Appiukko tulee kylään ilmoittamatta
Miten muut kokevat yhtäkkiä pihaan ilmoittamatta tulevat vieraat?
Me saatiin vauva alkuvuodesta ja nyt appiukko tulee pari kertaa viikossa kylään ilmoittamatta. Olen ollut kahdesti pesimässä vauvan kanssa pikkarit jalassa sängyn pohjalla kun ovea hakataan. Ikävä olo tästä vaikka tykkään ajatuksesta et haluaa nähdä vauvaa. Olen vihjaillut et soittaisi etukäteen, mutta se ei älyä.
Kaiken lisäksi hän ei pahemmin vauvaa noteeraa, kunhan tulee tylsyyttään tänne aikaa viettämään. Puhuu ja selittää omia asioitaan, ei ole kysellyt meiltä mitään.
Olen huono sanomaan suoraan ja tiedän että hän sitten loukkaantuu, mutta tämä alkaa vaikuttaa minuun ja se ei ole vauvalle hyväksi että olen äkäinen näiden käyntien takia. Mielestäni harvemmin ja sovitusti olisi parempi.
Kommentit (225)
Todella ikävä tilanne jos joutuu puolison vanhemmille laittamaan rajoja. Mutta oma perhe on tärkeintä ja tuleepa selväksi sitten ettei sovi miten sattuu tulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään tarvitse olla aikuisen ihmisen viihdyttäjä.
Ja kumma, miksei appi tule kylään silloin, kun oma poika on paikalla?
Jos appi ajattelee, että ap kaipaa seuraa ja juttukaveria, kun joutuu päivät olemaan "yksin" kotona.
Vierailija kirjoitti:
Odotin koko ketjun ajan vastaisiko joku, että avaa nyt ihmeessä se ovi kerrankin niissä pelkissä pikkareissa, vauva tissillä. Joko se appi sitten huomaisi ettei ole soveliasta tulla ilmoittamatta.
Löytyisipä jokin keino saada kutsumaton vieras tajuamaan, ilman että nolaa itsensä noin. En minä ainakaan halua mennä puolialasti ovelle vain siksi että viesti tulisi selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotin koko ketjun ajan vastaisiko joku, että avaa nyt ihmeessä se ovi kerrankin niissä pelkissä pikkareissa, vauva tissillä. Joko se appi sitten huomaisi ettei ole soveliasta tulla ilmoittamatta.
Löytyisipä jokin keino saada kutsumaton vieras tajuamaan, ilman että nolaa itsensä noin. En minä ainakaan halua mennä puolialasti ovelle vain siksi että viesti tulisi selväksi.
Eikä se viesti siltikään menisi perille. Ei nämä kaikkein urpoimmat ilmoittamatta kylään tunkeutujat mitään epäsuoria vihjeitä ymmärrä. Päinvastoin appiukko saattaisi pölähtää kylään entistä useammin paljaan pinnan näkemisen toivossa.
Ei.. ongelma ei ole siinä ettei vanhoilla ole arvoa vaan joillain niistä on puutteita käytöstavoista. Puhelin on löytynyt joka talosta jo vuosikymmeniä, on kohteliasta soittaa että sopiiko tulla kylään