Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appiukko tulee kylään ilmoittamatta

Vierailija
16.05.2023 |

Miten muut kokevat yhtäkkiä pihaan ilmoittamatta tulevat vieraat?

Me saatiin vauva alkuvuodesta ja nyt appiukko tulee pari kertaa viikossa kylään ilmoittamatta. Olen ollut kahdesti pesimässä vauvan kanssa pikkarit jalassa sängyn pohjalla kun ovea hakataan. Ikävä olo tästä vaikka tykkään ajatuksesta et haluaa nähdä vauvaa. Olen vihjaillut et soittaisi etukäteen, mutta se ei älyä.

Kaiken lisäksi hän ei pahemmin vauvaa noteeraa, kunhan tulee tylsyyttään tänne aikaa viettämään. Puhuu ja selittää omia asioitaan, ei ole kysellyt meiltä mitään.

Olen huono sanomaan suoraan ja tiedän että hän sitten loukkaantuu, mutta tämä alkaa vaikuttaa minuun ja se ei ole vauvalle hyväksi että olen äkäinen näiden käyntien takia. Mielestäni harvemmin ja sovitusti olisi parempi.

Kommentit (225)

Vierailija
221/225 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä reaktioita täällä joillain, että ikään kuin suututaan kaikkien vanhusten puolesta. Ongelma ei ole appiukon kanssa muu kuin se että käy nyt minun makuun liian usein ja ei edes ole sen vauvan kanssa. Tästä on alkanut tulla hänelle sisältöä päiviin vähän liikaa.

Minä pyysin apua siihen että olisiko jotain kohteliasta tapaa hoitaa tilanne, mutta ehkä sitä sitten ei ole. Kun lapsi kasvaa, toivon kyllä että isovanhemmat haluavat olla hänen kanssaan, enkä koskaan sitä estäisi kuten joku sitäkin ehti jo kiukutella. En kuitenkaan ymmrrä että he luulevat lapsen kanssa olemisen olevan sitä, että täällä istutaan kylässä minun luona ja lapsi touhuaa omiaan. Ihan kamalaa, mieluummin vietän aikaa ystävieni kanssa ja saa vauvakin tavata toisia vauvoja.

Pärjään hyvin vauvani kanssa, en odota että pitäisi olla tekemässä hommia täällä tms. Mutta lisätyöksi pukkaaminen on ihan tosi tympeää ja ikävää on siitä kertoa ettei tämä tunnu kivalta. En ihan ymmärrä noita elä avaa, lukkoon vain ovet -tyylistä neuvoja. Eikö se tällainen tilanne kuulu jutella. Mietin että voiko jutella ilman että suututaan ja luulen että ei. Mutta sehän menee ohi ajallaan.

-Eihän täällä kaikki ole suuttunut kaikkien vanhempien ihmisten puolesta. Jotku vain kirjoittelee niin kuin vanhemmilla ihmisillä ei olisi mitään arvoa ja eivät nyt vauva huumassa tule ajatelleeksi että itsekkin tulee olemaan joskus ajan kuluessa sitten vanha.

Ei.. ongelma ei ole siinä ettei vanhoilla ole arvoa vaan joillain niistä on puutteita käytöstavoista. Puhelin on löytynyt joka talosta jo vuosikymmeniä, on kohteliasta soittaa että sopiiko tulla kylään

Vierailija
222/225 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä tilanne jos joutuu puolison vanhemmille laittamaan rajoja. Mutta oma perhe on tärkeintä ja tuleepa selväksi sitten ettei sovi miten sattuu tulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/225 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään tarvitse olla aikuisen ihmisen viihdyttäjä.

Ja kumma, miksei appi tule kylään silloin, kun oma poika on paikalla?

Jos appi ajattelee, että ap kaipaa seuraa ja juttukaveria, kun joutuu päivät olemaan "yksin" kotona. 

Vierailija
224/225 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotin koko ketjun ajan vastaisiko joku, että avaa nyt ihmeessä se ovi kerrankin niissä pelkissä pikkareissa, vauva tissillä. Joko se appi sitten huomaisi ettei ole soveliasta tulla ilmoittamatta.

Löytyisipä jokin keino saada kutsumaton vieras tajuamaan, ilman että nolaa itsensä noin. En minä ainakaan halua mennä puolialasti ovelle vain siksi että viesti tulisi selväksi.

Vierailija
225/225 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotin koko ketjun ajan vastaisiko joku, että avaa nyt ihmeessä se ovi kerrankin niissä pelkissä pikkareissa, vauva tissillä. Joko se appi sitten huomaisi ettei ole soveliasta tulla ilmoittamatta.

Löytyisipä jokin keino saada kutsumaton vieras tajuamaan, ilman että nolaa itsensä noin. En minä ainakaan halua mennä puolialasti ovelle vain siksi että viesti tulisi selväksi.

Eikä se viesti siltikään menisi perille. Ei nämä kaikkein urpoimmat ilmoittamatta kylään tunkeutujat mitään epäsuoria vihjeitä ymmärrä. Päinvastoin appiukko saattaisi pölähtää kylään entistä useammin paljaan pinnan näkemisen toivossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi