aika huonot, luultavasti menee poikki kokonaan. Sittenpä menee. Kurjaa tämä on kaikille osapuolille.

Kunpa ihmiset osaisivat olla vähän hienotunteisempia, niin omien rajojen pitämisestä ei tarvitsisi tapella.

Vierailija
127/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olette liian mukavia ihmisiä ja ihmiset viihtyvät seurassanne kun kerran tuppautuvat. Meille ei pyri kukaan tai vain harvat koska olemme niin ikäviä ihmisiä.

Vierailija
128/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko appiukko vieläkään nähnyt lasta, jos miniältä lupaa kyselisi?

Vierailija
129/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama se. Lupa on kysyttävä.

Vierailija
130/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut ja ihmiset myös niin itsekkäiksi.  Vanhemmat ihmiset ovat oppineet että kylään piipahtaminen vaikkapa ohi kulku matkalla osoittaa välittämistä ja yhteen kuuluvuuden tunnetta. 

Vierailija
131/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olette liian mukavia ihmisiä ja ihmiset viihtyvät seurassanne kun kerran tuppautuvat. Meille ei pyri kukaan tai vain harvat koska olemme niin ikäviä ihmisiä.

En tunne ketään yhtä sosiaalisesti kömpelöä ihmistä kuin itse olen. Minusta näkyy selvästi että en viihdy ihmisten seurassa yhtään. Eikä se suojele tungettelevilta vierailta. Itse en kehtaisi ikinä tuppautua, jos toinen on ilmiselvästi vaivautunut.

Vierailija
132/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on muuttunut ja ihmiset myös niin itsekkäiksi.  Vanhemmat ihmiset ovat oppineet että kylään piipahtaminen vaikkapa ohi kulku matkalla osoittaa välittämistä ja yhteen kuuluvuuden tunnetta. 

Vanhojen ihmisten kannattaa opetella nykyajan käytöstavat. Jos jää itkemään nykynuorten itsekkyyttä ja olettaa nuorten taipuvan vanhusten vaatimuksiin, voi olla että monta ihmissuhdetta katkeaa.

Vierailija
133/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydät miehesi pistämään isänsä kuriin ja ilmoittamaan ettei teille tulla vauva-aikana etukäteen ilmoittamatta.

Nykynainen sittenkin tarvitsee sen prinssin pelastamaan itsensä appiukon ikeen alta. Hän voi piiska kourassa olla vaatimassa paljon tekemättä itse mitään? Miten ap muuten miestä asia häirii?

Meillä viimeiset päälle 20v ollaan toimittu niin, että kumpikin osapuoli hoitaa oman sukunsa. Se kumman sukulainen aiheuttaa ongelmia, myös hoitaa "ongelman" pois. On toiminut tähän asti ja uskon että aiheuttaa vähiten kitkaa sukulaissuhteisiin.

-eri

Kuis usein suvuissa hautajaisia? Luen kai liikaa dekkareita kun "ongelman pois hoitamisesta" tulee mieleen lopullinen ratkaisu.

Vierailija
134/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat ihmiset ja lapsettomat eivät ymmärrä, jos vauvan äiti sanoo olevansa väsynyt ja tarvitsevan lepoa. He pitävät naista laiskana. Sitten saakin kuulla miten ennen naiset jaksoivat hoitaa ison karjan ja kymmenpäisen lapsilauman vaikka oli synnyttänyt edellisenä yönä, hymy huulilla ja valittamatta.

Jep. Meilläkin miehen äiti patisteli minua lähtemään 1 kk ikäisen vauvan kanssa kauppaan, harrastuksiin, tekemään pihatöitä jne. Että kuinka hyvin sinne vaunujen alakoriin mahtuu ruokaostokset, kuinka vauvan täytyy nähdä ihmisiä jne. Sellaista vinoilua ja veetuilua. Ei jotenkaan sulattanut sitä, että kauppaostokset ja harrastukset hoidetaan ihan ilman vauvaa illalla, kun mies tulee töistä, ellei ole pakko.

Kumman paljon pieniä vauvoja imetellään ostareiden kahvioissa. Joskus oon sjatellut eikö pienen ois parempi olla kotona vielä kuin mammaringissä kahvittelemassa.

Mutta ostoksiahan ei voi tietenkään tehdä vauvan kanssa vai miten se olikaan?

Jos aloittajalla olisi toinen lapsi se olisi pitkät päivät päiväkodissa poissa tieltä.

Vierailija
135/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat ihmiset ja lapsettomat eivät ymmärrä, jos vauvan äiti sanoo olevansa väsynyt ja tarvitsevan lepoa. He pitävät naista laiskana. Sitten saakin kuulla miten ennen naiset jaksoivat hoitaa ison karjan ja kymmenpäisen lapsilauman vaikka oli synnyttänyt edellisenä yönä, hymy huulilla ja valittamatta.

Jep. Meilläkin miehen äiti patisteli minua lähtemään 1 kk ikäisen vauvan kanssa kauppaan, harrastuksiin, tekemään pihatöitä jne. Että kuinka hyvin sinne vaunujen alakoriin mahtuu ruokaostokset, kuinka vauvan täytyy nähdä ihmisiä jne. Sellaista vinoilua ja veetuilua. Ei jotenkaan sulattanut sitä, että kauppaostokset ja harrastukset hoidetaan ihan ilman vauvaa illalla, kun mies tulee töistä, ellei ole pakko.

Kumman paljon pieniä vauvoja imetellään ostareiden kahvioissa. Joskus oon sjatellut eikö pienen ois parempi olla kotona vielä kuin mammaringissä kahvittelemassa.

Jos aloittajalla olisi toinen lapsi se olisi pitkät päivät päiväkodissa poissa tieltä.

Niin mitä? En minä ehdoin tahdoin raahaa vauvaa kauppaan, koska kauppa-asiat pystyy hoitamaan illemmalla, kun mies tulee töistä ja näin ollen jompi kumpi pääsee kauppaan (meillä yleensä minä, koska pidän sitä ns. omana aikana). Ellei ole ihan pakko mennä kauppaan päivällä vauvan kanssa, niin en todellakaan mene. Ja en käy kahviloissakaan vauvan kanssa, koska sinnekin haluan mennä nauttimaan rauhassa kahvit vaikka ystäväni kanssa.

Vierailija
136/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan tässä on itsekäs! Ei kai suinkaan se, joka änkee kysymättä toisten kotiin ja kuvittelee olevan milloin tahansa tervetullut?

Vierailija
137/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän appi ole edes suuremmin kiinnostunut kummastakaan - kunhan tappaa aikaansa Ap:n luona

Vierailija
138/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä? En minä ehdoin tahdoin raahaa vauvaa kauppaan, koska kauppa-asiat pystyy hoitamaan illemmalla, kun mies tulee töistä ja näin ollen jompi kumpi pääsee kauppaan (meillä yleensä minä, koska pidän sitä ns. omana aikana). Ellei ole ihan pakko mennä kauppaan päivällä vauvan kanssa, niin en todellakaan mene. Ja en käy kahviloissakaan vauvan kanssa, koska sinnekin haluan mennä nauttimaan rauhassa kahvit vaikka ystäväni kanssa.

Vauva on haitta? Ei mulla oman ajan tarve vielä lyönyt päälle alle puolivuotiaan kanssa.

Vierailija
139/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva on haitta? Ei mulla oman ajan tarve vielä lyönyt päälle alle puolivuotiaan kanssa.

Ei ole haitta, mutta kyllä minulla on oman ajan tarve ja mieskin saa viettää vauvan kanssa kahdenkeskistä aikaa, kun minä käyn kaupoilla, ystävien kanssa kahvilla ja liikuntaharrastuksissa silloin tällöin :)

Vierailija
140/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tällaiset nössöt jotka eivät osaa pitää puoliaan. Eikö teillä ole ovisilmää? Älä avaa ovea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi