On tuo mun mielestä vähän noloa että suomalaisten yleisöäänet eivät tuoneet yhtään pistettä loreenille. En tykkää tuollaisesta taktikoinnista.
Jos Suomi olisi voittanut sen takia, niin ois tuntunut ihan huijaamiselta koko voitto. Vai onko muka niin että ne muut maat mille Suomen yleisö antoi pisteitä oli parempia kuin Loreen? En usko.
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
En äänestänyt, mutta jos olisin äänestänyt, niin en ainakaan Loreenia. Itseäni miellyttivät mm. Ranskan, Viron ja Australian esitykset huomattavasti enemmän.
Nämä kaikki suomea tai ruotsia parempia! Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se kyllä noloa kun somessa levisi ympäriinsä se älkää äänestäkö ruotsia, äänestäkää ketä tahansa muuta. Itsekin sain näitä viestejä useammalla eri alustalla.
Minä en nähnyt missään, vaikka seuraan paljon viisuaiheita somessa.
Ettekö te jo tajua, että se nimenomaan on NOLOA, että suomalaiset typerät hännystelijät antavat AINA Ruotsille täydet pisteet, vaikka he syrjivät meitä maassaan, haukkuvat metsäläisiksi, pitävät maatamme alikehittyneenä ja sitten pitäisi oikein yksipuolisesti pisteitä jaella?
Tulee ihan mieleen heterosuhde. Akka koko ajan paapomassa, vaihtamassa nimeään, palvomassa miestä, puhumassa hänen puolestaan, omistamassa hiuksiaan ja samalla mies hankkii 100 vaimoa, elää vapaana, pettää eikä muista edes akkansa olemassa oloa paitsi silloin kun se johtaa siemensyöksyyn.
Suomi nimenomaan näytti, että meillä on MUNAA vastustaa Ruotsia. Uskokaa jo, että Ruotsi on maailman ainoa valtio, jossa on systemaattista Suomi-vihaa, ja silti pitäisi luikuttaa perässä äänestämässä. Nämä voitti SEITSEMÄNNEN KERRAN, silti jaksatte kitistä. Miten kehtaatte, kun nämä vei meidän voiton nenämme edestä? Itsekkäät, kolonialistiset pa*kat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä ammattilaisia jotka antaa 12 pistettä ruotsille, itse en sitä Loreenin ulinaa tai huutoa jaksais tai välittäisi kuunnella. Mutta en olekaan ammattilainen, minulta heltiäisi nolla pistettä.
Tämä marokko eiku ruotsalainen piti saada voittoon, ehkäpä ruotsi halutaan natoon niin ruotsia piti suosia tän vuoden viisuissa. Viime vuonnahan voitto oli ukrainan koska venäjä hyökkäsi sinne. Ei kai kukaan luule että ukraina jostain muusta syystä voittanut. Euroviisut on melkein pelkästään politiikkaa.
Tämä, mutta ihmettelen kyllä myös sitä kuka antaisi käärijälle 12. Laulu epämääräistä, show mitäänsanomaton ja kappalekaan ei ollut tarttuva. Toki voittaja myös täysin mitäänsanomaton. Ranska oli hieno, Israelilla ihan kiva show, Norjalla hyvä laulu ja esitys. Ja viro samoin upea.
Itse toivoin Loreenin häviötä pelkästään sen takia millainen DIIVA hän on musiikkipiireissä ja kuinka hankala hänen kanssaan on työskennellä. Arvostus tällaisia ihmisiä kohtaan on nolla, riippumatta siitä kuinka lahjakas laulaja ja esiintyjä on.
En voi sietää esiintyjiä, joilla on noussut kusi päähän. Se on vain noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se kyllä noloa kun somessa levisi ympäriinsä se älkää äänestäkö ruotsia, äänestäkää ketä tahansa muuta. Itsekin sain näitä viestejä useammalla eri alustalla.
Minä en nähnyt missään, vaikka seuraan paljon viisuaiheita somessa.
Jodel, Twitter, Facebook, telegram, ainakin näissä tuli vastaan jokaisessa useampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole yhtään noloa. Raadit myös taktikoi! ja ne ne vasta taktikoikin.
Raatilaiset äänestävät itsenäisesti, eivät ole muiden raatilaisten kanssa tekemisissä.
Mitä nyt ovat kaikki samojen levy- ja tuotantoyhtiöiden palkkalistoilla.
No kyllä Loreeniakin varmasti äänestettiin, mutta 12:ta muuta äänestettiin Suomessa enemmän. Itse olisin äänestänyt Ranskaa, mutta en tuhlaa rahaa tuollaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaistoimittajakin piti suomalaisäänestäjien käyttäytymistä lähes ala-arvoisena, kun Loreen ei saanut yhtään pistettä.
Minun mielestäni Loreen biiseineen vain oli ihan aidosti paska. Todella tasapaksua kailottamista koko biisi. Se ei missään vaiheessa lähtenyt kunnolla lentoon ja nostanut fiilistä, vaan oli todellakin lähinnä "tasainen ja tasapaksu jana" koko kappaleen ajan. Ei ensimmäistäkään syytä ole, miksi kuuntelisin tuota enää ikinä uudestaan.
No just tää. En tunnistaisi biisiä vaikka kuulisin sen uudelleen ja minulla on sentään klassisen musiikin koulutus takana. Mikään Loreenin biisissä ei jäänyt mieleen eikä sytyttänyt, vaikka Loreenista muutoin tykkään. Mauton asu, vääntelehtimistä ja tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka yleisö taktikoikin? Juryiltä meni automaattiset 12p Ruotsille joka tapauksessa. Ja olishan ruotsalaisetkin voineet halutessaan taktikoida ja jättää Suomen pisteittä, mutta siellä nähtävästi tykättiin oikeasti enemmän Käärijästä kuin suomessa Loreenista.
Ruotsissa asuu myös suht paljon suomalaisia. Ainakin itse äänestin Käärijää!
Olisin äänestänyt Viroa jos olisin äänestänyt. Loreenin plagioitua ulinaa en jaksa kuunnella.
Tuskissaan voihkiva pekoni sämpylän sisällä. Nej tack!
No ainakin me voimme todeta omantuntomme olevan puhdas, kun ei tullut jäätävästä taktikoinnista huolimatta voittoa. Loreen ei edes yhtään taktikoinut siinä, kun sävelsi biisin suoraan ammattiraadille. Eikä edes kansan keskuudessa menestynyt
Kyllähän se on varmasti ääniä saanut. Ei kuitenkaan ollut suomen kansan top listalla joten muut meni ohi. Itse äänestin norjaa ja lapset Israelia.
Tuli viisut katsottua, kyllä jäi lopputulos vähän harmittamaan...
Aamulla herätessä ensimmäinen fiilis oli pieni veetutus.
Aloin muistelemaan, miten voittajabiisi meni. Päässäni alkoi soimaan Loreenin kappale.
Euphoria.
Tattoo...? Eipä muistunut mieleen, vaikka kuinka yritin.
Olen niitä, joille jää helposti biisit soimaan "korvamatona". Tattoo ei todellakaan jäänyt. Tai jos hetkeksi esityksen jälkeen jäi, niin eipä jättänyt kovinkaan vahvaa muistijälkeä... Ja kuitenkin tuotakin biisiä viikon kuluessa kuullut useita kertoja.
Sen sijaan... Cha, Cha Cha, Cha Cha Cha, Chaa! Kertosäe alkoi soimaan päässäni, heti tuli parempi fiilis! Hyvä Suomi! Hyvä Käärijä!
Vierailija kirjoitti:
No ainakin me voimme todeta omantuntomme olevan puhdas, kun ei tullut jäätävästä taktikoinnista huolimatta voittoa. Loreen ei edes yhtään taktikoinut siinä, kun sävelsi biisin suoraan ammattiraadille. Eikä edes kansan keskuudessa menestynyt
Saiko toiseksi eniten yleisöääniä? Eli vain voittaja menestyy?
Vierailija kirjoitti:
Tuli viisut katsottua, kyllä jäi lopputulos vähän harmittamaan...
Aamulla herätessä ensimmäinen fiilis oli pieni veetutus.
Aloin muistelemaan, miten voittajabiisi meni. Päässäni alkoi soimaan Loreenin kappale.
Euphoria.
Tattoo...? Eipä muistunut mieleen, vaikka kuinka yritin.
Olen niitä, joille jää helposti biisit soimaan "korvamatona". Tattoo ei todellakaan jäänyt. Tai jos hetkeksi esityksen jälkeen jäi, niin eipä jättänyt kovinkaan vahvaa muistijälkeä... Ja kuitenkin tuotakin biisiä viikon kuluessa kuullut useita kertoja.
Sen sijaan... Cha, Cha Cha, Cha Cha Cha, Chaa! Kertosäe alkoi soimaan päässäni, heti tuli parempi fiilis! Hyvä Suomi! Hyvä Käärijä!
Noh, kuullut tuon Cha Cha chakaan kuudesti enkä saa siitä päähän muuta. Puolan solo jäi päähän kahdesta kerrasta se kertsi. En kyllä saa tota tattootakaan päähäni.
Moni suomalainen oli kanssani varmasti samaa mieltä. Loreen on jo kerran voittanut, jotenkin tylsää valita sellainen edustajaksi. Lisäksi biisi paljon huonompi kuin euphoria. Ja kopio.
Biisi oli aika mitäänsanomaton vaikka Loreenilla onkin hyvä ääni toki. Euroviisuissa vain sattui olemaan monta kiinnostavampaa viisua. Toivoin että loreenin sijaan ruotsia edustamaan olisi päässyt kuka tahansa muu.
Ruotsi jäi siis äänittä koska oli tylsä ja ennalta-arvattava. Se ei ole euroviisuhenkistä.
Selvää naisvihaa tässä ketjussa.
Kerrotko ap, miksi sinusta on noloa, että pitää jostain toisesta kappaleesta enemmän kuin Ruotsin edustajan?
"Asiantuntijaraati" = todella pienen ihmisjoukon mielipide.
Tämämmöinen pienen joukon mielipide ei pitäisi voida sanelle koko kilpailun lopputulosta.
Btw Ruotsi itse muutti äänestyksen systeemin tällaiseksi kuin se on nyt.
Mielestäni äänien painotukseen tarvittaisiin sääntömuutos. Esim. raadin äänien painoarvo 40% ja yleisöäänien 60%.