Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkähän ikäisenä voisi luottaa siihen, ettei enää tule raskaaksi, vaikka jättäisi ehkäisyn pois?

Vierailija
14.05.2023 |

Olen 46-vuotias ja suoraan sanottuna en usko, että jos vaikka alkaisin yrittämällä yrittää miehen kanssa lasta, se enää onnistuisi, tai ainakin todennäköisyys olisi häviävän pieni. Mietin, voisiko jossain vaiheessa alkaa luottaa iän tuomiin "varmoihin päiviin". Meillä on nyt ehkäisynä kondomi, koska en halua käyttää hormonaalista ehkäisyä ja kuparikierukka ei muista syistä sovi. En kuitenkaan oikein usko tämänikäisen kovin helposti tulevan vahingossa raskaaksi.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule kokeile.

Vierailija
2/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa riskiä, jos ei ole valmis vastuuseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin miestäsi. Saa panna vain kondomin kanssa. Ja vakituisessa parisuhteessa vieläpä.

Vierailija
4/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, luomuraskauden todennäköisyys on tuossa vaiheessa olematon.

Vierailija
5/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeitä tapahtuu. En riskeeraisi. Jätä ehkäisy pois vasta kun kuukautiset ovat olleet poissa vuoden tai pari.

Vierailija
6/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin miestäsi. Saa panna vain kondomin kanssa. Ja vakituisessa parisuhteessa vieläpä.

No juurihan tässä toivonkin, että kondomista voitaisiin luopua. Säälisitkö miestä myös, jos hormonaalinen ehkäisy veisi naiselta libidon ja suhde muuttuisi seksittömäksi? 

ap

Vierailija
7/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kuukautiset ovat olleet pois vuoden kaksi.

Vierailija
8/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeä suositus tähän on: sitten kun kuukautiset on olleet vuoden pois.

Vierailija
9/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 44 eikä meillä ole ehkäisyä. Ollaan sovittu, että ovulaation aikana mies ei laukea sisään. Muuten saa laueta minne haluaa. Tällä menty yli 10v, eikä edes yhtään läheltä piti tilannetta. Jos nyt kuitenkin kävisi niin, että tulisin vahingossa vielä raskaaksi niin sekään ei olisi katastrofi.

Vierailija
10/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42-vuotiaana tuli sukulainen raskaaksi.

Hänelle oli kerrottu 30-vuotiaana, , että hän ei todennäköisesti saa lapsia.

Kaikkea sattuu.

Vierailija
11/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuukautisia ei ole ollut vuoteen vaihdevuosiaikana, niin silloin voi olla varma.

Vierailija
12/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sattuu.

Vähän eri asia tulla raskaaksi 42-vuotiaana kuin 46-vuotiaana. Vaikka on vain neljän vuoden ero, niin yli 40-vuotiaana se on paljon.

Itse en tunne ketään yli 40-vuotiasta, joka olisi tullut raskaaksi luomusti. Yksi tuttu on saanut lapsen 44-vuotiaana lahjoitetulla munasolulla.

Vierailija
13/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juurihan tässä toivonkin, että kondomista voitaisiin luopua. Säälisitkö miestä myös, jos hormonaalinen ehkäisy veisi naiselta libidon ja suhde muuttuisi seksittömäksi? 

ap

Itselleni kondomin kanssa harrastettu seksi on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei tunnu oikein miltään. Sama olisi olla ilman.

-eri

Vierailija
14/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sattuu.

Vähän eri asia tulla raskaaksi 42-vuotiaana kuin 46-vuotiaana. Vaikka on vain neljän vuoden ero, niin yli 40-vuotiaana se on paljon.

Itse en tunne ketään yli 40-vuotiasta, joka olisi tullut raskaaksi luomusti. Yksi tuttu on saanut lapsen 44-vuotiaana lahjoitetulla munasolulla.

Minä taas tiedän montakin 40-43v jotka saaneet lapsen luomusti ja nopeasti.

Vierailija
15/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sattuu.

Minä taas tiedän montakin 40-43v jotka saaneet lapsen luomusti ja nopeasti.

Kuinkahan todennäköistä tuollainen olisi 46-vuotiaana? Entä 47-8-vuotiaana? 50-vuotiaana`?

Vierailija
16/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se Antti Lindtmanin vaimo 54-v kun se tyttö syntyi. Juu, tekemällä tehty, mutta kuitenkin.

Vierailija
17/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itselleni kondomin kanssa harrastettu seksi on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei tunnu oikein miltään. Sama olisi olla ilman.

-eri

Niin, vaikuttaa siltä että heteroseksi on turhan hankalaa ja ongelmallista, kun oikeasti hyvää ehkäisykeinoa ei yksinkertaisesti ole olemassa. Biseksuaaleille toki helpompaa, kun ei tarvitse kokonaan olla ilman seksiä, vaan voi etsiä kumppania samasta sukupuolesta.

t. bi-nainen

Vierailija
18/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se Antti Lindtmanin vaimo 54-v kun se tyttö syntyi. Juu, tekemällä tehty, mutta kuitenkin.

Vähän eri asia, kun ei tiedetä onko raskaus alkanut luomusti vai onko käytetty esim. aiemmin pakastettuja omia munasoluja tai lahjasoluja. Itse asiassa valtaosassa iäkkäiden raskauksista on kyse juuri tällaisesta, mutta eihän yksityiskohtia kertailla lehdissä eivätkä ne yksityiskohdat tietysti muille kuulukaan.

Vierailija
19/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulta voi laittaa munanjohtimia solmuun? Ei kai sulla oon tarkoitus enää lisääntyä muutenkaan niin pistä johtimet poikki.

Vierailija
20/95 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulta voi laittaa munanjohtimia solmuun? Ei kai sulla oon tarkoitus enää lisääntyä muutenkaan niin pistä johtimet poikki.

Tämä tietenkin voisi olla ratkaisu. Ei todellakaan ole enää tarkoitus lisääntyä, ja tuskipa se onnistuisikaan. Sterilisaatiota voisi vakaasti harkita!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi