Minkähän ikäisenä voisi luottaa siihen, ettei enää tule raskaaksi, vaikka jättäisi ehkäisyn pois?
Olen 46-vuotias ja suoraan sanottuna en usko, että jos vaikka alkaisin yrittämällä yrittää miehen kanssa lasta, se enää onnistuisi, tai ainakin todennäköisyys olisi häviävän pieni. Mietin, voisiko jossain vaiheessa alkaa luottaa iän tuomiin "varmoihin päiviin". Meillä on nyt ehkäisynä kondomi, koska en halua käyttää hormonaalista ehkäisyä ja kuparikierukka ei muista syistä sovi. En kuitenkaan oikein usko tämänikäisen kovin helposti tulevan vahingossa raskaaksi.
Kommentit (95)
Mulla oli vikat kuukautiset 07/2022. Odottelen heinäkuuhun, silloin ovat olleet vuoden poissa. Elokuussa voisi kokeilla taas ilman kumia, hui. Oon 47, ollaan oltu yhdessä 22 vuotta, mutta ehkäisynä kondomi tai ei mitään, jos on yritetty. Viime vuosina seksiä ei ole juuri ollut, mutta josko se tästä taas lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vikat kuukautiset 07/2022. Odottelen heinäkuuhun, silloin ovat olleet vuoden poissa. Elokuussa voisi kokeilla taas ilman kumia, hui. Oon 47, ollaan oltu yhdessä 22 vuotta, mutta ehkäisynä kondomi tai ei mitään, jos on yritetty. Viime vuosina seksiä ei ole juuri ollut, mutta josko se tästä taas lähtisi.
Minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haloo, luomuraskauden todennäköisyys on tuossa vaiheessa olematon.
42-vuotiaana tuli sukulainen raskaaksi.
Hänelle oli kerrottu 30-vuotiaana, , että hän ei todennäköisesti saa lapsia.
Kaikkea sattuu.
Vähän eri asia tulla raskaaksi 42-vuotiaana kuin 46-vuotiaana. Vaikka on vain neljän vuoden ero, niin yli 40-vuotiaana se on paljon.
Itse en tunne ketään yli 40-vuotiasta, joka olisi tullut raskaaksi luomusti. Yksi tuttu on saanut lapsen 44-vuotiaana lahjoitetulla munasolulla.
Mä tunnen kymmeniä jotka ovat saaneet lapsia yli 40v. Varsinkin nämä isojen perheiden äidit.
Vastahan tuota Laura Malmivaara -uskallan mainita nimeltä, koska on sen verta tunnettu näyttelijä-jännäsi kumpi koiytaa ensin hänen 50m vuotis -synttärinsä vai ainakin toistaiseksi nuorimmainen lapsista syntyisi. En tunne häntä lainkaan mutta silti luulen, että saattoi raskaus hänetkin hieman yllättää, vaikka mikä minä olen sanomaan. Itse olen jo hiljalleen alkanut hyväksyä sen, että lapsettomaksi saatan yrityksistäni ja toiveista huolimatta ja ikää minulla on "vasta" 44 vuotta. Eikä yhtään ole helpottanut muiden tivaamset ja utelut, että koskas on minun aikani saada lapsi(a). Ikäänkuin laps(i)en saaminen olisi kyse vain ja ainaostaan omasta valinnasta.
Isoisoäitini sai nuorimman lapsensa 47-vuotiaana lähes sata vuotta sitten eli taatusti luomusti.
Just tässä 46v tutkimuksissa lääkäri halusi varmistaa kun menkat jäivät väliin parikertaa. Kun raskaus kuitenkin on mahdollinen jos vielä kierto pelaa . Oletetusti en ollut raskaana.
Tulin raskaaksi viisikymppisenä. Luulin tietenkin etten enää voi tulla eikä ehkäisyä käytetty. Raskaus päättyi keskenmenoon ensimmäisellä kolmanneksella. En olisi missään tapauksessa halunnut enää pienen vauvan vanhemmaksi, en olisi millään jaksanut.
Ratkaisu on hormonikierukka, siitä on apua myös vaihdevuosivaivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin miestäsi. Saa panna vain kondomin kanssa. Ja vakituisessa parisuhteessa vieläpä.
No juurihan tässä toivonkin, että kondomista voitaisiin luopua. Säälisitkö miestä myös, jos hormonaalinen ehkäisy veisi naiselta libidon ja suhde muuttuisi seksittömäksi?
ap
Ei näistä pösilöistä kannata provosoitua. Hän ilmeisesti haluaa olla miehelleen reikä välittämättä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
No haloo, luomuraskauden todennäköisyys on tuossa vaiheessa olematon.
Poikkeus vahvistaa säännön!
Mun tuttu oli 48 v, kun sai kuopuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin miestäsi. Saa panna vain kondomin kanssa. Ja vakituisessa parisuhteessa vieläpä.
No juurihan tässä toivonkin, että kondomista voitaisiin luopua. Säälisitkö miestä myös, jos hormonaalinen ehkäisy veisi naiselta libidon ja suhde muuttuisi seksittömäksi?
ap
Itselleni kondomin kanssa harrastettu seksi on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei tunnu oikein miltään. Sama olisi olla ilman.
-eri
Jännä. Mulla ei ole koskaan ollut miestä joka ei olisi lauennut kuminkin kanssa mutta onhan siinä varmasti eroja.
-eri
Tuon ikäisille tulee monesti tuulimunaraskauksia, mutta oikeakin saattaa napsahtaa.
Noita tuulimunia sitten siivoillaan aborttipillereillä.
No eikös se palstan mukaan ole siinä 35-vuotiaasta eteenpäin, viimeistään 40-vuotiaana ei kuulemma kukaan enää tule raskaaksi ilman hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu on hormonikierukka, siitä on apua myös vaihdevuosivaivoihin.
Mutta jos ei ole vaihdevuosivaivoja, ja jos hormonaalinen ehkäisy ei sovi?
Iltiksessä oli tänään juttu intialaisesta 72 vuotiaasta ensisynnyttäjästä, joka sai kaksoset.
Eihän sinulla ole sen suhteen ongelmaa, koska kondomi ei nakerra sinun nautintoasi, mikä on sinulle tärkeintä. Jos et ole valmis vastuuseen, niin voisit myös luopua nautinnosta. Sitähän varten se seksi pohjimmiltaan on.