Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkähän ikäisenä voisi luottaa siihen, ettei enää tule raskaaksi, vaikka jättäisi ehkäisyn pois?

Vierailija
14.05.2023 |

Olen 46-vuotias ja suoraan sanottuna en usko, että jos vaikka alkaisin yrittämällä yrittää miehen kanssa lasta, se enää onnistuisi, tai ainakin todennäköisyys olisi häviävän pieni. Mietin, voisiko jossain vaiheessa alkaa luottaa iän tuomiin "varmoihin päiviin". Meillä on nyt ehkäisynä kondomi, koska en halua käyttää hormonaalista ehkäisyä ja kuparikierukka ei muista syistä sovi. En kuitenkaan oikein usko tämänikäisen kovin helposti tulevan vahingossa raskaaksi.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynellä käytyäni 58 oli vielä toimintaa mutta 61 vuotiaana oli toiminta lakkautunut siihen pisteeseen, että ehkäisyn uskalsi jättää.

Vierailija
82/95 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46, enkä ikimaailmassa makaisi ilman ehkäisyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut mieheltä piuhat poikki 25v ja edelleen näkyy jöpöttävän ihan hyvin vaikka ikää jo 60v. Jos lapset on tehty niin vasektomia on ihan hyvä ratkaisu ja on miehelle paljon yksinkertaisempi operaatio kuin naiselle.

Vierailija
84/95 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30. 15v ilman vaikka kuukautiset tulevat edelleen.

Vierailija
85/95 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo riippuu monesta asiasta. Minä olen 45, enkä ikinä uskaltaisi jättää ehkäisyä pois. Kuukautiset ovat edelleen lähes kellontarkat, vaikka kierto onkin vähän lyhentynyt ja meidän kaikki kolme lasta on tullut ensimmäisestä kierrosta, kun lupa on annettu, ml. viimeisin, jota aloin odottaa 38-vuotiaana. Riippuu niin kovin ihmisestä.

Vierailija
86/95 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haloo, luomuraskauden todennäköisyys on tuossa vaiheessa olematon.

42-vuotiaana tuli sukulainen raskaaksi.

Hänelle oli kerrottu 30-vuotiaana, , että hän ei todennäköisesti saa lapsia.

Kaikkea sattuu.

42 v. voi vielä tulla raskaaksi, mutta ei enää 46-vuotiaana, mitä ap on. Ero on huima.

Vierailija
87/95 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haloo, luomuraskauden todennäköisyys on tuossa vaiheessa olematon.

42-vuotiaana tuli sukulainen raskaaksi.

Hänelle oli kerrottu 30-vuotiaana, , että hän ei todennäköisesti saa lapsia.

Kaikkea sattuu.

Vähän eri asia tulla raskaaksi 42-vuotiaana kuin 46-vuotiaana. Vaikka on vain neljän vuoden ero, niin yli 40-vuotiaana se on paljon.

Itse en tunne ketään yli 40-vuotiasta, joka olisi tullut raskaaksi luomusti. Yksi tuttu on saanut lapsen 44-vuotiaana lahjoitetulla munasolulla.

On ihan tavallista saada lapsia yli 40. Olen 42 ja suunnittelen toista. Ekan sain pari vuotta sitten. Neuvolan mukaan olin harvinaisempi ensisynnyttäjä, mutta uusijoita on paljonkin tässä iässä. Jos oikein tarkkaan katsoo tilastoja, niin vaihdevuodet alkaa normaalisti 40-60-vuotiaana. Keskimäärin oliko 51-vuotiaana. Viidennes saa helposti lapsi 4-kymppisenä ja vielä osa sitten lähempänä 5-kymppiä. Jos kuukautiset on niin aina on riski tulla raskaaksi. Ikäviä ne jatkuvat keskenmenotkin on, jos ei vauvaksi jaksa kasvaa.

Olet todella pahasti väärässä. Kukaan ei saa helposti lapsia enää noin vanhana. Koitahan äkkiä yrittää sitä toista niin ymmärrät tämän.

Vierailija
88/95 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös se palstan mukaan ole siinä 35-vuotiaasta eteenpäin, viimeistään 40-vuotiaana ei kuulemma kukaan enää tule raskaaksi ilman hoitoja.

Naisen hedelmällisyys romahtaa(!!!) 35-vuotiaana ja täysin finito se on, kun 40 v paukahtaa mittariin.

Ehkäisyn voi hyvin jättää pois 40-vuotiaana.

Vierailija
89/95 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, omakohtaisen kokemuksen perusteella ehkä n. 57- 58 vuotiaana. Kävin gynekologilla näiden ehkäisyasioiden takia 54- vuotiaana. Tutkimuksissa kävi ilmi, että menossa oli ovulaatiohuippu, vaikka kuukautisia ei ollut näkynyt enää pariin, kolmeen vuoteen.

Suositteli ehkäisyn jatkamista, kun sanoin, etten haluaisi Suomen vanhimman äidin titteliä. Hän naurahti ja vastasi, etten ole vielä lähelläkään sitä.

Vierailija
90/95 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmemmalla pohjalla olet, kun jätät yhdynnät pois.

Vierailija
91/95 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös se palstan mukaan ole siinä 35-vuotiaasta eteenpäin, viimeistään 40-vuotiaana ei kuulemma kukaan enää tule raskaaksi ilman hoitoja.

Naisen hedelmällisyys romahtaa(!!!) 35-vuotiaana ja täysin finito se on, kun 40 v paukahtaa mittariin.

Ehkäisyn voi hyvin jättää pois 40-vuotiaana.

Hui, älä anna noin varmana väärää tietoa! Tulee yllätys-iltatähtiä monta, jos sinua uskovat. Olen tuo sinun jälkeesi oman kommenttini antanut.

Vierailija
92/95 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä sinä dildoa ja mies käyttää tekopimperoa.

Vierailija
93/95 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 44 eikä meillä ole ehkäisyä. Ollaan sovittu, että ovulaation aikana mies ei laukea sisään. Muuten saa laueta minne haluaa. Tällä menty yli 10v, eikä edes yhtään läheltä piti tilannetta. Jos nyt kuitenkin kävisi niin, että tulisin vahingossa vielä raskaaksi niin sekään ei olisi katastrofi.

😂😂

Miten niin ei yhtään läheltäpiti -tilannetta?!

Sullahan on läheltäpitää -tilanne koko ajan päällä!

Luulitko, että se raskaus jotenkin ekaksi vain vähän varoittaa olevansa tulossa ja siinä kohdin kun kiertää talon vastapäivään 6 kertaa niin ei tuukkaan 😂

Vierailija
94/95 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35 vuotiaasta ollut ilman ehkäisyä eikä yhtään lasta.

Eikä yhtään yhdyntääkään.

Vierailija
95/95 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii :D kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 44 eikä meillä ole ehkäisyä. Ollaan sovittu, että ovulaation aikana mies ei laukea sisään. Muuten saa laueta minne haluaa. Tällä menty yli 10v, eikä edes yhtään läheltä piti tilannetta. Jos nyt kuitenkin kävisi niin, että tulisin vahingossa vielä raskaaksi niin sekään ei olisi katastrofi.

😂😂

Miten niin ei yhtään läheltäpiti -tilannetta?!

Sullahan on läheltäpitää -tilanne koko ajan päällä!

Luulitko, että se raskaus jotenkin ekaksi vain vähän varoittaa olevansa tulossa ja siinä kohdin kun kiertää talon vastapäivään 6 kertaa niin ei tuukkaan 😂

Juu, hän ei ole kuullut sanaa "tehotippa" koskaan! 😄