Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appiukko tulee kylään ilmoittamatta

Vierailija
16.05.2023 |

Miten muut kokevat yhtäkkiä pihaan ilmoittamatta tulevat vieraat?

Me saatiin vauva alkuvuodesta ja nyt appiukko tulee pari kertaa viikossa kylään ilmoittamatta. Olen ollut kahdesti pesimässä vauvan kanssa pikkarit jalassa sängyn pohjalla kun ovea hakataan. Ikävä olo tästä vaikka tykkään ajatuksesta et haluaa nähdä vauvaa. Olen vihjaillut et soittaisi etukäteen, mutta se ei älyä.

Kaiken lisäksi hän ei pahemmin vauvaa noteeraa, kunhan tulee tylsyyttään tänne aikaa viettämään. Puhuu ja selittää omia asioitaan, ei ole kysellyt meiltä mitään.

Olen huono sanomaan suoraan ja tiedän että hän sitten loukkaantuu, mutta tämä alkaa vaikuttaa minuun ja se ei ole vauvalle hyväksi että olen äkäinen näiden käyntien takia. Mielestäni harvemmin ja sovitusti olisi parempi.

Kommentit (225)

Vierailija
21/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miksi joillekin riittää, että tulija ilmoittaa tulostaan. Jos minulle ei sovi, ei todellakaan ole ok vain ilmoittaa. Aina on kysyttävä sopiiko tulla. Onneksi meillä on isoja koiria, joten yllätysvieraita ei meillä näy, ja muut osaavat sopia käyntinsä.

Vierailija
22/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos appiukko käy vain pari kertaa viikossa niin mitä väliä? Eri asia olisi jos tulisi joka päivä käymään.

Anna apen tulla katsomaan vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitää vain sanoa suoraan... Harmittaa ettei hän itse älyä. Osaan kyllä pitää puoleni, mutta olen halunnut olla ystävällinen ja kunnioittava mieheni perhettä kohtaan ja he ovat muutoin oikein mukavia ihmisiä. Ikävä juttu mutta täytyy hoitaa.

En sen sijaan koe hyötyväni siitä että toiset naiset täällä alkavat nälvimään minua, tilanne on uusi ja hämmentää kun en ole tällaiseen ennen törmännyt. Halusin hieman pohtia asiaa ennen kuin lähden tekemään mitään, en ole kovin suorasanainen tai edes rohkea. Ehkä opin vähän sellaista nyt.

Kiva oli lukea että muillakin on ollut vastaavaa, ystävilleni ei ole tällaista kokemusta kenestäkään.

Niin ja toki puen vaatteet itselleni ennen kuin avaan, mutta kyllä se tympii kun haluaisin olla rauhassa vauvan kans ja nyt on hermosto virittynyt kuulemaan kaikki kolinat pihalta mahdollisiksi yllärivieraiksi. En edes tiennyt etten pitäisi sellaisista.

-ap

Vierailija
24/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi itse tai mies, niin aina on silti sinun vikasi ja sinä olet se pahis tällaisten ylimielisten appivanhempien mielestä. Ei ne omat lapsetkaan uskalla tuollaisille sanoa, kun on niin alistettu.

Vierailija
25/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos appiukko käy vain pari kertaa viikossa niin mitä väliä? Eri asia olisi jos tulisi joka päivä käymään.

Aivan liian usein!!

Vierailija
26/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydät miehesi pistämään isänsä kuriin ja ilmoittamaan ettei teille tulla vauva-aikana etukäteen ilmoittamatta.

Nykynainen sittenkin tarvitsee sen prinssin pelastamaan itsensä appiukon ikeen alta. Hän voi piiska kourassa olla vaatimassa paljon tekemättä itse mitään? Miten ap muuten miestä asia häirii?

Meillä viimeiset päälle 20v ollaan toimittu niin, että kumpikin osapuoli hoitaa oman sukunsa. Se kumman sukulainen aiheuttaa ongelmia, myös hoitaa "ongelman" pois. On toiminut tähän asti ja uskon että aiheuttaa vähiten kitkaa sukulaissuhteisiin.

-eri

Meillä ongelmat hoitaa se kummalle asia on ongelma.

- Vaimo vuodesta -98, mieheni ei ole = minä

Vierailija
27/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna apen tulla katsomaan vauvaa ne harvat kerrat kun hän tulee. Ehdit kyllä olla vauvan kanssa 24/7.

Vierailija
28/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesimässä??!? Lintujako te olette?

Se on sellainen nykyaikainen sana, jolla kuvataan sitä äidin ja vastasyntyneen kuplaa ja ihokontaktia, joka luo edellytyksiä onnistuneelle imetykselle ja lämpimälle vuorovaikutukselle. Sinä voit miettiä miksi halusit kommentoida ilkeästi ja nälvivästi. Tuo ei ollut olennaista tekstissäni, mutta se oli ainoa asia mitä kommentoit.

Tuli ehkä vähän oksennusta suuhun. Mahtuuko se lapsen isä siihen kuplaan?

Vierailija
29/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vain pari kertaa viikossa" ja vielä ilmoittamatta/kysymättä on ihan h**vetin liikaa!

Vierailija
30/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkoa naaratessa on sitten yhtä hauskaa kuin anoppiakin naaratessa.

Vierailija
31/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sellainen nykyaikainen sana, jolla kuvataan sitä äidin ja vastasyntyneen kuplaa ja ihokontaktia, joka luo edellytyksiä onnistuneelle imetykselle ja lämpimälle vuorovaikutukselle. Sinä voit miettiä miksi halusit kommentoida ilkeästi ja nälvivästi. Tuo ei ollut olennaista tekstissäni, mutta se oli ainoa asia mitä kommentoit.

Just. Jos on tarkoitus imettää ja ongelmia maidon riittävyydessä, niin tuo "pesiminen" eli vauvan kanssa lähekkäin oleminen mahd. paljon monesti auttaa. Isä ei kauheasti siinä muuta voi kuin vaihdella vaikka vaippaa ja tehdä ruokaa tms.

Vierailija
32/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ängetä jonkun kotiin ilmoittamatta? Ei asuta enää agraariyhteiskunnassa, jossa talon väki yleensä pihalla/pellolla hommissa tai navetassa.

Vierailija
33/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna apen tulla katsomaan vauvaa ne harvat kerrat kun hän tulee. Ehdit kyllä olla vauvan kanssa 24/7.

Kuka jaksaa jotain appiukkelia niin usein? Ei moni

Vierailija
34/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pitää vain sanoa suoraan... Harmittaa ettei hän itse älyä. Osaan kyllä pitää puoleni, mutta olen halunnut olla ystävällinen ja kunnioittava mieheni perhettä kohtaan ja he ovat muutoin oikein mukavia ihmisiä. Ikävä juttu mutta täytyy hoitaa.

En sen sijaan koe hyötyväni siitä että toiset naiset täällä alkavat nälvimään minua, tilanne on uusi ja hämmentää kun en ole tällaiseen ennen törmännyt. Halusin hieman pohtia asiaa ennen kuin lähden tekemään mitään, en ole kovin suorasanainen tai edes rohkea. Ehkä opin vähän sellaista nyt.

Kiva oli lukea että muillakin on ollut vastaavaa, ystävilleni ei ole tällaista kokemusta kenestäkään.

Niin ja toki puen vaatteet itselleni ennen kuin avaan, mutta kyllä se tympii kun haluaisin olla rauhassa vauvan kans ja nyt on hermosto virittynyt kuulemaan kaikki kolinat pihalta mahdollisiksi yllärivieraiksi. En edes tiennyt etten pitäisi sellaisista.

-ap

Jatkossa osaat olla jo iso tyttö ja hoitaa asiat heti. Kun asiat pitkittyy ne myös sitkistyy. Olemalla hiljaa olet hiljaisesti hyväksynyt että on teille on ihan ok tulla. Kaikki ihmissuhteet ovat kahden kauppaa ja yhden osapuolen syyttelyn sijaan tulisikin aina miettiä olisikohan kummassakin vikaa. 

Vierailija
35/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä näitä ilmoittamatta jonkun pihaan ajavia paikalla? Miksi teette niin ja mitä ajattelette siitä ettei se ole kivaa kohteen mielestä?

Vierailija
36/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se appiukko on miehesi isä ja lapsesi isoisä. Sinä et yksin voi määrätä milloin hän näkee perhettään.

Vierailija
37/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, miten ihanaa olisi asua omassa asunnossa, jossa oma ukko vain kävisi. Pääsisi eroon toisen suvusta ja tutuista.

Vierailija
38/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin puputellaan ja sitten pesitään.

Vierailija
39/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se appiukko on miehesi isä ja lapsesi isoisä. Sinä et yksin voi määrätä milloin hän näkee perhettään.

Olkoot, mutta hänellä ei ole mitään valtakunnan oikeutta lampsia toisten kotiin ilman lupaa!

Vierailija
40/225 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen isä tyypillisesti asetetaan laskunmaksu/apupoikakuplaan lapsen syntymän jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi